PANAS!! Hudud : Sultan Brunei sindir Najib dan UMNO? (Video inside)

Video diakhir entry..



BAGINDA Sultan Brunei, juga Yang Dipertuan Agong Brunei di dalam titahnya menyebut

"Siapa kita di hadapan Allah, untuk mengatakan tidak atau tunggu dulu? Undang-undang Islam bukan sahaja digubal malah sudah tercatat di dalam Al-Quran dan Hadis lebih 1400 tahun dahulu".


Baginda Sultan Brunei mengulangi seruannya mahu Brunei melaksanakan Undang-undang Islam melalui pembentukan satu Akta Jenayah Islam.

Seterusnya korang lihatlah video dibawah..



Tak percaya Najib yang kata 'Undang-undang Hudud kita tidak laksanakan? tengok video dibawah pula..

45 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ucapan sultan Brunei itu adalah secara umum. Lagi pun ianya khusus merujuk kepada kemampuan kerajaan dan kesiapsediaan rakyat negara Brunei itu sendiri.

    Setiap negara dan kerajaan mempunyai demografi serta permasalahan tersendiri....ianya sudah tentu berbeza di antara negara-negara.

    Semua umat Islam menerima hudud adalah hukum Allah yang wajib di laksanakan jika berkemampuan.

    Dinegara ini hudud sentiasa dijadikan modal politik untuk memburukkan kerajaan Umno.

    Sebenarnya puak pakatan langsung tidak ada keikhlasan dalam isu hudud ini.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Rakab cibai..

    Zul katak yg ko jadikan rujukan..?? hampeh betul la.. ambil la rujukan dari ulama2 besar dunia kalaupun ko benci dengan ulama2 PAS..

    ReplyDelete
  5. hahahaha.. rakab.. rakab.. sama la macam ko tanya pencuri.. apa hukum bagi orang yg mencuri..? mesti dia jawab.."..hmm.. mencuri itu hukumnya harusss..." hahahaha...

    ReplyDelete
  6. Bodoh betul rakab..... nampak sangat keilmuan rakab terlalu cetek....wat apa hang rujuk pd zul kulim....kenapa hang tak rujuk pada Al Quran dan Hadis!!!!!!!!!!!!!!Walau apapun....Syabas kpd Sultan Brunei..Bertuahnya rakyat kerana memiliki seorang pemimpin yg kaya raya tetapi berjiwa hamba serta takut pada pembalasan Allah swt...Semakin meningkat usia Sultan Brunei semakin bertaqwa baginda kepada Allah swt...Amin

    ReplyDelete
  7. Allah S.W.T yang menciptakan seluruh isi alam..siapa kita untuk mengatakan hukum ciptaan Allah S.W.T tidak sesuai..akal orang yang tidak memahami agama sahaja yang akan mengatakan tidak sesuai..Allah S.W.T itu maha adil..mana mungkin hukum ciptaan Nya itu tidak sesuai..sepatutnya zaman yang disesuaikan mengikut hukum, bukan hukum yang disesuaikan mengikut zaman..menentang pelaksanaan hukum bererti menentang Allah S.W.T..insaf lah wahai sekalian manusia sebelum terlambat..

    P/S : nyawa pun dipinjamkan, so malu lah sikit dengan penciptaNya..neraka untuk orang yang ingkar perintahNya..

    ReplyDelete
  8. Anonymous said...

    Allah S.W.T yang menciptakan seluruh isi alam..siapa kita untuk mengatakan hukum ciptaan Allah S.W.T tidak sesuai..akal orang yang tidak memahami agama sahaja yang akan mengatakan tidak sesuai..Allah S.W.T itu maha adil..mana mungkin hukum ciptaan Nya itu tidak sesuai..sepatutnya zaman yang disesuaikan mengikut hukum, bukan hukum yang disesuaikan mengikut zaman..menentang pelaksanaan hukum bererti menentang Allah S.W.T..insaf lah wahai sekalian manusia sebelum terlambat..

    P/S : nyawa pun dipinjamkan, so malu lah sikit dengan penciptaNya..neraka untuk orang yang ingkar perintahNya..
    October 15, 2011 7:45 AM

    Saya copy paste lagi, untuk bacaan kali ke dua untuk yg masih banyak alasan... Terima Kasih Ano.. sy minta izin.

