37 Ahli PAS keluar PAS kerana ADUN UMNO tak buat kerja?

Sempena dengan sambutan ulangtahun yang ke 60 PAS di Kepala Batas semalam, TV3 menyiarkan satu berita dalam Buletin Utama, beritanya tentang Ahli-ahli PAS di Kepala Batas keluar PAS kerana mendakwa banyak pembohongan yang dibuat oleh PAS..

Mamat yang mewakili sekumpulan 37 orang kononnya Ahli PAS itu memberikan alasan “Pas banyak pembohongan. Mereka tidak bantu dan tunaikan janji kepada rakyat berbeza dengan perjuangan UMNO. Minta jalan baru, perbetul rumah rosak serta bantuan untuk keluarga, semua tidak dapat,”

Kalau benar itu alasannya nampak benar sempit sekali pemikirannya..


Bodoh juga mamat itu sebenarnya kerana Kepala Batas Ahli Parlimennya ialah Pak Lah dari UMNO manakala tiga DUN di kawasan tersebut iaitu Pinang Tunggal, Bertam dan juga Penaga juga dikuasai oleh UMNO.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Penaga, Datuk Azhar Ibrahim, Adun Pinang Tunggal Datuk Roslan Saidin dan Adun Bertam Zabariah Abdul Wahab.

Jadi kenapa mamat itu meminta bantuan dari PAS sedangkan bantuan tersebut sepatutnya diminta dari ADUNnya kerana mereka mempunyai peruntukan untuk semua itu?

Mungkin benar Calon PAS dikawasannaya ada berjanji tapi kalau dah kalah nak korek duit dari mana?

Secara tidak langsung mamat tersebut juga telah mendedahkan bahawa selama ini ADUN bagi kawasannya tidak buat kerja atau makan gaji buta.. jika mereka menjalankan tugas mereka dengan baik mana mungkin akan ada masaalah begitu..

Aku tak berapa pasti Kampung Bakau Tua tu terletak di kawasan DUN yang mana satu.. tapi yang pasti Mamat yang mengaku kononnya ahli PAS itu telah keluar PAS kerana ADUN UMNO tak buat kerja...

Alahai.. apa punya cerita ni.. skrip kurang berkesan la..


Banyak Pembohongan Buat 37 Ahli Pas Keluar Parti Sertai UMNO

KEPALA BATAS, 1 Okt – Seramai 37 anggota Pas Kampung Bakau Tua di sini, yang kecewa dengan slogan dan janji perjuangan Pas ketika pilihan raya lepas, mengambil tindakan keluar parti untuk menyertai UMNO cawangan Cabang Bakau Tua.

Diketuai Roslan Abdullah, mereka menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Cabang Bakau Tua Azhar Zainal Abidin.

Roslan berkata mereka secara sukarela bertindak keluar daripada parti tersebut ekoran rasa kecewa dengan Pas akibat gagal melunaskan janji-janji yang ditabur sejak pilihan raya yang lepas.

“Pas banyak pembohongan. Mereka tidak bantu dan tunaikan janji kepada rakyat berbeza dengan perjuangan UMNO. Minta jalan baru, perbetul rumah rosak serta bantuan untuk keluarga, semua tidak dapat,” katanya selepas menyerahkan 37 borang keanggotaan UMNO itu.

Sementara itu, Anggota Dewan Undangan Pulau Pinang kawasan Penaga, Datuk Azhar Ibrahim berkata ini merupakan detik sejarah di kawasan tersebut kerana sekumpulan anggota Pas keluar parti dan menyertai UMNO.

“Ini yang dimimpikan selama ini… kalau dulu cuma seorang atau dua sahaja yang keluar parti tetapi kali ini sebanyak 37 anggota Pas.

“Ini adalah permulaan dan keadaan ini diharap akan menjadi pencetus di kawasan-kawasan lain di sekitar Penaga, Pinang Tunggal serta sekitar negeri ini dalam memperbanyakkan orang UMNO terutamanya golongan muda,” katanya.


UMNO Online

41 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. tu la tandanya penyelaras dun banggang.ustaz rosdi buat apa?

