Alahai.. Naya saja Anwar kena penjara..

Tuduhan salah guna kuasa ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 adalah salah kerana pihak pendakwaan telah memalsukan bukti dan membuat penipuan melalui tindakan pegawai penyiasat ketika itu, Tan Sri Musa Hassan dan pendakwa raya ketika itu Tan Sri Abdul Gani Patail.

Dakwaan itu dibuat melalui sepucuk surat terbuka, baru yang dihantar kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar, hari ini, oleh bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim.


Menurut Mat Zain, Musa dan Abdul Gani melakukan penipuan berkenaan untuk manfaat bersama mereka. Kedua-dua mereka kemudiannya telah dinaikkan pangkat. Musa menjadi Ketua Polis Negara manakala Abdul Gani pula menjadi Peguam Negara. Musa bersara baru-baru ini.

“Disokong dengan dokumen-dokumen dan keterangan yang ada dalam milik dan pengetahuan saya sendiri, saya berpendapat bahawa sabitan salah ke atas Anwar dalam pertuduhan salahguna kuasa ke atas beliau, telah diperolehi oleh pihak pendakwaan melalui jalan penipuan dan pemalsuan yang telah dilakukan dengan niat bersama oleh Gani Patail dan Musa Hassan untuk faedah bersama mereka.

“Tidak salah untuk menyatakan hukuman penjara yang Anwar telah lalui adalah penganiayaan terhadap beliau oleh mereka berdua,” katanya dalam surat itu.

“Dengan berat hati saya menyatakan,bahawa terdapat beberapa kenyataan mustahak (bekas perdana menteri) Tun (Dr Mahathir Mohamad) dalam bab 53 “Doctor in the House”, khususnya menyentuh berkaitan siasatan kes mata-lebam dan tindak-tanduk Pendakwa Raya dalam perkara sama, adalah berbeza dengan fakta terkandung dalam fail siasatan rasmi yang dibuat pada 1998.

“Saya percaya pekara ini boleh berlaku akibat Tun telah diberikan maklumat atau taklimat yang telah dimanipulasikan dan mengelirukan,” tulisnya lagi.

Mat Zain telah terlibat secara langsung dalam isu-isu mengenai pendakwaan Anwar pada tahun 1998.

“Sebagai seorang yang terlibat secara langsung menangani isu-isu berkenaan serta mempunyai pengalaman bersemuka dan berinteraksi dengan semua 'pemain-pemain utama' perkara dalam persoalan ini, terutamanya Dr Mahathir sendiri, Gani Patail, Musa Hassan, Anwar Ibrahim, selain daripada Pesuruhjaya-Pesuruhjaya Suruhanjaya Di-Raja siasatan mata-lebam dan juga PM Najib, maka saya mampu menegaskan, bahawa segala pendedahan fakta yang saya buat dalam surat keluaran ini dan juga dalam beberapa banyak surat terbuka saya sebelum ini,tidak pernah lari sedikitpun daripada landasan kebenaran,” katanya.


Malaysiakini

23 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ada-kah kamu pasti yg anwar tak pernah meliwat..dan bagai-mana kamu yakin itu dari atas dengki kianat drp pihak BN..kalau tak de yg mencurigakan..takkan kerajaan malaysia nak menyanya rakyat-nya sendiri..kita di-malaysia ini,,tidak pernah melakukan pemerintahan kuku besi..apa yg kamu nampak itu ada-lah keadaan sebenar perangai buruk se-saorang yg buruk perangai dan buruk pekerti-nya..membelakangkan hukum ALLAH..kamu mahu sanjung tinggi..demi untuk memcapaikan impian yg akan melingkopkan Negara..ADA-KAH KAMU SUKA AKAN PERKARA DEMIKIAN..

    ReplyDelete
  2. mamat "bdAxn0ty" ni baru keluaq dari hutan kot...
    komen dia pun dah tau... memang mangkok hayun...

    ... orang kuala

    ReplyDelete
  3. bdaX,

    Kau ni pandai guna nama Allah, kau tau ke Anwar tu bersalah? kau tau ke Anwar membelakangi hukum Allah? kau lebih baik pulang ke rahmatullah berjumpa Allah dan disana kau check betul2 nama kau tu ada tak kat dalam senarai masuk syurga ke neraka, faham?

    ReplyDelete
  4. Anon bodoh 7.35pm..

    Hang tak tahukah tahun 2004 mahkamah persekutuan telah gugurkan tuduhan seks terhadap anwar yang dilakukan pada tahun 1998 kerana pendakwaan gagal buktikan secara kukuh, diulangi secara KUKUH tuduhan seks kepada mantan Tim PM ini..

    awat hang ketinggalan kapal.. dah ketinggalan kapal, nampak bodoh kenyataan hang..

    http://www.google.com.my/search?hl=en&source=hp&q=mahkamah+gugur+pendakwaan+liwat+tahun+2004&aq=f&aqi=&aql=&oq=

    ReplyDelete
  5. Pukimak betul si bdaX, nama Mohd Khinzir ada blog pun blog pukimak tentang awek, awek! Memang suwey punya khinzir.....ptuih!

