Video Lucah : Adakah Polis bekerja untuk UMNO?

KUALA LUMPUR, April 27 - Lim Kit Siang mengecam Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar hari ini kerana mengancam untuk "mendedahkan pelaku" dalam sebuah video seks baru-baru ini dan bukan mendakwa trio ‘DatukT’ disebalik rakaman yang kononnya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli parlimen DAP itu juga mengatakan kegagalan untuk mendakwa bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Tamby Cik, pengusaha Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim menimbulkan kecurigaan penglibatan pihak polis.

"Adakah polis [bekerja] 'secara rahsia' dengan UMNO / Barisan Nasional (BN) untuk meruntuhkan Pakatan Rakyat (PR) dengan cara khusus menumpukan kepada Anwar untuk menghancurkan dia sebagai penentang utama bagi pemerintahan BN berterusan di Putrajaya?" katanya dalam satu kenyataannya hari ini.


Khalid kelmarin berkata bahawa polis tidak akan ragu-ragu untuk mendedahkan "Pelaku" dalam video seks "bila waktunya tiba."

"Datuk T" Trio telah menayangkan video seks untuk editor kanan dan wartawan di Carcosa Seri Negara pada tarikh 21 Mac untuk menunjukkan bahawa Pemimpin Pembangkang Anwar tidak sesuai untuk memimpin negara ini.

Namun bekas timbalan perdana Menteri itu, telah membantah tuduhan dan menuduh UMNO berpolitik kotor itu.

Lim juga berkata hari ini bahawa "ada elemen UMNO / BN yang ingin bermain 'permainan politik' dengan rakaman seks Carcosa itu tetapi mengapa harus pihak polis berkompromi dan menjatuhkan reputasinya hingga begitu rendah untuk jadi pelakon tambahan dalam sandiwara UMNO / BN terhadap PR dan Anwar? "

Ahli Parlimen Ipoh Timur itu berkata bahawa "masyarakat Malaysia marah dan terkejut bahawa setelah lebih dari sebulan" sejak pengakuan trio itu, " isu yang paling serius dalam fikiran polis adalah untuk mendedahkan pelakon video seks tersebut."


Shazryl bersama perogol kanak-kanak bawah umur, Rahim Tamby Chik

Beliau mengatakan bahawa kegagalan untuk mendakwa " Datuk T" di bawah Perkara 292 kanun kesiksaan kerana " mempamerkan pelbagai bahan lucah atau porno kepada awam" atau Bahagian 5 (1) dari Undang-Undang Sensor Film menyatakan bahawa "trio tersebut menikmati kekebalan dan impunitas bagi kesalahan undang-undang dan tindakan yang telah membawa Negara malu ke seluruh dunia. "

Bekas Ketua Bahagian Siasatan Jenayah (CID) Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim, baru-baru ini berkata rakaman seks Anwar seperti itu telah muncul 12 tahun yang lalu pada tahun 1999.

Mat Zain telah meminta polis untuk menyiasat kemungkinan kaitan antara dua kaset tersebut dan apakah Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail boleh dipercayai untuk melaksanakan tugas-tugasnya secara profesional kerana penglibatan masa lalunya dalam episod anti-Anwar yang pelbagai .

"Mengapa Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan Timbalannya senyap sepi dalam 10 hari terakhir terhadap surat terbuka Mat Zain terhadap KPN yang bertarikh 18 April ketika kedua-duanya begitu bersedia untuk berkata berbagai hal? "tambah Lim.

Polisi sedang menyiasat trio tersebut mengikut Perkara 292 kanun kesiksaan untuk penapisan bahan-bahan pornografi tetapi belum mengenakan apa-apa pertuduhan terhadap mereka.

Shazryl telah memberikan sampel DNA-nya kepada polis hari ini sementara Abdul Rahim berkata dia tidak akan cuba untuk mengelak pendakwaan kerana memaparkan video seks itu, tetapi menafikan ia terlibat dalam pembuatannya.

4 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. uh!
    DAP sudah merasai sedikit bahang apabila salah 1 permainan utama mereka sudah mulai terbongkar dan dineutrakan. Menjerat anuar demi kepentingan politiknya melalui PR kian mula mendatar. Adakah provok kepada pihak berkuasa ini masih ralevan tanpa melihat keterbatasan pihak berkuasa, tidak seperti diri dia yang sentiasa mencabar tahaf kprofesionalan kerajaan dan rakyat umum.
    DAP harus mengakui Malaysia masih berpegangkan kepada islam dengan meletakkan penguasa-penguasa di tempat yang berkepentingan. Aku percaya mereka ini masih dapat diharapkan untuk bertindak dan bertanggung jawab dan bukan semborono seperti yang DAP harap.
    Sekadar berasaskan kata dan kenyataan tidak ada formaliti bukan lah asas penentu untuk DAP...kek keke...

    ReplyDelete
  2. kepada anon 28.04_1047am,statment buduh anda tidak akan membawa anda kemana2..

    ReplyDelete
  3. dulu slogan cepat dan betul....sekarang lambat dan tak betul........kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Yg best nya tu polis tidak teragak agak 'mendedahkan' pelaku seks 'bila waktunya tiba'

    Belum sempat polis mendedahkan papagomo dah dedahkan... siapa yg cekap??? siapa yg pantas??

    Polis hny menyiasat dan mengemukakan lapuran kpd pguam negara menentukan ada kes atau tidak???

    Kali ini polis AKAN SIASAT DAN DEDAHKAN... sdgkan hasil siasatan ada lah rahsia...

    Dulu masa anwar di lebamkan mata adakah samseng yg melakukannnya Aku tak ingat lah ANON 10:47 sbb gko kata taraf kprofsional polis..

    Setelah sebulan aku tertanya jgk kenapa baru ambil DNA dr Eskay??

    Buat lah suka hati gko, endingnya rancangan ni tak kan menjadi... sbb semuanya tak kena dan tak de sape yg terkejut apa pun lepas ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post