    ReplyDelete
  2. ala tuan blog,rasanya anda silap tu.betul kata anon kat atas tu penyelaras dun dari PAS Ustaz Roshidi buat apa?

    dia lebih banyak berkempen dan lobi nak jadi calon,hal rakyat kat penaga bukan dia ambik tau pun.

    ReplyDelete
  3. oi apa awat hang padam komen aku..takut ka..nak spin agak agak..dah betui ustaz rosdi tak buat kerja..jangan bagi malu pakatan

    kita tak boleh salahkan umeno tu,ini semua tanggungjawab penyelaras DUN.

    ReplyDelete
  4. kantoi menipu dah tu,bukan media umno..tapi ko la bodoh..nak spin tak reti nak pikir selidik dulu sapa penyelaras dun

    tu kenapa gi padam orang punya komen?mana keterbukaan kamu..

    ReplyDelete
  5. hahaha hang ni memang anak sungai neraka,elok masuk pas boleh jadi anak sungai syurga

    ReplyDelete
  6. la..penipu rupanya blog ni..

    malam minggu pun sempat buat dosa fitnah ka bai...

    aku kenai la hang sapa..

    ReplyDelete
  7. apa gaduh gaduh ni..betul la tu,tuan blog hanya cari makan..biar la dia nak buat kerja. tipu sikit jer tu

    ReplyDelete
  8. 37 orang sikit jer tu..tak apa lah,tadi di dewan millenium ramai yang isi borang pas sampai habis borang.

    saudara fakta tu tak betul.penyelaras dun yang dilantik oleh kerajaan pakatan yang bertangungjawab isu rakyat di sana.justeru saya rasakan ini memang tanggungjawab kerajaan negeri untuk lunaskan janji kepada rakyat di sana.

    ReplyDelete
  9. biasalah pakatan haram ni , reti buat janji jer . lepas tu mungkir .

    Hancur Malaysia kalau dapat kat pakatan haram ni .

    ReplyDelete
  10. 1Pelesit timbul lagi......
    betula la ramai sungguh orng kat dewan millenium....
    semuanya isi borang keluar parti berramai2......
    kah...kah...kah....

    ReplyDelete
  11. pengedaran gas petronas pak dia punya depa lelong kat cina tak khabar awat tak keriau pasal murtad pasal rampas tanah melayu pasal tak reti tulis jawi hang tu boleh tulis jawi tak

    ReplyDelete
  12. Pas kawasan penaga perasan ya, kalau nak ikut sakit hati kat pas penaga, ramai lagi yang nak keluar pas, cuma bertahan sat kot2 ada perubahan. Pas Penaga ni ala ala UG saja. Rosidi pun perasan boleh menang pieeeraaah. keja tak buat perasan

    ReplyDelete
  13. Sia-sia sajalah mereka tu menyokong Pas!...Kalau dah perintah negeri pun nasib masih tak terbela, lebih afdhal tinggalkan saja pakatan penipu tu...

    ReplyDelete
  14. sama juga dgn Zulkifli Nordin .....apa sumbangan dia kat bandar Baharu- Kulim.....pandai cakap aje , wat keja elek...2x5

    ReplyDelete
  15. Ramai2 pakat sokong PAS.....
    tak sia2 betui wa cakap lu....
    macam2 ada....
    PAS parti cool.....
    Tengok je Mr Cool TGNA.....
    Pakatan Rakyat tak tipu wa cakap lu....
    Lihat je Mr Cool LGE.....

    Mat Monggol pun cool juga ketika memburit....
    tapi paling cool memburit kat port dickson.....
    bertuala je....
    siapakah si slim yg membutuh tu?
    kah...kah...kah...

    Meletup selepas memburit memang tak cool...
    kah...kah...kah

    ReplyDelete
  16. Tu..lah yb Zul,...hang pi bertanding tiket Pkr,....kan dah buat kerja sia-sia...

    ReplyDelete
  17. zul biawak?
    zul katak?
    zul bisul?
    sapakah orang ini?.....

    saudagar ugama pukimak....
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  18. non 9.55,

    Zul tu bekas lawyer Anwar!...sama satu geng dulu!....la ni dah insaf...

    takkan dah lupa kot...

