Serbuan JAIS : Apa kata Dr. Maza (Video)


Dengar, fahamkan dan sebarkan..

Politik.. politik juga, soal akidah jangan dipandang mudah...

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Hujah yg cukup bijak. Inilah cara yg sepatutnya utk mempertahan kan akidah umat islam. mmg patut disebarkan !!

    Semuga kita diberkati Allah dgn penjelasan yg berani ini. marilha kita berlapang hati merenung kata kata dr maza ini ..

    Dulu hebuh psl holy water. Bila aku tak caya ada yg kurang senang. Tp bila aku kata dulu wife aku duduk sewa bilik dgn serani kristian suami isteri selama 2 tahun tak de pulak dia terminum air holy water..

    ReplyDelete
  2. mungkin salah dengar tp mcm dr maza kata wartawan tunggu dr pukul 3..

    ReplyDelete
  3. Org bakan islam masuk mesjid kita larang ..

    Org kristian tak larang pun org masuk gereja..


    Ada satu kisah benar org ni berminat dgn islam dan sebelum betul betul putus menjadi islam dia nak masuk mesjid dulu tp syg di sini org mesjid tak bagi masuk. Bila dia keluar negara dia pergi ke mesjid dan mintak izin nak masuk sb dia bukan islam Penjaga tu kata boleh tp pakai sapu tangan ikat kat kepala. Dia masuk dan mendapat kepuasan yg sukar diungkap...

    ReplyDelete
  4. Semuga dgn penjelasan dr dr maza ini saudara kristian kita lebih menghormati kita dgn islam kita..

    ReplyDelete
  5. Seminit yg terakhir dlm kuliah beliau cekup bermakna.
    Harajadah sugguh pemimpin umno yg sekat kebebasan berfikir semahu-mahunya.
    umno senang perintah bila rakyat bodoh.

    ReplyDelete
  6. salam ramadan tuan..sebarkan utk org paham yg isu org masuk gereja ni x salah atau utk org paham "ketauhidan"..iaitu "makhluk xda kuasa allah taala maha kuasa".yg mana 1?kalo kita cerita tentang allah tapi yg untungnya makhluk..yg ni bukan perkara agama..perkara agama adalah "ina solati wanusuki wamahyaya wamamati lilahirobbil alamin.."yg tukang berbakti x pernah untung"..yg ni baru agama..contoh dia tengoklah nabi muhammad saw..salam ramadan n wallahuaklam..(kalo nak cari untung pergila bekerja atau berniaga,untung xda dalam agama)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post