Tak dapat tanduk.. telinga nak dipulas..

Tak dapat tanduk telinga dipulas, itu adalah ungkapan atau pepatah yang sesuai untuk menggambarkan tindakan sekumpulan pencacai UMNO yang menyerbu rumah Mat Sabu di Guar Petai sekitar jam 8.00 malam semalam.

Kononnya tujuan serbuan mereka itu adalah untuk menyerahkan memorandum kepada Mat Sabu berkenaan isu Mat Indera, turut dibawa bersama mereka ialah sekumpulan wartawan bagi membuat liputan akan penyerahan memorandum oleh mereka itu.


Mungkin mereka menyerbu kerana mereka tahu bahawa Mat Sabu tiada dirumah yang tinggal hanyalah isterinya Normah.

Jadi peluang ini digunakan mereka untuk menunjukkan kejantanan dengan tujuan untuk menakut-nakutkan isteri Mat Sabu.

Yalah.. nak takutkan Mat Sabu.. mereka sendiri, takut jadi mereka takutkanlah isterinya, tak dapat tanduk.. telingapun jadilah..

Samada ianya adalah malang atau sememangnya mereka menyedari bahawa rumah itu tiada berpenghuni langsung tetapi hanya kerana untuk membuktikan kepada wartawan merekalah penyokong Pejuang Bangsa mereka menyerbu juga rumah yang kosong itu.

Mungkin juga mereka menyerbu rumah yang kosong itu kerana mereka juga takut akan isteri Mat Sabu.. entahlah.. tapi mungkin juga..

Ketika kejadian tiada penghuni di rumah Mat Sabu itu kerana Isterinya Normah berada di Hospital Alor Setar kerana menjaga ayahnya yang sakit..

Kesian kat wartawan yang ikut depa tu… kena tipu dengan pencacai UMNO..

*Terima kasih Pak Bakar kerana SMS pada pukul 8:12 malam semalam.. dan terima kasih juga buat sahabat (SINI) dan juga (SINI)yang mula menyiarkan berita kerana aku berada di luar kawasan…

8 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ASD tolong lah ...

    nanti org salahkan aku pulak ..

    dah ibrahim pendek tanda 'X' kat pintu rumah tu ..

    apa lagi kasi pecah laaaaa...

    ReplyDelete
  2. selalu nya kalau serah memorandum kat ibupejabat pas pusat atau negeri..

    dan skg mrk seolah olah mengajar kita menyerah memorandum di rumah pulak . tahukan mereka di rumah mat sabu ialah suami dan bapak bukan timbalan pres Pas ??

    yg aku tahu mereka ini lebih teruk dari tahap pencacai.

    ReplyDelete
  3. Memang tak patutlah kalau UMNO main serbu rumah mat sabu . politik jer lah , keluarga hal lain

    Bila bawak wartawan tu , adalah gambar dan video peristiwa serbu tu . Macam kes DUMC tu jugak ker , itu pun dikata serbu jugak . kena tengok gambar dan video baru sahih.

    Rupanya yang buat demo depan rumah mat sabu di Kampung Guar Petai, Tasek Gelugur, Pulau Pinang adalah wakil Persatuan Bekas Polis Penang. Sebelum tu mereka ada pas Program Jasamu Dikenang yang diadakan di SK Pokok Sena Tasek Gelugor,

    Nak kata umno yang serbu tak patutlah . Lagi tak patut bila bini mat sabu Norma1 hantar sms "

    - ''salam, baru skejap puak umno mai d umah g.petai. macam samseng.kunun nak hanta memo. bawa wartawn sermai mungkin k umah. tlg counter back dalam fb''

    ReplyDelete
  4. pPAS,

    Serbu menyerbu rumah ni satu gaya baru UMNO jugak walau yang buat tu polis2 pencen yang dulu berkhidmat dibawah kerajaan UMNO dan sekarang pun hidup dengan pencen kerajaan UMNO. Mungkin bukan semua bekas polis macam tu tapi kalau dah nama persatuan bekas polis ke tentera ke, yang nak buat benda2 untuk ampu kerajaan adalah yang dok pegang jawatan dalam AJK aje, ahli biasa tak ramai nak sokong. Tu pasal AJK persatuan bekas2 pasukan keselamatan majoritinya adalah yang condong kepada UMNO. Siapa yang seronok dengan tindakan mereka kalau bukan UMNO?

    ReplyDelete
  5. Ppas,
    Apa nak jadi dengan umno ni? semakin hari semakin samseng.kau masih nak spin kata parti haramjadah umno kau tu tak terlibat. Tolong lah insah, umno ni pondan, dia guna NGO2 buat kerja bodoh. Kau pun nak jadi macam ketua bapok kau si zainol tu, pi lah saman isteri mat sabu rm30juta. Bodoh punya pecacai umno!

    ReplyDelete
  6. Padan muka Mat Sabu !!

    Berani buat,..berani tanggung !

    Err..rumah normah yang mana satu yeark?!...normah bini Mat Sabu kaa..atau normah bini Bukhari ??!!

    kahkahkahkah....

    -sedap mah-....bau burit muka abang...heheheeee.

    ReplyDelete
  7. Itulah pemimpin yang hangpa sanjung-sanjung !

    PRU13 nanti jangan lupa undi pas naaaa.....

    Sheikh Mohammad Sabol Al khalwati wal buritttti !!

    kahkahkah..uhuk!uhuk!..kahkah!..

    ReplyDelete
  8. Memang la dah SAH PRU13 undiPAS tak payah cakap la beruk oiii .tapi yang nak gelak tu puak2 pencen yang 6o lebih umuq tu pi dok serbu umah orang tu buat apa kena sakit jantung ke apa ke mampuih tekangkang kat umah Mat sabu tu tak ke susah orang PAS nak urus depa bahlul betui la tapi tak semua polis,askar pencen yang bahlul macam tu aku pun bekas askar jugak tapi tak bengong sampai macam tu.tu bukan apa nak kata polis pencen ni perihatin pada hal dah pencen banyak yang dok cari surau cari masjid dah.yang dok buat keja bodoh kunun2 kot ada yang nak kata nak tambah pencen kot.silap2 dok ingat kata dia tak pencen lagi pada hal sepak putin cerut pun jatuh bedebuk cisssss bedebah kau polis pencen nak jadi mangkok AMENOPORNO KAU YE????????

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post