Lagi bukti janji Najib tak boleh dipercayai.

KUALA LUMPUR: Tindakan pendakwaan ke atas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mengesahkan janji perdana Perdana Menteri untuk melakukan pembaharuan politik tidak boleh dipercayai.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, antara janji Najib sewaktu mengumumkan semakan dan penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) baru-baru ini ialah tiada tangkapan bersifat politik.


“Belum pun kering air liur, pendakwaan politik sudahpun berlaku dalam kes Mohamad Sabu.

“Kini, rakyat boleh menilai sejauh mana janji-janji PM yang dilaungkan sempena sembutan Hari Malaysia boleh dipercayai bilamana Nazri Aziz menyatakan kerajaan akan mengekalkan tahanan tanpa bicara yang menjadi intipati bantahan rakyat terhadap ISA,” tegas Tuan Ibrahim.

Menurutnya lagi, tindakan itu memperlihatkan kepada rakyat bahawa Umno BN tidak serius dan ikhlas dalam melakukan pembaharuan.

“Mengharap pembaharuan daripada Umno-BN adalah seperti mempercayai kata-kata Najib bahawa “kerajaan BN tidak pandai menipu rakyat,” kata beliau.

Menurut Tuan Ibrahim, kenyataan Mat Sabu mengenai Mat Indera bukan cakap kosong kerana berasas beberapa sumber rujukan- iaitu pengukir nama Johor, kajian tesis pelajar Universiti Malaya, Ayub @ Uiop Kassim pada 1973 dan pengakuan kawan serta ahli keluarga Mat Indera.

“Jikalau itu pun salah, maka kesalahan harus dikembalikan kepada segala sumber rujukan beliau – sebagaimana semua rakyat Malaysia yang beranggapan bahawa ‘negara pernah dijajah British’,” tegasnya.

Sebaliknya, beliau mempersoalkan kenyataan Profesor Zainal Kling dari Majlis Profesor Negara yang menyatakan negara ini tidak pernah dijajah yang disifatkan lebih memberi kesan terhadap sejarah tanahair.

“Akan tetapi yang didakwa ialah Mohamad Sabu. Sekiranya Mohamad Sabu perlu didakwa, bagaimana pula Majlis Professor Negara (MPN) dan Zainal Kling?,” tegas beliau sambil menyeru rakyat supaya melakukan reformasi total menolak Umno.

Tambahnya, Mat Sabu didakwa atas ucapan beliau yang diputar-belitkan media pro Umno, untuk mewujudkan suasana kelam-kabut bagi menghalalkan tindakan bagi mendakwa beliau.

“Jadi, apakah motif dakwaan ke atas Mohamad Sabu kalau bukan kerana politik?,”

“Pendakwaan ke atas beliau sekali lagi menunjukkan Umno hilang arah dalam putar belit ciptaan mereka sendiri dan terus melondehkan hipokrisi mereka untuk ditatap rakyat jelata,” katanya.


http://www.keadilandaily.com/?p=20676

28 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ALLAH kata salah satu ciri2 MUNAFIQ adalah berbohong

    ReplyDelete
  2. Ayat tu biar la betul...

    Bukan Najib yg buat report tapi org ramai...

    Takkan sebab Mat Sabu org PAS tak boleh kena tangkap kot...?

    ReplyDelete
  3. Seperti biasa rakyat 1Malaysia akan terus dikencing hidup oleh klon George W.Bush malaysia

    ReplyDelete
  4. kalau orang pkr cepat betui depa dakwa klu hak org sana buat repot pun tok pakai ini lah malaya yg tak penah di jajah,pikir2lah apa nak jadi lebih teruk dari tahun 40ahan.

    ReplyDelete
  5. itu bukannya tangkapan politik!
    itu rakyat yang buat dakwaan !!

    alamakkk..aiih!..macammana boleh jadi naib presiden pas nih..?

    ReplyDelete
  6. Kita jangan hanya tengok Najib saja, jangan tengok apa yang ada diatas saja, cuba kita tengok dari bawah ke atas. Kalau dah pencacai2 UMNO tu pemutar belit, blogger2 UMNO pemfitnah, menteri2 UMNO tu penyalahguna kuasa dan perasuah, maka Najib tu apa kalau bukan Bapa Segala Kedurjanaan? Kita jangan hanya salahkan Najib kerana berkepala taik kalau orang2 yang menyokong Najib dari bawah ke atas memang taik itulah makanan mereka. Bila korang berak nanti, tolong tengok macamana rupa taik dari kepala taik sampai ke taik yang last. Kalau Najib tu kepala taik, AKP tu taik last, faham? Nak buat camna dah qada dan kadar Allah SWT menjadikan mereka tu taik!

