PAS tidak sebodoh KITA...

Datuk Zaid Ibrahim berkata, pendirian pasif parti itu terhadap isu berkenaan bertentangan dengan moral, etika dan agama yang selama ini dikatakan menjadi asas perjuangan Pas.

Menurutnya lagi, beliau faham jika pendirian sedemikian diambil oleh DAP yang jelas tidak kisah mengenai skandal melibatkan moral pemimpin pembangkang kerana bagi parti itu yang lebih penting ialah soal menghadapi pilihan raya.

Jelas.. satu lagi provokasi untuk memecahbelahkan kerjasama antara Pakatan Rakyat oleh Zaid Ibrahim...


KITA persoal sikap Pas dalam isu video seks

PETALING JAYA 24 Mac - Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) mempersoalkan sikap Pas yang tidak bersungguh-sungguh untuk mengetahui kebenaran di sebalik pendedahan rakaman video aksi seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang.


Ketua KITA, Datuk Zaid Ibrahim berkata, pendirian pasif parti itu terhadap isu berkenaan bertentangan dengan moral, etika dan agama yang selama ini dikatakan menjadi asas perjuangan Pas.

Menurutnya, beliau faham jika pendirian sedemikian diambil oleh DAP yang jelas tidak kisah mengenai skandal melibatkan moral pemimpin pembangkang kerana bagi parti itu yang lebih penting ialah soal menghadapi pilihan raya.

"Saya anggap sikap Pas yang tidak mahu mencari jawapan sebenar adalah tindakan politik yang merugikan. Ia berbeza sama sekali jika skandal sebegini membabitkan pemimpin Barisan Nasional (BN), Pas pasti mendesak siasatan menyeluruh dibuat.

"Sebagai parti yang dikatakan berteraskan moral, etika dan agama, Pas sepatutnya meminta siasatan yang objektif, bukan membuat keputusan secara sambil lewa semata-mata demi kepentingan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau turut menyelar sikap pemimpin Pas yang mudah menuduh pihak lain terlibat dalam isu tanpa berusaha menyelidiki ketulenan serta 'aktor' sebenar yang aksi seksnya bersama seorang pelacur dikatakan dari China dirakam dalam video tersebut.

Katanya, pemimpin Pas patut melihat sendiri rakaman tersebut kerana individu yang dikaitkan dalam video berkenaan didakwa adalah tokoh pembangkang di peringkat nasional.

"Saya sendiri sudah menonton video berkenaan Selasa lalu dan bagi saya tiada sebarang keraguan mengenai ketulenan dan siapa pemimpin pembangkang tersebut," jelasnya.

Zaid seterusnya menasihatkan pihak berkuasa supaya menjemput pakar forensik asing seperti pasukan Scortland Yard untuk membantu penyiasatan mereka dalam isu video berkenaan.

Katanya, ia bertujuan memastikan pembangkang tidak berterusan menuduh kononnya pendedahan video tersebut adalah konspirasi kerajaan.


Lidah Rasmi UMNO

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. MEMANG BETUL PAS TIDAK SEBODOH KITA SEBAB RAMAI PEMIMPIN PAS TERLIBAT DALAM SOAL SEKS NI

    KALAU PAS MENYALAK MAU NANTI BLOGGER PAKAT PAKAT HANTAM ADUN DEPA YANG TERLIBAT

    LAGI PUN MURSHEET AJIS KAN ADA NANTI BOLEH KATA TUHAN DAH AMPUN

    LAGI PUN PAS MANA KISAH PEMIMPIN MACAM AMAN PUN JANJI BOLEH MENANG

    ReplyDelete
  2. PAS memang tak sebodoh KITA dan tak juga sebodoh GABAI yg merapu tak tentu hala..

    Mungkin tercekik tempe atau mabuk tapai agaknya..

    Dosa kita dgn Allah kita boleh bertaubat, tapi dosa sesama islam bila memfitnah hanya org tu yg boleh maafkan.. Ingat tu GABAI, tak tahu hujung pangkal toksah nak mencelah.. cermin diri koreksi peribadi..

    Maksiat UMNO depan mata ko butakan, dasar ahli neraka..

    danisanin

    ReplyDelete
  3. BETUI PAS TAK SEBODOH KITA SEBAB TU

    PAS RELA JADI ANJING DAP
    PAS RELA BUANG PERJUANGAN ISLAM

    MEMANG TAK BODO TAPI BANGANG

    ReplyDelete
  4. Dibandingkan DAP dengan MCA..

    walaupun kedua-duanya kufar, DAP paling tidak akan bersetuju dan mengemukakan pandangan mereka dalam keburukan perlaksanaan perjudian, kezaliman dan ketidakadilan berbanding dengan MCA yang hanya memejamkan mata dan bersengkongkol dengan UMNO demi mencapai matlamat peribadi mereka.

    MCA dan UMNO parti yang tidak menetapkan agama dan perjuangan agama sebagai matlamat parti mereka. Tak hairan mereka boleh bersengkongkol sesama sendiri dan 'akrab' antara mereka.

    PAS tidak pernah memperjuangkan Islam. Selama mereka bersama parti lain terutama DAP, isu-isu Islam sentiasa dibangkitkan walaupun terdapat 'suara' ketidaksetuju dengan perlaksanaan hudud dikalangan parti gabungan pakatan namun perjuangan untuk islam tidak pernah mati jika dibandingkan dengan UMNO mereka memerintah selama 50 tahun, umat melayu mundur kerana kebejatan pemimpin UMNO mentadbir negara dan gagal menerapkan budaya Islam secara 'ikhlas' dalam pentadbiran mereka. Selama 50 tahun kuasa di tangan mereka tetapi kekayaan masih di'boloti' dan dikuasai oleh cina (samada DAP dan MCA). Ianya dapat dibuktikan dengan melihat sekitar, berapa banyak kedai runcit dimiliki melayu?, berapa banyak pasaraya dmiliki oleh melayu?, siapa yang aktif dalam aktiviti perniagaan di bandar-bandar besar terutama kuala lumpur? Siapa yang menjadi anjing sebenarnya? 50 tahun menjadi anjing sehingga mengenepikan peluang kepada bangsa sendiri.

    Memang ada dikalangan umat melayu (UMNO?) memberikan pandangan mereka segala masalah kemunduran melayu ini bukan salah pemimpin tetapi orang melayu. Namun sedarkah mereka jika pemimpin melayu tidak betul dalam menguruskan 'kehidupan' orang melayu maka sudah pasti orang melayu akan hanyut dan bersikap sama seperti pemimpin mereka.

    Berfikirlah secara matang, berfikirlah seperti rakyat yang bermaruah dan merdeka.

    Achmad Abdollah

    ReplyDelete
  5. Nama Gabai cukuplah hudoh,
    pekak dan tuli tak perlu heboh,
    itula dasar UMNO suroh,
    Ahli mereka mesti BODOH!

    ReplyDelete
  6. altantunya sharibuMay 31, 2011 at 3:38 PM

    bangang betul manusia yang gelar diri gabai nie...percaya sgt dengan propaganda bn yang mengatakan pas tunggangan dap..cakap pakai otak sikit bahlol..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post