Tak lama lagi kita dengar 'Guru Agama Guan Eng' la pulak..



Di kampung aku ada sebuah Sekolah Agama Rakyat, yang bernama Madrasah Al-Aminiah terletak di Jalan Permatang Nibong, Kampung Pertama, Permatang Pauh pada tahun lepas Ketua Menteri Pulau Pinang, Guan Eng telah menghulurkan bantuan dari kerajaan negeri Pulau Pinang kepada Sekolah Agama itu sebanyak RM183,500.00 dan tahun sebelumnya juga ada diberikan.

Oleh kerana setiap tahun Guan Eng datang ke Sekolah Agama Rakyat itu bagi menyerahkan sendiri Cek sumbangan Kerajaan negeri itu, penyokong tegar UMNO di dalam kampong aku itu telah menukarkan nama Madrasah Al-Aminiah kepada Sekolah Agama Guan Eng..


Bila ditanya kenapa Sekolah Agama Guan Eng? Jawabnya Guan Eng selalu bagi duit kat sekolah tu..

Sekarang Guan Eng selalu pula membantu Guru-Guru KAFA.. lepas ni mungkin akan kedengaran pula Guru Agama Guan Eng pulak..


Gambar Sekolah dipetik dari Blog Madrasah Al-Aminah

Pulau Pinang beri RM150,000 pada guru Kafa

Kesemua 1,500 Guru Kafa Akan Diberikan RM100 Sempena Majlis Sambutan Maulidur Rasul Pulau Pinang Bertemakan “Wasatiyyah(Kesederhannaan) Tonggak Kecemerlangan Ummah.

Kesemua 1,500 guru Kafa akan diberikan RM100 sempena Majlis Sambutan Maulidur Rasul Pulau Pinang bertemakan “Wasatiyyah(Kesederhanaan) Tonggak Kecemerlangan Ummah.

Bayaran RM 100 one-off ini akan makan perbelanjaan RM150,000 dan akan dicadangkan oleh saya kepada mesyuarat EXCO pada hari Khamis ini.

Pada tahun lepas, kerajaan negeri telah memberikan RM100 one-off kepada guru-guru Kafa sempena perayaan Awal Muharaam. Buat kali pertama juga dalam tahun 2010, semua guru Kafa telah diberikan RM250 duit raya menyambut Hari Raya Puasa.

Pembayaran ini dapat dibuat kerana kerajaan negeri mengamalkan perbelanjaan berhemah; urustadbir CAT yang cekap, akauntabel dan telus; serta kempimpinan integriti, bersih dan bersih daripada rasuah.

Kejayaan ini diakui bukan sahaja oleh Laporan Ketua Audit Negara 2008 dan 2009 yang memuji lebihan Bajet paling besar sebanyak RM 88 juta pada 2008 dan RM77 juta pada 2009 tetapi juga oleh badan anti-rasua Kesederhanaan adalah adilah antarabangsa terunggul Transparency International.

Kesederhanaan dalam Islam akan menolak dakwaan pemimpin BN tertentu bahawa Islam adalah ekstrimis, mundur, miskin, tidak demoktratik dan korup. Seperti yang dinyatakan oleh ulamak Islam terkenal Dr Yusof Al Qaradhawi,

Kesederhanaan dalam Islam disumberkan daripada kesederhanaan method dan undang undang seperti berikut:-

1. Kesederhanaan adalah adil
2. Kesederhanaan adalah konsisten
3. Kesederhanaan adalah keamanan
4. Kesederhanaan adalah lambang kebaikan
5. Kesederhanaan adalah lambang kekuatan
6. Kesederhanaan adalah tunjang kekuatan

Kerajaan negeri percaya amalan kesederhanaan dalam kehidupan rakyat tanpa kira agama dan kaum akan dapat menyatupadukan rakyat untuk menikmati bersama kemakmuran, keamanan dan harmoni serta kamajuan membina modal insan.


LIM GUAN ENG

*Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Di Komtar, George Town Pada 15.2.2011.*

19 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. inilah bangang nya puak Parti Ajaran Sesat kalau nak tahu Melayu Singapura telah digula-gulakan dgn habuan wang ringgit oleh Lee Kuan Yeu semasa ingin memerintah Singapore , la ni taktik yg sama digunakan kpd org Pas terutama dlm hal urusan masjid dan KAFA. Sedangkan pada masa yg sama , LGE memusuhi kemajuan Melayu dgn meroboh gerai2 niaga makan milik Melayu dgn alasan bahawa Tidak Mengikut Peraturan dan gerai kafir laknat sebangsa dgn dia , dia buat tak nampak je. Sedar puak Ajaran Sesat jarum LGE dah mula meresap dlm jiwa Puak Parti Ajaran Sesat tanpa melihat matlamat cina laknat itu yg sebenarnya. Dpt duit suka tapi tak tahu cucu cicit awak akan menderita di PP. SEDARLAH PUAK PARTI AJARAN SESAT DAN MENYESATKAN

    ReplyDelete
  2. Kalau puak2 UMNO bagi nama macam tu hanya kerana LGE sampaikan bantuan kewangan, aku cadangkan gereja di PJ yang najib serahkan bantuan kewangan 500,000 tahun lepas tu tukar nama Gereja N...B. Tak pun Gereja R....H

    ReplyDelete
  3. Woit goodlistener..

