PANAS!! Beberapa Pemimpin UMNO turut mendengar ucapan DSAI semalam...

Semalam 19 Feb, telah berlangsung satu Ceramah di Padang Awam Sembilang Pantai, Seberang Jaya. Antara penceramah yang hadir ialah YB Sim, YB Yusmadi Yusoff, TKM1 Pulau Pinang Datuk Mansor Othman dan DS Anwar Ibrahim.

Berapa lama nak tunduk??

Bukanlah sesuatu yang luarbiasa jika ceramah yang dihadiri oleh DS Anwar Ibrahim sebagai penceramah utama kehadiran pendengar melebihi 5000 malah mencecah 10,000 hadirin.

Tetapi yang luarbiasanya semalam ialah kelibat beberapa pemimpin UMNO Pulau Pinang yang turut kelihatan mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim itu.


Antaranya ialah seorang pemimpin UMNO yang pernah mencetuskan kontroversi apabila beliau mengoyak gambar Koh Tsu Koon suatu masa lalu bersama dua lagi pemimpin UMNO dari Kepala Batas.

Malah turut kelihatan ialah ADUN Seberang Jaya sendiri, yang mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim dari dalam MPV Nazaria miliknya dan turut kelihatan ialah Ketua Perhubungan UMNO Permatang Pauh yang meletakkan keretanya agak jauh dari tapak ceramah..

Dah kelihatankan? tapi tak jelas?

Akhirnya.. kenalkah anda siapa dia dan dua orang lagi yang bersamanya itu??

Jika pemimpin UMNO sendiri telah mula terbuka hati mereka untuk mendekatkan diri dengan Pakatan Rakyat Pulau Pinang,mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin dari PKR yang lain dan duduk bersila dihadapan pentas bersama ribuan rakyat .. mengapa pencacai UMNO masih berdegil menolak Pakatan Rakyat??

Fikir fikirkan...

27 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. teringat suatu masa dulu, saya cukup gembira pabila kawan saya yg memegang jawatan ketua penerangan umno bahgian dan juak-juaknya menghadiri ceramah Anwar.. keesokan harinya saya bertemu dgn mamat mangkok ni.. sedihnya saya kerana mereka hadir malam itu bukan utk mencari kebenaran, sebaliknya mereka mencari-cari point yg boleh hentam kita balik.. betul2 celaka..begitulah sikap mereka yang terus tertutup utk melihat kebenaran..

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan a.samad jaafar..

    Ketua Penerangan UMNO tu mungkin mencari kelemahan dan kesalahan PR.. tapi beberapa pemimpin UMNO tu rasanya tidak.. dah banyak ceramah dah kelihatan mereka itu..

    ReplyDelete
  3. Klu mereka ni nak kembali kepangkal jalan tak apa skot, tapi mereka nak ajak DSAI masuk UMNO itu yang parah nya,........umno kena dibersihkn, rebranding n revamp , ahli2 yg mempunyai rekod burok & rosak akn dpecat. Parti komponen yg kurang ajar akn dikeluarkn. DAP, PAS & PKR menjadi badan penjana parti ini.

    ReplyDelete
  4. saya tak kenal..boleh circlekan skit..

    ReplyDelete
  5. Di zoo pun ramai manusia datang berkunjung tetapi tidak bermakna mereka tu semua binatang.

    ReplyDelete
  6. Tak payah circle lah.. Anon 2:18

    Cuba tengok gambar pertama.. Gambar pertama dia tunduk dan gambar ketiga pula dia menunjukkan muka..

    Itulah dia Non Cabai lelaki yang telah mengoyakkan gambar Koh Tsu Koon suatu masa dulu..

    ReplyDelete
  7. Yang org umno pi bukan apa..nak dengar apa pulak episod pembohongan dia nak bawa mai...memang dok tau DSAI kaki auta..BOM baaaik punya...berita/cerita DSAI sampai yang depa2 dok mai terganga dengan pembohongan DSAI

    ReplyDelete
  8. yg dua lagi tu sapa anak sungai derhaka.kalu ada gambar adun seberang jaya dgr ceramah dalam kereta lagi bestkan.lagi satu kata ketua umno permatang pauh ada jugak dalam ceramah semalam tapi mana gambarnya.kalu ada lagi bestkan.

    ReplyDelete
  9. Farid..

    Yang lagi dua tu hang kena tanya penyokong UMNO Kepala Batas.. aku dah terlupa nama depa..

    Bukan Ketua UMNO.. tapi Ketua Penerangan UMNO..

    Gambar ADUN Seberang Jaya tu..aku simpan sajalah, lagipun dia tak akan dicalonkan semula pada PRU13 nanti.. nak serang dia buat apa....

    ReplyDelete
  10. Ahli2 umno mai nak bagi ramai aje..,sebab lepas ni mungkin dah takda kot...pasal kes liwat DSAI dah kantoi...terlebih liwat sampai 10 DNA..