    ReplyDelete
  7. lu pun 1 dol la rakabbbbb.ada otak tapi tak tahu nak guna betul2 dol la lu.

    ReplyDelete
  8. Sape kata malaysia x pernah dijajah,malaysia masih dijajah,di pegang oleh penjajah british,lagu negaraku lagu ciplak,bendera malaysia bendera penjajah yakni bendera Syarikat Hindia Timur Inggeris..x caya korang search google..same flagnya,jalurnya,warnanya,cuma tukar bulan bintang je..ini menunjukkan,31ogos adalah malapetaka bila umno mula memerintah,sejarah nusantara ditukar bagi meletakkan nama british adalah baik dimata umno dan rakyat dungu piang...naungan kunun..ptuih..kalau x xkan dato maharajlela dibunuh kerana bunuh j.w.w.w bitch..xplak umno cop dato lela tu komunis..hahahaha..sejarah malaysia sejarah tipu,kerana ketuanannya adalah ketuanan talibarut penjajah...rakyat telah ditipu 54 tahun...x mengaku asal keturunan pendatang dari indonesia..takde istilah bangsa melayu malaysia,xde istilah bangsa indonesia raya,tu sume kasta yang diwujudkan penjajah,kita bukan bangsa sendiri2,kita adalah serumpun,bangsa nusantara sejagat

    ReplyDelete
  9. jgn salahkan para pecacai seperti rakab dan PPas sbb mereka hanya menjalankan tugas.Mmg pada dasar nama ISA dimansuhkan tp hakikatnya undang2 ala firaun ini akan kekal untuk melindungi segala salah laku pemimpin2 - yg pasti info sebegini tiada dalam Utusan, TV3, RTM dan media2 yg sama waktu dengannya.

    ReplyDelete
  10. rakab tu sama le dgn babi tonyok air lioq basi tau
    rakab ni suka neraka sbb macam sauna katanya so tu yg dia suka buat fitnah
    rakab ni bagi mak bapak dia dan anak bini dia dgn duit habuan yg dia dpt dri crite n brite fitnah ni le
    nnti aku sambung lgi le ye coz ada miting le pulk. . adios amigo !!!

    ReplyDelete
  11. kata nak bagi stadium? (bersih)

    kata minyak tak naik? (2009)

    kata saiful mintak biasiswa?

    kah!kah!kah!

    kata nak jadi negara demokrasi terbaik di dunia?

    tak sampai seminggu dah kluk klek

    demokrasi terbaik di dunia?

    kah!kah!kah!

    demokrasi kepala bana!!!

    demokrasi lancau!!!

    woit tak malu ker

    dah sampai umur bercucu pun nak kena tipu lagi?

    ReplyDelete
  12. punyer bangang umno...

    melimpah ruah sampai ke juak2 dan pencacai2...

    sejarah orang bahas dalam debat...

    dalam forum...

    dalam jurnal...

    dalam kajian akademik...

    tak penah dibuat orang...

    bahas sejarah dalam mahkamah!!!

    apa punyer turrr!!!

    ReplyDelete
  13. Tengok ler tuh !....bukannya ada fakta,...semuanya maki hamun !

    pecacai Pkr/Pas sakit otak tahap kronik !!

    Blog ASD dah macam hospital gila.

    Nasib baik ada ahli-ahli umno yang tolong rawat...

    Hemmmm..nasib kau orang laa.....

    ReplyDelete
  14. tok sah spin la rakab aka bakar...

    tengok isu pokok, tak payah nk dolak dalih bab maki ka apa ka...

    isu pokok, cakap najib x leh dipercayai...

    jawab!!!

    ReplyDelete
  15. Huru-hara Umno sejak Mat Sabu jadi naib presiden PAS ni. Sblm ni PKR je bnyk serang tp skrg PAS plak. Brtahan le slagi boleh brtahan. Harap2 lepas ni DAP plak joint skali.

    ReplyDelete
  16. FMZam 3.57,

    Kang aku jawab walau pun betul,..kau tetap jugak maki hamun aku !!
    .....kalau cam tu,..tak nak jawab laa..

    ReplyDelete
  17. "saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya, adoi dia akan demam''

    kah!kah!kah!

    kah!kah!kah!

    sapa cakap ni?

    kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  18. Orang yang bawak mudarat macam ni patut dihumban jer ke penjara .

