Demi Kuasa.. UMNO Penang melutut dan merayu kepada Koh Tsu Koon?

Demi kuasa, UMNO Pulau Pinang dilaporkan telah menjilat kembali ludah mereka, mereka mengenepikan sikap perkauman mereka, mereka membakul sampahkan Ketuanan Melayu mereka..

Demi Kuasa.. UMNO Pulau Pinang dilaporkan melutut dan merayu kepada Koh Tsu Koon dan Gerakan..

Terjemahan dari Kwong Wah Jit Poh, 11 September 2011, muka surat A6.

Untuk merampas kuasa kerajaan negeri Pulau Pinang daripada Pakatan Rakyat, pemimpin UMNO Pulau Pinang telah memohon maaf kepada Presiden Gerakan Koh Tsu Koon, agar hubungan antara kedua-dua parti yang terjejas sebelum ini dapat dijalin semula.


Sementara itu, Ketua Bahagian UMNO Bukit Mertajam Musa Sheikh Fadzir yang sering menyerang Koh Tsu Koon sebelum ini, dikatakan telah berjanji kepada Koh Tsu Koon bahawa dirinya tidak akan menyerang Gerakan lagi.

Malah, UMNO Pulau Pinang berjanji agar jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang disandang pemimpin Gerakan, seandainya Barisan Nasional menang di Pulau Pinang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Demikianlah laporan Kwong Wah Yit Poh yang disiarkan pada 11 September 2011, memetik daripada sumbernya.

Menurut laporan, kebangkitan Pakatan Rakyat selepas 8 Mac 2008 telah menyedarkan UMNO Pulau Pinang, bahawa mereka tidak boleh menang hanya dengan undi Melayu.

Kesedaran UMNO Pulau Pinang tentang "kepentingan undi Cina" telah membuka ruang untuk UMNO berbaik semula dengan Gerakan.

Perselisihan berlaku antara UMNO dengan Gerakan dalam beberapa tahun kebelakangan ini, antaranya Pemuda UMNO mengambil kesempatan untuk menyatakan ketidakpuasan terhadap Koh (yang pada ketika itu masih Ketua Menteri), dalam satu acara yang turut dihadiri Abdullah Ahmad Badawi (Perdana Menteri ketika itu) pada tahun 2006.

Pada September 2008, seorang penyokong bekas Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera Ahmad Ismail mengoyakkan gambar Koh di khalayak ramai, sehingga Koh dipersendakan musuh politiknya. Rata-rata masyarakat Cina menganggap Koh Tsu Koon terlalu "lembik", sehingga mudah "dibuli" pemimpin UMNO.

Koh ugut keluar dari BN?

Seorang pemimpin Gerakan yang memihak kepada Koh, memberitahu Kwong Wah Yit Poh bahawa Koh Tsu Koon amat tegas dalam isu Ahmad Ismail, malah mengugut untuk memanggil Mesyuarat Agong Luar Biasa (EGM) Gerakan agar keluar dari Barisan Nasional, seandainya pimpinan tertinggi UMNO tidak membekukan keahlian Ahmad Ismail.

Menurut laporan, ada usaha sebelum ini untuk menobatkan semula Ahmad Ismail (gambar kanan) sebagai Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera selepas tamat tempoh pembekuan keahlian beliau, namun usaha ini dihalang kerana tekanan daripada Koh.

Menurut laporan, Presiden UMNO Najib Razak dikatakan memberi jaminan bahawa Ahmad Ismail tidak akan kembali menjadi Ketua Bahagian selagi Najib kekal pada jawatan Presiden UMNO.

Melihat kepada nasib Ahmad Ismail, ditambah pula senario politik yang menyaksikan pemecahan undi Melayu kepada UMNO, PKR dan PAS, maka pemimpin UMNO Pulau Pinang telah menyedari kepentingan undi Cina, lantas berbaik-baik semula dengan Gerakan dalam mesyuarat Barisan Nasional sebelum ini.

Laporan Kwong Wah Yit Poh juga memetik Penyelaras BN DUN Padang Kota, Oh Tong Keong yang mengakui bahawa dirinya pernah mendengar khabar bahawa pemimpin UMNO memohon maaf kepada Koh Tsu Koon, dan berjanji untuk menyokong pemimpin Gerakan untuk menjawat Ketua Menteri Pulau Pinang.