    Kalau setakat auta punya cerita tu.. hang pi cerita kat penyokong UMNO la..

    Pujuk Melayu pasal nak perintah Singapura kononnn... hang belajar sejarah bagi habis..

    Siapa yang melepaskan Singapura tu kalau bukan UMNO??

    ReplyDelete
  4. Goodlistener@pundek,,hang punya fahaman tu untuk perkasa@prkosa bodoh dan umno bangang bolehlahh,,,umnobn yg dok pekena melayu 50tahun lebih hang tak kisahpun,,itulah yang umno/btn dok latih kat orang melayu selama ni,,orang melayu la ni bukan bangang mcm hang dah,,dok cari makan dgn umno,,,

    ReplyDelete
  5. To goodlistener..

    u are good listener, but not a good brainer..lu ilmu kurang ler bro. lu tak baca byk..prasangka wujud disebabkan tidak memahami agama kamu sendiri. Tlg bagitau dimana yg sesatnya PAS tu? Mana yg betul UMNO tu? cuba citer skit? Lu ckp LGE tu gulakan melayu..at least dia buat sesuatu yg sebelum ni UMNO tak buat. Dalam hati dia mmg kita tak tau..tp. sebagai umat islam yg percaya dgn Allah swt, kita kena berdoa..Berdoa utk kebaikan..itu kekuatan kita sebagai org islam. Lu nak prasangka sgt wat per..jgn jadi bodoh plis..org melayu dah lama jadi bodoh sbb terlalu lama jadi melayu, tak mau jadik org islam..

    -+ve

    ReplyDelete
  6. puak ni suruh kita buat jahat mcm depa,baru depa nak sokong.Kalau buat baik mcm guan eng,mesti depa kutuk punya...

    ReplyDelete
  7. PENCACAI DAPig MARAH KALAU DI BERIKAN PERINGATAN, ITU LAH KALAU DAPAT PEMIMPIN KAKI LIWAT DISEBUT ALJUBURI DAN DAPAT MUSJENDUL POK NAJIS BARHATI HITAM DAN MANUSIA TERMULIA DI DUNIA,,,DENGAR SINI PENCACAI DAPig , POK NAJIS ADALAH PELACUR ISLAM YG DIAGONGKAN OLEH PENYOKONG FANATIK DAN BUTA MATRA HATI...ORG MELAYU ISLAM DAH TAK BERI SOKONGAN KAT PUAK PARTI AJARAN SESAT ..NANTI AKAN DISAHKAN LAGI OLEH PENGUNDU DI DUN MERLIMAU DAN DUN KERDAU. SEMUA PENCACAI KAFIR LAKNAT...CERDIK TAPI DUNGU

    ReplyDelete
  8. memang sah mamat goodlistener@pundek ni baru keluar gua,,,bodoh tahap babi,,

    ReplyDelete
  9. pas meletakkan islam sebagai dasar umnoapco meletakkan perlembagaan manusia sebagi dasar,kalau pas ditafsir sebagai parti ajaran sesat umnoapco(united malay nision organizesion)pula ajaran apa???bagaimana seorang yang mengaku dirinya islam boleh duduk dalam sebuah parti yang tidak tahu ajaran apa.

    ReplyDelete
  10. goodlistener is stupid listenerFebruary 15, 2011 at 10:32 PM

    kahkahkahkah...
    goodlistener?

    memang pencacai umno la mamat nih.
    daripada ko dok hinaq sana sini baik ko terangkan sebab apa singapura dlu dapat kat cina.
    sapa bagi kat cina. dah elok2 dok dalam malaya sebab apa boleh keluar. kah3....

    parti mana yg memrintah dlu...
    hahahhahahahahahhahahaha

    ReplyDelete
  11. Insaflah Goodlistener...
    Ingatlah azab Allah amat keras bagi orang2 yang membuat fitnah.
    Dan seperkara lagi ....bahawa Allah pemberi rezeki bukan nya UMNO atau BN.

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,

    Hang pi siasat lah dulu duit derma LGE tu dulu...sebenarnya duit kerajaan negeri sikit aje yang lebih tu dana yang telah disediakan kerajaan pusat sebelum DAP perintah...pi siasat dulu dari mana duit derma tu datang baru boleh cakap..

    Kalu setakat ambil cerita kedai kopi atau cerita org hujung kg pertama selepas tu masuk blog...tak cantik la..cadangan aku hang pi jumpa pengetua madrasah tu dulu ..baru tahu apa ceritanya..

