Kesiannn.. dah tak ada isu nampaknya..

Apa hal si Lokman Nor Adam tiba-tiba muncul berceramah mengenai pakaian DS Wan Azizah? Kisah pembelian pakaian DS Wan Azizah lebih 10 tahun dulu tiba-tiba menjadi antara topik ceramah si Lokman. Dakwaan itu pun belum tentu betul atau tidak. Tapi apa relevannya isu pembelian pakaian oleh DS Wan Azizah lebih 10 tahun lalu dengan keadaan dan kegawatan ekonomi semasa?

Mengapa si Lokman tidak melihat kemewahan DS Flom Rosmah berbelanja apabila berada di luar negara. Kira-kira tiga tahun lalu, Syed Azidi Aziz aka Sheih Kickdafella pernah mendedahkan DS Flom pernah berbelanja RM7 juta untuk membeli 14 utas jam tangan ketika berkunjung ke Hong Kong! RM500,000 untuk seutas jam tangan!!

Itu cerita tiga tahun lalu. Apa sangatlah kalau nak dibandingkan dengan RM8,000 untuk sepasang pakaian DS Wan Azizah seperti yang digembar-gemburkan oleh si Lokman berbanding dengan pelbagai perbelanjaan yang dibuat oleh DS Flom sejak berkuasa hingga ke hari ini...

Kemudian tercetus berita mengatakan DS Flom berbelanja sakan di Boston membeli alat solekan dan pakaian yang memerlukan 74 buah beg pakaian! Sehingga sekarang, tidak ada sebarang penafian berhubung perkara itu. Malah Najib sendiri seolah-olah 'mengiyakan' sikap boros berbelanja DS Flom kesayangannya ketika berada di luar negara hingga mengumumkan penghapusan cukai pelbagai alat solekan, pakaian hinggalah pakaian dalam ketika pembentangan Bajet 2011 pada tahun lalu.

Sejak diumumkan penghapusan cukai berkenaan, DS Flom dan mungkin ramai juga isteri para peneroka Felda khususnya di Tenang yang telah mendapat manfaat membeli pakaian dan alat solekan di luar negara bagi menikmati penghapusan cukai berkenaan.

Di mana si Lokman Nor Adam dalam isu-isu seperti ini? Lawaklah kamu ni Lokman... marah kerana nak lepaskan geram dendam tak dapat mengorat Nurul Izzah dulu kut...

Berita-berita berkaitan:

Lokman selar 'gaya hidup mewah' Wan Azizah

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim selalu menjadi sasaran kritikan oleh bekas orang kuatnya yang menyertai Umno, tetapi malam tadi, isterinya dan presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail juga turut menerima nasib sama.

NONEDalam ceramah di Bayan Baru, bekas setiausaha Pemuda PKR Lokman Nor Adam - kini ketua unit pidato dan penghujahan umum dan anggota Jabatan Hal Ehwan Khas - menyebut tentang "gaya hidup mewah" Wan Azizah dalam sebahagian ceramah 90 minitnya.

Lokman berkata ketika Anwar menjadi timbalan perdana menteri sehingga 1998, Wan Azizah membelanjakan banyak wang untuk kelengkapan pakaiannya bagi menghadiri pelbagai jamuan makan malam rasmi dengan suaminya.

Mengejutkan, ada yang sampai mencecah harga RM8,000 dan dia biasanya menempah 20 pasang setahun, dakwa Lokman.

Bagaimanapun, menyedihkan, tambah Lokman, apabila beliau dan beberapa yang lain ditahan bawah ISA di Kamunting dariapda 2001 hingga 2003, Wan Azizah didakwa tidak banyak membantu mengurangkan beban keluarga terbabit.

