Video : Ucapan TG Haji Hadi di Majlis Solat Hajat dan Ceramah Perdana (09/01/2011)



Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menasihatkan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor agar bersabar menghadapi segala bentuk serangan pihak lawan yang mahu merampas negeri itu.

Beliau ketika menyampaikan pidatonya di Stadium Malawati, Shah Alam malam tadi berkata, apa yang menimpa Selangor hari ini bukan perkara baru, malah PAS sudah menghadapinya sejak tahun 1959 lagi.

"Kita mesti bersabar dan kami dalam PAS telah lama alami keadaan ini.Kita berpengalaman sejak tahun 1959 apabila kerajaan PAS Terengganu diguling sebelum kita ambik balik pada tahun 1999," katanya yang menjelaskan terpaksa bersabar lebih 40 tahun sebelum dirampas pula pada tahun 2004.

Lagi apa ucapannya.. korang lihatlah video dibawah ni..


Solat Hajat & Pidato Perdana 9 Jan 2011:
Tuan Guru Abdul Hadi Awang


Gambar diatas adalah hasil kerja ambo-jr
Video dari TVPas

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Guna ayat2 Al Quran dan hadis Nabi berapi2.
    Ayat yang samalah juga digunakan untuk membohongi ketika nak berpoligami. Menipu hanya utk mendapat satu benda yang baru/muda.

    Man always go for one thing....faham2 je
    Brilliant spinner. Dodgy Islamic Scholar.

    ReplyDelete
  2. Salam...bang...mana isu bakar 'interlok'...kasi la thought sikit...org tak bertamadun je buat cmtu...penulis org melayu..tapi mana melayu pakatan yg bela dia...tunjukla sikit hormat kat penulis...mana janji nak martabatkan bahasa melayu??

    ReplyDelete
  3. slam bang..klu ia pun jgn lah kita..perlekehkan ayat2 Al-quran n hadis nabi kita....

    ReplyDelete
  4. Adakah ini sifat peribadi seorang ulama? Menjual ayat2 suci al-quran dan hadis nabi utk memuaskan nafsu jahatnya.....menipu dan terus menipu.....dah tersepit baru nak mengaku...

    Inikah manusia yang akan menjadikan Rusila sebagai tempat bermulanya Ayah Pin episod Ke-2 .....bersama2 dengan pengikut fanatiknya......dah boleh keluarkan fatwa sesiapa yang menentang Hadi akan dimasukkan kedalam neraka.....dah lebih dari Nabi yang maksum....

    ReplyDelete
  5. to anonymous:
    meroyan ke ape ni...
    kesian kat ko dah tak boleh nk beza yang mana intan yang mana kaca...jiwa ko sebenarnye telah diracuni pemikiran jahiliyah umno ...tu le jadinya...orang alim yang memandu manusia berlandaskan ayat2 Quran dihina..orang yang tidak ikut ajaran Allah diangkat dan dipuja2...dunia ni dah nk kiamat agaknye...

    ReplyDelete
  6. Tak meroyan bro.
    Aku akan tetap bersama TGNA. Dah macam2 hal Hadi dah buat. Kesian kat TGNA nak tepis utk menyelamatkan dan menyatukan PAS. Seterusnya, TGNA berusaha utk menyakinkan keutuhan PR dan berpegang kepada perpaduan yang djanjikan bersama PR.

    Sebelum ini,Hadi beranggap TGNA adalah sebagai bapa utk meyeleasaikan masalah dalaman. Tetapi, malangnya perkara yg sama berulang. Hadi telah membuat perjumpaan dalam gelap lagi bersama2 dgn puak UMNO utk membentuk UG. Tak berpegang kepada janji dgn TGNA.

    Memang dia seorang alim tapi belum tentu beriman
    ( alim itu orang yg banyak ilmu). Allah akan memuliakan org yang beriman/taqwa bukan org banyak ilmu tapi tak beramal.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post