Guan Eng di Fitnah lagi!! Tuan Haji Guan Eng pulakdah.. (Video Inside)



Setelah fitnah yang mengatakan kononnya Lim Guan Eng memberikan kebenaran menerbitkan risalah ‘My Balik Pulau’ yang sebenarnya diusahakan pada tahun 2007 dan diterbitkan pada tahun 2010..

Sedangkan pada risalah “My Balik Pulau” pun ada dicetak nama penyumbang yang terdiri daripada Kementerian Pelancongan, kerajaan perseketuan dan pemimpin Umno Balik Pulau termasuk pusat sumber Muhammad Farid yang memulakan cerita ini..


Dalam kenyataannya didalam Utusan Malaysia awal minggu ini, Muhammad Farid berkata, meskipun tidak diketahui niat sebenar risalah tersebut diedarkan, dipercayai ia merupakan cubaan pihak tertentu untuk mengaburi rakyat tentang sejarah kawasan yang dihuni majoriti orang Melayu itu.




Kini muncul pula risalah dengan tajuk ‘ Warta Berita Dari Anak Pendatang’ yang memaparkan gambar Guan Eng memakai kopiah putih hasil dari super impose oleh pihak tertentu.

Risalah tersebut menyatakan apa yang sama antara Lim Guan Eng di Pulau Pinang dan Lee Kuan Yew di Singapura ialah merampas tanah orang Melayu.

DiSingapura menurut risalah itu orang Melayu di Singapura menjadi hamba di Negara sendiri manakala di Malaysia pula orang Melayu gadaikan maruah agama pada orang kafir..

Tak payah cakaplah siapa punya kerja.. bak kata pepatah sekilas ikan di air sudah ku tahu jantan atau betina..







7 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ini taktik No 1 Sun Tzu.
    Sun Tzu's Principle of Subversion
    1. Cover with ridicule all of the valid traditions in your opponent's country.
    2. Implicate their leaders in criminal affairs and turn them over to the scorn or their populace at the right time
    3. Disrupt the work of government by every means.
    4. Do not shun the aid of the lowest and most despicable individuals of your enemy's country.
    5. Spread disunity and dispute among citizens.
    6. Be generous with promises and rewards to collaborators and accomplices.

    ReplyDelete
  2. "Malaysia pula orang Melayu gadaikan maruah agama pada orang kafir.."

    persoalannya.. siapa yang mentadbir dan memerintah Malaysia? BN atau Pakatan?

    Adakah Pakatan pernah memerintah? Sudah tentu tidak sudah maka semestinya BN memerintah sejak selepas merdeka..

    Jika BN sejak merdeka mereka memerintah, siapa pemimpin dalam BN yang memtadbir dan memerintah negara? UMNO, MIC dan MCA?

    MIC? sudah tentu bukan sejak dulu.. MCA? sudah tentu juga bukan sejak dulu.. Siapa lagi. Tentulah UMNO!! Sebab sejak dulu sampai sekarang perdana menteri dari Melayu...

    Jadi sebab apa melayu masih lagi 'terbelakang di Malaysia?

    Jadi....maka kita sama-sama pikirlah sendiri!!!

    ReplyDelete
  3. kerana apa melayu masih mundur semenjak BN berkuasa 50thn kerana melayu sok sombong bodo hanya pandai cari duit dgn jalan mudah shortcut rezeki pastu enjoy sanasini tunjuk diri berkuasa,dan org akan ambil kesempatan dgn cara melayu jitu,aku tak sebut semua melayu beriman begitu,kenyataannya lebih mcm tu,tipu sana sini kuasa negara mcm makbapak dia punya,mca,mic, dan mamakpun berhamba nak cari makan,biar menghamba asal dpt kikis harta negera inilah prinsip tradisi di 1malaysia apapeduli rakyat kata....

    ReplyDelete
  4. bila hidayah Allah bg, maka KM LGE nk pakai serban ka..kopiah ka..memang tersungkur beruk2 Be N nii..

    ReplyDelete
  5. This should win Guan Eng some brownie points among the Malays

    ReplyDelete
  6. Kesian pun ada.. tapi lawak sangat2.. ape la profesional2 IT buat kerja bodoh.. ingat orang penang bodoh sangat kaa..
    buat la kerja yg berfaedah.. ni kalu LGE saman fitnah buta2 je kena bayar berjuta..

    ReplyDelete
  7. Pasal pakai ketayap pun nak bising ke.kat negara China bukan muslim berlambak yang pakai ketayap juga.takde orang nak bising pun.kalau tak percaya boleh tengok dalam filem atau drama dari China.Ramai pelakonnya yang memakai ketayap.
    YB LGE,saman aje orang yang buat fitnah tu.tapi,kalau YB nak pakai ketayap tu tak salah pun.Sama juga la dengan pemakaian songkok.Orang UMNO pakai songkok dalam banyak majlis dan juga pakai untuk menunaikan solat.Ini semua budaya aje.Kalau serban tu tak boleh laaaa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post