Alahai.. RM10 saja UMNO upah untuk provoke?



Kata Mat Rempit yang ditahan (gambar atas) kerana menganggu program ceramah Pakatan Rakyat di Kg Tahang Rimau, Segamat semalam "Saya diupah RM10, dan isi minyak motorsikal penuh oleh Ayub".


Alahai... upah RM10 saja pun dia sanggup terima.. awat sengkek sangat..

Tapi mana mungkin UMNO akan mengupah dengan sebegitu murah, paling murahpun yang aku tahu biasanya RM30 atau RM50 .. tapi.. biasalah kalau tak ambil komisyen itu bukan pemimpin UMNO..

Laporan dari Pulakdah.

Dengan upah RM10, dan tangki minyak motorsikal yang penuh. Sekali lagi mat rempit-mat rempit upahan regim Umno ini mengganggu program ceramah Pakatan Rakyat di Kg Tahang Rimau, Segamat. Bagaimanapun kali ini untuk mereka mengulangi sekali lagi kebiadaban seperti di Labis sehingga seorang anggota Unit Amal mendapat 7 jahitan kerana dibaling objek dipercayai besi tidak kesampaian.

Dengan kekuatan Unit Amal dan komrad anak muda SAMM dari seluruh Johor. Kali ini kita lebih bersedia. Seperti yang dijangka, ketika che'guBard menyampaikan ceramah, provokasi daripada mat rempit-mat rempit upahan Umno ini bermula.

Mereka dipercayai berpecah kepada dua kumpulan. Kumpulan pertama membuat bising dan kecoh di laluan utama dan kumpulan kedua membaling mercun di laluan belakang tapak ceramah. Bagaimanapun kawalan di belakang tempat ceramah agak kurang kerana ramai anak-anak muda SAMM dan Unit Amal yang berkawal di laluan utama. Baru sahaja dianggarkan 7-8 buah motorsikal melalui laluan jalan utama sambil membuat bising mereka sudah dikepung oleh orang ramai dan komrad SAMM. Ketika semakin orang ramai membantu menahan mat rampit-mat rempit inilah dipercayai kumpulan mat rempit kedua melalui laluan belakang pentas ceramah dan membaling mercun bola.



Provokasi dimulakan ketika che'guBard sedang berceramah.

Kerana persediaan dan kawalan yang lebih rapi, maka kali ini tidak ada seorang pun mat rempit daripada kumpulan pertama ini terlepas.

Dengan keadaan mabuk dan mulut berbau arak akhirnya mereka mengaku mereka menerima upah dan arahan daripada Ayub (dipercayai ADUN Kemelah, Datuk Ayub Rahmat) sebanyak RM10 dan minyak motor yang diisi penuh.

Menurut anggota Unit Amal yang bertugas di Labis tempoh hari, mereka mengecam kumpulan mat rempit ini adalah kumpulan yang sama bertanggungjawab membaling objek ke muka seorang anggota Unit Amal ketika program ceramah Sdr Tn Hj Md Sabu.

Bagaimanapun apa yang mengecewakan, polis meleraikan kepungan dan memberikan arahan untuk melepaskan kumpulan mat rempit ini sebaik saja nama 'Ayub' disebut.

Atas dasar menghormati arahan daripada pihak berkuasa, kumpulan mat rempit ini akhirnya dilepaskan dengan selamat tanpa cedera walau sedikit pun!.



Anggota polis mengawal keadaan selepas insiden pengepungan kumpulan mat rempit oleh orang ramai.

Jika benar bahawa kumpulan-kumpulan mat rempit ini diupah oleh Datuk Ayub maka terbuktilah bahawa mereka adalah terdiri daripada pemuda Umno di kawasan Parlimen Sekijang. Lebih memalukan mereka sekadar menggunakan sekumpulan mat rempit untuk mengganggu program ceramah Pakatan Rakyat yang sudah mendapat permit daripada pihak berkuasa.

Jika benar mereka tidak puas hati dengan kehadiran Tn Hj Md Sabu, silakan hantar ketua atau wakil Umno untuk bertemu.

Bukan menabur wang RM10, minuman keras dan tangki minyak motorsikal diisi penuh sebagai upah membuat provokasi. Lebih bacul lagi, jika kejadian seperti di Labis berulang sehingga seorang anggota Unit Amal yang tidak berdosa menerima tujuh jahitan.

Rakyat sudah muak dengan regim, mereka dahagakan maklumat. Kehadiran warga Segamat pada malam itu cukup menakutkan mereka. Cara terbaik untuk menakutkan rakyat, provokasi!.

Apapun tahniah kepada anak-anak muda SAMM yang sanggup datang jauh antaranya daripada Seremban, Gelang Patah demi untuk menghambat anjing-anjing provokasi ini, sehingga kumpulan mat rempit pulang menikus tidak berbunyi.


Lagi gambar dan berita sila lihat di SINI

28 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. kalau dah budak rempit tu...budak rempit juga lah. Dengan berotakkan udang tu, takat RM10 pun sanggup jadi agen gerak gempur umNO. Aku dulu buat kerja utk umNO sehari RM350, kerja tak sampai 2 jam.

