Tu Dia!! 1800 Ahli PAS keluar parti..

Berita ni lagi hebat.. kalau Ahli PKR jumlah yang dilaporkan keluar parti hanyalah ratusan sahaja.. tapi jumlah yang keluar dari PAS pula dilaporkan mencecah 2000 orang.

Percayakah anda??


1,800 anggota PAS, 154 dari PKR masuk Umno

Sejak Januari lepas, seramai 1,800 anggota dan pemimpin PAS menyertai Umno Pasir Puteh selepas berasa tertipu dengan perjuangan parti tersebut.

Ketua Umno bahagian itu Zawawi Othman berkata mereka menyerahkan borang keanggotaan menerusi empat Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Limbongan, Semerak, Gaal dan Selising.

"Ramai lagi anggota PAS terutama di peringkat akar umbi dalam proses menyertai Umno," katanya kepada pemberita selepas menerima 30 borang permohonan menyertai Umno di Kampung Wakaf Bunut, DUN Selising, di Pasir Puteh hari ini


Beliau berkata antara yang menyertai Umno itu termasuk bekas ketua Pemuda, ketua Muslimat dan anggota jawatankuasa PAS cawangan yang telah bersama PAS antara 30 hingga 40 tahun.

Kemasukan mereka secara beramai-ramai yang diluar jangkaan ini memberi harapan cerah kepada BNl untuk merampas kembali empat DUN tersebut dan kerusi Parlimen Pasir Puteh pada pilihan raya umum akan datang, katanya.

Sementara itu, bekas bendahari PAS cawangan Tualang Rendah Wan Mahmood Wan Abas, 56, yang ditemui pemberita pada majlis penyerahan borang tersebut berkata beliau merasa tertipu dengan parti yang disertainya sejak 30 tahun lepas.

Pemimpin gagal bantu rakyat susah

Ini kerana katanya, tidak ada apa yang disumbangkan PAS kepada masyarakat sepanjang beliau memperjuangkan parti tersebut.

Bekas anggota jawatankuasa Muslimat PAS cawangan Kampung Wakaf Bunut, Saripah Mamat, 38, pula berkata beliau kecewa dengan sikap pemimpin PAS yang banyak bercakap tetapi gagal membantu rakyat yang susah.

Berbanding PAS, Umno tidak banyak bercakap tetapi sibuk membantu rakyat terutama dalam persekolahan anak-anak menerusi program seperti Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) yang diberi setiap tahun, katanya.

Sementara itu, sekumpulan 154 anggota sayap wanita PKR di Perak turut bertindak keluar parti dan menyertai Umno kerana sudah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti khususnya sayap itu.

Diketuai bekas naib ketua Wanita PKR Ipoh Barat Siti Aminah Mansor, mereka mengemukakan borang keanggotaan kepada ketua Wanita Umno Perak Datuk Rosnah Kassim.

Perjuangan PKR untuk 'kepentingan peribadi'

Dalam sidang media selepas itu, Rosnah berkata tindakan anggota Wanita PKR Ipoh Barat dan Tambun tersebut mengukuhkan lagi kenyataan yang dibuat bekas anggota PKR sebelum ini bahawa ada yang tidak kena dengan parti pembangkang terbabit.

Justeru kata beliau, PKR tidak wajar menuding jari kepada Umno dan BN sebagai punca semakin ramai anggota mereka bertindak keluar parti.

Sementara itu, Siti Aminah berkata tindakan beliau dan rakan-rakannya itu berpunca daripada rasa kecewa dengan pucuk kepimpinan PKR.

"Selain itu kami melihat dan terbukti perjuangan PKR dan kepimpinan mereka adalah untuk kepentingan peribadi mereka dan bukan untuk kebaikan kami dan rakyat jelata," katanya.

Ini kerana kata beliau, perebutan kuasa menyebabkan pucuk pimpinan lupa anggota di akar umbi yang selama ini bertungkus lumus menghidupkan PKR sebelum tsunami politik pada 2008.

Turut menyerahkan borang keanggotaan Umno hari ini ialah 34 wanita yang tidak pernah menyertai sebarang parti politik sebelum ini.

- Bernama

7 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. memeng ramai yang masuk umno sebagaimana diuwar uwarkan,tapi yang masuk umno adalah dari kalangan ahli umno dimana keahlian mereka dah expired[telah tamat /lupus keahlianya].mereka kenalah perbaharui keahlianya kalau tidak tak sah mengundi diperhimpunan umno nanti.kalau tak tipu bukanlah umno namanya.

    ReplyDelete
  2. takde pun suruh masuk.
    ahli 2 Pakatan , perjuangan nya amat utuh. Bukan pembalasan wang ringgit.

    ReplyDelete
  3. Masuklah apa-apa parti apa pun...aiman tak kisah....tapi bila undi ahem..ahem...duit ambik...pangkah jangan....

    ReplyDelete
  4. "Kenapa depa ni masuk..aku pun naik heran..kot depa ni dapat duit..sorang 500k apa.."

    Inilah di dalam otak orang sakit dari Parti Kian Reput

    ReplyDelete
  5. Apa kata kalau media sengal UMNO melaporkan "Tuan Guru Nik Aziz meletakkan jawatan dalam PAS dan menyertai UMNO beserta kesemua ahli PAS Kelantan". Memang 1Malaysia pecah perut nak tergelak tengok berita ultra auta daripada media sengal UMNO. Media UMNO ini boleh dikatakan KURANG YANG BENAR MELAINKAN AUTA BELAKA. Hahahahha lawak, lawak!! Baik media UMNO bagi laporan Presiden Amerika Barack Obama menyertai UMNO sebab semua orang yang celik mata hati tau itu semua KARUT BELAKA!

    ReplyDelete
  6. ye ke macam pernah dengar je..ayat
    ni...ramai org pas masuk umno..tapi dimana ya...ooooo 4 tahun dulu..sebelum prk 12,tapi
    pas menang juga dikelantan.ni puak
    kerbau berkeris ni tak serik serik
    asyik nak menipu kerjanya.

    ReplyDelete
  7. hadi awang kapla biolMay 11, 2011 at 3:27 AM

    kejumudan pas memang tak dapat di sangkal lagi... gaya komen pun nampak pendek akal.. org yang keluar dari pas masuk umno..sebab ada akal fikiran .... dan tidak mahu menjual agam atas dasar politik.islam konon... dah berkuasa arak pun tak boleh haram... rumah urut makin banyak...karpal sigh kutuk islam pun tak de telor punya nik aziz...senyap jer... memang barwalah nik aziz kalau bacul tidak menegur... pencacai lah kamu semua kerana buta mata hati...kah kah kah... hakikatnya... org2 pas memang jadi keldai tunggangan... kita pun dah tak peduli... kalau nak terima... kita sambut..tak terima...lantak kau lah... jadilah bangsa melayu pencacai angkat najis DAP.... heheheh jangan marah lah hassan itu memang betoiii hhhaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post