Rumah Terbuka Malaysia : Siapa nak sabotaj Siapa ni?



Ketua Pemuda UMNO negeri, Ir. Shaikh Hussein Mydin (Mamak kat atas tu) menyifatkan cubaan pihak tertentu untuk mensabotaj majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri di Permatang Pauh pada Ahad ini yang bakal dihadiri Perdana Menteri sebagai tindakan kebudak- budakan.


Katanya pihak yang cuba mencetuskan kekacauan di majlis itu ternyata dalam keadaan terdesak untuk meraih semula sokongan rakyat terhadap mereka.

Siapa yang nak sabotaj siapa sebenarnya ini?? Tuduhan ada pihak yang cuba mencetuskan kekacauan itu adalah satu tuduhan yang tidak berasas dan dibuat hanya untuk memburuk-burukkan penyokong Pakayan Rakyat.

Yang jelas sekarang ialah pihak UMNO/BN yang menganjurkan majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri itu akan memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang dengan mengedarkan 10,000 risalah memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Sila lihat risalah tersebut di SINI.






Unsur sabotaj, malukan PM?

Oleh ZABRY MOHAMAD
zabrymohamad.madzlan@utusangroup.com.my

PULAU PINANG 8 Sept. – Pemuda UMNO negeri menyifatkan cubaan pihak tertentu untuk mensabotaj majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri di Permatang Pauh pada Ahad ini yang bakal dihadiri Perdana Menteri sebagai tindakan kebudak- budakan.

Ketuanya, Ir. Shaikh Hussein Mydin berkata, pihak yang cuba mencetuskan kekacauan di majlis itu ternyata dalam keadaan terdesak untuk meraih semula sokongan rakyat terhadap mereka.

Sehubungan itu, tegas beliau, pihaknya sedia menghadapi sebarang kemungkinan dan akan memastikan majlis tersebut berjalan lancar seperti dirancang.

“Kalau nak malukan Perdana Menteri dan menteri-menteri Kabinet yang akan hadir ke majlis tersebut, itu perangai budak-budak.

“Itulah cara politik kotor pemimpin pembangkang, takut nak berdepan secara ‘gentleman’.

“Kami Pemuda UMNO sudah bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Sementara itu, sumber risikan pasukan keselamatan memberitahu Utusan Malaysia, terdapat rancangan untuk mensabotaj majlis berkenaan.

Menurut sumber, ada pemimpin politik mengarahkan pengikutnya hadir dengan berpakaian kuning sambil membawa sepanduk ke majlis itu.

Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri tahun ini akan diadakan di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti pada Ahad ini bermula dari 11.30 pagi sehingga 1 tengah hari.

Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dijadual menghadiri majlis rumah terbuka itu yang dijangka dihadiri 10,000 tetamu.


Lidah Rasmi UMNO

26 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Itu bukan sabotaj lah bodoh punya keling, itu tunjuk perasaan, piket, tak kiralah waktu apa pun, sebab kalau UMNO ada hak berpublisiti dan berpropaganda, maka orang lain ada hak untuk melakukan apa yang mereka patut lakukan. Rasanya Perkasa lagi terer buat benda kurang ajar macam ni tapi kitorang tak kata sabotaj, kita kata itu hak masing2lah. Berani masuk sarang tebuan mestilah berani kena sengatnya. Apa pulak keling ni nak marah kat tebuan kalau dah UMNO yang jolok? Baru tebuan dah bising.

    ReplyDelete
  2. ini bukan mamak dah ni kalo itam pekat mcm ni...ini dah pariah...kalo kat India tukang kutip taik je nih

    ReplyDelete
  3. mamak sekoq ni cekup kuat kipas. Oooi umno, orang nak pi pakai baju apa itu orang punya pasal la!
    Aku nak pi pakai baju kuning bersih, siap nak cium tangan najib dan anak yatim sekali...biar air liur aku dengan virus flu jangkit kat depa.
    Sekarang hang nak kata aku nak sabotag...piiiiirah mampuih bodoh punya umno.

