Rais menabur fitnah dibulan puasa..

JEMPOL 14 Ogos - Ada peserta diupah RM50 seorang untuk memakai baju kuning dan menyertai perhimpunan Bersih pada 9 Julai lepas, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata selain itu, mereka juga diberi makan dan perkara tersebut didedahkan dalam satu laporan yang dikeluarkan kementerian berkenaan.


"Ini jelas membuktikan upah politik itu berlaku dalam tindakan dan tindak-tanduk pemakai baju kuning atau pemimpin-pemimpin mereka," katanya pada majlis berbuka puasa di Felda Lui Timur Sabtu.

Rais berkata bukan semua peserta perhimpunan haram itu mempunyai matlamat yang jelas, kecuali sebahagian dengan matlamat politik sendiri.

Merujuk situasi di London, beliau berkata polis di luar negara tidak teragak-agak menggunakan kekerasan bagi menegakkan undang-undang, sebaliknya di Malaysia, meskipun berdepan ejekan peserta Bersih, mereka masih mampu bersabar.

"Lihat dengan apa yang kita alami di Malaysia, dan ini kita harus ambil sebagai satu perbandingan untuk keinsafan kita, yang mana betapa tertibnya Polis Diraja Malaysia mengawal keadaan berbanding dengan apa yang berlaku di luar negara," katanya

Beliau juga berkata demontrasi di negara maju berlaku ekoran masalah tekanan hidup, dan bukan disebabkan perkara remeh-temeh seperti memperjuangkan agenda politik tokoh pemimpin pembangkang.

KLpos.com

8 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ceh...Rais penipu besar...pserta Bersih tak buat kecoh pon polis terus tumbuk...

    Entri Menarik Di Sini:
    Menarik!! Gambar Rusuhan Di UK Apabila Diphotoshopkan..

    ReplyDelete
  2. Bawa2lah bertaubat wahai Rais..... Lupakan sekejap bab2 dunia......muhasabahlah diri....usia dah semakin senja.

    ReplyDelete
  3. Lepas merogol menipu pula...
    kah...kah...kah

    ReplyDelete
  4. Anak yatim ni suka berbohong dlm bulan mulia lagitu,sepatutnya anak yatim di utamakan berbuka kat hotel 5bintang bukan mcm anak yatim ni merapu cari dosa,publisitilah tu dgn najis takut2 kot2 tak di pilih mewakili pru13 sebab dah senja tapi btg masih keras nak entot2...kah3

    ReplyDelete
  5. Kalau tak betul saman aje le..kenapa tak nak samam? takut kena samam balik kot macam kes fitnah rogol amah, blogger tu aku kesian kt dia dekat2 nak raya nie..tapi kata aku kt blogger tu... berani buat berani tangguh le..

    ReplyDelete
  6. Kais Yatim ni suka tau buat fitnah kata yang hadir pada 9 Julai dibayar. Xbaik tau orang tua Kais Yatim, cuba tengok yang datang tu bukan sikit anak tau Kais Yatim, berpa juta pulak nak diberikan pada semua orang tu. Kalau betullah depa diberikan RM50 pastu makan, xkan seberani tu kan sampai penuh pelusuk sudut Polis buat kawalan mereka boleh lepas. Wakaka dasyat gak nilai RM50 dan makanan tu kan sanggup korbankan diri dan tenaga wakakaka.... Dahlah binalah ayat yang lebih logik sikit orang tua kais yatim. Wakakaka lu dah tua dah tu, otak dah slowww... kekeke

    ReplyDelete
  7. Rais ni faham kah tentang dosa pahala? pernah aku dengar orang umno kata..dosa ni tak nampak, jadi peduli apa. sekarang baru aku tahu dimana mereka belajar. memang umno ni parti bangsat membusuk dari pucuk ke akar umbi....dibulan mulia ini sanggup menabur fitnah merata.

    ReplyDelete
  8. apa kena mengena kementerian komunikasi dgn perhimpunan bersih sehingga dikeluarkan laporan.

    kalau dibayar apa lah bodoh rais ni amno up lah rm 150 tentu mrk yg dibayar tak dtg. atau amno pulak buat dan byr rm50 kita tenguk pulak mana yg ramai.

    kalau nak saman suruh rais bawak org yg di upah duit dan makan.. ckp kosong mcm ni org melayu je yg suka dengar dan percaya .

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post