Waran Tangkap Buat Najib??.. err.. bermimpikah aku?

Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memberi keterangan dalam perbicaraan kes liwat yang dihadapinya pada 15 Ogos ini selepas Mahkamah Tinggi membenarkan permohonan tempoh seminggu oleh pihak pendakwaan untuk membolehkan pihak pembelaan menemu bual Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 14 yang lain sebagaimana yang diarah mahkamah hari ini.


Peguam Cara Negara II Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden memberitahu mahkamah bahawa pihak pendakwaan memerlukan masa memandangkan dua daripada 15 saksi itu ketika ini berada di Indonesia.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membenarkan permohonan Mohamed Yusof itu dan menetapkan 15-26 Ogos untuk kes pembelaan.

Sebelum ini mahkamah menetapkan tarikhnya 8-26 Ogos, dengan Anwar dijadual sebagai saksi pertama memberi keterangan.

Yusof yang ditemui kemudiannya mengesahakan bahawa dua saksi dari Indonesia ialah bekas pembantu rumah Hasanuddin Abd Hamid, pemilik unit kondominium di mana insiden didakwa berlaku.

Dalam permohonannya, Anwar mengenal pasti salah seorang daripada pembantu rumah itu sebagai bernama "Suliati", manakala seorang lagi sebagai Fitria Dipan.

Waran tangkap

Timbalan Pendakwa Raya Noorin Badaruddin memberitahu pemberita bahawa dengan keputusan itu, semua saksi itu perlu berada di kompleks mahkamah minggu ini untuk ditemu bual oleh pihak pembelaan.

"Sekiranya mereka gagal berbuat demikian, pihak pembela boleh memohon sepina untuk memastikan mereka hadir di mahkamah," kata Noorin.

Sementara itu ketua peguam Anwar, Karpal Singh berkata semua 15 saksi termasuk Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor perlu datang ke kompleks mahkamah untuk ditemu bual oleh pihak pembelaan.

"Sekiranya mereka gagal, kami akan memohon waran tangkap terhadap mereka," kata Karpal.

Di penghujung kes mereka, pihak pendakwaan menawarkan 71 saksi, termasuk Najib dan Rosmah.

Pihak pembelaan memilih untuk menemu bual hanya 25 dan sehingga kini hanya lima yang ditemu bual.

Mereka terdiri daripada bekas ratu pecut negara Datuk Mumtaz Jaafar; bekas doktor Pusrawi, Dr Mohd Osman Abd Hamid; adik perempuan Mohd Saiful Bukhari Azlan, Saidaiti Azlan; doktor Hospital Kuala Lumpur yang hanya dikenali sebagai Dr Daniel, dan pembantu semasa Najib memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, Khairil Anaz.

- Bernama

14 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Satu-satunya Bugis yang paling penakut tu nak pergi mahkamah? Nak disoal di Parlimen pun lari, nak di siasat peguam dari Perancis pun kecut, nak disoal di mahkamah? Jawabnya jadi mangsa pulaklah lututnya yang sebelah lagi tu.

    ReplyDelete
  2. anwar sedap2 menyondol jubo saiful...najib altantuya plak kena....kami org malaysia dah menyampah sama anwar dan pkr dan sudah mula bersimpati sama najib...tunggu pru13

    ReplyDelete
  3. Dr Rita kote
    kau merepek apa ni syaitan!
    kenapa pulak kau perlu simpati sama najib? kan UMporNO kata sejuta orang dah sign kain rentang depan kedai Hanipa. meratap sembah taat setia kat najib, tak cukup tu, mat bangla, indon, myanmar pun dan sembah dia. kau jangan dok perasan lah ooi.

    ReplyDelete
  4. Punyalah hebat Saiful mangkuk ni boleh brjumpa terus PM pasal masalah peribadi. Anak menteri ke dia ni? Jumpa plak dgn isteri PM trmasuk Mumtaz Jaafar. Hebat betul mangkuk ni. Pakai ilmu apa ar?

    ReplyDelete
  5. dr rita atau dr burita........
    najib sondol ziana kira ok ke?
    Carpet man sondol mah janda ok juga!
    kah...kah...kah

    ReplyDelete
  6. dr rita ..hah..title dr kot,juboq betul keluangni tak payah cemburu pada dsai sebab juboq kau tak laku kau bagi najis bantai je habis cerita,tapi dia 1/2 jantan kot,gila puya babi apa sodol2 sebarangan nanti kena aid baik luu entot2 bibik wewik anak yatim je syer kot..

    ReplyDelete
  7. sape yg simpati dgn jib ni..

    tak tahu ke lg yg dlm ameno pun dia dah mcm cacing kepanasan..

    nak tahu sifool kene sondol ke idak kita tunggu jib berani tak dtg temuramah.

    ReplyDelete
  8. Mari kita tengok sapa yang kena..


    heheheh...


    Tok Jib kata Saiful dtg jumpa dia sebab nak bincang asal pinjaman belajar.. padahal saiful dah lama kena buang U.. harap ezam mohd noor pun tersenarai jd saksi..

    hehehhe

    ReplyDelete
  9. Harap ezam pun jd saksi? lg besar tembelang anwar pecah.

    ReplyDelete
  10. AYAK MANI NUWAR ADA DALAM LOBANG SAIFUL APA KENA MENGENA DENGAN DATO SERI NAJIB

    ReplyDelete
  11. SEPOL TU MMG JENIS SUKA KENA BELASAH BELAKANG KOT...ADA LEBIH DARI SATU AYAQ MANI DALAM LUBANG BONTOT DIA...AYOO...NAJIS PUN TERKAIT SAMA....SBB DUA2X SALURAN YG SAMA...WAAKAKAKA...CITTT!! PENGOTOQQQQQ

    ReplyDelete
  12. buat dr burit-a dan anon bangang 5.43 -korang tak tertanya2 ke kenape Najis n the gang beriya2 nak mintak spesimen sperma baru dari anwar? 13 tahun dulu Dr Evil Mamak dh buat cmtu akhirnya sampel sperma tu telah di salah guna, di'renjis2' ke atas tilam yang diangkat oleh bekas ketua polis musang hasan..kali ni takkan nak buat balik perkara yang sama kot? kesian Najis dh tak dak idea ka nak fitnah? Aku kesian kt Najis kalau bapak dia masih hidup mesti razak menyesal 'buat' Najis. Buat burita, buat apa yang belakang kalau depan belum diteroka?

    ReplyDelete
  13. anon 5:43pm
    kau ni baru keluar dari gua ke???
    mana ada pendakwa sebut jumpa air mani....tak ada!!! tak pernah disebut air mani..yang sebut2 ialah jumpa DNA...DNA tak semestinya air mani...ada faham. tolong lah jangan dok buat fitnah di bulan ramadhan ni. dosa nya besar.

    ReplyDelete
  14. Betul air mani dan DNA adalah yang berbeza. Pi belajar sain sikit. DNA boleh di masokan kedalam lubang juboq.Pi belajaq sain lagi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post