10 ditangkap Polis kerana Laporan Ketua Polis ?



Sepuluh orang termasuk pembantu ahli parlimen Ampang dan pemimpin pemuda PKR ditangkap di KL Sentral petang ini kerana berpakaian kuning dan cuba menyerahkan memorandum tuntutan BERSIH 2.0 kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.


Mohd Fareez Kamal Intidzam, pembantu kepada Zuraida Kamaruddin, ditahan oleh sekumpulan anggota polis sejurus sebelum ketibaan Najib dan rombongannya.

"Ironinya, seorang daripada kami memakai jersi bolasepak pasukan Malaysia dan saya sendiri memakai warna merah 'Patriot' ketika kami ditangkap,” kata Fareez kepada Malaysiakini.

Semua mereka yang ditahan kemudiannya dibawa ke balai polis Travers.

Selain Fareez, timbalan ketua penerangan pemuda PKR Rozan Azem Mat Rasip adalah antara mereka yang ditangkap.

Najib dan beberapa anggota jemaah menteri menaiki kereta api laju Express Rail Link, dari Putrajaya menuju ke stesen KL Sentral bagi mengedarkan bendera Jalur Gemilang menjelang sambutan hari kebangsaan pada 31 Ogos ini.

Beliau dan rombongan yang sebelum itu dibawa dengan bas dari Pejabat Perdana Menteri ke Stesen Putrajaya Sentral pada 2.10 petang disambut 1,000 orang yang menunggu sejak 11 pagi.

Najib bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Menteri lain meluangkan masa beramah mesra dan bersalaman dengan orang ramai di stesen itu.

Sementara itu, dalam satu kenyataan di Facebook, Polis Kuala Lumpur, ASP Suffian Sulaiman berkata tangkapan itu dibuat ke atas sekumpulan orang awam yang memakai baju kuning dan membuat kacau.

“Berhubung majlis pelancaran kibar Jalur Gemilang di KL Sentral, polis KL telah tangkap seramai sepuluh orang terdiri daripada tujuh lelaki dan tiga perempuan di KL Sentral di Kuala Lumpur.

“Semasa tangkapan suspek memakai baju kuning tanpa apa-apa perkataan dan melaungkan reformasi. Tangkapan adalah bersabit laporan polis yang dibuat oleh ketua polis daerah Brickfields tentang maklumat mengatakan ada kumpulan pemuda berpakaian kuning akan membuat kacau,” tulisnya.

Menurut Suffian semua tahanan itu kemudiannya dibebaskan selepas percakapan mereka dirakamkan polis untuk siasatan lanjut.


Malaysiakini

5 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. masa 9 july ari tu , bukan main lagi anwar ibrahim dan pengawal peribadinya menjerit " jangan biadap , jangan biadap " kepada polis yang mengawal disitu . tapi ari ni budak-budak AMK ni pulak yang cuba nak tunjuk biadap . emmmm sah lah kata-kata dari puak-puak PKR ni memang tak leh dipakai . CAKAP TAK SERUPA BIKIN .

    ReplyDelete
  2. TERIMA KASIH PENGANUT PAS 10.57pm....SEMOGA MENDAPT RAHMAT DARI ALLAH swt......SELAMAT MENYAMBUT SYAHRUL RAMADHAN AL-MUBARAQ....BANYAKKAN AMAL JAUHI DIRI DARI MELAKUKAN SEBARANG DOSA...

    ReplyDelete
  3. Apabila yang berkuasa dari spesis yang bebal-bebal belaka. Berbaju kuning pun menjadi satu kesalahan. Meluat dah tengok gelagat spesis tenuk ni yang sarung uniform tetapi kerja mcm pak guard. Dah mcm polis dalam filem TAMIL, kecoh dan xguna otak.

    ReplyDelete
  4. OOOi polis malam ni tolong pi stadium bkt jalil. Pi tangkap 80,000 orang yg pakai baju kuning.
    Bodoh dan sombong punya pemimpin umno, nak jumpa pemimpin pun tak boleh. Tapi bila saiful nak jumpa siap jemput ke rumah lagi.

    ReplyDelete
  5. betul tu cekli@abg chor, moga Allah mmberi hidayah kpd beliau.

    dahlah baca x abis, lps tu komen dan menampakkan kebodohannya sendiri

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post