Sokongan rakyat P. Pinang kepada BN meningkat?

BUTTERWORTH 25 Sept. - Sokongan rakyat negeri ini kepada Barisan Nasional (BN) dilihat semakin meningkat berdasarkan pada kehadiran yang luar biasa ramainya pada majlis rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri anjuran parti itu.

Ketua UMNO Bahagian Bagan, Datuk Abdul Latiff Mirasa berkata, ia dibuktikan melalui Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri-Merdeka yang dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan dihadiri lebih 25,000 orang di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu, Kubang Semang 1 September lalu.


"Melihat sokongan rakyat kepada BN, saya yakin peluang untuk kita merampas kembali negeri ini adalah cerah dan ia tidak mustahil untuk dicapai.

"Program-program yang dianjurkan oleh parti komponen BN iaitu MIC, MCA dan Gerakan juga sering mendapat sambutan hangat daripada rakyat," katanya pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri UMNO Bahagian Bagan di sini hari ini.

Tambahnya, kehadiran rakyat pada majlis anjuran pembangkang juga dilihat semakin merosot, malah sambutan hari raya mereka juga tidak mendapat sambutan daripada orang ramai.

Jelasnya, isu-isu yang dibawa oleh pakatan rakyat juga semakin tidak dihiraukan oleh rakyat kerana kebanyakan isu yang dimainkan sudah lapuk dan berbaur perkauman.

Sementara itu Ketua Pemuda UMNO bahagian tersebut, Shaikh Hussein Mydin menjelaskan, biarpun sokongan semakin meningkat, jentera BN tidak boleh lepas tangan dan mengambil mudah bagi menghadapi pilihan raya akan datang.

"Peluang mungkin masih 50-50 tetapi tidak mustahil kemenangan berpihak kepada BN melalui momentum sokongan yang diterima setakat ini," ujarnya - Lidah Rasmi UMNO


Kalau nak tahu kenapa ramai yang hadir ke rumah terbuka itu sila baca di (SINI)

28 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. datang sokong makan ,mengundi mesti kepada pakatan rakyat bro.

    ReplyDelete
  2. Latiff Mirasa - HANG JANGAN DOK MEGHOYAN TAK TENTU HALA..... RAMAI YANG PI RUMAH TERBUKA TU PASAI DEPA NAK MAKAN FREE... TU PUN BUKAN DUIT BE END... DUIT RAKYAT TU.... HANG JANGAN HARAP LAAA UMNGOK NAK AMBIL SEMULA P.PINANG... KAMI LEBIH RELA DI BAWAH LIM GUAN ENG

    ReplyDelete
  3. Kehadiran orang ramai ke satu-satu majlis anjuran mana-mana parti politik memang menunjukkan sokongan masyarakat kepada pemimpin dan parti tersebut.

    Kalau orang tak suka,..majlis buat di sebelah rumah pun orang tak mahu pergi !

    Janganlah cuba hendak menipu diri sendiri!

    Sokongan pengundi kepada Umno/BN memang telah meningkat di seluruh negara !

    ReplyDelete
  4. Apa la baghal punya UMNO.. Buat analisa berdasarkan kehadiran jamuan hariraya.. Kalau nak tau rakyat sokong ke tak, buat majlis solat hajat beramai-ramai yang imamkan oleh Najib dan Muhyiddin jadi bilal.. Kalau ramai yang datang tu kompom rakyat sokong UMNO. Lagi satu buat pengumuman dalam RTM dan suratkhabar yang makan tidak disediakan..

    ReplyDelete
  5. rela d bawah komunis !!!

    ayat mudah d atas bole buat rakab, PenganutPAS dan kuncu2 amno-apco kaya raya tau. .

    wau, senangnya buat duit tak mcm bloger pro pr. . kena guna duit sendiri ada la. . hehehe

    itu le untungnya jdi barua amno-apco. . senang dan mudah dpt duit haram

    dpt je duit haram tu, bole le bagi mak bapak dan anak bini makan. .
    kalau da buat hukum hudud mana ada pluang nk buat mcm ni lagi oiii. . hahaha hihihi huhuhu

    rakab, PenganutPAS dn kuncu2 amno-apco mengaku Islam tapi tentang hukum hudud hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  6. Saya Raymond Saw of Penang akan sentiasa sokong AMNO walaupun diugut dgn kris, dipanggil pendatang, anjing dsbnya. I just love AMNO! Hidup mamakkuty!

    ReplyDelete
  7. rakab
    aku memang sokong umno, tapi bila pangkah, tangan ni dok asyik pangkah PAS saja....sorrylah no! pru 14 nanti lepas semua ahli majlis tertinggi umno kena SACK pasal kalah teruk di pru13 dan diganti dgn jiwa baru yg ikhlas berjuang dan tak corrupt, mungkin tangan aku akan pangkah BN balik.

    ReplyDelete
  8. Latif Mirasa ni dah tua, math dia kelabu asap sekit. Bukan 25 ribu orang yg pi tapi 30 ribu. Malah ada lagi 30 ribu tak dapat masuk sebab jln jam teruk, maklumlah permatang pauh mana ada pembangunan. Orang pakat cium tangan najib sampai bau air liur boleh dihidu 50m sebelum sampai salam dgn najib. Peta Penang mesti dapat balik kat Hj Tsu Khoon lah utk dia gantung dlm jamban dia, sambil termenung tu boleh berangan sama.

    ReplyDelete
  9. Hujah bodoh seorang mamak..... latif mirasa...
    tipu bini hidp2 kahwin 2....
    merana bini dia beberapa tahun...
    dasar mamak penipu....

