Ummi Hafilda melopong lagi..

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi hari ini membatalkan saman fitnah dengan tuntutan ganti rugi RM100 juta yang difailkan ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali terhadap bekas rakan perniagaannya dan portal berita Malaysiakini.

Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof membuat keputusan itu dalam kamar berikutan peguam kedua-dua pihak tidak hadir ke mahkamah.

Saman itu, yang difailkan pada 17 Mac lalu, dijadualkan untuk sebutan hari ini.


Ummi Hafilda, 43, memfailkan saman itu melalui Tetuan Sahrihan & Hamdan di kaunter Mahkamah Sivil dengan menamakan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda sebagai defendan pertama dan Mkini Dotcom Sdn Bhd yang menyelenggarakan laman berita Malaysiakini sebagai defendan kedua.

Ummi Hafilda dalam saman pemula itu mendakwa defendan dalam satu temu ramah di lobi bangunan Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah dan menyerangnya secara peribadi.

Beliau mendakwa kenyataan yang dikeluarkan oleh Nor Azman adalah semata-mata untuk memalukannya dan bermotifkan niat jahat.

Ummi Hafilda juga mendakwa kenyataan Nor Azman seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal dan amat tidak jujur, serta terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Beliau mendakwa defendan kedua pula telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah tersebut di web portal www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Selain menuntut ganti rugi am sebanyak RM100 juta, plaintif memohon satu injunksi untuk melarang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan-kenyataan berbaur fitnah terhadapnya.

Ummi Hafilda juga turut memohon ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk, serta lain-lain relif yang difikirkan adil dan sesuai oleh mahkamah.

- Bernama

7 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. FMZAM
    kenapa lah kau marah sangat dengan umie ni . Ko tak kesian ker kat umie?? apa salah umie ?? umie bukan orang lain pun . adik beradik timbalan president ko jugak .

    ker ko marah sebab umie tulis surat yang cerita pasal azmin biarkan bini dia asmidar dipakai oleh anwar?? alaaa azminkan adik beradik dia , takkan lah dia tak leh nak kawal . koman lah kalau adik beradik sendiri tak leh nak urus , ni kan pulak nak urus negara . Calon Timbalan Perdana Menteri ooooo.

    yerlah dalam adik beradik bukan semua elok . ibarat nyoir setandan , bukan semua elok . tapi pasal apa penyokong PKR pi lantik orang yang dari keluarga tak elok jadi timbalan president ??

    Lain kali nak cari pemimpin carilah dikalangan orang yang baik-baik dari 28 juta rakyat ni .

    Ni tidak , timbalan president dari keluarga yang haru biru . President pulak cari perempuan yang ikut jantan pi menikah kat siam tanpa restu dari bapak . Jantan tu pulak korang jadikan sebagai " de factor leader " .

    Apa nak jadi daaa dengan Parti Keadilan Rakyat dan penyokong-penyokong mereka ni ??? Cacha merba...

    ReplyDelete
  2. penganutPAS,

    sapa plak mare kat UMI, aku cuma kata dia patut kena melat sebab pompuan macam dia bila lama tak dimelat dia akan sasau macam orang ketagih candu, faham? Lembut sungguh cakap kau ye, hampir terlupa aku yang walaupun si Umi tu adik timb pres aku, tapi UMNO nak jugak kat dia yang busuk tapi setandan nyior dengan Azmin. Kau bagitau lah kat UMNO tu kalau nak cari pompuan untuk jadi tukang kompang, carilah pompuan yang baik2 dari 28 juta rakyat Malaysia ni.

    Dan kau bagitau lah kat presiden kau tu Rosmah janda yang dia kawin tu suruhlah pakai tudung, jangan dah jadi bini PM perangai macam sundel bolong, melaram sana sini, malulah kat dunia ni isteri seorang PM Melayu sama macam pompuan kafir laknat jugak. Lagi haru biru keluarga presiden kau sebab dia PM Malaysia jadi isteri dia sepatutnya mestilah menunjukkan contoh perempuan terbaik dari 28 juta rakyat Malaysia. Tapi si betina ju jugak yang kau banggakan sebagai contoh wanita Islam. Apa nak jadi dengan Malaysia ni lingkup mangkup dibuatnya kerana PMnya dah macam lembu ditarik hidung oleh sang isteri. Okey?

    ReplyDelete
  3. tu la PenganutPAS. . kao ni asyik sebut dan ingat komunis yg sutut mak kakak adik pompuan kao sampaikan orang cakap lain kao cakap lain hahaha hihihi huhuhu

    elaun n kote PenganutPAS kena potong la kali ni hehehe

    betol ke kata PenganutPAS, cari pemimpin dari kalangan yg baik2. . cm najib tu le kononnya. . wau !!! mesti bodek oii. tak bodek, tak de duit nk makan la oii. . takkan PenganutPAS nak bagi anak bini makan makanan babi kot, takkan bagi makan tahi kot. . PR ke PKR ke bukannya bole tolong dan bantu, tak bole harap langsung, bagi masalah lagi adalah. . tu yg mesti dan wajib bodek najib untuk hidup. . PenganutPAS kaya le kali ni coz pandai bodek tahap gaban. . kaya ape ye??? hehehe

    ReplyDelete
  4. Penganut pas memang muka tak malu dan bodo tak bertempat,FmZam bagi klu berbunga2pun tak nampak syabasFmzam,dasar penganut ajaran sesat dah tak masuk nasihat,komen2 pelajar bodo umno yg ajar Akp,dd,rakab perlu belajar sistem onspot.com...nyata ketinggalan kalau umno nak cari pencarut pencacai utk swing PR carilah yg terbaik dr baik,in tak tah mana dtg dr hulu menaol siam agaknya...patutlah pemimpin2nya tak berani berdebat dgn anuar&m.sabu tupanya otak cerdiknya hanya tahap PWTC....KAH,KAH,KAH...bodo puki punya pemimpin...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post