Rumah Terbuka Malaysia atau Pilihanraya ni? (Gambar)



Esok (Ahad) Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Majlis anjuran kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.




Dan diberitakan juga bahawa Najib akan turut serta..

Hari ini meriahlah persediaan untuk menyambut Najib dilakukan di kawasan Permatang Pauh, mana-mana jalan yang bakal dilalui Najib yang didapati berlubang ditampal JKR hingga ke petang.

Dinding Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang sudah kelabu bertukar menjadi baru setelah dicat semula dengan tergesa-gesa hingga ke petang tadi.

Katanya ini Program Kerajaan Pusat.. tapi kalau korang tengok sebahagian dari gambar di bawah ianya tidak lebih dari Program UMNO..


Ini Program Kerajaan Dato.. Bukan Program UMNO!


Dihadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu


Bendera UMNO digantung seolah-olah ini Program UMNO


Lagi Bendera UMNO..


Bendera UMNO lagi....


Bila PKR/PR turut memasang bendera untuk meraikan Najib..


Suasana nampak macam Pilihanraya..






29 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Terima Kasih keluarkan berita nie..tolong kempen sama Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka 1Malaysia....bla dah tahu tu mau dok pi le sebab makanan banyak disediakan...jangan dok kacau2 cukup la..

    P/S: Teringat peniaga belon di majlis Aidilfitri Pmtg Pauh last year, dia datang niaga agak lewat di Majlis hari tu..aku tertanya kt dia "abg awat mai lewat?"..lepas dia jwb " abg baru balik dirumah terbuka TKM PP"...dia kata lagi " org mai raya kurang sgt...tang ni ramai org pasal tu lari mai kt sini"..aku jwb.."ooo..itu macam ka..ok la abg..bagi saya satu belon.."

    ReplyDelete
  2. Kami harap DSAI, karpal, LGE dan Hj. Hadi dan pemimpin lain PR dapat hadir ke Majlis ini, kita nak lihat Najib dan Rosmah sanggup ke berdepan dgn DSAI, Karpal, Hj. Hadi dan lain pemimpin PR......

    ReplyDelete
  3. itu istimewanya Prmtg Pauh ..haha

    sentiasa otak nak pilihanraya ..baik UMNO atau PAS - PKE

    tak payah hang dok pertikai , PKR dan PAS pun berlambak pasang bendera..haha

    tapi lebih penting ..terima kasih la hang promote Rumah Terbuka Aidilfitri Najib ini ..haha

    esok ramai nak turun kerana promosi hebat hang pa la ..hahaha

    ReplyDelete
  4. sbb pe lh PAS dan PKR pasang bendera jugak,biar lah standard,biarkan umno yg tak standard tu...

    ReplyDelete
  5. aai mana pegi BENDERA KOMUNIS pas ni?terlupa? korang ni memang HAMPAS betoi lah....

    ReplyDelete
  6. Jom pakat pi ramai2. Aku nak pakai baju kuning BERSIH dan nak cium tangan najib, air liur aku yg masih ada virus flu lepas ni pi kat dia lah kot..esok isnin, najib MC!!
    AKP, pejuang bangsat, leekonu,
    Nak peluk rosmah macam Sharukh Khan peluk dia boleh tak??
    BTW, bisam najib...yg komunis Khazakhstan tu mai sekali?

    ReplyDelete
  7. Bendera komunis dah dipasang dicelah kangkang mak hang...
    kah...kah..kah

    ReplyDelete
  8. Jaga2 semasa peluk kah mah....
    di ada tiga tetek...
    kah...kah...kah

    ReplyDelete
  9. memang meriah . kelmarin jalan pun sesak . hari ni lagilah sesak. bendera umno , bn , pkr , dap dan pas yang dipasang merata rata tu , banyak yang jatuh pasal hujan malam tadi . sat lagi aku nak survey , bendera sapa yang paling banyak jatuh .

    berbeza benor dengan rumah terbuka
    kat depan Masjid Kubang Semang) time raya minggu lepas.

    Tahun lepas buat asing asing TKM dgn MP permatang pauh . sebab sambutan buat malu MP jer . Tahun ni buat sekali pun orang tak pegi jugak . ingat nak harap orang yang merantau balik kampung singgah kat rumah terbuka tu . eemmm tak jalan jugak . makanan banyak yang bungkus bawak balik .

    rupanya , nak tumpang rumah terbuka najib . tu yang ligat dok pasang bendera tu ...selesai masalah .

    ReplyDelete
  10. Kita semua pakat pegi jangan tidak sebab mereka gunakan duit rakyat malaysia jadi kita kena pakai baju kuning bersih baru demokrasi rakyat betul tak kan kan kan.majlis raya Bukan guna duit datok nenek orang umno

    ReplyDelete
  11. pakat-pakat pakai baju kuning....ha3

    ReplyDelete
  12. jangan lupa pakat pakai baju kuning. hahahhaha... kasi puak apeco termasuk pencacai pening. terbaeklah.

    ReplyDelete
  13. Jangan lupa pakai baju KUNING

    ReplyDelete
  14. Baguih la. Hangpa melayu sama melayu bergaduh kerana perbezaan politik atau hangpa semua memang bodoh

    ReplyDelete
  15. Silakan...silakan saudara semua ke majlis rumah terbuka hari raya di permatang Pauh hari ini.

    Nak pakai baju warna apa pun ,..lantak hang laa...janji datang !..Bagi meriah !!

    ReplyDelete
  16. melayu umno yg dok tak habis2 provok. biasalah tu dasar pecacai umno, tak menyalak nanti tak dpt duit.