Dakwa Lokman, hanya NGO Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) yang berusaha menolong anggota keluarga sehinggalah mereka kehabisan dana.

pkr convention 281110 wan azizah wan ismailSehubungan itu, beliau menyoal, apa salahnya sekiranya Wan Azizah mengurangkan perbelanjaan untuk pakaian - daripada 20 kepada 18 - supaya wang itu dapat disumbangkan kepada anggota keluarga tahanan ISA.

Katanya, Wan Azizah juga tidak memberikan sumbangan duit raya RM500 kepada setiap keluarga seperti diarahkan Anwar ketika masih ramai ditahan ISA.

- Malaysia Kini

Azizah: Baju saja tak semahal itu

Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail cuma ketawa terhadap dakwaan pemimpin Umno bahawa beliau memakai pakaian terlalu mewah semasa suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi timbalan perdana menteri.

Ditemui Malaysiakini hari ini, Wan Azizah (kanan) menafikan mengamalkan gaya hidup mewah, tetapi mengakui pakaiannya sedikit mahal ketika suaminya berada dalam kerajaan, berbanding sekarang.

Sambil berjenaka, Wan Azizah berkata, beliau gembira orang menganggapnya berpakaian dengan elok walaupun tidak mahal.

Dalam ceramah di Bayan Baru semalam, bekas setiausaha Pemuda PKR Lokman Nor Adam - kini ketua unit pidato dan penghujahan umum dan anggota Jabatan Hal Ehwan Khas - menyebut tentang "gaya hidup mewah" Wan Azizah dalam sebahagian ceramah 90 minitnya.

Lokman berkata ketika Anwar menjadi timbalan perdana menteri sehingga 1998, Wan Azizah membelanjakan banyak wang untuk kelengkapan pakaiannya bagi menghadiri pelbagai jamuan makan malam rasmi dengan suaminya.

- Malaysia Kini

Marhaen

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. la ni,balaci umnobn,menggunakan semula apasaja isu yang dibangkitkan oleh rakyat yang menyokong PR,,dan direka semula secara fitnah dan pembohongan untuk digunakan balik kepada pimpinan PR,,,depa dah habis modal dah,,
    bagi mereka,fitnah dan tipuhelah yang dimainkan berulangkali dan berterusan oleh seluruh jentera media mereka, akan berjaya menanam keraguan pada rakyat dan akhirnya dipercayai juga oleh rakyat

    ReplyDelete
  2. bila dah jadi anjing suruhan, terpaksalah mengikut suruhan tuan semata-mata utk seketul tulang..begitu hina manusia jika jadi hamba manusia. tapi jika jasi hamba allah ia akan jadi insan yg mulia..

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. Lokman ni perli Rosmah kot ni.. Kalau orang tengok pun tau dah.. Antara pakaian Rosmah dengan Wan Azizah siapa punya lebih mahal?.. Silap2 baju dalam rosmah je dh lebih mahal dengan pakaian aku atas bawah..

    ReplyDelete
  4. perkara2 yang menyebabkan DSAI disingkir dari umno pertama isu kroni dan nipotic kedua menyemak dan mengemas kini akta rasuah kedua2 isu ini menyebabkan Tun Mahazir ketika itu sebagai PM tak senang duduk yang ahirnya mengambil tindakan tegas terhadap DSAI dengan menyinkir DSAI dari umno dengan alasan kununya DSAI melakukan sex luar tabie.

    ReplyDelete
  5. Malam ini si Lokman tu akan berceramah di kampong aku dihadapan sebuah rumah PPRT yang telah dirasmikan oleh Zambery pada 16.1.2011. Bukan main meriah lagi majlis perasmiaan tersebut rupanya tuan punya rumah akan dipergunakan oleh UMNO/BN. Lepas ini ungkin rumah itu akan jadi 'BILIK GERAKAN UMNO CAWANGAN.

    I GIVE YOU, YOU GIVE ME....HA HAHA HA

    ReplyDelete
  6. orang yang hilang maruah diri. apa saja yang boleh dijadikan isu, dia buat..janji dia idup...aper nak jadi melayu ni..

    -+ve

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post