Lebih sudu dari kuah pulak mamat ni..

JOHOR BAHRU 10 Okt. - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dianggap terus 'berhutang' selagi beliau tidak menghadap Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan memohon maaf secara terbuka kepada penduduk negeri ini.

Ketua Penerangan Majlis Penyelaras Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu Johor, Abdullah Md. Yusof berkata, selagi Guan Eng tidak berbuat demikian, seluruh rakyat negeri ini tidak akan memaafkannya.

"Isu Ketua Menteri Pulau Pinang yang memburuk-burukkan negeri ini sebenarnya belum selesai. Walaupun telah memohon maaf menerusi akhbar kepada Sultan Johor, beliau masih tetap menyalahkan media kerana memutarbelitkan kenyataannya.


"Kita mahu dia menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor dan seterusnya memohon maaf kepada seluruh rakyat Johor yang amat tersinggung dengan kenyataannya yang memburukkan Johor dalam temu bual dengan media asing di Singapura baru-baru ini," katanya.

Kemarahan rakyat Johor yang belum reda terhadap Guan Eng memuncak semula apabila beliau dilaporkan datang ke Tangkak baru-baru ini bagi mencari sokongan politik.

Abdullah berkata, sebagai Setiausaha Agung DAP dan pemimpin yang merasakan dirinya hebat, adalah amat memalukan, biadap dan tidak bermaruah kerana sanggup datang secara 'curi-curi' ke Tangkak bagi mencari sokongan politik di negeri yang didakwanya tidak selamat.

Justeru, beliau mengingatkan kira-kira 200,000 ahli gabungan NGO itu supaya tidak terpedaya dengan permainan politik Guan Eng.

Sementara itu, Pengerusi Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Johor Bahru, Mohd. Ghauth Mohd. Yusoff berkata, tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang tersebut amat biadap dan menunjukkan keangkuhannya terhadap rakyat Johor.

"Tahap kesabaran kita ada had dan batasannya kerana kita orang Johor memang kaya dengan adab dan sopan. Oleh itu, kita harap beliau wajar menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor dan seluruh rakyat Johor ini dengan segera," katanya.

Beliau berkata, jika Guan Eng terus berdegil dan tidak mahu memohon ampun, pihaknya bersama gabungan NGO Melayu Johor akan membuat laporan polis sehingga beliau dihadapkan ke muka pengadilan.

Pengerusi Gerakan Belia 4B Johor, Syahrin Md. Jamaluddin pula berkata, tindakan Guan Eng datang ke negeri ini menterjemahkan beliau seorang pemimpin yang tidak mempunyai maruah dan biadab.

"Sebagai pemimpin politik yang sering menunjukkan 'kehebatannya,' sepatutnya beliau tidak melangkah ke bumi Johor selagi tidak menghadap dan memohon ampun daripada Sultan Johor.

"Kata Johor tak selamat, tetapi terhegeh-hegeh juga datang ke sini. Ini satu contoh fahaman politik sempit dan terdesak yang diamalkan oleh pemimpin DAP khususnya Guan Eng," katanya sambil menyifatkan tindakan itu seperti meludah ke langit, terkena muka sendiri.


Lidah Rasmi UMNO

15 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ikut je lah apa yang depa nak..kalau depa bising g, tak tau lah..

    [Klik Sini] Koleksi Kereta Masa Hadapan
    [Klik Sini] Betul Ke Perempuan Sunat ?

    ReplyDelete
  2. Beruk-Beruk Melayu umNGOK dah minta maaf pada Yang DiPertuan Agung/Sultan Teregganu ke blom? "KAMI NAK DERIS NATANG" NATANG TU BERUK-BERUK MELAYU umNGOK TUJUKAN PADA SULTAN. BILA NAK MINTA MAAF TUNGGU KIAMAT KE?

    -wakleman

    ReplyDelete
  3. Pengerusi Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Johor Bahru, Mohd. Ghauth Mohd. Yusoff berkata, tindakan Perkasa di N.9 tempohari yang menyerang ceramah PAS amat biadap dan menunjukkan keangkuhannya PERKASA terhadap rakyat am nya.

