Koh Tsu Koon pemimpin yang lemah dan memalukan?

Dalam satu serangan yang berlapik tetapi menyengat terhadap Presiden Gerakan, Tan Sr Dr Koh Tsu Koon, ketua Wanitanya, Datuk Tan Lian Hoe berkata sayap itu malu dengan kepimpinan parti itu yang lemah.

Katanya, mereka malu menjadi bahan teguran dan dipandang rendah kerananya.

Tan menegaskan demikian dalam ucapan dasarnya dipersidangan perwakilan kebangsaan Gerakan hari ini.


Tanpa menamakan Koh (kanan), beliau berkata, "tulisan sudah terpampang di dinding" dan pucuk pimpinan tidak boleh menafikannya.

"Jika anda perlu berundur, maka berundurlah," katanya sambil menambah, sekiranya rakyat telah menolak seseorang pemimpin, maka akurlah dengan kehendak mereka.


Malaysiakini

12 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. rakab@bakar@anakharam dan geng otak lembu umno tentu marah bila pemimpin pujaan mereka dikecam begitu hebat.

    ReplyDelete
  2. tp tak seteruk Chua..

    smp guna ah moi ah moi ..


    Gerakan teruk krn hilang PP. Walaupun MCA tak de negeri yg di perintah secara keseluruhannya MCA lg teruk dr Gerakan.

    Ambil contoh Perak, DAP menang tp MCA tak disalahkan. itu kalau kita anggap Perak dikuasai oleh MCA.

    ReplyDelete
  3. ASALKAN CM/KM DI PEGANG CINAOctober 15, 2011 at 7:06 PM

    KEPIMPINAN LEMAH YG DI SENGAJAKAN.. SEMUA NI SANDIWARA/BERLAKON OPERA CINA JER... NK TIPU UMNO SUPAYA JANGAN SESEKALI AMBIK JAWATAN PENGERUSI BN PULAU PINANG... KERANA PENANG SUDAH BERJAYA DIKUASAI SESAMA BANGSA KOH SOO KUN...TP DARI DAP...

    ReplyDelete
  4. Koh Tsu Koon lemah ?!....memang pun!!...tapi itu depa punya pasai laa...politik cina, depa boleh tolak ansur antara Mca, Gerakan dan Dap.

    Mereka tak bergaduh pasal agama, bahasa atau pendidikan anak-anak cina.

    psssst,..yang bodoh ialah Pas dengan Pkr!!

    ReplyDelete
  5. rakab@bakar@anakharam
    pasal cina tak reti tipu cina, pasal cina tak reti kelentong, sebab cina tak reti khianat sesama cina.....beza dgn melayu umno, darah daging umno dari duit tipu bangsa sendiri, khianat bangsa sendiri...sebab tu umno harus dilenyapkan.

    ReplyDelete
  6. umno tolong melayu mcm rakab saja dan indo,bangla bagi kursus lagitu,siap boleh buat pinjaman buat gerai kat chow cit,kerajaan apa punya mcmni,nak tolong bangsa sendiri alamat papa kedanalah kita nak harap umno tolong,kita hanya tolong umno lenyap dari malasia ni pru13 baru kita senang....

    ReplyDelete
  7. rakab oh rakab

    ke tiga tiga parti cina boleh bertolak ansur sb mrk tak main fitnah mcm umngok. mrk tak kisah walaupun parti tu ada 4 team. mrk 3 parti tak sibuk suruh org org cina bersatu.

    jd sepatutnya kalau kau bagus sgt kau patut ckp umno, pas dan pkr yg bodoh. dan kalau pandai bagus kau ckp umno, pas dan pkr yg pandai bagus. ini tak bila tak eluk aje pas, pkr, .. pas, pkr. bila eluk umno .. umno .. ini masalahnya.

    ReplyDelete
  8. mca , gerakan dan umno hanya boleh bertolah ansur dalam hal memburit je...rakab ooi

    ReplyDelete
  9. Tiada perbezaan tukar atau tidak pemimpin2 dikalangan parti2 Cina diMalaysia sebab matlamat mereka adalah sama...talam dua muka...

    P/S: Akp percaya parti Cina menguasai seluruh Malaysia suatu hari nanti..time tu gugurlah agama Islam sebagai agama rasmi di Malaysia..lihat Singapura selepas keluar dr Malaysia...adakah umat Islam di Singapura bangun time tu? didiamkan buat selamanya..

    ReplyDelete
  10. akp
    awat komem hang kali ni macam anakharam?
    hang ni tak pandai math langsung...mustahil cina ambil alih kuasa politik malaysia sebab melayu akan terus jadi majority.kadar kelahiran melayu libih tinggi berbanding degan cina, cuba buka minda tu sekit..jgn dok jadi bodoh.
    yang pasti dan yg menjadi ketakutan umno sekarang ni ialah PAS akan ganti umnooooo.
    Singapore jadi macam lani pasal umnoooo.....tunku yg serah singapore kat cina tu pengasas, bapak umnooooo kan???

    ReplyDelete
  11. tapi di Singapura org melayu nya kalau tak nak sembahyg, tak nak puasa tak jd hal.. tp aku sembahyg kat sana (jumaaat) mesjid nya penuh. Kutbah dlm bahasa melayu dan inggeris sekali.

    aku ada hadir kenduri kawin sedara di sini yg di hadiri oleh sedara sigapura. Dia dijemput menrenjis tepung tawar tp dia tak buat bila nama dia di panggil berkali kali. Dia kata kat aku dia tak buat sbb tu cara agama lain. tp kita kat sini buat. sebelum mp pakatan ikut majlis khatan mp kat sana dah buat.. malidur rasul pun mp dia org datang ..

    abang ipar aku, tak byr nafkah .. bekas istri buat report... masuk lokap semalam.. kat sini ada yg kena tangkap..

    jgn jd katak menyorok dlm bendera umngok laaa ..

    ReplyDelete
  12. anak anjing kurap kampung pertama kedua dan selanjutnya.
    hang pelaq punya anjing.dah la kurap.mulut bau bangkai.
    aku pun percaya kalau cina akan menguasai malaysia 20-30 tahun lagi.sbb dari merdeka dan sampai skrg rizab org melayu/bumiputra hilang brapa banyak dan yg terlepas kat org cina.sapa yg buat anak anjing kurap kg.pertama?
    majoriti akan menjadi mustahil seperti komen anon 3.29pm.bangsa melayu menjadi majoriti malaysia.singapura hilang melyu sbb pemimpin dia import pendatang asing untuk jadi warganegara (tapi aku tak kesah sbb pemimpin dia cina,tapi di malaysia pemimpinnya melayu totok)dan puak amenoapcomunis duk tgh tiru pemimpin singapura buat skrg ni. hang sedar tak anjing kurap kampung pertama oiiii?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post