    ReplyDelete
  4. aku yakin dan percaya PenganutPAS akan pakai pakaian serba kuning termasuk kain dalam. . oppsss

    dia ni lelaki kot (kot kot le) so kira tak pakai kain dalam le ye, cuma slua dalam je. . oppsss

    mungkin tidak serba kuning kerna itu pasti akan merosakkan periuk kera dia. . oppsss

    periuk nasi dia la . . hish hish asyik tesasul je la bila sebut kuning ni ye. . mungkin teringin pulut kuning. . ehmm sedapnya, tambah pulak dgn rendang daging lembu part bhg batang pinang. . ergkhh (sedawa le ni) kenyang le pulak rasanya

    ape2 pun aku tabik spring PenganutPAS sudi berpakaian serba kuning ! ! !

    ReplyDelete
  5. geng 2 mamak ni byk bunyi lebih dr org melayu..hanya geng mamak saja dok tak puas hati kt kerajaan PR Penang. pasaipa? depa masa zaman Gerakan BN dlu lebatla poket projek masuk tak berenti, ok tangtu aku paham mgkn dh rezeki depa.. tp matlamat takkan menghalalkan cara.. puak2 ni lg pandai spin (dgn bantuan utusan)..selagi mamak tua 86 tahun belum 'tutup mata' selagi tula depa lantang bersuara

    ReplyDelete
  6. o ye. . prasan ka kalian smua bahawa sesungguhnya, sejak dua menjak ini HANYA GENG MAMAK (grup najib n bik mama) je yg bersuara. . geng melayu senyap (grup muhyudin) hehehe

    ye la, aku dengo kan bos depa (businessman Mydin) dpt projek 1 billion kedai 1Malaysia. . tu kira upah untuk geng mamak le tu. . agak2nya la PenganutPAS dapat tumpang SEkaki kot. . tak pun tumpang SEmilimeter. . jadile kn kn3 hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  7. tak ada tempat lain ke nak buat .....tiba2 aje nak pilih Permatang Pauh....apakah agenda Najib....???????

    ReplyDelete
  8. ape le otak kao ni anonymous 2:38pm. . tak de klas langsong la. . otak tak berkembang dalam membuat strategi. . bukan takat lambat dan lembap malah tak boleh pakai la.

    kao nengok PenganutPAS punye otak. . bergeliga macam naga. . sbb tu PenganutPAS bole dapat elaun kaw-kaw tiap bulan kerna dia ada dan tau strategi najib pilih permatang pauh la tapi kao tarak hahaha hihihi huhuhu

    respek and suspek kat PengikutPAS !!!

    ReplyDelete
  9. tu lah hebat nya permatang pauh yg jauh kehebatan nya dr Negara Pekan Darul Komisyen..

    dahsyat.. ! ingat perhimpunan bersih je yg dptkan maklumat dr risikan pasukan keselamatan.. Majlis Rumah Terbuka pun ada jgk melibatkan risikan pasukan keselamatan .. tu nak bg org makan dan tu yg jumlah dtg nya baru 10 ribu.. (selepas ni jumlah yg datang diluar jangkaan)

    kalau pakai baju kuning diharamkan oleh pasukan keselamatan maka seeluk nya diharamkan dan rampas risalah risalah yg memburukan kjaan negeri .. bg syarat edarkan risalah di negeri jajahan mamak amnot ..


    .

    ReplyDelete
  10. Agak2nya Melayu Penang ni dah pupus ke. Semua puak2 umno Penang semua geng mamak. umno patut tukar nama- UNITED MAMAKS NATIONAL ORGANIZATION.

    ReplyDelete
  11. dan tindakan pemimpin ampronis mengedar risalah pd majlis rumah terbuka pula ibarat spt dakyah dakyah komunis.

    dah ada media tv pon masih nak guna risalah.. nampaknya kalau di ulang ulang kan mesej yg sama rakyat akan terpedaya.. rupanya dah tak berkesan jd kena lah guna edar risalah .. mcm pakatan pulak.. sape ikut sape nie..

    ReplyDelete
  12. suke la bc komen korang nie.,hik..hik..hikx23..(gelak sorang2)

    ReplyDelete
  13. semakin menyampah aku tengok juak2 umno ni. lagak macam gedebe..samseng, ugut..ugut dan terus ugut.

