Wakil 30 NGOk desak Anwar serah DNA (Video Inside)

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin berkata Anwar tidak harus menggunakan jawatan beliau sebagai Ketua Pembangkang untuk meremehkan peraturan undang-undang demi mengaburi mata rakyat.

Kah..kah..kah.. kata bodoh kang marah.. Ada keistemewaan Ketua Pembangkang tu?? Apa keistemewaannya ? boleh dibelasah oleh polis itu keistimewaanya kah?

Yang ni lagi teruk..Pengerusi Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor Abdullah Mansor pula berkata Anwar perlu tampil menyerahkan sampel DNA beliau jika merasakan dirinya difitnah.

Dah tugas pendakwaraya nak kena buktikan.. usahakanlah secara sah, jangan mencuri..


Wakil 30 NGO desak Anwar serah DNA

KUALA LUMPUR: Kira-kira 50 orang yang mewakili 30 badan bukan kerajaan (NGO) berhimpun bagi mendesak Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) beliau berhubung kes liwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.


Mereka dilihat berkumpul di kawasan kira-kira 100 meter dari Ibu Pejabat PKR di Merchant Square di sini kira-kira 12 tengah hari tadi sebelum berarak ke bangunan ibu pejabat itu sambil memegang sepanduk yang tertera perkataan “Kalau tak salah kenapa tak bagi sampel DNA?”, “Anwar Pengecut” dan “Hanya DNA boleh tentukan siapa benar siapa salah”.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin berkata Anwar tidak harus menggunakan jawatan beliau sebagai Ketua Pembangkang untuk meremehkan peraturan undang-undang demi mengaburi mata rakyat.

“Kita juga mendesak badan kehakiman supaya tidak “double standard” dalam isu ini. Kami rasakan bahawa keadilan tidak hanya diberikan pada Orang Kena Tuduh tetapi juga keadilan diberikan pada mangsa iaitu Saiful Bukhari yang menjadi mangsa liwat, seks di luar tabie ini,” katanya.

Pengerusi Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor Abdullah Mansor pula berkata Anwar perlu tampil menyerahkan sampel DNA beliau jika merasakan dirinya difitnah.

“Berani kerana benar, takut kerana salah.Kalau benar dia tidak bersalah, kenapa susah sangat nak bagi DNA dan lakukan sumpah laknat yang sudahpun dilakukan oleh Saiful,” katanya.

Ketua Wira Perkasa Arman Azha Abu Hanifah berkata Anwar, yang kononnya memperjuangkan keterbukaan, harus juga terbuka dalam menghadapi kes beliau itu.

“Kami juga mahu perbicaraan kes ini dibuat secara terbuka. Rakyat perlu tahu kebenaran sama ada beliau layak atau tidak jadi pemimpin negara,” katanya.

Perbicaraan kes liwat itu kini berlangsung di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
Anwar, 63, didakwa meliwat pembantu peribadinya Mohd Saiful, 25, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.- Bernama

9 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. HOOIII PEGILAH BUAT DEMO SURUH POLIS SIASAT KES ANTATUYA MATI DIBUNUH...DAN LG SATU KES ORG GAJI DIROGOL...TAK PAYAH MAIN WAYANG LAH..ORG SEMUA TAU NIAT BUSUK TU...

    ReplyDelete
  2. As-Salam sdra,kiraan saya hanya 30orang shja,jadi tiap2 NGOk ini ada 1 ahli shja yg betul2 ngok; sapa yg join memang betul2 ngok.

    ReplyDelete
  3. soal kaedah dan cara pendakwaraya dan peguambela melaksanakan tugas bukanlah hal yang begitu penting bagi orang ramai tetapi apa yang lebih penting adalah jawapan sebenar kepada persoalan benarkah DSAI meliwat @ KAKI JUBUR?
    1. sbg org politik lakukan lah sesuatu yang boleh mendapat keyakinan dan kemenangsn dari org ramai, tak perlu pun kemenangan dari mahkamah sebenarnya.
    2. sbg org islam yang beriman kepada ALLAH dan rukun iman yang 6, tak perlulah kelihatan berhempas pulas, berputar dan berbelit untuk membersihkan dakwaaan/fitnah. kalau YA katalah YA dan bertaubatlah mudah mudahan diterima ALLAH senentara masih ada ruang dan peluang... kalau TIDAK katalah TIDAK dan nafikanlah mengikut kaedah dan cara orang ISLAM yang beriman, bukankah itu lebih mudah? selebihnya serahlah kepada ALLAH. Yang demikian INSYAALAH hasrat ke putrajaya pun akan menjadi lebih mudah. Marilah kita berfikiran macam orang yang makan nasi berfikir bukannya macam orang yang makan tahi.... WALLAHUALAM!