    ReplyDelete
  9. Syabas Sultan Brunei . DiBruei pun ada ramai bangsa dan juga agama.Islam itu sesuai diapa zaman sekali pun seperti sabdanya Islam itu sesuai dimana mana zaman. Apakah Rakab hendak mengikut cakap prof prof kerajaan itu.

    ReplyDelete
  10. Kah...kah...kah...
    Ulasan rakab berpaksi kepada zul biawak....
    biawak ni lidak bercabang.....
    biawak ni tak bayar hutang....
    biawak ni seorang saudagar agama....
    menjual terus menjual krn keuntungan....
    kerana sudah ambil duit haram dari mat monggol....
    jadi apa2 pun kena memperthankan mat monggol....
    tinggal tak kulum dan bagi juboq je....
    lu pukimak la zul
    jumpa ular tibai zul biawak dulu...
    ular tu lebih mulia dari zul biawak...
    kah...kah...kah...

    syabas sultan brunei......
    ada ke sultan2 kat msia bertitah sedemikian?
    sultan2 msia freeloader....
    kaki minum, sex

    Titahnya sgt bersangkut paut dgn risalah yg dibawa oleh Nabi Muhammad SA....
    rakab masih nak bertahan?
    lu memang cibi rakab...
    lu memang lancau....
    lu munafik....
    lu sudah murtad....

    ReplyDelete
  11. aku tengok rakab komen rilek dan cool...tapi bila pencacai pr balas komen serupa org takda agama ,iman ,
    hati sudah gelap tak mau terima kebenaran...
    penyokong2 pr sekalian bawak banyak mengucap dan muhasabh diri sendiri...sikap2 org2 bawahan ini akan menyebabkan kekalahann besar di pru13...anda tak percaya...insyallah...corak dan pattern pengundian telah beubah masakini...

    ReplyDelete
  12. rakab oh rakab

    ‘suasana semasa tidak kondusif bagi perlaksanaan hudud’, .. suasana ini adalah ciptaan umapco.


    "Siapa kita di hadapan Allah, untuk mengatakan tidak atau tunggu dulu?" maknanya layak ke najib nak ckp depan allah suasana semasa tak kondusif. kalau kak ros kata nak lebih peruntukan.. mcm tu alah sape najib depan kak ros.


    sultan dan negara yg terkaya pun takut dgn Allah.. Msia yg byk berhutang pulak yg sombong dgn Allah dgn berbagai bagai alasan. tidak pulak org terkaya ini pakai cincin 24juta.

    setiap permasalahan utk org kaya dan utk org miskin dan demografi tersendiri hendaklah diselesaikan dgn hukum Allah. sekali pun hny kita umat muhamma di PP, kita kena bagitahu LGE yg kita patut dihukum mengikut hukum yg ditetapkan oleh Allah.

    kalau tak de saksi yg menepati piawian maka diantara saksi tsbt siapa yg paling dekat menepati piawian. bermula lah dgn langkah kecil. krn mustahil kita nak dpt saksi yg 100% kalau tak bermula dng saksi yg 80% menepati piawan.

    yg aku tahu zul kata langsung tak leh nak disenaraikan antara yg menepati piawan tsbt.

    ReplyDelete
  13. PR nak ambil kredit dari ucapan Sultan Brunei diguna sebagai modal nak hemtam UMNO, walhal ucapan baginda merupakan ucapan umum utk rakyat Brunei..dan Brunei pun belum 100% guna hukum hudud, akp percaya Brunei mampu menlaksanakan hukum hudud dinegaranya,sebab sistem kerajaan disana adalah sistem monarki (Kesultanan) bukan sistem demokrasi seperti diMalaysia...maka ada perbezaan sistem kerajaan disini...

    ReplyDelete
  14. PengikutPenganutPASOctober 15, 2011 at 11:01 AM

    ok la anak seberang jaya. . ni aku bagi komen.. harap kategori cool le ye. . . harap tegur le klu x kool jugak ye. . .
    orang yang buta hatinya, orang yang tiada imannya semestinya akan memberi pelbagai alasan untuk menolak hudud.
    kebijaksanaan dan kepandaian ilmu / kata2 hanya untuk menentang hukum Allah dan tidak lain dari itu.
    bagi amno-apco, tuhan mereka hanya duit dan kuasa kerana itulah REALITI kehidupan. kata mereka: hukum hudud tidak berpaksikan realiti !!!
    menang kalah dalam PRU13 adat bertanding, namun begitu beranikah spr memenuhi tuntutan bersih2 atau terus2an dgn pelbagai alasan untuk memastikan tuntutan ini tidak terjadi?
    kita lihat mesir dan libya. . kerajaan menang besar dlm pilihanraya. . undi popular juga kerajaan dapat lebih 90%. . tapi mengapa rakyat bangun menyingkirkan kerajaan? terfikirkah kita kenapa dan mengapa?

    kesimpulan yang simple ialah:
    org yg mengaku islam tapi kufur dan munafiq akan tetap menolak apa jua perintah Allah. .