    ReplyDelete
  14. sebelum ini ketua mamak umno jadi PM, maka mamak2 ini memberi isyarat yg patut jadi PM biarlah datangnya dikalangan mamak2 umno alasanya, lebih patriotik dari melayu umno.

    ReplyDelete
  15. laa...ketua pemuda umno ka, ingat ketua pemuda mic..

    ReplyDelete
  16. Anak Mugabe?
    Anak pelarian zimbawe?
    Anak hantu?
    Kah...kah...kah

    ReplyDelete
  17. Pupusnya melayu umno kerana teloq dah kena ambil geng mamak sekali gus menerajui umno PP melayu umno lemah senang dibudak2kan mamak,selagi ketua2 atasan umnogok beri lampu hijau pd mamak selagi tu melayu umno pp cair nak bersuara,silapnya pemimpin2 umnogok yg suka tut kan ahli2 melayu bawahan dianak tirikan..aku dah muak melihat tingkah laku mamak dlm umno sebab itu aku lari ikut Pakatan Rakyat yg selalu mesra dgn rakyat...Pesan kami jgn undi Dacing pastikan pru ini kita undi PAKATAN RAKYAT YG MESRA RAKYAT kuburkan umnogok selama2nya....

    ReplyDelete
  18. Puak pakatan kenalah berhati-hati.Ini bukan sebarang program.
    Ini rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri anjuran kerajaan pusat !

    Ia ada kaitan dengan ibadah Islam.
    Beribu umat Islam bersama keluarga mereka meraikan majlis ini.

    Turut serta ialah masyarakat bukan Islam. Mungkin juga dihadiri oleh para pelancong.

    Yang pasti pemberita dan jurugambar akan berebut-rebut membuat liputan.

    Sebarang tindakan dari puak pakatan yang bertujuan mencemar atau mengganggu majlis,..akan mendatangkan malapetaka besar kepada mereka sendiri.

    ReplyDelete
  19. Tentu pelik apabila melihat ahli-ahli pakatan beratur panjang dengan berbaju kuning sambil menunggu giliran untuk mengambil makanan !!
    kahkahkah!

    ReplyDelete
  20. KAH::::::KAH::::::KAH::::::FOBIA KUNING"" KAH"""""""""""""""KAH KAH

    ReplyDelete
  21. Nampaknya mamak yang jadi taiko dalam UMNO sekarang ni.Dahlah tu tobia wagna kuning pulak 1MALAYSIA....

    ReplyDelete
  22. jamuan utk orang islam?
    Ini jamuan utk orang melayu yg bangang...
    pemimpin islam mana kongkek, bunuh, rogol....
    kalau nak bodek padan2....
    jamuan nasi kangkang kah mah berlauk kankung...
    banyak kankong dalam umno
    kah...kah...kah..
    lebih baik pi mampos...
    lebih baik minum air jamban....
    lebih baik pacuching
    kah...kah..kah

    ReplyDelete
  23. ooii rakab..lu ni jangan jadi hina sangat...baju kuning ka..sluar kuning ka..spender kuning ka..tetap rakyat malaysia ma..rakyat yg bayaq segala mak nenek cukai..so itu hak rakyat..niat open hse..nak bagi org makan..tapi nak jamu org pilih bulu plak..byk plak syarat...len kali tulis open hse puak UMPORNO..senang skit..sbb geng2x hangpa yg byk mengketedarah...x kira haram halal....hangpa balun suma....

    ReplyDelete
  24. Anon 7.43,

    Teruk sakit otak kau nih !
    Kau beri komen ker...atau kau hafal mentera komunis ?!!

    Jamuan tuh bukan utk orang Islam saja...tapi semua rakyat yang berkesempatan boleh hadir.

    Undi terpulang kepada masing-masing.

    ReplyDelete
  25. Anon 8.33,

    Tak..aiih !!..aku tak anti baju kuning !

    Itu majlis hari raya....Pada aku nak pergi pakai baju warna apa pun tak jadi hal.

    ReplyDelete
  26. rakab
    kau kasi tahu sama ketua bodoh kau najib tu...jangan fobia sama baju kuning.
    Pi check dapur mereka, jangan dok hidang nasi basi kasi malu permatang pauh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post