32,000 pengundi baru di Pulau Pinang dalam 3 bulan

PULAU PINANG: Berikutan dakwaan lebih 1,500 penduduk tetap (PR) mendaftar dalam senarai tambahan pemilih terbaru, Pakatan Rakyat Pulau Pinang mendakwa jumlah pengundi di negeri itu melonjak dengan mendadak sebanyak 32,000 orang dalam hanya tiga bulan.


Sebanyak 1,400 undi pos dimasukkan ke kawasan Dewan Undangan Negeri Batu Maung, yang kini diwakili oleh exco kerajaan negeri itu, Abdul Malik Kassim dari KEADILAN.

Antara 2008 hingga 2010, kerusi majoriti Melayu menyaksikan peningkatan sebanyak 2,200 pengundi, lapor Malaysiakini.

Kebanjiran pengundi itu didedahkan hari ini dalam sidang akhbar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang turut dihadiri oleh Abdul Malik dan Timbalan Ketua Menteri, Mansor Othman.


http://www.keadilandaily.com/?p=18230

10 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. 60 % PENGUNDI BARU YANG DIDAFTARKAN ADALAH DIDAFTARKAN OLEH DAP !

    HE!HE!HE!

    APA MASALAHNYA ?

    ReplyDelete
  2. alahai si luncai yg bermasalah.apa masalahnya? hang la yg bermsalah.sbb buta kayu.kalau DAP register baguslah..sbb DAP sendiri pertikai..kan itu POINT untuk puak amnoporno dan SPR amik tindakan undang2...jadi tujuan LGE buat hebahan mmg sbb utk diambil tindakan pencacai oiii..jadi amik la terhadap LGE ...bodoh.

    ReplyDelete
  3. "Hantu" yang akan menguntungkan "sang iblis" sebab tu pengundi hantu ramai.

    Duit Syiling Malaysia Siri Ke 3

    Koleksi Video Seks Ustazah?
    .

    ReplyDelete
  4. adakah pengundi baru ini wujud jasadnya atau hanya rekaan SPR semata2 untuk mengundi UMNO yang akan ditanda secara automatik oleh "secret people".

    ReplyDelete
  5. Parah!! Kena KIV dulu PRU klu mcm ni keadaanny. Lebih teruk dari negara Zimbabwe.

    ReplyDelete
  6. Mewujudkan pengudi segera ni kerja jahat pemimpin umno, najib bini rosmah. syaitan gila kuasa ni tak pernah hormat keputusan rakyat. Bila orang melayu, cina dan india dah benci kat dia, maka dia cari mat bangla, indon, myanmar dan nepal utk sokongan. haram jadah punya najib.

    ReplyDelete
  7. satu rekod dlm masa 3 bulan yg mendaftar 32,000 org .. ambil purata sebulan 10,000 org ... sedangkan spr sendiri merayu rayu supaya rakyat mendaftar ...

    dan angka pulak bertambah selepas terdpt mrk yg diberi PR ...

    yg kena plak kat kws dun yg ramai melayu... sb yg dpt pr ialah org yg namanya mcm melayu ...

    ReplyDelete
  8. kemenangan BN dimasa depan akan bergantung kepada kawasan majority indon dan majority bangla....he..he..he jahat punya umno...gadai kedaulatan negara. sultan2 melayu masih boleh tersengeh macam kerang busuk!!!

    ReplyDelete
  9. Mana Alahai si luncai!!? senyap?!! dah terperasan statement bangang dia ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post