Kes Bekas ADUN UMNO dan Pembantu : Gambar-gambar dari tempat kejadian

Berikut adalah sedikit gambar dari tempat kejadian untuk dikongsikan bersama..



Sebelum itu…

Kes ini telah dikategorikan oleh pihak Polis sebagai kejadian ‘Bunuh dan Bunuh Diri’ bagaimanapun belum dipastikan siapa yang membunuh dan kemudian membunuh diri.

Dalam kejadian pagi tadi, Bekas ADUN Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh, 64, dan pembantu peribadinya Siti Rohana Ismat, 43, ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala ketika mereka dilaporkan dalam perjalanan di lebuh raya dekat Sungai Buloh.

Kedua-dua mayat telah ditemui didalam sebuah Toyota Caldina berwarna putih yang dimiliki oleh Siti Rohana dan waktu kejadian ia dipandu oleh Abdul Aziz.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata berdasarkan siasatan awal, tembakan dilepaskan dari dalam kereta dan tidak melibatkan orang lain.

Katanya, polis juga menemui sepucuk pistol jenis revolver .38 di dalam kereta tersebut yang mengandungi dua peluru hidup dipercayai kepunyaan Abdul Aziz.

Khalid berkata hasil bedah siasat di Hospital Sungai Buloh menunjukkan terdapat dua kesan tembakan pada kepala Siti Rohana dan satu tembakan di kepala Abdul Aziz.

Siti Rohana ialah Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang dan juga Ketua Wanita Cawangan Umno Sungai Gulang-Gulang.- berita penuh sila baca di SINI


Caldina Putih melanggar divider






Dua mayat kelihatan


Mayat Siti Rohana


Mayat Datuk Abdul Aziz




Mayat dibungkus dengan plastik hitam


Dipindahkan dari tempat kejadian



Sumber gambar : ondscene

27 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. rasa akulah yang membunuh tu Datuk Abdul Aziz sebab mana orang bunuh diri tembak dua kali? biasanya yang menmbunuh menembak lebih sekali sebab nak pastikan mangsanya betul-betul mati atau tembakan pertama tidak sampai membunuh. yang membunuh diri tu tembak sekali je sebabnya bila dah tembak sekali larat ke tembak kali kedua.. kan tengah bisa masa tu atau terus mati. agak-agak teori ni boleh pakai tak?

    ReplyDelete
  2. yg kena tembak sekali tu rasenya bunuh diri...yg kena tembak dua kali tu di bunuh...

    ReplyDelete
  3. Yang penting ialah apa yang menyebabkan arwah2 tu begitu tertekan sampai sanggup jadi orang Islam yang memilih jalan untuk mati dengan cara yang sesat sebegini. Kematian yang bagai sepasang kekasih, bagai anak muda dua sejoli yang kita pernah lihat dilakukan oleh orang2 bukan beragama Islam sudah berlaklu pada orang Melayu. Ini satu trend baru yang pasti mengejutkan semua Melayu bila Melayu yang hidup dalam kemewahan pun sanggup lakukan apa yang tak tefikirkan oleh Melayu selama ini. Keluarga mereka pasti malu besar dengan kematian itu, dan apa jua pendedahan selepas kematian akan menambahkan lagi penderitaan kepada ahli2 keluarga masing2. Yang pasti rakyat ingin tahu mengapa ini berlaku, namun kebenaran tentang kejadian ini akan berkubur bersama simati kerana kerajaan dan UMNO akan tanam cerita ini bersama2 simati kedalam tanah.

    ReplyDelete
  4. apa pasai hangpa sibuk-sibuk..tukan tugas polis...

    ReplyDelete
  5. MATI DALAM AMENOOOOOO........

    ReplyDelete
  6. Kalau benar dia membunuh dan bunuh diri, moga Allah mengampunkan dosanya. Jadi pengajaran kepada kita yang masih hidup..

    ReplyDelete
  7. mcm sepasang kekasih yang sedang bergaduh je..pastu tembak kepala..mesti ada rahsia besar yang disimpan..

    ReplyDelete
  8. may both of them rest peacefully....hopefully!...

    ReplyDelete
  9. ini bukan kes bunuh diri..kalau nak bunuh diri tak kan tgh jln raya sambil memandu kereta plak tu...kalau terlampau marah tergamak amik pistol dan tembak org kemudian dah hilang pertimbangan tembak diri sendiri sambil tangan pegang stereng satu lagi pegang pistol kaki tekan minyak..hmmm hari2 bawak pistol ke???n then pembantu dia kena tembak 2 kali tak melawan ke sebelum di acukan pistol sbb yang tukang acu hanya guna satu tgn je......hmmm tak kan tak melawan...hmmmmm sorri yea tuan rumah nak jadi detektif jap.....:)

    ReplyDelete
  10. Bro polis dh sahkan tiada org ketiga...kalau x bunuh diri sapa lagi nk bunuh...pistol tu terbang kut..

    ReplyDelete
  11. terima kasih, Anak Sungai Derhaka membawa trafik ke sgkasai...

    ReplyDelete
  12. Sama-sama Tuan orangkasai..

    Bersamalah kita memeriahkan media baru ini..

    ReplyDelete
  13. aPA SUSAH, pembunuh duduk kat belakang acu pistol suruh driver & pompuan tu diam-diam. bila tengok line clear...dia temak pompuan tu dulu. pastu baru arwah datuk. then bila kereta hilang kawalan terlanggar dvider. pembunuh keluar la dari kereta tinggalkan pistol. bukan susah pun! mcam dalm filem.

