30 anggota Pas sertai UMNO di Pasir Puteh. err.. betuika?

PASIR PUTEH - Seramai 30 anggota Pas termasuk bekas Timbalan Ketua Pas Cawangan Bunut Rendang, Raja Abdullah Raja Mahmod dan bekas Ketua Muslimat Pas Semerak, Noriah Salleh menyertai UMNO hari ini.

Raja Abdullah, 57, menyerahkan borang keanggotaan kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh Zawawi Othman pada majlis di Kampung Gong Datuk di sini.

"Kami tidak mahu lagi menjadi pengikut kepada sebuah parti yang hilang arah tuju, sekali boleh dan sekali tak boleh," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang itu.


Selain itu, katanya pemimpin Pas sentiasa membuat sangkaan buruk terhadap anggota UMNO seperti mengkafirkannya sedangkan Islam melarang keras umatnya berbuat demikian dan menggalakkan umatnya supaya sentiasa membuat sangkaan baik terhadap sesama Islam.


Bernama

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Berapa korang dibayar untuk masuk?? Halalkah memuji parti yang korup, curi, rompak, bunuh dsbnya?? Umno dgn MCA, Gerakan, MIC yang kafir dihalalkan tapi PAS dgn kafir tak boleh? Kepala otak Bodoh hang!!!!

    ReplyDelete
  2. standard la. time nak ada PRK r PRU, wajib ada berita org lompat parti..

    ReplyDelete
  3. anoy 4:53

    kau ni di lahir bila? ingat time PAS kata berkawan ngan parti bukan Islam adalah haram kau ni belum lahir kot...pi la cari history PAS dulu sebelum nak bedal parti lain..

    ReplyDelete
  4. Bodo betul anon 12:18, meh aku jawabkan.

    Tak ada sapa pun yg lupakan sejarah melainkan barua-barua UMNGOK. PAS larang berkawan dengan orang kapir tu dirujuk cara UMNGOK berkawan dgn orang kapir (MCA, MIC dan Gerakan). Puak2 bodo dlm UMNGOK ni kalo berkawan dgn orang kapir, perangai mengalahkan kapir. Berzina, minum arak, berjudi semuanya dh jadik darah daging UMNGOK -- sampai ada yg mampus bunuh diri sebab nak kan betina lain. Ada yg mampus kena bunuh sebb nak kekalkan kuasa. Ini semua sbb hasil dari berkawan dgn puak2 kapir yg ada dalam BN. Cina dan keling BN dh lama tabur duit dan cipap untuk hidangan melayu UMNGOK. Hasilnya UMNGOK yg berkawan dgn kapir telah menjadikan UMNGOK tu dh macam adik haram dgn puak-puak kapir BN. Ada faham? Bodoh! Otak sejemput! Perangai macam pundek!

    PAS berkawan dgn kapir tapi perangai tak macam kapir laa bodo! Tak ler macam korang punya pemimpin tu, kaki kongkek dan kaki cipap. Ini fakta, bukan auta.

    ReplyDelete
  5. Anon 12.18..
    Ko tu yg tak faham.. Jgn la ungkit cerita lama kalau skrg dh berubah.. Dulu PAS kata mcm tu sbb DAP terang2 tak suka Islam.. Skrg DAP dh tak macam dulu.. Malah mula menerima Islam sbg cara hidup yang boleh dicontohi oleh semua hatta DAP pun..

    Yang tak pernah berubah ni sejak dulu malahan lbh teruk adalah UMNO dan BN.. Penuh dgn skandal, rasuah dan maksiat.. Pasal tu kena lawan habis2an..

    ReplyDelete
  6. aku..12:18

    Aku x faham ke!!..atau kauorg yg tak faham2 faham2 x10...dalam setandan pisang mesti ada yg busuk...sebab kauorg suka makan yg busuk sebab tu fikir yg busuk2...kalu puak PR buat silap..jawab itu rancang BN..media putar belit...macam2 pusing..otak kauorg macam melayu tahun 50an yg mula sokong PAP (parti di singapore)..hari ini kt sana kenapa ada orang melayu kristian..asal makbapak islam tiba2
    anak dah tukar...

    nak tau PAP tu apa..dan asal DAP dari mana? kauorg cari la sendiri kata tahu sejarah..

    P/S: Kebodahan seorang tentang sejarah bukan satu jenayah

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post