    ReplyDelete
  4. Betapa bebal dan benggapnya kumpulan
    Perkasam dan Peegiidaa Johor ni.
    Hangapa bangsa MELAYU yang HAPRAK
    yang tak ada akal umpama BINATANG!
    Lu semak balik senarai pemimpinx
    UMNO yang menghina RAJA-RAJA MELAYU.
    Kenyataanx yang meletakkan taraf
    RAJA MELAYU dibawah kelapak kaki.
    Kenapa lu orang tak ada ke**la
    B**UH nak berdemo dan mendesak
    pemimpinx UMNO memohon maaf?Isu Pulau
    Batu Putih dan Tanah KTM di S"pura
    kenapa lu orang tak ada teloq nak
    berdemo buat bantahan.Jangan nak
    jadi pengampu dan mengaku anak jati
    Johor andai isux yang mengadaikan
    maruah negara lu orang tak berani
    nak bantah.Lu ingat Sultan Johor
    bodoh macam lu orang ke?Baginda
    tentu ingat bagaimana pemimpinx UMNO menghina RAJAX MELAYU sebelum
    ini.So jangan nak jadi Ayam Jagoan
    sedangkan Pulau dan Tanah negeri
    sendiri TERGADAI.Dasar puakx yang
    umpama tin kosong.Bila ramai lu berani.Kalau sorangx ketaq kepala
    lutut.Lu orang sepatutnya amalkan
    merendah diri.Berfikir dan berbincang dulu sebelum bertindak.
    Bila berdepan dengan musuh usah
    gentar.Jika tewas "repeat" sehingga
    ketitisan terakhir.Baru gua "respect"!
    p/s..Harap Ayahandax menasihati
    anakx buah mengamalkan "Amal Makruf
    Nahi Mungkar".Udah terpesong jauh!

    ReplyDelete
  5. Mungkin tak semua ingat kisah zaman PM mamak dulu masa dia nak kurangkan kuasa raja. Sekali lagi melibatkan Johor di mana Almarhum Sultan Iskandar amat murka dgn tindakan PM Mamak. Siapa yang jadi wakil PM Mamak untuk bercakap dengan sultan Johor? tak lain dan tak bukan Musa 'kambing' Hitam. UMNO-APCO tahu orang Melayu kebanyakannya amat sensitif dgn institusi raja, apatah lagi sultan Johor sekarang yang sangat dekat dengan rakyatnya. So ini semua taktik lama mereka untuk mendungukan lagi rakyat, tp kali ini melagakan bukan Melayu dengan institusi raja supaya lebih sensitif. Harap rakyat yang bukan dari golongan pecacai2 tak termakan umpan basi ini.

    ReplyDelete
  6. Amat2 betul tu wakleman...para pencacai samada pencacai tua atau muda, wajib minta maaf dulu pada semua Raja-raja Melayu. umNO lebih banyak menderhaka & mengkhianati org Melayu, Raja2 Melayu berbanding DAP.

    ReplyDelete
  7. LGE tak hina pun sultan Johor pasai apa nak minta maaf kat sultan .LGE tu buat masa ni dia ketua kerajaan bongok oiiii.kalau dia dah mohon maaf secara terbuka tu pun dah kira ok .jadi nak apa lagi.kalau setakat NGO cabuk lidah berduri tu tak payah nak menyalak lebih2 sangat simpan la lidah tu buat penjilat AMNOPORNO lagi baik mai tang hampa takdak pulak suruh pi mintak maaf.apa punya bangang PEKASAM nih.

    ReplyDelete
  8. Perkasam dan Pekida depa lebeh kuat dari raja Melayu dan buat apa minta maaf. Depa hero di melaysia ni. Ada faham................

    ReplyDelete
  9. hok panggil sultan menatang dah mintak maaf belum?

    ReplyDelete
  10. Bodo ke ape? Mcm mana LGE nak mengadap sedangkan kauorang tak suruh dia pijak tanah Johor.. mcm nilah.. kita cari tempat yang sesuai ok..

    ReplyDelete
  11. hok panggil penghulu menate..
    sampai penghulu poning palo tu tok se mintok maap deh....pasei penghulu poning meme serupo menate pon...
    huhuhu

    ReplyDelete
  12. cilaka rakab,mana kau sembunyi keluarla pukiayam kecut dah,waa seronok dgr sicibaini malalak bodo,rakab waa tahu lu pengecut nak sebar fitnah dlm artikel ni...bahlol punya rakab waa memang fuck in artikel dia keluarla sikedai runcirit

    ReplyDelete
  13. Kerana pulut santan binasa...kerana mulut badan bisa...cantik sangat pepatah Melayu...padan muka LGE..

    P/S: Malang sungguh rakyat Pulau Pinang mendapat KM si LGE..terpaksa tarik pelabur/pelancong dengan menburuk-burukan negeri2 lain kt Malaysia...nak tunjuk pada rakyat PP..dia yg terrrrbbaaaikkk KM PP...nak terberak ada le..

    ReplyDelete
  14. Mcm la Umno ni bagus sngat. Dulu masa Idris Jusoh tdk mndpat perkenan Sultan Terengganu (DYMM) menjadi MB, siap tulih 'menatang babi' dkt kain rentang. Ingat sultan ni bodoh sngat ke??

    ReplyDelete
  15. politik dh kabur mate korang ni....xtau nk beza kaum sendiri.psai ape nk sokong kaum lain lg drpd kaum sendiri.dh terang2 ngaku salah....tunjuk hormat kt sultan tu bukan makne kt sultan saje....kt org melayu n islam ...kaum bumi kt malaysia ni.pembangkang duk suppot plak DAP ni....klo menang kt malaysia ni...aku xtau ape jd nanti....lg terukk dr skrg agaknye.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post