Dengan begini banyak kebajikan untuk Rakyat.. Gaddafi dibunuh juga.. kenapa?



Pihak berkuasa Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mengesahkan bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi ditangkap dan kemungkinan terbunuh di bandar kelahirannya, Sirte, dalam serangan yang dilancarkan Pejuang Revolusi negara itu.

Dengan sebegini banyak (senarai dibawah) kebajikan untuk rakyatnya.. tapi beliau dibunuh juga oleh rakyatnya sendiri.. kenapa?


Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang baik kepada mereka!

Cuba anda lihat yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing.Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma.

7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!


Al-Fatihah Buat Allahyarham...
Sumber : Blog

26 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. selepas ni rakyat libya akan menunggu serta menanggung azab sengsara akibat kebodohan dan kejahilan mereka sendiri...tunggu dan lihatlah...ambil iktibar sepertimana yg berlaku di iraq...

    kepada Allahyarham Muammar Gadhafi-semoga Allah mengampunkan dosa dan meletakkan anda dikalangan para syuhada serta moga Allah Taala mencucuri rahmat kepada anda...amin...

    ReplyDelete
  2. Termakan hasutan...rakyat Libya bila dah terlalu senang..lagi nak senang..dan tak nak bersyukur...macam le kt Malaysia, ada juga puak2 macam nie...bila dah hancur semua baru nak sedar..dah terlambat...

    P/S: Bagi org2 yang tak pernah rasa kepayahan,main sedap hati aje nak buat apa pun..bila dah silap...memang susah nak kembali kpd macam yg asal..

    ReplyDelete
  3. AKP-
    hang bagitau kat aku apa jasa kerajaan yg tgh memerintah ni kepada rakyat??...ada rakyat skng nie senang2 belaka mcm rakyat libya tu ka??ada kerajaan ada bikin cara pemerintahan sama dengan cara Muammar Gadhafi tu buat ka...yakni cara negara berkebajikan??...mana dia kebajikan rakyat yg diutamakan oleh puak umno dan konco2 dia laungkan-Rakyat diutamakan???...WTF!!!!...apa jasa pemimpin ni terhadap agama dan tanahair??...jangan jadi barua la...come on la open minded skit...jangan jadi benak ubi je memanjang...aduyai kesian aku kat ko ni AKP...lagi kesian aku kat mak pak ko dapat anak pemikiran sempit mcm ko...

    ReplyDelete
  4. samalah mcm setengah rakyat msia yg tak sedar diri..berapa byk kebajikan yg kerajaan beri kpd rakyat tp masih ada yg mahu mengeji & memfitnah kerajaan dgn cara yg kotor..membuat propa yg bukan2..mahu mengangkat pemimpin yg terang2 mempunyai moral yg buruk..sesama melayu bertelagah tp dgn bangsa lain boleh berpeluk2kan..apa yg terjadi kpd Libya patut kitajadikan pengajaran & teladan..jgn sesekali termakan dakyah pembangkang yg jahat.

    ReplyDelete
  5. itulah jarum barat lepas satu; satu dikerjakannya.jika benaralah sumber ini malanglah rakyat Libya.Apa pun moga umat Islam sedar apa sebenarnya yang harus diperjuangkan Islam atau ketamakan.Jika Islam sepenuhnya selamatlah kita, apa pun kebajikan sahaja tidak mencerminkan Islam sepenunnya. Islam dulu , kerana dalammmnya penuh kebajikan.Apa macam boleh terima.

    ReplyDelete
  6. ali imran.... nama dah baguih.... tapiiiiii otak JAMBAN!!!!!!

    ReplyDelete
  7. DSD, saya sentiasa mengikuti blog ini.. 'hanya jauhari mengenal manikam': saya pasti rakyat Libya lebih mengenali bekas pemimpinnya.. takut ada yang kita tak nampak.. saya merujuk perkara 4: 'Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah.' Merujuk blog ini: http://www.boston.com/bigpicture/2011/09/libya_khadafy_family_life_reve.html, keluarga Qaddafi dipaparkan sangat mewah. Saya tidak pasti kebenarannya kerana blog berita bergambar ini milik berita di Amerika. Hanya Allah yang lebih mengetahui. Peringatan buat kita & pemimpin2 kita baik bendera apa sekalipun. Mudah2an orang Islam seluruh dunia bermaaf2an & bersatu. Sekian & teruskan berblog.

    ReplyDelete
  8. Terima Kasih ASD...

    Maklumat yg patut dikongsi oleh semua...
    Aku selama ni pun dh tertipu dgn dakyah SONGSANG barat... provokasi barat... sehingga maklumat yg salah smpi kpd kita...
    Ini la taktik barat nk lingkupkan sesebuah negara ISLAM...
    Malaysia pun klu dok biaq... jd lagu tu jgk laaaa... (kan APCO dh masuk jarum)
    Ak-Fatihah utk arwah Muhammad Gadaffi...