    ReplyDelete
  6. kan dah terang lagi bersuluh anwar kena nanya di tahun 1998. Sebab tu ekonomi Malaysia dok tak pulih sampai hari ni. Dok merudum sampai sekarang . buat apa pun tak berjaya.
    yang berjaya kita lihat anwar menang banyak kerusi melalui pakatan. 5 negeri tumbang. Tu pun nak tegak benang basah lagi. Mak percaya fitnah lagi. Samapai orang yang dah masok penjara pun jadi ketua menteri PP.

    ReplyDelete
  7. bdaX,

    jgn buat malu org kota tinggi la..
    p balik mengaji lg.

    ReplyDelete
  8. Kes liwat 1 aku pun tak caya 100%...kes liwat 2 aku caya 90%...kes video seks aku caya 1000%...

    ReplyDelete
  9. bdAxnOty 7:35 pm

    Dia bertanggung jwb sb dia yg menjalank siasatan dr awal. Dia mengatakan yg Musa dan Ghani tlh membuat pemalsuan dan penipuan. Dia sedar dan tahu yg kedua dua mrk ini bukan umno dan bukan bee end.

    kita tak pernah di perintah dgn kuku besi dan inilah cara yg sama di jd kan warisah dr cara penjajah yg datang ke tanah melayu. penjajah tak memaksa dan dtg dgn menyembah tunduk kpd ketua kita tp tanpa kita sedar kita tlh di jajah rupanya.

    kuku besi tdk dlm ruang lingkup di sumbat dlm pejara dan di roboh tmpt kediaman saja. kita spt org yg di pukau dng kebaikan. sdgkan sebenar nya mrk lanun lanun. kita dlm keadan masih baik (belum smp ketahap terkorban ramai2) ttp kita sepatutnya lebih baik dr skg jika mrk lebih amanah.

    Dia pasti anwar tidak meliwat krn dia ada bukti berlaku penipuan dan pemalsaun. Jd siaasat lah.

    bdAxnOty kamu masih ada lg sedikit nur kebenaran krn kamu masih ingat dan menyebut hukum Allah. Tp sekadar itu tak cukup kamu kena usaha lagi.

    ReplyDelete
  10. AKP,

    jangan perhabiskan semua peratusan kamu tu, nanti dah tak ada yang tinggal untuk kau bagi kat video Allah tentang kau di akhirat nanti!

    ReplyDelete
  11. buat saudara ku akp 11:46 pm aku bg peluang kau tarik balik komen kau.

    jgn komen main suka suka dlm hal ini.

    kes liwat 1 mahkamah dan rayuan tlh selesai. kes liwat 2 sdg berjalan dlm mahkamah.

    kedua dua nya org boleh percaya atau tidak sb walaupun peratruan perjalanan tak betul tp kes mahkamah.

    satu kau tak caya 100% dan kedua kau caya 90% tu yg masuk mahakamah - video sek tak ada file lapuran sasatan , tidak ada bukti, tak kira bukti tu tlh di palsu atau tidak dan tdk ada sape sape ngaku tu pemilik kamera.. kau boleh percaya 1000% ..


    mcm ni lah buat mcm bdAxnOty 7:35 pm dlm kejahilan dia .. dia masih berpengang dgn hukum allah. Insya Allah bila Allah mendengar ini dia akan dpt petunjuk kebenaran.

    ReplyDelete
  12. AKP bangang! AKP bangang! AKP bangang!

    ReplyDelete
  13. AKP,
    kau masih mabuk nasi free najib ke? Tu lah makan lain kali bismillah dulu, ini pakai main jejai aje!Boleh suruh papagomo muatkan video seks bapak kau tak?? kita pun nak nilai juga berapa %?

    ReplyDelete
  14. Anonymous September 12, 2011 7:57 PM
    jaga bahasa kamu

    FMzam September 12, 2011 8:58 PM
    kamu layak jadi hakim sbb kamu tau nuar tak salah yer....

    Anonymous September 12, 2011 10:23 PM
    yer ker kukuh...hahah kamu kena belajar sikit hal2 teknikal dan bahasa undang2 baru boleh terjemah kat sini yer

    AKP
    sama la

    Anonymous September 13, 2011 10:24 AM
    jaga bahasa kamu

    ReplyDelete
  15. anon 11:04am
    Jaga bahasa kamu.
    Jaga bahasa kamu.
    Jaga bahasa kamu.
    piiiiirah mampuih pecacai umno ooooi!