    ReplyDelete
  15. Rakab...

    Aku dah delete semua kenyataan dari Zul Nordin yang hang paste kat atas tu..

    Aku cukup benci kenyataan manusia MUNAFIK tu!

    Dia antara YB yang bergerak membantu kempen ANwar masa PRK Permatang Pauh dulu..

    Aku kata dia MUNAFIK pasal masa di dalam PKR.. Apa yang Anwar kata dalam meeting biarpun tak betul dia angguk saja, takut nak bangkang.. bila dah dipecat baru nak buat cerita..

    Aku kata dia MUNAFIK pasal banyak janji dia yang dah dia mungkiri.. cakap tak serupa bikin.. Gobala lebih baik dari dia..

    ReplyDelete
  16. Wahai Rakab@Bakar,

    Apa & Siapa sahaja nama engkau, ketahuilah. Dengan nama Allah akan aku mulai hari ini dgn solat hajat dan bacaan Yasin 7 mlm berturut2 khusus untuk engkau rakab laknatullah semoga Allah memberi engkau hidayah atau Allah menghapuskan engkau dari muka bumi ini dengan begitu AIB sekali dgn disaksikan oleh seluruh umat islam & rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  17. Hancur Umno kerana Anuar,dulu umnolah yg terkuat parti dlm 1malasia,sekarang boleh jalanla...itula dulu riak tak ada siapa yg boleh ganggu gugat umno,ini baru Anuar belum Pak Mat Sabu lagi...kah,kah,kah...berkecainya umno kali ini akan terbungkar seluruh rahsia yg rakyat ingin tahu selama 54thn...bersedialah ular2 yg dah jadi naga dlm umno utk dikubur dilautan nanah..ini yg buat ahli umno tak syok dengar especially Rakab pemuja juboq....

    ReplyDelete
  18. ASD 12.44pm

    DSAI pun Munafik..dulu cakap lain..kini 100% cakap lain

    P/S: Tak payah sanjung org2 munafik

    ReplyDelete
  19. akp,
    aku tambah lagi, muhyiddin,anak si yatim, najib altantuya, mahafiraun, akp, pPas lebih2 lagi si rakab@bakar@anakharam semuanya punyai ciri munafiq.

    ReplyDelete
  20. ASD
    Terimaksih kerana delete petikan si zul biawak also known as zul peliaq.dia ni munafiq yg paling hina di muka bumi ni.

    ReplyDelete
  21. akp
    perbezaan sistem dan demografi bukan isu.
    Yang menjadi isu sekarang tentang hudud ialah..orang melayu umno yg mengaku muslim membantah, menentang dan mencela hukum hudud. Sepatutnya mereka menyokong.

    ReplyDelete
  22. rakab@bakar@anakharam
    kau tahu kah apa tu itu ikhlas yg kau dok kata PR tu tak ikhlas.
    Lepas ni pi buka kamus dan lepas tu cermin diri....kau akan nampak syaitan dicermin.

    ReplyDelete
  23. ASD,

    Tak mengapa kau delete komen-komen Zul Nordin tu,..sebab itu adalah hak engkau...dan aku menghormatinya!

    Aku cuma ingin berkongsi pendapat Zul Nordin yang berdasarkan pandangan ulama-ulama!

    Malangnya kebencian penyokong Pkr terhadap Zul Nordin lebih bersifat peribadi .

    ReplyDelete
  24. RisikOfficer,

    Ugutan kau ni dah biasa aku dengar dari penyokong Pas yang jumud dan bebal sifatnya.

    sedangka Nik Aziz sanggup mendoakan lawan politiknya supaya pecah perut.....apatah lagi si dungu macam kau.

    inikah contoh hudud yang kau perjuangkan ??

