Eh! Demo Minta DNA boleh.. Demo bantah minta DNA tak boleh?

Demo bantah DNA, Ketua, Timbalan AMK Pulau Pinang ditahan polis



NIBONG TEBAL: Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pulau Pinang, Amir Ghazali dan timbalannya yang dikenali sebagai Haji Wan ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Prai Selatan, Jawi di sini, petang ini.

Mereka ditahan jam 6 petang dan disoal siasat selepas mengadakan demontrasi membantah mana-mana pihak mengenakan tekanan untuk memaksa Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerah DNA kepada mahkamah.





“Ketua Polis Daerah memberi masa dua minit untuk bersurai dan kami akur. Sebaliknya, mereka meminta kad pengenalan Amir dan Haji Wan sebelum dibawa ke balai polis,” kata Zulfadli Md Noordin kepada KeadilanDaily.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Cabang Bayan Baru, berkata demontrasi itu disertai antara 30 hingga 50 orang ahli parti dan rakyat kebanyakan.

Rakyat Pulau Pinang bangkit mempertahankan Anwar dari manipulasi bukti mahkamah
Ironinya, satu demontrasi yang disertai badan bukan kerajaan (NGO mesra Barisan Nasional, antaranya Perkasa dan Gaps di depan ibu pejabat KEADILAN, baru-baru ini pula tidak ‘disentuh’ polis.




Undang-undang Malaysia tidak membenarkan seseorang tertuduh diambil sampel DNA tanpa kebenaran.

Selain itu, wujud kebimbangan kemungkinan sampel DNA disalah guna sebegaimana dalam kes Fitnah I pada 1998 apabila seorang pegawai polis, ASP Rodwan memanipulasikannya dengan meletakkan DNA itu pada tilam yang dijadikan bahan bukti.





Berita dari : Keadilandaily
Gambar dar : Facebook Zulmamak

9 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Anti Persatuan Pengguna Islam(munafik)March 16, 2011 at 11:28 PM

    kita buat demo supaya RAIS YATIM DISIASAT DAN MENYERAHKAN DNA DIA kerana pernah didakwa merogol amah.

    penarikan repot amah adalah kerana TAKUT DIBUNUH MCM ALTANTUYA dan BUKAN KERANA TIADA KES.

    mana binantang umno yg tersangat perihatin dgn liwat dalam kes rais tu ?

    semua mereka munafik dan fasik

    ReplyDelete
  2. Demo kerandah, demo lembu, macam2 demo oleh Perkasa, Perkida, Umno...semua boleh. Hanya anjing saja yang akan tangkap demo AMK ini. ANJING!!!

    ReplyDelete
  3. bravo. hebat sungguh malaysiaku.

    pen buruk ™

    ReplyDelete
  4. As Salam!Cukup2 la oii pak polisi ataih dunia bole la hangpa megah,hangpa ni cam kat israil gak hangpa ada senjata lawan rakyat yang tak ada senjata,cuba hangpa tak yah pakai senjata lawan pakai tulang 4 kerat lama dah hangpa mampuih.Sedaq la kita ni makhluk ALLAH kita semua akan p sana sok hangpa kuat tera mana pun hangpa akan mati.Jawab la hangpa depan ALLAH SWT.Duk penanya kat orang.Wassalam!

    ReplyDelete
  5. Biasalah tu...

    Kalau PR buat demo...siap kau...

    Kalau UMNgOk dan Barang Naik (BN) buat kalu...tara pa...

    Itulah dia demokrasi ala M'sia...

    Manalah tau diizinkan tuhan...PR menang PRU13 dan jadi pemerintah...

    Masa tu...??????????

    ReplyDelete
  6. inilah yang dinamakan 2Malaysia

    ReplyDelete
  7. puak puak beruk berkepala anjing tak payah dok cerita pasai akhirat pasai dalam kubuq pait depa tak mau dengaq punya.walau pun ataih nama PPIM Dan puak ni kalau di ajak berdebat pun mata liaq laaa.depan tv kemera puak puak haramjadah tu depa boleh menyalak sampai puaih pasai takdak sapa nak kacau .tapi kalau dia jengok kat blog baghu nak tekejut babi .

    ReplyDelete
  8. dajai punya dr makmur hang rupanya anjing berkepla babi no

    ReplyDelete
  9. setuju sgt2 dgn 1:23 AM dan 10:40 Am nama aje pendokong persatuan islam xyah dr rakyat tahu dunia ni boleh lah mrk apa sj mcm harta mak bpk mrk kalian akan jumpa jugak dgn Allah lambt laun..polis m'sia ni memang mcm citer film hindustan..he2

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post