Alasan Ibrahim Ali bila perhimpunan PERKASA gagal pada 9 Julai

SHAH ALAM: Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali melahirkan kekecewaan kerana kehadiran anggotanya ketika perhimpunan di Tasik Titiwangsa pada 9 Julai lalu adalah kurang menggalakkan.

“Kemuncak 9 Julai saya pergi ke daerah Selangor dan bertemu jawatankuasa Perkasa peringkat Wilayah Persekutuan. Walaupun notis singkat dalam pertemuan pertama tidak sampai 60 peratus hadir.


“Pusingan kedua juga sama dan ketika itu kita harap dapat pamerkan Perkasa berlegar di Tasik Titiwangsa.

“Malangnya keadaan tidak menggalakkan. Kemungkinan sebab sekatan jalan raya,” katanya katanya dalam majlis penutup Mesyuarat Khas Tahunan Perkasa Negeri Selangor 2010 di Dewan Sri Budiman, Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini semalam.

Pada perhimpunan 9 Julai lalu Perkasa memutuskan untuk bersiar-siar di Tasik Titiwangsa setelah permit mereka ditolak pihak polis.

Menyentuh mengenai kegagalan itu Ibrahim Ali berkata sekiranya perkara tersebut masih berterusan di kalangan anggota Perkasa tidak hairan sekiranya dua negeri iaitu Perak dan Selangor akan kekal di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.

Politik Melayu

Menurut beliau kehadiran anggota Perkasa bagi kedua-dua negeri itu memberi makna besar kepada kelestarian kuasa politik Melayu.

“Kita tidak pandai putar belit seperti mereka…sampai akhirnya polis kena tayang video. Dulu mereka minta Suruhanjaya Diraja untuk kes Teoh Beng Hock, tapi bila dah tubuh mereka kata Suruhanjaya tidak betul.

“Jika dilihatlah peringkat bawahan keadaan seperti ini saya tidak taruh harapan terhadap Selangor.

“Kehadiran anggota di Perak dan Selangor memberi makna..tidak perlu saya ulas kerana Perak dan Selangor kita perlu kuat untuk mendukung kuasa politik kekal terhadap orang Melayu.

“Tetapi jika ini keadaannya..saya tidak menaruh harapan malah Selangor akan jadi seperti Pulau Pinang dalam proses.

“Kalau Selangor gagal kita ambil alih, satu penggal lagi ia akan jadi pintu masuk kepada Pakatan…pada masa itu 23 tahun pun belum tentu kita dapat tawan maka memekiklah kita,” katanya kepada kira-kira 500 anggota yang hadir.


Free Malaysia Today

14 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. brahim alai bercapakap dlm bahasa bebal, bahasa gedebe...biaq kat dia lah dok berangan nak bagi balik selangor kpd umno.

    ReplyDelete
  2. dah lah brahim tak yah nak komen ramai lg org melayu yg x minat pun dgn PERKASA datuk tubuhkan perkasa pun krn medium yg lain dah tak terima datuk menang pun atas tiket ehsan dari PAS tp bila dah menang tibai balik org yg menolong ini kah org yg kita harapkan utk menolong bangsa melayu??? p lah anda lg pentingkan diri sendiri apa datuk fikir kalau umno jd pembangkang apa melayu PAS dan Keadilan tu buta perut ke? umno aje yg tahu memerintah dah 53 thn di beri kuasa tp masih ramai melayu yg miskin keparat yg kaya raya hy segelintir pemimpin umno dan BN..semua naik yg turun air hujan sj..

    ReplyDelete
  3. Mungkin HARAM JADAH nie teringin nak menjadi Menteri Besar Selangor kot....kah..kah..kah

    ReplyDelete
  4. Berjuta-juta juga ahli Perkasa turun masa 9 julai sehingga fru gagal mengawal dan berundur. Ibrahim Ali masih berhutang dengan PAS Kelantan , pru13 akan hilanglah gelaran YB.

    Koleksi Video Seks Ustazah?