    ReplyDelete
  25. sapela pembangkang nk ckp org lain ni kafir ke n xcukup agama ke...padahal tu dh cukup tunjuk korang bukan saudara islam lgsg.ko ckp UMNO gile duit...padahal korang letak duit depan mate pon rembat.tahu nk rumah besar....kete import...hidup selesa....itu sume org nk bro.xtahula pembangkang nk hidup dlm pondok,kayuh basikal,naik kete buruk dh cukup zaman skrg.ckp xtgk realiti.klo hidup susah..tgk org lain hidup mewah....mula ckp blakang.sifat org melayu dr dulu pendengki.pasai HUDUD ni korang jelas ke camne nk laksana?hang tuduh UMNO bukan2.jgn ckp kosong...mmg hukum TUHAN...tp korang dh jelas ke hukum HUDUD.org nk jatuh hukum tu sape?ustaz ke peguam?klo org bukan islam aniaya org islam nk pakai hukum mane plak?UMNO juga patut nyatakan pendirian n status kajian utk laksana HUDUD kt malaysia ni.klo xdpt laksana 100%...bole jalan 80% pon ok.mazhab pon lain2.lain negara lain pendirian.

    ReplyDelete
  26. Rakab@Bakar laknatullah,

    Kau bley simpan apa kau nak ckp. Tapi aku bukan penyokong Pas atau PKR atau DAP. Aku adalah orang yang beragama Islam yg benci dengan manusia laknat mcm kau yg mempermainkan agama Islam. Kau begitu benci pada ulamak dan orang yg membawa Islam ke arah kesucian. Aku tak ugut kau. Aku hanya berjanji dgn kau dengan bersaksikan para bloggers.

    ReplyDelete
  27. anon 7:52
    apa yg kau merepek ni syaitan!

    ReplyDelete
  28. Sultan Brunei dah sound macam tu . so tunggu apa lagi PAS , pegi lah countim dengan DAP untuk segera laksana hudud kat kelantan . Kalau berani lah. tu pun kalau ada telur .

    Untuk PKR plak . tak baca ker kenyataan sultan brunei tu . kalau dah baca kenapa nak takut untuk sokong PAS untuk buat hudud kat kelantan .

    kata dulang paku serpih , mengata orang jer yang engkau berani , hampeeehhh.

    ReplyDelete
  29. pertama walaupun sUcapan sultan Brunei itu adalah secara umum. dia ttp suadara se islam kita. lg pun islam ini universal. dan dia bertitah begitu pd ketika kjaan umngok menentang dan merapu ttg hudud. langsung tak terfikir siapa kita di hadapan Allah.

    rakab oh rakab

    kau pun lebih bersifat pribadi. dlm hal zul nordin ni tak ramai yg ada hubungan pribadi dgn zul katak. yg ada hubungan pribadi ni kawan kawan zul katak.

    anon 7:52 pm sebaik baik nya kita ikut lah kesederhanaan TGNA. DSAI dan LGE boleh hidup mcm Lim Lam Thye dan Jamil Khir. Tp kaya DSAI dan LGE kaya yg cukup cukup dgn keadaan mrk. Tp kalau dibanding kan dgn pemimpin dlm kjaan DSAI dan LGE ini dikira sederhana.

    kau baca lah betul betul komen risikofficer, dia kata dia akan mtk Allah bg kau hidayah.. tp kalau kat tak nak terima hidayah tu .. atau Allah akan hapuskan kau dgn begitu AIB sekali..

    jd setelah puas dia mtk Allah bg hidayah tp kau degil jgk.. mcm mana lagi... tak ke bala !


    akp 12:54 pm .. anwar bukan munafik. masa dlm umno dia tak leh lwn terang terang. tenguk apa akibat bila dia lwn terang terang
    jd skg dia ketua pembangkang tentu lah dia cakp tak selindung lg.

    bila ada hudud ni aniaya dan fitnah ini susah nak terjadi. dan kalau org islam di aniayai oleh org bukan islam kita anggap lah apa yg terjadi pd anwar terjadi pd kita. lagi pun kita kan masih ada mahkamah sivil. sb kalau kita aniaya org bukan islam pun mrk akan dakwa kita dimahkamah sivil. Ini lah unik nya malaysia yg aku suka.

    ReplyDelete
  30. PR nak ambil kredit dari ucapan Sultan Brunei diguna sebagai modal nak hemtam UMNO,

    akp,itu adalah lebih baik dr kita ambil kesempatan dr video paman anwar oleh papagomo.