    ReplyDelete
  4. Sebut saja 30 kah, 100 NGO kah, siap tahu jumlah sebenar, tak da yang kesah nak kira atau daftar nama yang hadir
    Begitu juga dengan DNA Y dan DNA Anwar. Kalau pun serupa atau sama, DNA tidak akan mensahihkan tissue & sperm sampal benar-benar diambil dari dubur saiful, tarikh dan jam kejadian berlaku.
    DNA juga tidak menjamin kita dari menapolasi , mengubah, meadun cepta dan mentanam , bercakap bohong dan memipu.
    DNA itu serupa dengan seorang saksi yang penipu atau seorang saksi yang tulus. ianya boleh diterima atau ditolak oleh hakim. Jadi nya apa kepentingan DNA anwar kepada NGO-NGO ini kalau mereka ni bukan dari kalangan umno yang sudah desperate untuk menjatuhi hukuman kepada musuh mereka.

    ReplyDelete
  5. BIASA LA KAKI JILAT MCM TU LA MCM BURUNG KAKAK TUA APE YG DI AJAR ITU LA YG DILALUKU KAN ...SILAP2 YG WAT DEMO TU PON ADA YG SUKA MAEN BLAKANG,KAKI POMPUAN..

    ReplyDelete
  6. TENGOK MUKA SEKOQ2 TU MCM MUKA KAKI MAIN BELAKANG DGN KAKI POMPUAN...HARAM JADAH SUNGGUH MANUSIA2 JENIS YG SOKONG GOLONGAN MUNAFIK LAKNATTULLAH

    ReplyDelete
  7. kesian tgk org melayu yg jadik balaci kepada kepala balaci. muka tak cerdik pun diorg ni..camaner bangsa lain nak respek...org islam tu semua tu..

    ReplyDelete
  8. Yang sebelah kanan sekali tu yang membuat lapuran polis yang mengaku mendapat maklumat yang anwar akan melarikan diri kenegara luar dan bermacam - macam komplot. Dulu dia pakai topi tinggi , pejuang melayu kunun, sekarang tukar identiti nak selamatkan institusi kehakiman pulak. Apa muslihat dia kali ini? Yang pasti mereka ini ialah budak suruhan AG. Kenapa dia tidak di tangkap polis kerana menyebarkan khabar angin atau membuat lapuran palsu, siapa sumbar muklumat dia? Nasib baik dia budak keci sebab tu anwar tak saman2 dia. Kasih chan dia berdemo dulu.

    ReplyDelete
  9. PPIM Alat APCO AkhirnyaMarch 16, 2011 at 11:37 PM

    tadi 30 NGO(K) ada jurucakap dari PERSATUAN PENGGUNA ISLAM(MUNAFIK) la

    PPIM pun dha jadi agen yahudi. dulu buat CD dedahkan yahudi dalam kes WTC 911.

    sekarang dah jadi alat yahduio sekongkol dgn puak fasik kaki fitnah.

    kenapa tak suruh RAIS ANAK YATIM DISIASAT DAN SERAH DNA? kerana ade dakwaan merogol amah.

    senang2 je org tua laknat tu lepas dgn penafian kat TV.

    Persatuan Pengguna Islam....go to hell..tugas kau jaga babi dlm makanan org islam, bukan suruh sibut kes mahkamah.

    islam apa kau ni? bukankah Qazaf itu jg hak pengguna Islam iaitu DS Anwar Ibrahim? kenapa kau tak bela hak dia ..... dayus PPIM

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post