'Yang penting zakar masuk' dan ‘Lelaki Y’ adalah Anwar..

Jadi... tak perlu ulas panjang-panjang.. Komplot untuk memenjarakan Anwar mungkin akan berjaya sebagaimana yang telah dijangka bila DNA yang pada awalnya ditolak diterima semula..

Peguam cara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (gambar) dalam hujahnya berkata bukti persetujuan adalah tidak penting kerana apa yang penting ialah sama ada zakar dimasukkan ke dalam dubur.

Katanya, mahkamah mesti berpuas hati yang kejadian sedemikian boleh berlaku.

"Saiful adalah pembantu peribadi tertuduh dan diamanahkan untuk (menyimpan) telefonnya (Anwar).

"Tertuduh meminta Saiful pergi ke kondominium Desa Damansara pada 25 Jun dan sekali lagi pada 26 Jun (hari kejadian)."

Yusof (kanan) berkata, tanggapan salah pihak pembela ialah dengan menganggap terdapat masa-masanya di mana Saiful boleh lari dari tempat kejadian itu (liwat).


Menurutnya, Saiful juga tidak ditanya mengapa dia tidak berbuat demikian.

Menurut Yusof, Saiful berkata Anwar adalah seorang yang dikaguminya dan telah diberi layanan istimewa, dengan diberi sebuah bilik (di ibu pejabat PKR) selepas dua bulan kerja.

"Saiful berkata adakalanya sebelum kejadian itu, dia merasa takut," katanya.

Yusof menggesa mahkamah supaya menerima bukti dalam kejadian (liwat) sebelumnya.

Pihak pendakwa, tegasnya, tiada masa untuk mengemukakan insiden (liwat) sebelumnya.

Yusof seterusnya berhujah bahawa kejadian (liwat) di Desa Damansara boleh dipercayai.

Menurutnya, rakaman CCTV juga menyokongnya dan bukti bebas menunjukkan Saiful berada di tempat kejadian.

Yusof berkata, masa tertuduh berada di situ juga sama dengan masa Saiful berada di tempat kejadian.

Beliau merujuk kepada kereta Anwar dan Saiful tiba dan meninggalkan kondominium tersebut sebagai bukti. - Malaysiakini


‘Lelaki Y’ adalah Anwar, kata pendakwa

KUALA LUMPUR, 25 April - Profil DNA “Lelaki Y” yang ditemui di dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah milik Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mahkamah Tinggi diberitahu hari ini.

Ketua pasukan pendakwa Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata sampel-sampel DNA yang diambil daripada tiga barang di sel Anwar ditahan semalaman pada 16 Julai 2008 sepadan dengan profil DNA “Lelaki Y”.

“Ia mengesahkan bahawa penyumbang tidak diketahui Lelaki Y adalah Datuk Seri Anwar. Ini menunjukkan ada kes prima facie,” katanya ketika menyampaikan hujah penggulungan sama ada Anwar harus dipanggil untuk membela kes liwat keduanya ini.

Yusof juga berkata Anwar adalah tahanan tunggal di lokap ketika tuala,berus gigi dan botol air mineral diambil.

Ahli kimia Dr Nor Aidora Saedon dan Supt Amidon Anan dipanggil sebelum ini untuk mengenal pasti barang-barang berkenaan yang ditanda sebagai bahan bukti. - The Malaysian Insider

22 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Kepada peguam yang mendakwa anuar ibrahim meliwat ingat kau tu dah tua tak lama lagi nak mati jangan kerana tuanmu diri mu sendiri kelubang neraka jangan gadai kehidupan diri sendiri sia sia segala amalan kita didunia yang sekajab ini.