    Dok dalam masyarakat pun bukan bawak manafaat apa pun

    ReplyDelete
  19. kah!kah!kah!

    penganutpas

    abis modal da ka?

    dah tak de hujah, tangkap orang

    sebijik macam british sblm merdeka...

    sebut merdeka, nanti kami sumbat dalam rumah pasong...

    patut la ekonomi merudum...

    patut la pelaburan masuk jatuh...

    patut la rizab emas jatuh...

    patut la belanjawan memanjang defisit...

    patut la indek kebebasan media makin teruk...

    habis modal nak berhujah, ugut rakyat masuk ISA, Akta Hasutan,
    ini nak jatuhkan YDPA....

    najib kata nak jadi NEGARA DEMOKRASI TERBAIK DUNIA...

    malang dapat rakyat macam penganutpas...

    sikit2 nk humban dalam penjara2

    kah kah kah

    apa punyer tur

    kah kah kah

    demokrasi kepala bana

    kah kah kah

    ReplyDelete
  20. Hihi..Anon 10:56.bagi aku pertama kali dengaq penganutpas bagi idea yg bernas..haha...yg bawa mudarat sumbat ja dlm penjara...sapa lagi bagi mudarat paling hina dlm msia nie....najisssssss..meh pakat2x submat dia dalam penjaraa....aman skit donia..

    ReplyDelete
  21. Nasib Mat Sabun yg malang tahun 2011, kemungkinan akan hilang seorang hulubalang PAS yg kata handal berpidato...Mat Sabun terlepas cakap, yg marah pun kat dia pun bukan la seorang..tapi raami, pi le tanya mereka yg bekas2 pencen polis dan askar..silap2 hari bulan makan sup seliper jepun...

    Mat Sabun pulak tak mengaku kesilapan hari..mungkin pertahankan ape yg dia terlepas cakap...terima kasih le Mat Sabun sebab meningkat suhu kemarahan orang ramai yg marah kat dia...

    ReplyDelete
  22. akp bangang! akp bangang! akp bangang!

    ReplyDelete
  23. akp
    bukan semua orang yg marah kat mat sabu.
    cuma pecacai murahan macam hang saja yg dok gila. mat sabu terlepas cakap? apa punya komen bodoh ni! ornag yg terlepas cakap dia tarik balik dan minta maaf...macam menteri umno yg flip flop. mat sabu pertahan kenyataan dia..itu bukan terlepas cakap lah bodoh! berok pun lebih bijak dari hang.

    ReplyDelete
  24. terlepas cakap..
    najib kata harga minyak tak naik...lepas seminggu naik;
    najib kata nak bagi stadium kat BERSIH, dok esok kata tidak, lepas seminggu kata stadium shah alam;
    najib kata tak pernah jumpa saiful, lepas sehari kata jumpa..dia minta biasiswa.
    akp.....najib ni terlepas cakap ke penipu sebenarnya?

    ReplyDelete
  25. akp...najib terlepas cakap ke penipu?
    -----------------------------------
    (BERNAMA) - Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia Pulau Pinang (PKMMPP) hari ini menggesa kerajaan pusat supaya segera mengkaji semula pengagihan projek Jambatan Kedua Pulau Pinang yang didakwa telah meminggirkan kontraktor Bumiputera tempatan.
    Yang Dipertua PKMMPP Datuk Muhamad Fadzill Hassan berkata, setakat ini, persatuan itu masih belum mendapat sebarang maklum balas mengenai agihan projek jambatan bernilai lebih RM4 bilion itu sedangkan kerja-kerja pembinaannya telah ditahap hampir 50 peratus.
    “Menurut janji kerajaan pusat, sebanyak 30 peratus daripada projek pembinaan atau pembekalan akan diberikan kepada kontraktor Bumiputera tempatan tetapi sehingga kini, tiada sebuah syarikat dari PKMMPP dipelawa untuk menyertai projek itu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    ReplyDelete
  26. akp...najib terlepas cakap ke penipu?
    -----------------------------------
    Sehari selepas Najib mendabik dada memberitahu dunia mengenai manfaat yang bakal dikecapi rakyat daripada NKRA dan ETP tajaannya, timbalan beliau terpaksa berdiri di Parlimen memohon Belanjawan tambahan sebanyak RM13 bilion.
    “Ini untuk menampung keperluan perbelanjaan menguruskan negara,” kata Timbalan Menteri Kewangan Awang Adek Hussain (kiri).
    Bermakna Belanjawan sebelum ini yang dibentangkan oleh Najib iaitu sebanyak RM162.8 bilion tidak mencukupi.

    ReplyDelete
  27. walaupun mat sabu ni tak bawak sebarang manafaat kepada masyarakat tapi dia ni boleh menambahkan sokongan rakyat kepada BN !!!

    ReplyDelete
  28. PenganutPAS,

    Pendapat kau..tu..tu..tu...yaaa betul..100% sokong..lebih lama Mat Sabun pertahankan kenyataannya..makin dapat kredit le BN...Terima Kasih nooo..gengs of PR...BN dapat kredit sebab kauorg sokong bagai nak runtuh pada Mat Sabun yg tak mengaku salah...pada gengs of PR dgn ucapan..SOKONG JANGAN TAK SOKONG..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post