    JOESIRAP

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. poen mak hang AKP
    p/s: hang tu tak bleh pakai.sbb apa bro.sbb rakyat malaysia skrg sedang mengalami kepayahan yg tak sepatutnya dapat kerana hasil masyul negara terlalu banyak.tapi disebabkan oleh pemimpin umnoapcomunis hang tadbir tak elok yg PRU12 hilang sokongan utk umnoporno.tapi hang tak sedar lagi nooo..mungkin aku ada satu berita untuk hang bagi jawapan ttg kepayahan rakyat.
    program mini MAHA yg di buat di sungai besar selangor.masa tu paklah jadi PM dalam 2009 kot.paklah merasmikan program SUBUR(subsidi beras untuk rakyat) dgn menggunakan baucer/kupon untuk menebus beras subsidi untuk rakyat2 dalam kategori miskin,miskin tegar,mudah miskin.program tu mendapat liputan luas.tapi persoalan aku adalah sampai skrg.brapa biji beras yg dah sampaidi mulut kat golongan sasaran atau yg dah dimakan oleh anak2 golongan miskin tu.brapa keping baucer/kupon dah yg telah ditebus oleh golongan tersebut? aku perlukan jawapan hang untuk soalan aku.sbb sampai skrg rakyat yg dalam kategori susah tu menanti kebajikan rakyat yg dicanangkan oleh puak2 hang.keprihatinan hang perlu dgn usaha takat guna mulut canang tak menghargai tu sepatutnya

    ..umnoapcomunis yg perlu menghargai rakyat.bukan rakyat yg perlu menghargai umnoapcomunis.atas kuasa yg diberikan rakyat.

    p/s: nak jadi macai selain buat fitnah.tlong terangkan juga dasar2 KERAjaan.supaya rakyat paham.dan utk pengetahuan hang.aku banyak lagi topic2 mengenai dasar2 kerajaan yg memerlukan jawapan dari hang.
    -waras-

    ReplyDelete
  11. adakah kita telah tertipu buta2 dgn propaganda barat...tp sy musykil dan pelik jgk syeikhul Islam Yusuf Qardhawi pnh memberi fatwa:"Aku mengeluarkan fatwa sekarang supaya Gaddafi dibunuh! Barangsiapa samada pegawai tentera, atau tentera biasa atau mana-mana individu yang mempunyai peluang untuk membunuhnya. Maka janganlah teragak-agak untuk membunuhnya! ianya adalah semata-mata untuk menyelamatkan rakyat Libya daripada kejahatan dan kezaliman lelaki yang gila ini! "…beliau seterusnya menambah " Haram kepada pegawai dan askar biasa untuk mentaati lelaki ini (Gaddafi) dalam perkara yang maksiat, kezaliman dan kerakusan terhadap rakyatnya sendiri!"

    sy jgk penah terbaca dari blog ust2 yg berada di timur tgh dan website2 dari gerakan Islam Indonesia yg dikitiraf mengatakan pd zaman pemerintahan muammar gadafi GHADAFI PERNAH MENULIS BUKU YG TERANG MENGHINA ISLAM JUDULNYA "PENGHAPUSAN SUNNAH HABIS-HABISAN DI LIBYA" ......dia jgk mencadangkan supaya perkataan Qul dalam empat surah iaitu al-Kafirun, al-Ikhlas, al-Falaq dan an-Nas dibuang. Katanya, kerana ia ditujukan kepada Nabi Muhammad, sedangkan baginda telah lama wafat dan ia tidak lagi dilihat bersesuaian dengan tuntutan semasa...

    kemudian apabila ulama2 Libya menentang mereka ditangkap dan dipenjara...sy jgk hairan sekiranya muammar adalah pemimpin Islam yg sebenar mengapa muammar sanggup menyerang rakyatnya yg pd mulanya cuma bangkit memprotest kepimpinannya dilawan dgn menggunakan pesawat dan bom,sehingga masjid pn dia sanggup musnahkan...muammar jgk katanya tlah merosakkan gadis2 sunti seterusnya dijadi pasukan elitnya...anaknya berfoya2 dgn harta kekayaan..

    muammar dianggap sbgai hero pada awal pemerintahannya oleh dunia2 Islam krn keberaniannya mengatakan no kepada AS,tp pd masa tue soviet union berada dibelakangnya...nmpk mcm ada agenda2 tersembunyi dan permainan politik oleh muammar gadafi..sekiranya dia pemimpin Islam yg sbnr knp dia x pernah membantu gerakan2 Islam terutama di palastine..