    11 Tip Untuk Pemimpin Zalim Terus Memerintah.
    .

    ReplyDelete
  5. Bulan pose dh dkt ni. Tak yah pose je lah Pak Ibrahim Ali. Buat letih badan je sbb dh tentu tk berkat. Tanya Pak Imam apa ciri2 berkat ni. Jgn tanya ustz Rahim Tamby Chik plak? Karam jawab nye...

    ReplyDelete
  6. untuk pakcik berahim,,sudah le tu,,buat apa nak hemoi tak tentu pasai,,kan semua rakyat malaysia dah tau tahap pemikiran pakcik berahim level mana?sama ngan otak ternakan jiran kt belakang rumah..pakcik berahim tak rasa malu ke kt anak2?mereka berkawan,,,tak taule pulak,kot2 pakcik berahim dah hantaq dia pi operate buang rasa malu kt mana2..kalau ada,,,takpe la..teruskan perjuangan utk panggil hujan turun,,baguih juga,,,tengah jerebu ni...

    ReplyDelete
  7. KATAK SEMBUNYI BWH TEMPURUNGJuly 25, 2011 at 6:46 PM

    Ibrahim Ali sedih, anak-anak PerKATAK tak nak DENGAR CAKAP BAPAK perKATAK.. Bapak perKATAK dah melaung-laung kt tepi Tasik Titiwangsa... Tapi apa kan daya... Anak2 PerKATAK TAKUT MCM bapak PerKATAK jugak, pasal tak dapat PERMIT... & BAPAK perKATAK sendiri di HARAMKAN masuk KL...

    Selepas ni... TAK ADA SIAPA LAGI AMBIL POT KALAU BAPAK PERKATAK HUNUS KERIS TELANJANG, ISYTIHAR 'BERJIHAD' BERMANDI DARAH KATAK DI MANA2... Kerana semua ini hanyalah mainan KATAK2 SELEPAS HUJAN... LEPAS NILAH...CAKAPLAH BERDEGAR LAGI. IBRAHIM ALI MCM DATOK PADANG JARAK PADANG TERKUKUR, BELOM BERJUANG SUDAH TERSUNGKUR...ONG ONG

    ReplyDelete
  8. bertemu jwt kuasa perkasa wp.. dlm pertemuan pertama tsbt tdk sampai 60 peratus ....dr 10 ahli yg datang...


    he he he..

    ReplyDelete
  9. bila LGE persoal 53b peruntukan utk bumiputra... sebetul nya brahim cepat cepat sambut dan mmberi tekanan kpd amenot..

    nak menang kan selangor ke perak ke.. ns ke... bukan dptkan undi melayu je ... lu dulu pun berkempen di hulu selangor .. apa cite???

    ReplyDelete
  10. “Kalau Selangor gagal kita ambil alih, satu penggal lagi ia akan jadi pintu masuk kepada Pakatan…pada masa itu 23 tahun pun belum tentu kita dapat tawan maka memekiklah kita,” katanya

    bukan 'memekik' lah ... 'meng ong ong' lah ...

    satu lg.. ahli pekasam tak sangka layanan baik polis masa perhimpunan ... konon nya lah baik ...

    ReplyDelete
  11. Ku Li dah cakap,


    CUKUPLAH.... CUKUP, CUKUPLAH!!!!


    Cuba sedar sikit....

    Duit apa yang ko terima dari pihak sana... Cukup cukuplah....

    ReplyDelete
  12. Kome ade dapat ceghiter puak PEKASAM ni ade juge yang ikut BERSIH haghitu,tapi deme tak ngakule jadi ahli PEKASAM sebab deme malu. Malu kat oghang ghamai sebab Beghaim sughuh deme bersior-sior aje kat Tasek Titiwangsa. Ade ke patut, badan deme tu sase macam panglime disughuh main ayor je. Isk..Isk..Isk apale bale kamu ni Beghaim....

    ReplyDelete
  13. mat geli berbohong lagi....jangan tak geli
    kah..kah...kah

    ReplyDelete
  14. wei anon July 25, 2011 12:39 PM
    ..kurang ajar hang panggil katak ni 'datuk'...katak ni mana ada datuk lagi...hua hua hua

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post