Kwong Wah Jit Poh, 11 September 2011, muka surat A6.
Terjemahan oleh Lim Hong Siang dari MerdekaReview

21 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Kah kah kah kah

    mana anak kampong tak nak komen ke
    komen la sikit...

    bagi panas

    kah kah kah kah

    melutut juga kat apek ni..
    jangan sampai hisap telor apek ni sudah la

    KULUP BEB......

    KAH KLAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. UMNO dah main boria pulak? Ni Perkasa mesti bengang punya sebab Perkasa kata tak perlukan undi Cina untuk menang. Nak dengar apa kata Berahing Pendek tu dulu.

    ReplyDelete
  3. AKP kau dah tido ke? Sampai hati kau tinggalkan aku sorang2 macam orang giler kat sini (memang giler pun) ternanti2 mana perginya double dungu dd , pPAS, anon pukimak, bakar kedai runcit, tak timbul2 dah. Korang ni betul lah apa yang kitorang kata, pencacai upahan UMNO, sebab tu lah korang bagi komen dalam blog pun ikut time. Itu lah bila semangat korang semangat duit macamana lah korang nak yakinkan pembaca dengan hujah2 orang yang hipokrit. Boleh bau nafas korang - bau duit.

    ReplyDelete
  4. Ini paku buat keras buat macai umno yang beria-ia menyokong ketua depa.. akhirnya tunduk kepada geng gerakan dan sanggup serah jawatan KM pada depa.. aku tak boleh lupa bagaimana macai dan pemimpin umno mengutuk pas kerana bersengkongkol dengan DAP kerana gagal membela nasib melayu.. lani terbukti sudah

    ReplyDelete
  5. Mana dia Ahmad Ismail, ketua umno bukit bendera. Dulu dok koyak gambar tsu khoon, lani nak cium lutut dia??kah..kah..kah
    pemimpin umno lani dah jadi macam kera kena belacan...demi duit mereka sanggup buat apa saja.
    Tak sabar juga nak dengar komen mamu ghani seluar dalam tu dan geng2 kepala lembu shah alam, dan geng2 mamak usung itik.

    ReplyDelete
  6. bukan takat jilat ludah balik umno nih...makan taik balik pun sanggup demi kuasa...

    ReplyDelete
  7. Mana AKP, pPAS dan geng2 pencacai dia tu? Pukul berapa pencacai2 upahan ni masuk kerja hah? AKP, pPAS kau kerja shift apa hari ni? Pencacai2 upahan ni kerja pun ada syif ikut jenis, jenis lembut berbelit macam AKP syif petang, jenis muka tembuk macam pPAS syif malam, jenis tenggelam timbul macam orang Kluang syif emergency, jenis tangkap muat macam bakar kedai runcit syif suka hati, jenis hit and run maki hamun macam double dungu dd dan anon pukimak syif kepala bapak dia, jenis hidup segan mati tak mau macam tong karan syif bulan terang. Syif pagi aje yang diaorang ni tak ada maklumlah kerja cari rezeki halal dengan kerja makan duit haram mana boleh campur, macam minyak dengan air kan? kan?

    ReplyDelete
  8. Tikus Soo Khoon cina komunis juga ke?
    hari raya maaf bermaafan....
    umno dah bertaraf lancau..
    Kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  9. Fuc_Zam,

    Kau ni betul-betul pecacai hina.
    Dari pagi sampai petang,..sampai malam,..jejak subuh!...hang nih betoi-betoi macam musang pandan !..

    Orang syok peluk bini..tidoq,..
    Pukui tiga pagi hang dok merapu,...pasai apa?.

    Aku fikir hang sikit lagi nak gila..

    Orang Umno rajin cari rezeki halal tak kira masa,...yang hang asyik pedengki ,..kenapa?.

    Hang pemalas!!

    ReplyDelete
  10. Apa nak hairan dengan Koh tsu Koon,..komponen BN sama-sama boleh duduk semeja bincang bila-bila masa saja.

    Kami dalam BN dah biasa bertolak ansur.

    Sedangkan komunis boleh pakatan halalkan...
    Buat-buat terperanjat pulak !!

    ReplyDelete
  11. rakab
    takan peluk bini hang tu sampai mabuk tak habis lagi sampai melalut tak tentu arah!
    Dalam BN hang kata dah biasa tolak ansur?? kepala otak hang! Gila apa rakab ni!
    kau dah lupa ke soi lek sokong ban ketuanan melayu sehingga hari2 utuseks dok kecam dia, hishamudin AWW tu pun hampir gila dibuatnya.
    Rakab, hang tu dok mamum tak habis lagi pi lah dakap, peluk bini gedembol hang tu!