    ReplyDelete
  19. dekat pahang tak pernah pun orang mintak kerajaan baiki rumah.. lainlah kalau 37 orang ni rumahnya rosak dan tak mampu nak baiki.. aduii.. skrip ni tetap paling bodo.. Masa pemerintahan UMNO lagilah takde semua ni.. sebelum ni pun dah banyak cabaran dari PAS untuk buktikan hantu2 ni semua mai dari mana..

    ReplyDelete
  20. Woit Anon 3:24 AM..

    Bila masa aku padam komen hang? Fitnah tu...

    Dalam Blog ni.. apa yang hang komen akan terus keluar pasai aku tak moderate pun.. kecuali komen untuk artikel yang disiarkan 2 minggu lepas..

    Aku peduli apa kalau hang kenal aku sapa..

    ADUN ada.. kenapa terhegeh-hegeh nak minta dari Penyelaras DUN??

    ReplyDelete
  21. woit 1pelesit,

    lawyer sedut wap kangkang.....
    lawyer kulum sebatang.....
    insaf dari menyedut ?
    insaf dari mengulum?
    sahihnya lawyer kaki temberang
    sahihnya lawyer tak bayar hutang...
    sahihnya lawyer tahap puki babi
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  22. Sipelesit orang pekan penaga pula....
    kalau menyamar jgn tunjuk kebodohan...
    kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  23. ASD,

    Macam2 depa buat kat blog hang, tak cukup dengan spin, ciplak, klon, camouflage, samaran, smoke screen, impersonating, munafiking, makihamuning and now SPAM! Mak oi, afdal sungguh ilmu pencacai2 PKMB (persetubuhan kebangsaan melayu bangsat) ni nak bagi kita jadi OK (AKP kata OK tu Orang Keliru). Banyak betul usaha dan masa yang dikorbankan oleh pencacai2 ni tu pasal depa jadi giler babi bila kita tak jugak jadi OK, yang jadi OK depa sendiri, sampaikan pPAS pun dah takleh tahan, dah bertukar dari lebai kangkung jadi siamang gagap yang pandai maki hamun.....Hahahahahaha...kira OK la tu......

    ReplyDelete
  24. puak juak umno bn ini hati mereka dah mati dari kebenaran kerana banyak sangat makan duit dan harta haram orang lain yang mereka sapu.kan kan kan

    ReplyDelete
  25. eemmm kat negeri BN pegang , kalau ADUN orang pas ker orang pkr ker . ADUN sendiri yang suruh mintak peruntukan kerajaan negeri . macammm lahhhh ASD tak tahu .....

    Fmzam ,
    tu tandanya semakin ramai dah rakyat malaysia muak dengan pakatan haram ni . sembang jer lebih tapi KOSONG.

    ReplyDelete
  26. Puak pakatan ni dah tak mampu pertahankan perjuangan parti dengan hujah rasional,..sebab itu asyik memaki, mencarut, ciplak kemudian putarbelitkan ayat orang lain....cam budak zam tu!

    ReplyDelete
  27. pPAS,

    Sembang syok sendiri buat apa, kan baik kau lebaikan rakyat UMNO yang dah makin ramai meluat kat Najib dan Rosmah. Depa semua tau yang dok puja tu semua dah kena wap spenda Rosmah yang lebih besar dari spenda Najib. Kau pakailah spenda Rosmah tu buat sarban kau tu wahai lebai spenda!

    ReplyDelete
  28. ra 11.49 tu,..rakab...bukan penyamar,......silap taip!

    ReplyDelete
  29. bakar dah jadi tambah darai rupanya sekarang pakai ra aje....hahahaha....macam ni ke pejuang UMNO kalau dulu hanya sejengkal sekarang dah tinggal sekelentit aje?.....

    ReplyDelete
  30. Allah maha kaya, orang kalau dah biasa menyamar pasti akan tersilap tulis dan ter slip of the tongue, itulah Allah nak tunjukkan depan mata kau wahai ra yang munafikin!

    ReplyDelete
  31. Jangan dok layan sangat puak puak umno harah bejadah.Cara komen tu bukan macam ahli pr tapi umno pelax.