    ReplyDelete
  2. WOOOAAA HEBAT, MENGALAHKAN LAWYER PULA KAU

    DAH TAK RETI DOK DIAM JA LA

    ReplyDelete
  3. Banyak tol keraguan dalam ini kes...setakat cctv kat lif apa barang. Tunjukkanlah cctv masa kat dalam bilik sebenar. Xkan itu liwat dalam lif kot... Pastu dna yang lain tu wat pe, hahaha wat perhiasan jek ke. Xyah wat kajian lagi bagus, sebab jawapannya tetap bercanggah.:P

    ReplyDelete
  4. anon 12.33am bodoh. kalau engkau lihat diri engkau yg bodoh tu memang lah kau tak akan lebih dari lawyer. Tapi zaman IT celik ni, budah sekolah pun boleh menilai betapa bodohnya hujah lawyer bahalol datuk mohd yusof.
    pendakwa tak boleh buktikan bagaimana DNA anwar tu boleh berada dalam dubur saifool. kenapa sampai sekarang pun masih dikatakan DNA...bukan "air mani"....sebabnya DNA boleh di perolehi dari mana pun, rambut, peluh, kulit kering dsb. wahai umno bodoh...mengaku aje lah yg tak ada airmani dijumpai..dan DNA itu disuntik kedalam dubur saifool dengan penyuntik...sebab itulah doktor kerajaan dah confirm tak ada calar dan kesan tusukan pada dubur saifool.
    Sekarang kau dah faham ke si anon 12.33am yg bangang dan begong.

    ReplyDelete
  5. adakah apa bukti zakar masok itu hanya andaian . DNA itu ada kah komposisi air mani atau hanya genetik
    genetik DNA. Adakah sesiapa lihat zakar masok jika tiada hanya anadian saja.Oleh itu undang Islam lebeh sempurna dan adil.

    ReplyDelete
  6. Woit Anonnymous 12.33 AM walaupuan bukan loyar, atleast kitorang ni abis sekolah, akal ada boleh guna untuk fikir.. bukan cam ko.. bodoh nak mampus.. kecik-kecik tak mau sekolah.. bila dah besor bodoh cam baghal..

    ReplyDelete
  7. Walau apa pun keadaannya...HANYA ALLAH swt SAHAJA YANG LEBIH MENGETAHUI. Untuk mengelak diri kita disaluti oleh dosa-dosa orang lain, kebih baik kita serahkan sahaja kepada Allah swt mudah-mudahan kebenaran akan menyerlah.

    ReplyDelete
  8. Susah nak kita tolong kalau dia taknak tolong diri sendiri...

    ReplyDelete
  9. Cekli,

    Saya setuju dengan anda. Biarkan Allah sahaja yang menyerahkan kebenaran itu.

    Banyak keraguan yang ada, jadi berfikirlah secara bijak. Jangan biarkan hati yang tidak suka menutup akal dan fikiran untuk menjadi matang.

    ReplyDelete
  10. Cekli,
    Saya sungguh keliru dengan kenyataan awak, "mudah-mudahan kebenaran akan menyerlah". Apakah yg akan menjadi penyebab "kebenaran akan terserlah"?, Apakah petanda yg menunjukan kebenaran "sudah terserlah"? Apakah keputusan oleh SEORANG hakim pada 16/5 nanti menandakan "kebenaran sudah terserlah"?...apakah SEORANG hakim yg ini datuk mohamad zabidin adalah maksum yg keputusannya nanti tepat dan adil?? Inilah antara malang di malaysia sistem juri telah dimansuhkan dulu, sekarang ni kehakiman terletak hanya pada SEORANG.
    Bagi saya kebenaran sudah pun terserlah jika kita mengikuti perbahasan dan perjalanan perbicaraan ini. Kes liwat ini...meleset teruk. Seandainya anwar di panggil tuk membela diri, ini merupakan miscarriage of justice dan manipulation of the justice system dan mesti ditentang habis-habisan menurusi pilihan-raya. umno mesti dihukum. Dan selebihnya, semoga mereka2 yg terlibat akan di balas dengan api neraka jahannam dan kekal abadi didalamnya...amin.

    ReplyDelete
  11. Yusof menggesa mahkamah supaya menerima bukti dalam kejadian (liwat) sebelumnya.