    Anak Kg Pertama

    ReplyDelete
  13. Goodlistener:

    Dalam banyak perkara seolah-olah anda adalah pemikir yang ada class but anotherway round, anda seolah-olah macam cerita Pak Pandir. Cerdik tak boleh diikut dan bodohnya tak boleh diajar.

    Dalam kontek Singapura, siapa yang menyerahkan pulau itu kepada Lim Kuan Yew? Siapa pula yang menyerahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura? Latest, siapa dan siapa pula yang menyerahkan Tanjong Pagar dan Woodlands kepada Singapura? By the way, sebelum nask mencaci orang, cari fakta dulu jangan ikutkan perasaan yang bodoh sahaja.

    Kalau LGE itu salah kerana membantu Sekolah Agama, bagaimana pula Zambery MB Perak yang telah menghulurkan wang kerajaan negeri sebanyak RM100,000.00 kepada sebuah kuil di Ipoh? Bagaimana pula Ghani Osman MB Johor telah dengan senang hati memberi tanah kerajaan negeri Johor kepada sebuah kuil semasa PRK Tenang?

    Cuba anda gunakan akal untuk berfikir, DUA UMMAT ISLAM YANG BERGELAR MENTERI BESAR telah bermurah hati kepada KUIL kalau dibandingkan seorang Ketua menteri berbangsa Cina menyumbang untuk perkembangan AGAMA ISLAM? Yang mana lebih mulia sisi ALLAH swt?

    ReplyDelete
  14. Buat yang mengaku Anak Kampung Pertama tu..

    Hang pi mohong kat lain la.. Kalau hang Anak Kampung Pertama hang tak akan kata macam tu pasai hang mesti tahu rumah Mak aku dengan Madrasah tu berapa jauh.. setakat jalan kaki tu, hisap rokok sebatangpun tak sempat nak habis dah sampai kat Madrasah tu..

    Pasao dana yang disumbangkan Guan Eng tu.. jangan bangga kata datang dari pusat.. dana dari pusat tu semua duit rakyat dari cukai yang dikenakan kepada rakyat..

    Cadangan aku buat hang.. kenali musuh anda.. jangan menyerbu membabi buta supaya tidak menjadi seperti Babi yang Buta.. ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  15. Biarkan penyokong UMNO bersekongkol dengan rakan komponennya MCA yang dipimpin oleh Mamat Artis Porno tu!

    ReplyDelete
  16. kpd goodlistener,
    ini hujah fakta lawan auta,,,,
    1.Siapa yang melepaskan singapura kpd cina?pulau batu putih dan tanah KTM di tanjung pagar di singapura??

    2.Umno menakutkan orang melayu tentang melayu yang kononnya ditindas oleh cina,hakikatnya melayu singapura lebih maju dari melayu mesia.ini fakta,penafian dari org melayu singapura melalui BERITA HARIAN SINGAPURA (kolum surat pembaca)tentang kritikan Dr.M tidak lama dulu.Beberapa pembaca surat khabar itu mempertahankan bahawa melayu singapura tidak lah terpinggir seperti mana dakwaan Tun Mahathir, seblaiknya pembaca itu meminta mantan PM Malaysia itu menasihatkan rakyat Malaysia agar supaya belajar daripada melayu Singapura bagaimana untuk maju.

    3. Gerai roboh dipenang berita yang dimanipulasi untuk menaikan kemarahan melayu,,utusan memainkan sentimen perkauman yg dasyat,menyemarakan api..bahaya..sumber anda utusan ja ka??hakikatnya,,gerai cina,india juga melayu indon juga dirobohkan kerna aduan masyarakat setempat tentang gerai yang menyusahkan pergerakan mereka.bukti sudah ada?anda membutakan mata dan mentulikan otak anda tentang ini.

    4.Melayu semasa Koh su kun lebih banyak terpinggir..ingat isu lagi isundilema org melayu suatu ketika dulu??isu ini dimainkan dalam berita harian masa zaman koh su kun.zaman parti yg anda sokong!

    5.Kalo orang beri salah,tak bagi salah,,,so apa yang betul??jawab soalan ini.

    PS:anda bukan pendengar dan pemerhati yg baik..anda lahir kerna kiblat anda adalah umno bukan Allah.

    ReplyDelete
  17. Nampaknya macam ni kuat lagi kuatlah pakatan. Harap PR ke 13 pakatan lagi kuat di utara ,Kedah ,Perlis,dan Kelantan dan Terengganu

    ReplyDelete
  18. Memang la duit rakyat tapi..LGE beri pun duit rakyat juga..masalahnya orang beri sedikit yang dapat nama yang beri dapat tahi...

    Memang pun rumah hang dekat tapi berapa kali hang dah pi madrasah tu?? Jangan la bangga kerana dekat rumah mak hang...tapi yang jauh pada rumah hang tula yang dok pi...

    ReplyDelete
  19. itu stupidlistener..tak belajar sejarah. bengong.. hahaha!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post