    ReplyDelete
  12. Anon 5.01,

    Aku suka la komen kau !..lawak bodoh! kehkehkeh!

    Soi lek tuh main wayang opera cina...tak kan kau tak faham..

    Hang kutuk bini aku noooo...
    Bini aku cun ooooo..iras-iras wardina saffiyah!

    ReplyDelete
  13. beginalah rakab menghibur diri dia dlm isu yg dia terpaksa jilat lendir lendir kata kata dia sebelum ini..

    nasib baik ada bini yg stay ketika keadaan begini..

    mrk terpaksa jilat lendir kata kata mrk krn mrk takut dgn perpaduan antara pas/dap/pkr.

    kedua mmg dr dulu tangan mrk di pulas.. tp mengaku kjaan bertunjang kan umno..

    cerdik mrk dulu dah tak leh pakai . kalau dulu mrk akan cari org cina lain utk tubuhkan parti baru ganti gerakan..

    umno akan kuat jika pas bergabung dlm kjaan perpaduan ini bukti fakta umno tak leh bersendirian.. sdgkan kan pas dap dan pkr sebelum ini berpolitik atas landasan sendiri..

    keris umno dah jd tongkat penyanyi boria tanjung..

    ReplyDelete
  14. harap harap dgn menjilat kencing koh tsu koon ini .. terbela lah nasib org melayu yg tertipu dgn dakyah umno.

    satu lg helaian sejarah - umno gagal mempertahankan ketuanan melayu ..

    rakab mana katak katak .. senyap je..

    ReplyDelete
  15. yg jilat lendir kimak ko tu mat lembu pemimpin pujaan ati ko tu.
    sial nyer asd..
    ko pegi pulas kote bengkok anugay bagi lurus....bangsat.
    takot pd perpaduan pakatan?..ko tunjukkan aku nmbor pendaftaran pakatan!
    ko ahli pkatan haram, x berdaftar!
    serupa kongsi gelap!!
    umno nk selamatkn pas dr terjebak dlm komplot kongsi gelap dapig!
    penyangak pkr mcm ko boleh pegi mamposs..

    ReplyDelete
  16. seronok aku dgn komen dd 8:05 pm

    marah zgt pd umno boria .. tapi tak leh wat apa ape.. sbb ketuanan melayu dah layu .. mcm teratai di tasik toksid ..

    sokong lah dgn umno .. contoh dlm hal ini tu lah sbb dr dulu jd baruah united melayu ooops malays ... cuba lah fikir tu tsu koon tak de kerusi pun dah kecut tolo ..

    ReplyDelete
  17. FMzam,

    Terima kasih le kau ingat kt aku juga...sebenarnya aku nie manusia kena tidur, makan, bekerja dan lakukan rutin sebagai manusia biasa...lain bukan manusia..kalu jenis tak tidur macam manusia atau pun haiwan itu nama jembalang...selalu jembalang suka sakat, kacau, rasuk, khianat, dengki pada manusia...

    ReplyDelete
  18. anak kg pertama

    tak payah nak kata kau tu manusia kena tidur...

    aku nak apa komen kau je..

    sb kau diam menyepi tu lah org kejut kan kau sb tahu walaupun mata kau berjaga tp hati kau tido.. bila hati tido tu yg kau sebut jembalang dtg .. yg kau kata jemabalang buat tu ok lagi.. tp kalau jembalang tipu kau .. kau susah nak sedar yg jembalang tipu kau ..

    ReplyDelete
  19. rakab
    bagus lah kalau kau peluk bini kau yg kau kata cum tu. bukan apa hampa umno ni jenis yg obsess seks. kalau tak sangkut dgn seks tak sah.
    tapi takat bini saja tak! jang dok ikut pemimpin hang MP rompin tu (lani dah pi US bagi tutup malu) dok pi raba dalam keadaan mabuk.

    ReplyDelete
  20. non 7.57,

    Hang tak suka sex kaa..?!!

    Rugi noooo...

    Aku suka sex dengan bini aku,...tapi ketua umum hang,..laki bini pun dia tibai!!
    tak caya ...tanya Azmim !

    kehkehkeh!

    Jangan marah noooo..Itu fakta tuh!

    ReplyDelete
  21. KAH...KAH...KAH..MAIN DENGAN UMNO NI TAIK BABI PUN DEPA SANGGUP JILAT UNTUK MENGEKAL KUASA.MEMANG PARTI YANG TAK BERMARUAH,

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post