    ReplyDelete
  17. mentality pecacai umno ni memang confirm level kera di waterfall. boleh kah sambutan orang pi makan free jadi ukuran popularity?
    rakab,
    nanti nasi tak habis tu jangan dibuang pula, pilah sedekah kat rumah anak2 yatim ke.
    Satu lagi jangan lupa sewa bas pi jemput penghuni pusat SERENTI tu sekali, budak2 uitm, politek....

    ReplyDelete
  18. Rendah sungguh mentaliti orang-orang yang berpolitik. Kita masih lagi di bulan Syawal. Aku yang baca pun nak termuntah. Inikah yang kita perdengarkan atau perlihatkan kepada anak cucu kita bahawa mak dan ayah mereka merupakan seorang yang suka bergaduh demi politik murahan.

    ReplyDelete
  19. Anon 9.56,

    Aku setuju !

    Dia orang tuh ,..pengundi jugak !!.

    heheheheee

    ReplyDelete
  20. APA2 AJELAH MACAI-MACAI UMPORNO.. berhujah jangan tidak berhujah... biar nampak bangang.

    Sepatutnya Hari terbuka Malaysia adalah untuk semua rakyat Malaysia tanpa melihat latar belakang agama, bangsa dan fahaman politik.

    sewajarnya segala unsur2 politik (bendera, poster dan sebagainya) tidak perlu dipamerkan untuk mempromosi Hari terbuka Malaysia. Walau dilihat terdapat bendera PKR dan PAS juga tetapi jika UMNO tidak memulakan dahulu (sebagai pertubuhan politik yang memerintah malaysia) sudah pasti ianya tidak akan diikuti oleh parti2 lain.

    Memalukan kepada rakyat malaysia dan orang luar apabila melihat rumah terbuka seperti ini dijadikan landasan untuk berpolitik.. Kebanyakkan melayu (UMNO) tidak profesional dalam melakukan sesuatu.

    ReplyDelete
  21. bangsat nye parti barua British ni...xreti nak beza federal function ngan party function..

    rakyat wajib pegi ramai2 sebab tu hak kita...yg penting dalam election, tumbangkan parti haramjadah UMNO ngan BN...

    dah lebih 50 tahun kena tipu hidup2 ngan parti barua ni...dah sampai masanya ubah kerajaan mcm kat middle east tu

    ReplyDelete
  22. Masak untuk 20,000 orang, satu kepala RM8.00 (ini harga catering dapat) Cuba kira berapa kroni dapat...

    ReplyDelete
  23. oooo cayalah PKR permatang pauh . ramai giler pakai baju kuning tadi . orang luar yang diimport pun ramai. budak-budak sekolah , ITM , pusat serenti atau pun penjara PUDU pun ramai yang diangkut . alaaa yang hadir pun bukan orang situ pun , bukannya pengundi itu pun . orang permatang pauh mana suka dengan najib ni .

    semalamkan hujan lebat sapa lah sanggup nak pegi acara najib tu . silap silap pegi kena dek ribut takpalah , kena panah petir kalu mat keringlah . padang pun becak macam bendang . air pun takat buku lali . dengan jem teruknya , sapalah yang sanggup jalan jauh nak pegi acara macam tu . hanya orang bodoh tak fikir jer yang nak pegi .

    lainlah dengan sambutan meriah rumah terbuka yang depan masjid kubang semang 1 september baru ni. majlis tebuka TKM tu ... acara negeri tu beb .bukan takat negeri jer acara parti pun rangkum sekali ...ehhehehh

    ReplyDelete
  24. penganutpas terjun dgn labu2-nya...biarkan...biarkan

    ReplyDelete
  25. Patutlah non muslim benci islam. Inilah salah satu di antaranya. Bergaduh sesama islam. Betul lah mereka semua berpolitik begitu murah. Tak kira PAS, PKR dan UMNO. Tak reti apa itu politik. Politik maki. Tengok cina berpolitik macam mana. Melayu yg rugi bro. Tunjuk la dekat anak-anak kita. Inilah politik ayah dan emak. hangpa pun kena ikut tau cara mak dan ayah maki nanti...

    ReplyDelete
  26. Walaupun bendera2 parti geng of PR berlambak terpacak dilaluan ke majlis Aidilfitri Rumah Terbuka 1Malaysia..org2 ramai buat deeekk aje..yg jatuh tu di pijak aje..tapi tiada sorang berkibar bendera2 geng of PR..tapi ada org ambil bendera Malaysia dan UMNO bawa balik yg aku tengok..siap selimut badan lagi...awat jadi camtu pulak?

    ReplyDelete
  27. eh ehh ye ke majlis tebuka TKM tu acara negeri dan parti. . pandai le kao menyiasat ye PenganutPAS. . ole tu elaun kao naik berganda kali ni ye

    gi le menyiasat lagi ye dan tulis yang panas2 tau. . sepanas api neraka yang menanti org yg mengaku islam tapi tak mau melaksanakan hukum islam

    ReplyDelete
  28. nak buat hari terbuka boleh.. tp kalau nak pasang bendera tak kira lah parti apa .. jgn namakan rumah terbuka malaysia..cukup rumah terbuka permatang pauh.. tak pulak sangka rumah malaysia terletak di permatang pauh...

    agaknya kalau ASD tak buat promo mcm penganutpas dan pejuang bangsa komen mungkin yg dtg cuma 5ribu org je.. mmg dua pencacai ni tak malu.. duit ambik tp keje org lain buat .. nak hrp dia dua org ni mmg tak kan ada org dtg langsung ...



    masak 20ribu org rm 8 sekepala... cliam ..???? tak kan 20ribu.. tak kan rm8 .. apa kodi ... yg ramai datang nak tahu hal ni je ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post