    Pihak pendakwa, tegasnya, tiada masa untuk mengemukakan insiden (liwat) sebelumnya.


    HAHAHA TaKDAK MASA KA TAK SEMPAT REKACIPTA.......

    ReplyDelete
  12. ALJUBURI
    Untuk penyembah dewa peliwat negara, walao da depan mata konek Anwar masok dalam jubor bapak korang pon korang tak kan percaya yang Anwar tu jenis sker tutuh jubor..hehehe..kesian la korang nie..mendewa-dewakan seorang peliwat tegar..

    ReplyDelete
  13. DOA SENJATA MUKMIN...BERDOALAH WAHAI ANWAR...

    ReplyDelete
  14. anon 2.21
    belaci murahan umno sesat...otak udang..yg tahu cuma maki dan mencarut. kasihan anak2 mu yg dapat bapa macam lembu. kesian isteri mu kerana dapat suami bangsat macam kamu.

    ReplyDelete
  15. Ni la mentaliti budak-budak UMporNO macam Anon 2:21 pm.. dah tak dak modal nak sembang.. dan diberi tahu segala macam fakta yang jitu lagi tepat.. sampai tak bleh kata apa lagi.. last call mencarut la keje nye.. dah tau sgt.. tak dak lain la tu.. k***k, j***r, k***k, j***r, t***h, k***k, j***r..

    ReplyDelete
  16. Yusof (kanan) berkata, tanggapan salah pihak pembela ialah dengan menganggap terdapat masa-masanya di mana Saiful boleh lari dari tempat kejadian itu (liwat).


    Menurutnya, Saiful juga tidak ditanya mengapa dia tidak berbuat demikian.

    Pembela nak Hakim sendiri fikir kan - Kalau dah diliwat apa hal mamat ni boleh dtg balik???

    ReplyDelete
  17. Waa percaya hakim diseluruh 1malaysia semua tahu wak bidin seorang pembohong,tapi kenapa membisu 1bahasa,wahhh cok cok 1Malaysia pun bodo sama,hakim zaman purba tuah/jebat layaklahtu,kata nak didik rakyat keminda class 1,mcm mana nak jitu hari2 makan petai dgn budu,belacan kurap berulat,nak heboh tu otak perlu cek kat najis ke....apolah cibai punya ngokkk......

    ReplyDelete
  18. kesian kita kepada anon aljuburi yang hatinya penuh dengan penyakit keji sepatutnya anon aljuburi kena pi mengadap guru bagaimana nak ubat penyakit keji yang ada dalam hati dan jangan dibiarkan kejahilan menguasai diri anda.

    ReplyDelete
  19. kesian kita kepada anon aljuburi yang hatinya penuh dengan penyakit keji sepatutnya anon aljuburi kena pi mengadap guru bagaimana nak ubat penyakit keji yang ada dalam hati dan jangan dibiarkan kejahilan menguasai diri anda.

    ReplyDelete
  20. aljuburi, You're sick, you need help so badly. your antidotes is bertaubat nasuha dan jangan ulangi perbuatan keji menfitnah,kerana dosa menfitnah di sisi Allah balasan nya amat AZAB sekali.mati kita tak siapa yang tahu..esok lusa mungkin kita di jemput maut. so repent yourself as a humble servant to ALLAH(as your savior) before everything is too late. Neither UMNO, pangkat or money can save you if you do not BERTAUBAT.

    ReplyDelete
  21. kenapa semasa belum tahun 97/98 dulu tak timbul A ni kaki juboq. masa tu da ada undang2. heran jugak aku hahaha

    ReplyDelete
  22. Dosa membuat fitnah dan membenarkan fitnah tidak dimengaku umat oleh nabi
    Muhammad S.A.W. Jaga jaga lah lebeh mempertahan dari menuduh kecuali yang membuat itu mengaku membuatnya dengan seiklasnya. tengok dalam kes ini juga video banyak menimbulkan kekliruan walaupun mereka telah bersumpah .

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post