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah. ada juga sultan yang mengangkat martabat islam dan menyakini hukum HUDUD. Malaysia bukan belum bersdia melaksanakan hukum ini. Tiada istilah bersedia atau tidak. Hukum tetap hukum. yang wajib perlu dilaksanakan. Namun aku amat percaya kalau esok Najib menyatakan kita akan melaksanakan hukum hudud di Malaysia, berduyun-duyun penyokong , pemimpin dan pencacai UMNO menyatakan persetujuan dan memuji-muji termasuklah Rakap dan sekutunya. Bukankah Umno terkenal dgn Pak turutnya. Pemimpinnya langsung tiada krediabiliti, tiada keupayaan dan kepercayaan kpd diri sendiri. Semua nak cari jalan selamat. Semua kata ketua dianggap betul dan mereka takut menyonsang arah. TOLONGLAH , Malaysia memerlukan pemimpin yang jitu dan proaktif bukan mengekor seperti anjing di belakang tuannya.

    ReplyDelete
  32. Anon 8.08am,

    Sejauh mana kau kenal DSAI? Kebanyakan penyokong2 DSAI kenal & mengikut DSAI hanya selepas DSAI digugurkan jawatan TPM?

    Sebenar kau harus kenali kawan2,sahabat2,kroni2 dan rakan sepejuang DSAI time DSAI TPM dulu, kerana mereka2 nie yg bertanggungjawab membina rangkaian/reputasi DSAI, mereka nie tahu siapa DSAI sebenar..selepas baru kau tahu siapa DSAI...

    P/S: Bahawa setiap manusia tiada yg sempurna..DSAI adalah manusia

    ReplyDelete
  33. Anon 8.08am,

    Sejauh mana kau kenal DSAI? Kebanyakan penyokong2 DSAI kenal & mengikut DSAI hanya selepas DSAI digugurkan jawatan TPM?

    Sebenar kau harus kenali kawan2,sahabat2,kroni2 dan rakan sepejuang DSAI time DSAI TPM dulu, kerana mereka2 nie yg bertanggungjawab membina rangkaian/reputasi DSAI, mereka nie tahu siapa DSAI sebenar..selepas baru kau tahu siapa DSAI...

    P/S: Bahawa setiap manusia tiada yg sempurna..DSAI adalah manusia

    ReplyDelete
  34. RisikOfficerlaknatullah, Kau bley simpan apa kau nak ckp. Tapi aku bukan penyokong Pas atau PKR atau DAP. Aku adalah orang yang beragama Islam yg benci dengan manusia laknat mcm kau yg mempermainkan agama Islam. Kau begitu benci pada Umno dan orang yg membawa Islam ke arah kesucian.

    Kau begitu taksub dan dungu sehingga tak mampu nak menilaikan ajaran Islam yang sebenar.

    Aku doakan supaya Allah berikan kau hidayah untuk melihat kebenaran atau jika tidak,..semoga Allah cabut nyawa kau dengan serta merta !

    ReplyDelete
  35. Hei Rakab@Bakar,

    Hahahaha ..... Alhamdulillah. The ball is now rolling. Hahaha .....

    ReplyDelete
  36. sorilah aku terlepas baca komen riskofficer yang ni :

    " Dengan nama Allah akan aku mulai hari ini dgn solat hajat dan bacaan Yasin 7 mlm berturut2 khusus untuk engkau rakab laknatullah semoga Allah memberi engkau hidayah atau Allah menghapuskan engkau dari muka bumi ini dengan begitu AIB sekali dgn disaksikan oleh seluruh umat islam & rakyat Malaysia."
    October 15, 2011 12:44 PM

    Riskofficer ;
    TOLONGLAH MASUKKAN NAMA AKU SEKALI . Kau sembahyang hajatlah dan bacalah yassin untuk aku sekali .

    Sebagai orang islam aku percaya ALLAH tidak menurunkan surah yassin untuk menimbulkan kianat kepada sesama umat . Jauh sekali dengan bersembahyang hajat.

    Riskofficer . Bertaubat lah sementara masih ada masa !!!

    ReplyDelete
  37. Biasalah.. puak2 munafik akan cari jalan supaya hukum Islam takkan tertegak di bumi Malaysia. Mereka akan cakap selindung2, berlapis2, dan meninggalkan segala keraguan dan kemuskilan.

    Kepada semua, koreksi diri, iman dan amalan.. kalau setuju hudud alhamdulillah. Kalau tak setuju kenapa? korang jawab sendiri.. kalau dlm hati masih ada sangsi dengan Hukum Allah.. lebih baik korang jgn mengaku Islam.