    ReplyDelete
  10. Kahkahkah statemet atau kajian SYOK SNDIRI UMNGOK...layan jeklah mimpi basah lu ni beb.... Yang g sana sume pikir pasal PERUT kahkahkah, kat mana lagi nak makan makanan lazat2...janji erkkkk knyang. Tapi bila tiba pencacai umngok depa boleh anggap itu satu kebanggaan yang boleh menyumbang umngok menang. Kahkahkah kita layan jeklah ini orang....:P

    ReplyDelete
  11. Pkr ni wujud lagi ker??
    Macam tak da jer...

    Anwar sokong hudud!!...er..er..tapi pandangan peribadi jer...

    kahkahkah...

    takut sama Dap!...peguam 'kepala pusing' sudah pegang dia punya telorrr...

    ReplyDelete
  12. rakab - ko tolong antar gas kt rumah aku 20 tong, aku nk buat jamuan jugak, pastu nak tgk brapa yang masih sokong aku berdasarkan kehadiran tetamu yang beratur nak makan.

    ReplyDelete
  13. Fatwa Kapal Posing

    Anwar Ibrahim has made enuff trouble for this country
    Anwar Ibrahim harus bertaubat !!

    kahkahkah...

    ReplyDelete
  14. YB 5.47,

    Banyak benau tong gas yang kau mintak??

    Berapa kawah nasi lauk kau nak masak?

    Ramai ke orang nak datang majlis jamuan kau?

    Sedangkan rumah terbuka Anwar berahim pun takda orang yang sampai.....ni kan pulak pecacai macam kau !

    kehkehkeh...

    ReplyDelete
  15. rakab
    hantaq tong gas tau, todi..tak mau!
    dah to sah dok peluk bini gedebok hang tu...cepat pi hantaq gas.
    Toya lah hang rakab.

    ReplyDelete
  16. kepala bapak ko rakab!!!!

    ReplyDelete
  17. woi bapok!

    kepala bapak kau berjambol!!

    ReplyDelete
  18. Ada mamak juga digambar. Kan in Pulau Pinang!

    ReplyDelete
  19. Pada geng of PR..jangan le jeolous sebab org ramai datang majlis Aidilfitri kt Sek. Guar Perahu...terimalah hakikat..qada dan qadarNYA..betul FMzam!..memang suasana amat berbeza pada tahun2 yang lepas utk majlis Aidilfitri anjuran UMNO/BN, boleh di katakan ada improvement besar...walau pun yg mai tu dgn apa2 kenderaan pun...janji mau mai...bukan dipaksa atau ditipu...lain la kata pi tempat tu..tapi bawa pi tempat lain..

    Tapi tahun nie nampaknya blog2 pro PR dah kurang siarkan gambar2 majlis rumah terbuka Aidilfitri pemimpin2 PR mereka..awatnya?...tak macam dulu2nya..dulunya punya gah dengan kehadiran org ramai..sampaikan makan pun kena berdiri..hebat sungguh....ttttttaaapi itu dulu..sekarang dan terkini bangku2 lebih banyak daripada org..awatnya..lebih2 lagi majlis anjuran PKR atau DAP..

    P/S: PAS masih macam dulu juga...maintain

    ReplyDelete
  20. Rakab...marah nampak? cari tong gas tak jumpa kot?
    hang ni toya lah rakab@bakar.

    ReplyDelete
  21. akp
    kami geng2 PR tak jealous pun. memang sokongan kat umno dok naik dah. confirm tsu khoon dapat balik peta penang pru13 nanti. pakat pi gantunglah peta penang di rumah hampa utk terus berangan.

    ReplyDelete
  22. akp
    menarik lah cara you spell "cemburu" dlm English..kat mana you belajar ek?

    ReplyDelete
  23. AKP,
    english anak kau memang jahanam...
    english bini kau memang jahanam...
    kah...kah...kah...
    nampak sangat bangang...

    ReplyDelete
  24. kahkahkahkah latip mirasa borgiba ni mmg lancau...bukan 25 ribu yg hadir bangsat...250k yg hadir...beribu2 bas angkut manusia nk pegi rumah terbuka amporno khkahkahkah...tapi itu fantasi la ye...realiti majoriti masyarakat pun tau...mcm kat perlis..time muhaiodin gampang tu dtg kat dewan2020...sekolah tutup awal sebab cikgu2 kena paksa memenuhkan dewan kahkahkahkah....lepas tu utusex pun pong pang pong pang "rakyat perlis semakin kuat sokong BeEND" kahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  25. memang Pkr dah hilang sokongan rakyat!

    Cuba tengok rumah terbuka Azmin Ali,....yang datang boleh kira dengan jari!

    Wan Azizah dan Nurul Izah tak nampak muka!...adik-beradik Azmin pun tak hingin nak datang!!

    Pemimpin tak berkat!!

    ReplyDelete
  26. UMNO terpaksa guna taktik kotor utk menang.....dlm pilihaneaya.....utk apa....utk menang. kalau tidak UMNO dah mampus....itu yg rakab dan AKP kata sokongan UMNO meningkat....

    ReplyDelete
  27. bakar fuckshop apa bongok macam telur, kalau kira dengan jari yang datang 100 orang kena kali dengan 20 jari sorang, tu pun dah banyak...tu lah jangan asyik teringat pantat bini aje sampai mengira jari pun bodoh macam kelentit.

    ReplyDelete
  28. pukizam...go fuck your mama..
    babi ko..sial nyer bapok..celaka

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post