    ReplyDelete
  14. saya stuju dengan teori konspirasi kwn2 di atas. ini bukan kerja amatur, ini kerja profesional.1-takkan bunuh diri sambil memandu, baik bunuh diri atas tilam.2-tiada langsung respon tindakbalas dari pembantunya yg tidak melawan.3-posisi kematian mcm ditembak dari belakang.4-tiada motif utk bunuh diri, biasanya adun ni..motifnya politik jugaklah...

    ReplyDelete
  15. ELAK INI BERLAKU DLM UMNO SELEPAS PRU-13 NANTIAugust 5, 2010 at 4:58 PM

    Kalau zaman dahulu, pasal cinta tak kesampaian...

    Umno kan perjuangkan Islam...jadi bagi depa, mati mcm ni mati untuk Umnoooooo...sedia berkorban apa saja untuk Umnoooo..

    Mungkin tak lama lagi, akan menjadi trend dalam Umnooo???

    Kerana apabila Umnooo insya'Allah kalah dlm PRU-13 nanti,diharap sebelum keputusan PRU-13 keluar, semua pistol2 dan bom2 c4 ADUN/MP WAKIL RAKYAT umnoooo sudah di ambil oleh pihak polis, utk elak jadi mcm ni....setuju tak...

    errr sekarang nak tunggu apa komen Mufti Perak, Tan Srrrriiii Harusani

    ReplyDelete
  16. Itulah ahli umno sejati "dulu, kini dan selamanya. Matipun dlm pakaian seragam umno. Islam mereka tolak, akhirnya mati dlm keadaan begitu.

    ReplyDelete
  17. Mudah keja polis. Tak ada orang ketiga. tutup kes. Lagipun silap2 pasal politik. Polis takut siasat.

    ReplyDelete
  18. arwah perempuan tu mak dia kata kerja kerani je. tapi kereta mahal dan rumah baru dan besar......hmmmmm apa motif ye?

    ReplyDelete
  19. Sekarang, nak percaya polis pun susah. Kadang-kadan cakap betul,kadang-kadang berbohong. Sejak jadi adik beradik umno susah kita dibuatnya, tak tahu yg mana satu nak percaya.

    ReplyDelete
  20. kereta macam tu tentu ada air bag apabila terbabas disebabkan impact. nampak gaya macam tembak dulu dan kemudian letak balik di tempat duduk. tembakan didahi macam tepat sangat..kalau orang dalam keadaan duduk menyenget lagi menembak kawan di sebelah mungkin tembakan itu tak tepat didahi...mana pakar forensik kita boleh determine tak..jangan lah terus melatah....kata tiada orang ketiga... mana lah tahu ada yang keempat..kelima atau yang utama..

    ReplyDelete
  21. hmm airbag tak sempat keluar. cuba tengok kerete tu lak. bukan accident teruk. mesti dia dah slow down. atau kete caldina tue .. air bag dah kong? kena panggil CSI Miami @ CSI NY @ Crime Scene Investigation Las Vegas nampaknya....

    ReplyDelete
  22. org cmni xwajib ditanam ditanah diperkuburan org2 islam...ia boleh ditanam diluar kawasan perkuburan islam shj...ingat tu....haram3x

    ReplyDelete
  23. bodoh punya penyokong PAS ... akai tarak ... semua mesti kaitkan dgn politik ... bodo

    ReplyDelete
  24. Ucapan takziah kepada kedua-dua keluarga yang menerima musibah di satu pihak.

    Di satu pihak lagi untuk kita semua sebagai renungan. Musibah tersebut merupakan 'buah'. Salah satu daripada berjenis-jenis 'buah'yang sedang masak ranum dan sedang menunggu masa untuk gugur daripada 'pohon' yang ditanam sejak 50 tahun lepas oleh UMNO/Perikatan/BN.

    'Pohon' tersebut adalah menidakkan pendidikan Islam daripada menjadi teras pembinaan jatidiri bangsa Melayu/Muslim.

    Akibatnya. kitaran pembinaan pemimpin orang Melayu/Muslim oleh orang Melayu/Muslim yang tidak mengikut bimbingan Islam semakin membesar. Atau dengan lain perkataan, orang Melayu/Muslim yang jahil (agama Islam) akan menaikkan pemimpin yang jahil (agama Islam) dari kalangan mereka. Pemimpin yang jahil (agama Islam) akan membawa pengikutnya semakin jauh dari Islam. Natijahnya, berbagai masaalah timbul di dalam masyarakat. Sekiranya disenaraikan terlalu banyak, antaranya rasuah, pecah amanah, fitnah bersiri, zina, pergaulan bebas lelaki-perempuan bukan muhrim dan banyak lagi.

    Selepas ini, anak siapa atau suami siapa atau cucu siapa yang akan mendapat giliran menjadi 'buah' kepada 'pohon' tersebut. Na'uzubilLah min zalik.

    ReplyDelete
  25. Apa pun hanya Allah yg Maha Mengetahui. Tingkatkan amalan di bulan mulia ini......

    ReplyDelete
  26. Pembunuhan ala Mafia. Banyak pembunuhan ala mafia ni berlaku sejak kebelakangan ini di dlm negara kita,. Pengarah Filem terkenal, Francis Ford Capolla tentu berminat. Al pacino, Robert De Niro tentu sesuai jika digandingkan dengan pelakon tempatan seperti Saifool,Umi Hafdildo, Azizan, Ralak bagindur, Ezam "sesumpah" Md nor.

    ReplyDelete
  27. confirm bukan bunuh diri...sbb mayat tersandar elok je kat seat walaupun kereta dah terlanggar guard rail....ini dah dibunuh dulu baru letak dlm keta yg tersedia terlanggar...mungkin ada kaitan dgn kes Pasir yg sedang disiasat SPRM....maybe arwah nak pecah lubang sbb tu dibunuh....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post