    Ketua Bahagian makan besar..korang budak2 rempit makan jelah serdak

    ReplyDelete
  2. Takpa takpa.. mat rempit pun melayu juga. Jangan lah berpecah-pecah nanti orang kafir juga yang gembira. Biar melayu, beragama dan sebangsa lupakan insiden ini. Baik melayu bersatupadu. Hidup melayu. Biar UMPORNO bermaharaja selama-lamanya.

    ReplyDelete
  3. Ni mesti anak Rakab..

    ANAK HARAM...

    huhuhu.. Rakab HARAM JADAH

    ReplyDelete
  4. Ini satu lagi artikel yang sangat berniat jahat dengan tanpa segan silu menuduh Umno.

    Apakah kamu fikir wakil rakyat sebodoh itu untuk mengupah 7-8 orang mat rempit supaya membuat kacau ?

    Jika kamu berfikiran sedemikian maka kamu sebenarnya lebih bodoh daripada kumpulan mat rempit tersebut.

    Wah!..kononnya mulut mat rempit tu berbau arak!...aku rasa kalau dah mabuk , tak mungkin mampu menunggang motorsikal....satu lagi fitnah besar!

    Muka Mat sabu tak berbau burit ker ?..atau sekurang-kurangnya nampak serupa burit !!

    Sekarang nih, puak pakatan haram ini sudah berlagak seperti samseng dengan berkawal di jalan-jalanraya serta menahan sesiapa saja yang mereka suka.

    patutlah penyangak ni beria-ia benar nak hapuskan ISA!...rupa-rupanya supaya mereka mudah menjarah di jalan raya.

    ReplyDelete
  5. Rendahnya martabat diri.... alahai melayuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  6. yg kat polis kat situ buat ape...............buat bodoh ke?.........knp tak tangkap depa ni...............

    ReplyDelete
  7. Jangan lupa undi Hj Md Sabu dan Chegubard di sini

    ReplyDelete
  8. rakab ni dibayar berapa pulak? Kos komputer,kos lestrik dan upah menaip sudah tentu lebih dari apa yang diterima mat rempit.

    ReplyDelete
  9. kalau terjadi perkara tak baik apa cerita orang islam mati minum arak ketuanya orang umno bn fikirkanlah hai melayu

    ReplyDelete
  10. rakab ni pn sme cm mat rempit tu gak..
    bende xblaku ats btg hidung sndr..
    konpem byaran yg dterime rakab ni lbih bnyk lg...
    truskn ayt2 xberpedoman ko tu rakab..
    kami sekarang xsebodo tu..boleh mnilai mne bek n bruk..
    kesian ak tgk ko ni..
    da lme ak pasan stiap brite adje post ko..mmg mahai gaji ko kn...24jam mnghadap...bgus2..truskn ye en rakab..

    ReplyDelete
  11. KESIMPULANNYA ialah. . . rakab kata smua ni fitnah dan mara kat kao orang sbb mat rempit ni dpt rm10. .
    sedangkan rakab ni dpt pulak tak sampai rm5. .
    tu yg rakab kta fitnah tau. . sepatutnya mat rempit ni dpt rm 2 je. .
    kan kasta rakab lagi tinggi dari kasta mat rempit ni kan kan3

    ReplyDelete
  12. kah3....mat rempit d byr mhal la tu 10 hengget, raqab dpt sggit jew bsing la...okay la tu upah mnaip jd cybertroopers...

    ReplyDelete
  13. rakab ni pencacai,pencacai ataupun dengan kata lain pengemis duit umno memang upahnya tinggi.nasib baik adik beradik aku takde yg jadi pencacai,kalau ada aku suruh mati jer hidup pun memalukan mak bapak

    ReplyDelete
  14. Rakab bodo lagi bahlol,yg kau kata usul periksa mat rempit kompom amno suruh...mana ada ngo2 atau persatuan yg berdendam dgn PR,kecuali umno/bn,kalau umno buat tunjuk bena sanasini semua ok,in palah kau bonggok tak reti2 kes gali lubang parit utk pekebun warga siam pun umno/bn kecoh,so semua yg PR buat semua tak baik utk rakyat hanya si umno biawak tikus je baik buat ,bodo punya cerita..apa rakyat tu kau ingat gembala lembukah suka hati umno belaci murahan tarik hidung.....boleh jalan la pru13

    ReplyDelete
  15. hahahahaaaa.....

    Kau orang semua tidak mungkin dapat melemahkan semangat juang aku dengan maki hamun dan carut marut kau orang!.

    Kerana aku berdiri kukuh di pihak yang benar, manakala kamu semakin jauh di bawa arus kesesatan!

    ReplyDelete
  16. bombongok pendokong peliwat!