    ReplyDelete
  32. tak gheti bahasa budak zam nih!

    dah aku jelaskan tersilap taip nama,...masih nak menuduh,..memaki lagi!

    syaitan dah sebati dalam darah daging kau,..agaknya..

    ReplyDelete
  33. Mcm nilah yg Umno suka. Bodoh & bingai. Klu 1 Msia ni bodoh, lagi dia suka. Senang skit nk buat keje. Seboleh2ny pemimpin Umno ni nk rakyat smpai sembah dia.

    ReplyDelete
  34. anak kg 1...

    aku pun kenal hang jugak...

    x sah nak loyar la...

    bukan jauh pun dengan mengkuang titi...

    kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  35. ZUL KULIM TUUUU SEBAB GUNA ATAS TIKET PKR....ITU SEBAB DIA MENANG....KALAU LA NI ZUL KULIM GUNA TIKET BN.....MAMPUIIIII ZUL KULIM....ORG DOK MELUAT DGN DIA....PEGUAM DUIT ....PEGUAM AKHIR ZAMAN....HEBAT SGT KE .....NAK KUTUK ANUAR.....DIA TUUUUU BETUL SGT KAH....HANYA ALLAH SWT YG TAHU.....DIRI SENDIRI BELUM TENTU BETUL ...TOK SAH LAH NAK MENGHINA ORG LAIN....CERMIN DIRI SENDIRI....DAN JAGA AHLI KELUARGA SENDIRI DARI DIMAKAN OLEH API NERAKA.....ITU YG

    ReplyDelete
  36. Nak berjanji memang mudah bagi pemimpin PR..guna mulut dan air liur aje..tapi kalau nak laksana...maaf le...tolong sikit..mau ada puslisiti Harakah, Suara Keadilan..baru nak turun..

    P/S: Bagi ahli2 PAS! yang nak keluar PAS pun rasa salah dan tak dapat keluar PAS lagi rasa serba salah...yg penting hangpa pangkah BN cukuple utk PRU13...

    ReplyDelete
  37. Wahai ra wal munafikin,

    Guan Eng yang dah minta maaf kat sultan johor pun kau kutuk padahal dia dah minta maaf. Jadi apa salahnya aku kutuk kau yang bukannya ngaku silap, tapi sebenarnya terkantoi kerana dah biasa buat kerja menyamar sampai kau tersilap taip nama, kau reti basa tak?

    ReplyDelete
  38. AKP,

    Cuba bagi satu janji yang UMNO bagi kat kau dan UMNO tunaikan janji tu, boleh? UMNO perentah 52 tahun, janji UMNO dah beribu-ribu, tapi yang UMNO tunaikan satu pun tarak, yang UMNO buat ialah tiap2 kali PRU UMNO akan renew janji yang tak pernah sempurna. Tu UMNO yang memerintah dari zaman atuk kau pun tak sudah2 dengan janji? Apa jenis kelabu asap kau ni?

    ReplyDelete
  39. Blog ini memang hebat, sebab tu ramai pencacai umno 1 malaysia macam yang menamakannya dirinya penganutpas dan rakab suka buat onar dalam blog ini...., itu baru dalam blog ini, kalau diberi peluang berucap kat majlis umno bn rupanya macam siput jer....

    ReplyDelete
  40. FMzam,

    Silap soalan kau tu..UMNO tak pernah janji pada akp seorang..tapi janji pada rakyat Malaysia ada le...senangnye..

    Yang paling besar..Jambatan Pulau Pinang..permudahkan rakyat ulang-alik..dahulunya naik feri aje...

    Yang paling kecil..atau tak sedari..jururawat datang check kau dalam perut ibu kau...time tu hang umur baru 1~2 bulan..

    Ikhlas akp minta..paling senang..yang lain2 kau jumpa emak atau bapa kau..tanya apa depa nikmat time dia muda2 dulu2 ada ke sama macam kau la ni...ayat pertama mak hang kata.."Hangpa la ni beruntung..semua ada
    dan..bla..bla.." sampai pagi esok pun tak habis sembang...ambil faham baik2..


    P/S: Dua pancaindera amat berguna pada manusia yg Allah SWT berikan adalah mata dan otak...jika dua ini tak berfungsi dgn baik maka akan kelirulah org itu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post