Buku Jingga hanya umpan politik – Dr M

Nampak melalut dah orang tua ni...



SHAH ALAM: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Buku Jingga yang dilancarkan oleh pembangkang mengandungi beberapa janji jika mereka menang dalam pilihan raya umum akan datang, hanyalah satu umpan politik.

Beliau berkata pembangkang mampu membuat pelbagai janji untuk memancing undi rakyat kerana mereka bukan kerajaan yang memerintah negara pada masa ini.


“Bila tak ada kuasa memanglah boleh buat janji macam-macam, kalau dia menang pun bukan dia nak jadi kerajaan pusat. Kalau tak jadi kerajaan pusat dia tidak boleh buat apapun, jadi bolehlah janji,” katanya dalam sidang akhbar selepas mengadakan lawatan rasmi ke Universiti Antarabangsa Al-Madinah (MEDIU) di sini hari ini.

Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan pembangkang menggunakan Buku Jingga dalam kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau dan Kerdau.

Buku Jingga yang yang diperkenalkan pada tahun lepas mengandungi tawaran termasuk menaikkan elaun guru, menghapuskan sistem tol dan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri.

- Bernama

5 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Sebenarnya mamak tua ni takut pada bayang2 kejahatan yang dilakukannya ketika berkuasa.

    ReplyDelete
  2. Sepatutnya pandangan mamak tua sekular ini tak perlu di dengar, dia selayaknya di masukkan kedalam muzium sahaja sebagai barang antik bernyawa.

    ReplyDelete
  3. Sudahlah mahathir...aku meluat dengar hang cakap. hang pi masjid buat amal. minta ampun diatas dosa2 hang lakukan.

    ReplyDelete
  4. sesiapa suka mendengar cakap pak det akan mempusakai penyakit mudah lupa.

    ReplyDelete
  5. Apa susah...kalau PR memerintah tak betul kita jatuhkan dan undi parti lain....Malaysia rakyat malaysia punya, bukan bapak kau punya mahataik. Sebenarnya mahataik takut taik yang disorokkan semasa jadi PM dulu PR jumpa...Apa pulak PR tak boleh janji maday....yang BN setiap kali kalau ada pilihan raya tu ada berapa banyak juta ...janji pada kami...satu pun tak buat...itu pasal kami nak humban BN dalam jamban sial....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post