    P/S: Bila berlaku kemalangan maut tentu org ramai yang berhenti/mai nak tengok,tapi kalau kemalangan yang takda maut,tak berapa ramai...biasa aje

    ReplyDelete
  11. cicit haji mohd amin sungai derhakaFebruary 20, 2011 at 3:27 PM

    depa pi tu cuma nak cari point2 nak balas balik nanti....muka2 tu mana boleh percaya sangat.....

    ReplyDelete
  12. Buat adf55650..

    Ceramah UMNO aku tak berasa nak pi pun. Sebabnya isi ceramah sama mcm yg dalam utusan, tv3, berita harian, rtm.

    Sejarah Islam dah ada, bila Rasulullah mengajar sahabat2 di Mekah puak2 pencacai jahiliah dok pi intai Rasulullah mengajar sebab hati kecil boleh terima apa yg diperkata Nabi SAW.

    Cuma disebabkan ego dan kepentingan kemewahan dunia, puak2 jahiliah quraisy menolak Nabi....sama mcm pencacai UMNO.

    Asal komen di http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9524&postdays=0&postorder=asc&start=15

    ReplyDelete
  13. UMNO Ppg bukan sama dgn UMNO tempat lain..UMNO Ppg UMNO cari makan.. yg UMNO betoi di Ppg ni cuma tingga geng-geng Mamak saja.. tu pun jenih cari makan juga.. kita tengok la sikit hari lagi.. muka jenih mamak pun ada dok bersila bila DSAI beri ceramah..

    La ni UMNO hanya tinggai ahli yg masih pegang jawatan sahaja.. tu pun depa akan kaleh juga.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. malique..sapa tu? Mat Nor? Rashid?Tajul?Yusup Latip?

    ReplyDelete
  16. oraang umno nak pi dengaq hang apa susah..demokrasi..
    itu pong susah..
    depa nak dengar kata2 al penipu tu..
    dah lah menipu, hang suma kena juboq dgn anu berahi..

    ReplyDelete
  17. dua org yg mana..yg aku nampk 2 org tu ahli PKR K.Batas

    ReplyDelete
  18. hang amno ka pencacai ka...hmmmm..aku tak pecaya langsung dgn puak2 pelaq ni...mula2 buat2 jinak dgn ceramah..lepas tu buat2 la p serah borang masuk pkr...dah tu dok dlm parti mintak tu mintak ni...dapat takpaaa...tak dpt siapppp...komplen sana, fitnah sini...last2...keluaq parti...kata la takdak keadilan dlm parti...ni lah juak2 pelaq yg dok adaaaa... Dah Lama Dah Kami Jangkaaaaaa...!!!

    ReplyDelete
  19. Salam Hijat..

    Kita mungkin tak suka orang macam ni.. tapi hang jangan lupa ada sorang tu dia suka sangat orang dari UMNO yang ada title lompat masuk PKR..

    ReplyDelete
  20. Depa cuma tu naq dengaq temberang bung nuwa.

    ReplyDelete
  21. salam blogger ASD ..

    memang betul dlm gambar itu orang kuat cawangan UMNO Prmtg Pauh ..

    aku pun dah lupa nama dia ..haha ..tengok semalam nampak la hang dok kat depan ..

    apapun semalam ceramah bro Anwar mmg buat aku nak tergelak la ..

    ReplyDelete
  22. Melayu Pulau Pinang sepatutnya telah lama meninggalkan umno, biar umno pulau pinang tu kat mamak ... itulah hakikat pun selama ini mamak yang banyak guna dan ambik kesempatan, yang setia Melayu dan terus diperkenakan ...

    ReplyDelete
  23. elok berhati2 dgn umno2 ini... takut menjd api dlm sekam...
    nnt de skrip filem kedua lak...
    pilihanraya nk dkt ni..mayb jd spy

    ReplyDelete
  24. sbb mamak si kitul lah melaka jatuh ke tgn penjajah krn fitnah si kitul kpd sultan melaka bahawa Bendahara Sri Maharaja nak menjadi raja melaka, portugis gagal menakluki melaka dlm thn 1509 krn kebijaksanaan bendahara sri maharaja sebagai pentadbir urus negara, perancangan strategik pertahanan melaka, sultan piula tanpa usul periksa terus memerintahkan supaya bendahara sri maharaja, tun ali dan kaum kerabat beliau habis di hukum bunuh akhirnya melaka di tewaskan pd 1511.itu lah episod mamak yg tamak akan kuasa dan raja yg zalim melaka hancur di tgn penjajah...org melayu mudah lupa.setuju dgn 3:28PM.

    ReplyDelete
  25. pandai juga mamat yg buat blg ni putar belit cerita.. yg dtg xla ramai..mmg pandai spin la pembangkang ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post