    ReplyDelete
  16. anon 10:24

    jawapan utk FMZam 8:58 ialah samada dia tahu ke tidak? sy baca semula semuanya soalan. Jd bdAxnOty cuma jwb lah TAU atau TIDAK. Kedua dua jwp tersbt lebih baik dijwb sekiranya bdAx jumpa Allah dan cek la nama dia kat dlm senarai mana. Neraka jd dia jgn terus menuduh Syurga plk dia kena lah cari kenapa pulak dia masuk syurga. Zin tidak tuduh umno/bn. musa dan ghani penipu dan membuat pemalsuan bukti dan krn ini sepatut kah org tu dikatakan berpeangai buruk.

    gunakan lah kesempatan sbg ahli syurga utk benar benar menjadi org yg sentiasa adil dlm membuat pilihan. Adil kah bdAxnOty kpd Mat Zin yg hny menjlnkan tugas sbg bekas peg penyiasat dan sbg hamba allah.

    jgn lah dek krn mat zin bdAxnOty yg sdg enak didlm syurga dipanggil semula oleh Allah.

    ReplyDelete
  17. anon 10:24 komen anon 22sep 8:58 pm

    bahasa teknikal atau bahasa undang-undang keputusan nya ialah Anwar dibebaskan.

    serupa jgk nanti kukuh atau tidak kes liwat 2, keputusan anwar dipenjarakan.

    kes pertama tidak ada lawatan ke tempat kejadian. soalan dan jwbbalas pembela/situduh not relevent Ini bukan sistem Juri jd bgaimana 1 hakim boleh tidak sdgkan dua hakim lg yg sama belajar dan sama tinggi pengalaman boleh berbeza kata-putus. kalau tidak ketiga tiga kata tidak.. kalau ya ketiga tiga kata ya..

    ReplyDelete
  18. Anon 11:04,

    Kamu lebih dulu dah jadi hakim dari aku, sebab kamu yang kata Anwar salah. Terima kasih melantik aku jadi hakim tapi sorilah aku ni jenis hakim yang tibai hakim kangaroo macam kau dan hakim2 UMNO yang lain tu.

    ReplyDelete
  19. bdAx,
    dengan soalan yg kamukemukan itu menampakan kejahilan kamu terhadap agama kamu tak puas dengan soalan itu kamu melontarkan tuduhan serta memburukan2 anuar sedangkan kamu sendiri pun tidak melihatnya, jangan bersangka jahat terhadap sesama islam semata2 kerana kebencian kamu kepadanya, berlaku adillah dengan berpegang dengan syariat islam yg diturunkan ALLAH swt bukan bercakap mengikut hawanafsu.sebelum kamu mengata orang lain membelakangi hukum ALLAH swt sebenarnya kamu telah membelakangi hukum ALLAH swt dengan menyokong sebuah parti yg telah lebeh 50 tahun merintah tetapi masih tidak mahu melaksanakan hukum islam inilah perangai buruk yg kamu sendiri tidak sedari krana apa? kerana kamu sangat memuja penjajah sehingga kamu sanggup meletakan diri kamu dibawah undang2 yg didatangkan penjajah, bertaubatlah kamu dengan taubat nasuha dan berfikirlah secara islam yg syumul bukan islam celup penjajah.

    ReplyDelete
  20. kah kah kah!
    x payah layan si babi tu
    bdk2 dol..x matang lg..

    bapak suruh skolah dia mancing betina
    kah kah kah!ayat mcm gampang!
    kah kah kah!

    ajaran umngok!
    kah kah kah!serupa mcm anak senator jamil!kah kah kah!
    bapak menyalak bagai nk rak condemn anak2 melayu blame mak bapak!anak sendri kaki clubbing kaki betina buat buta mata!
    kah kah kah!dadsar umngok!

    wtf!!!

    ReplyDelete
  21. bdAxnOty 7:35PM memang bangang punya manusia kepala otak xde yg ada kepala lutut, kamu dah byk sgt maskan benda haram, rasuah sbb itu statement kamu xde nilai lansung tak berdasarkan fakta kamu tahu ke yg Datuk Mat Zain Ibrahim adal bekas pegaswai penyiasat mat lebam anwar dan jugak kes trahim tamby chik yg songlap duit berjuta2 ringgit brgkali kamu dpt sebahagian nya kot sbb itu kamu bercakap mcm org mamai..bodoh punya orang p belajar lah lg bab undang2 bukan duk bwh tempurung kelapa!!!kalau kamu tak nampak perkara liwat tu dgn mata kamu sendiri jgn pandai2 nak buat fitnah org lain sanggup masuk NERAKA asalkan poket penuh dgn RM..kaya di dunia tp Muflis di akhirat!

    ReplyDelete
  22. sebagai orang Islam kita pasti anwar tidak meliwat melainkan dia mengaku sendiri atau 4 saksi yang baik yang nampak kote tu masok. Pullstop.

    ReplyDelete
  23. Anonymous September 13, 2011 11:44 AM
    sah kamu seorang pencacai najis

    FMZam
    mmg kamu adalah hakim.....tahiniah utk kamu hahaha

    nk tanya kamu sket...ada ker aku bgtau jejaka idola kamu tu salah atau tidak wahai hakim FMZam tahiniah hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post