    amerika dan barat laknatullah mengambil peluang diatas kebangkitan rakyat Libya yg melawan pemerintah yg zalim,sama situasinya seperti di Iraq,Afghanistan dan negara2 umat Islam lain kononnya diatas nama keamanan dan memerangi keganasan krn mereka ada kepentingan diatas negara tersebut...so mereka jd kan saja pencacai mereka muammar sbgai mangsa...campur tangan dari pihak luar nie lah yg ditentang oleh smua umat Islam,rakyat sndiri yg mau bangkit melawan pemimpin tp amerika laknatullah dan kuncunya ambil peluang kononnya sbgai pembela!!

    muammar menggunakan sgala harta negara menabur harta2 negara utk menyembunyikan sifat sbnrnya,krn negaranya mmg negara kaya,negara pengeluar minyak dan menjual minyak kpd amerika menggunakan penukaran emas,so x menjadi kesusahan pd dia utk menabur harta2 kpd rakyat spaya dilihat pemimpin yg prihatin,bknkah ini salah satu strategi politik..menjadi pemimpin x cuma menabur duit kepada rakyat,memberi kemewahan kpd rakyat...tp perintah dan ajaran Allah itulah yg mesti kena ditunaikan sbb tue tanggangjwb oleh pemimpin...berilah harta sebanyak mana,tp klu pemimpin tue x ikut perintah Allah mesti balasan akan tertimpa jgk kpd seorg pemimpin wlaupun shebat mana jasa yg ditunaikan kpd rakyat...

    jadikanlah sbgai pengajaran kpd semua pemimpin2 Islam yg ada...sekiranya pemimpin itu mendaulatkan Islam pasti rakyat sama2 akan bangkit mempertahankan agama,bangsa dan tanah airnya.

    apa pn dia msih dianggap sbgai seorg Islam mudaha-mudahan Allah mengampunkannya dan mengampun juga kesalahan dan kekhilafan kita...akhir zaman mmg byk pemerintah2 yg kita nmpk seolah2 berpihak kpd Islam tp disebaliknya menjadi alat dan pencacai kpd barat dan zionis yg kita lgsung tidak akan menyangka...kmudian mereka2 ini pulalah yg akan dihapuskan oleh pihak barat stelah mereka mempergunakannya..

    maaf tuan skadar pandangan...

    ReplyDelete
  12. to rakab@burn hangit
    sblm buat komen tu.pastikan hang pi buat seport kat SPRM dulu pasal rasuah 200k pengetua sekolah tu dulu ok.kalau tak buat lagi jgn menyalak bab lain.nnt org tau hang ni jumud.menegak dan berperikemanusian hanya kat mulut tanpa amik tindakan apa2.
    -waras-

    ReplyDelete
  13. wau bestnya jdi pemimpin Libya. .
    bole kumpol berbillion-billion ringgit. .
    agaknya gaji pemimpin Libya ni dulu juta2 sebulan kot. .
    tu yg rakyat jealous hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  14. satu perkara yg perlu diketahui umum oleh smua iaitu majoriti rakyat Libya miskin!!!

    pemerintah ambil 1000 dan rakyat ambil 1 so pemerintah kata bagi 'subsidi' namun pemerintah trus merompak hasil negara!!!

    rakyat tidak bole bersuara dan ditekan secara halus mulus. . pemerintah "menindas" tpi kemudian pemerintah juga kata, oh jgn takut kerana pemerintah akan "tolong dan bantu" so pemerintah trus "menindas"!!!

    pemerintah Islam tpi tidak menjalankan sepenuhnya hukum Islam. . contoh mudah:- pemerintah kta jgn rasuah tpi pemerintah dok balon rasuah so cm no ni ye!!!

    rakyat memberontak untuk menjatohkan kerajaan yg zalim. . so kita tujuannya kerana apa? kalau setakat nk menjatohkan pemerintah sahaja ianya "tidak cukop" untuk Allah menolong selepas kejatuhan pemerintah tersebut (contoh mudah: Iraq)/ /
    maka perjuangan MESTI berpaksikan kpd "jihad islam", bru le ada peluang untuk Allah tolong bantu selepas kejatuhan pemerintah. . jika tidak, hanya Allah je la yg tau. . mungkin nasib serupa Iraq juga..

    kesimpulannya, yg berugama Islam mesti berjuang atas dasar "jihad Islam" dan yg bukan beragama Islam pula, pastinya perjuangan berdasarkan prinsip keadilan dan saksama rakyat.

    hehehe. . ape la aku pok-pek pok-pek pgi jumaat ni ye.. k la aku nk buat keje le ye

    ReplyDelete
  15. AntiUmno 1.45,

    mak aiih,...bangang kau ni,..berlapis-lapis!!

    ReplyDelete
  16. MC-Shaharul,...terbaik!

    ReplyDelete
  17. penternak_cipan...terburuk!