    ReplyDelete
  17. anak sape lah tu.. klu anak aku, dah lama makan penampor. Ini mesti anak keturunan Umno. Mudah d beli & d pergunakn. Inikah pejuangn Umno utk bangsa melayu? Jadi samseng taik kucing. Klu dah kena beduk nnti, jgn menyesal.

    ReplyDelete
  18. mat rempit tu ade tunjuk resit bayaran RM10 drpd UMNO ke bro...bole jgk tunjuk bukti skit...sebab aku pelik sejak bile org alim n baik konon cam PKR ni percaye ckp mat rempit ni.igt percaye ckp alim ulamak je.perangai sendiri xbetui...nk salahkan org lain...cesss

    ReplyDelete
  19. geli hati aku melihat si rakab@bakar ni.
    dia komen konon tak patah semangat? tapi lepas tu menyamar sebagai anon maki bombo.
    awat rakab@bakar, hati hang sakit kot tahan kena maki seranah. pi lah minta gaji lebih sikit utk beli obat. pemimpin umno yg gembala anjing2 macam hampa ni kan kaya!

    ReplyDelete
  20. anon 1.21
    umno kasi rm10 nak bagi resit???
    kau ni dah gila ke?? bermillion2 duit rakyat pemimpin umno songlap tak ada resit pun! sejak bila umno ni telus?

    ReplyDelete
  21. sbnarnye sahabat2..itulah fungsi hanjing yg bername rakab ni di sini..
    korng tgkje stiap crite kt cni pasti ad hanjing ni...knonnye menidakkan ape yg tersurat..
    ak ase gnekan krajinan 24jam ko tu cbe kaji n nilaikan stiap pe yg tau n bce..
    taula UTUSAN MELOYA xamek ko...trus lri cni nk soh tamil nesan hired ko kot...srius ak simpati ngn nasib ko di ats pnilaian ko ni..gnela akai tu btol2...
    kesian2..

    ReplyDelete
  22. rakab ada semangat juang tinggi?
    kah...kah...kah..
    tapi kepala otak bangang
    kah..kah..kah.
    semnangat juang tinggi mental dan fizikal tentunya baik..
    ini manusia haprak...
    pi mampos la....
    kah...kah..kah..

    ReplyDelete
  23. Salasilah Umno...

    Pemimpin atasan tugasny menipu..
    Pemimpin prtengahan tugasny mmbanggangkn..
    Penyokong bawahan d banggangkn & terus d banggangkn..

    hasilny dpt penyokong primitif mcm mamat ni & seangkatan dgnny.

    Klu nk jadi bingai, masuk Umno..
    Klu nk cerdik, masuk PR..

    ReplyDelete
  24. i polis pun takut nih?

    ReplyDelete
  25. punya le letih aku menaip pasai si rakap nih dengan segala maki hamun aku kat dia tiba2 hilang pulak.tinggai sikit aje.mana pi habih tak tau lak?dajai memang dajai barua rakab nih nak cover pulak anjing2 dan babi2 AMNOPORNO tu.kalau aku malam tu tau la nasib hang mat rempit .kalau tak mampuih pun tiga suku nyawa aku kerjakan lepaih tu baru pangge polis.Puak pakatan ni pun satu baik tak kena tempat biaq macam tu aje,dok tau dah polis bukan boleh harap depa pun syok tengok ceramah kena kacau.nak tau polis ni bolih tak boleh buat kerja kita tunggu lepaih PRU 13 NI.nak tengok arahan sapa pulak dia nak ikut.

    ReplyDelete
  26. Mereka ni tak boleh disalahkan .. mereka diperbodohkan oleh Adun mereka yang juga bodoh lagi tak bertamadun. takpe kali ni kita lepaskan mereka, kalau buat lagi kita tangkap, ikat tangan dan paksa dengar ceramah.. biar mereka terkencing sekali kat situ..

    Kesian puak2 desperate UMNO

    ReplyDelete
  27. Penggali Kubuq
    Panglima Gelam
    BOMBO
    PengikutPenganutPAS
    anon2 belah pakatan harami

    sambil aku taip nih aku doakan kalian dilapangkan dada agar dilembutkan hati dari nafsu amarah sehingga hilang kawalan emosi mudah2an kalian tidak lagi menaip kata2 makian bukan saja disini tapi juga dimana2 malah mudah2an kalian juga akan menjadi muslimin(bg kalian yg Islam)yang bertakwa dan bersabar dgn cabaran mendatang. juga aku doakan dgn kesabaran yg kalian ada mudah2an kalian dihindari penyakit darah tinggi...sesungguhnya org yg mampu mengawal amarahnya adalah org yg hebat...saya percaya kalian adalah insan yg hebat....saya dah lama peratikan rata2 penyokong pakatan harami bkn saja disini malah dimana2 saja saya berada teramatlah suka guna kata2 makian, justeru saya doakan utk kalian sedemikian rupa

    ReplyDelete
  28. semangat juang rakab tinggi sebab tiap kali 'blog' rakab dapat duit haram dri amnp-apco la. .
    berjuang untuk duit je ni ye. .
    hehehe sukanya aku

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post