    ReplyDelete
  18. Setuju sngat dgn penulis malah matawng dinar Libya berada dlm keadan yg cukup kuat d bwh pemerinthn Gaddafi. Kesilapn Gaddafi krn tidak bubarkn parlimen dgn segera utk beri rakyt pilihn memilih pemimpin baru. Klu begitu jasa Gaddafi, InsyaAllah beliau sukses d akhirat.

    ReplyDelete
  19. kepada rakyat libya hampa tunggu la cek,lepaih ni,lepaih sepuak,sepuak kena,jadi macam iraq,hari2 asyik kena bom eje,awat ingat pengikut2 gadafi nak biaq .kalau tak berlaku Alhamdulillah tapi kalau sebaliknya punah lah rakyat libya Amerika jugak kenyang

    ReplyDelete
  20. Panglima Gelam....buat apa hang nak marah rakyat Libya .Selama ini pun hidup mrk dah dan terlebih sengsara di bawah pm Gaddafi.....tak hairan kalau lepas ni hidup mrk sengsara. Mrk dah bersedia. Allah swtkan ada...apa takut...Org yg beriman x takut mati.... Apa yg berlaku pd Gaddafi satu pengajaran yg besar kpd semua pemimpin Islam yg ada skrg.....jgn sekal-kali melawan undang2 Allah swt

    ReplyDelete
  21. semasa Revolusi Peranchis gerakan yahudi freemason terlibat dalam kedua2 kkumpulan, penyokong revolusi dan penyokong raja peranchis...

    begitu juga semasa Revolusi Bolshevik yg menjatuhkan Tsar Rusia, fahaman freemason masuk dalam kedua2 kumpulan yg berkonflik, Tsar dan Komunis.

    di Iraq, Saddam Husin disokong US semasa berkonflik dgn Iran (1982-1989)). Akhirnya Saddam sendiri mati ditgn US bila dia dilihat menjadi penghalang dan ancaman kpd kapitalisme minyak tok2 arab dan kewujudan Israel...

    cuba bandingkan hipokrasi Barat terhadap pemimpin yg pernah menentang mereka ini dengan Rodovan Karadzic, kes2 di Chechnya, Albania, Kashmir

    tak terkecuali di Malaysia

    pendek kata, fahaman Zionisme mahupun Freemason ada di mana2, kita umat Islam kena berhati2.

    ReplyDelete
  22. kawan aku ramai org Libya. aku pernah tanya benda2 ni, semua jawab tipu je tuu. Atas kertas je... perlaksanaan yilek! Hampas betul! Apa2 pun aku memang respect dgn keberaniaan Gadaffi. A real hero, berprinsip hingga ke titisan darah terakhir.

    ReplyDelete
  23. apela haprak sgt pembangkang ni.sume nk bangkang sampai xtahu nk bangkang ape lg dah.dh jd bangang aku tgk.bahlol pon ade.dh terang2 org libya ni berperang same2 sendiri.satu pro-kerajaan satu anti-kerajaan.padahal satu negara.amik pedoman.sebab ade ketua pembangkang yg gile kuasa nk jd PM...nk amik putrajaya konon ....pengikut jd cam lembu cucuk hidung.xmungkin satu hari die org ajak berperang.yg susah org2 yg xcampur politik ni.hidup dh selesa.wat bisness ok.kerajaan tolongla bg kerja kt pembangkang ni.dieorg ni xde keje agaknye...xde bende lain nk piki...bgla keje...xpon bg keje gov.hasat n dengki byk sgt.isu ciput sampai nk jatuhkan negara,ekonomi..pooodaahhh

    ReplyDelete
  24. Quote dari mana artikel diatas ni.. Aku berada di luar negara skang ni.. Rata2 yg aku dgr cerita dari rakan2 libya.. Mereka kata ghadaffi mmg zalim dan menindas rakyat.. Mana satu yg betul ni?

    ReplyDelete
  25. aku tak tau tp yg aku taunye aku mmg sk gan hitler,sadam n gadafi nie dr dl lg sampai mak aku kata "ape trk sgt ko nie sk org mcm tu" pd aku nak jd pemerintah yg tau rakyatnye mcm penyangak nie mesti la lg kejam dr rakyat tu sendr kalo tak mcm mn dia nak menguruskan negara dia...takkan rakyat perangai mcm drakula pemerintah perangai n hati mcm pondan lak...ke lautla jdnye...bak kata osama bin laden...satu osama mati seribu atau seratus ribu osama akan muncul...

    ReplyDelete
  26. Saudara2,

    Mungkin kita boleh berkongsi pandangan dengan membaca dan menilai penulisan Dr. Maza mengenai Gaddafi, dunia arab dan masa depan. Membaca dengan hati terbuka dan fahamilah secara TERSIRAT..

    http://drmaza.com/home/?p=1655

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post