    ReplyDelete
  38. Rakab@Bakar & Penganut Pas Laknatullah,

    Ha ha ha ha ha ......

    ReplyDelete
  39. akp 11:33 am

    ya ! aku kenal DSAI selepas dia di gugurkan jawatan TPM tp bukan krn aku kenal atau tidak.. aku marah sesiapa saje yg diperlaku kan begitu. sekalipun pakatan memerintah, najib dan tun mahathir diperlakukan begitu aku akan marah. ini adalah satu perlakuan yg terkeluar dr tata islam itu sendiri.

    dan allah memberi kita peluang kpd kita sekali lg dng menjadi kan fitnah ke dua supaya kita dpt menyelamtkan diri kita jika kita terlibat dan percaya dgn fitnah yg pertama.

    tp mengapa, kawan2 dan kroni DSAI yg kau ckp tu smp skg tak boleh pulak nak rosakkan rangkaian /reputasi DSAI.. Ini krn apa yg mrk buat sebelum ini ada lah betul iaitu pribadi DSAI dan istiqamah DSAI kuat.. Najib punya kawan2 dan kroni spt DSAI . TPM pun begitu jgk tp rangkaian/reputasi mrk tak sehebat mana pun .. kita akan tahu bila mrk tidak jd pemimpin kjaan..

    pPAS 8:18 pm mmg Allah tdk menurunkan surah yasin dan sembhyg hajat utk khianat umat.. tp ingat rakab tak mintak .. kau mintak masukkan nama kau sekali. Maka tugas Riskofficer cuma sampaikan kpd Allah swt.

    tp jgn lah kita yakin dan percaya pd Allah dlm hal yasin dan solat hajat ni saje. tp dlm hudud dan hukum fitnah kita lansung tak sandarkan pendirian kita kpd Allah.

    ReplyDelete
  40. Asalamualaikum Anon 11:33 am,
    Terima kasih. Saya tidak kenal rakab atau pPas. Jadi untuk memberitahu mereka jgn lakukan fitnah amat susah. Jadi saya mengadu pada Allah. Terpulang pada Allah hukumannya. Betul rakab xmintak. Tapi pPas mintak. Sdra seelian saksinya. pPas begitu angkuh & sombong. Ha ha ha ha. Saya hanya sampaikan pada Allah.

    ReplyDelete
  41. Pada 17 Oktober 1990 Karpal Singh mencabar Nik Aziz supaya melangkah mayatnya dulu sebelum hendak melaksanakan undang undang hudud di malaysia .

    Hari ini genap 21 tahun cabaran karpal itu . Tahniah karpal anda tetap konsistan . Tak bergerak walau seinci sepanjang 21 tahun yang lepas.

    Kepada Nik Aziz cuba renungkan dan fikir apa perubahan yang telah berlaku sepanjang 21 tahun yang lepas dalam hal menegakkan negara Islam sebagaimana yang dilaungkan !!

    ReplyDelete
  42. ZUL KULIM TU KAN TUHAN UMNO...

    SEMUA DIA KATA TU FIRMAN....

    KEPALA HOTAK KAU RAKAB...

    AKU KALAU JUMPA MAMAT BODOH NI.. MEMANG NAK BAGI PENERAJANG KAT MUDA DIA BIAR SENGET.. MCM OTAK DIA..

    HAHAHAHAHAHA....

    RAKAB ADA BERANI KA??????

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum,
    janganlah kita mencaci dan menghina kerana adakah kita pasti apa yg kita baca memang benar salahnya atau betulnya.
    Jgnlah kerana terlalu ego, kita menjadi munafik yg menghalalkan yg haram dn mengharamkan yg hahal.
    Semoga tidaklah kita tergolong dlm golongan orang2 munafik apatah lagi fasik kerana neraka itulah tempat orang2 ini.
    Kebodohan adalah senjata iblis. Pohonlah semoga Allah lindungi kita dari pengetahuan yg dusta.
    Untuk semua, beristighfarlah. Jgn ikut perasaan - akibatnya kita yg membuat dosa.
    Wassalam

    ReplyDelete
  44. SISTEM DEMOKRASI ADALAH SISTEM KAFIR...
    ISLAM TIADA DEMOKRASI(SISTEM KUANTITI)

    UMAT ISLAM INI BUKANLAH RAMAI. PEMERINTAHAN UMAT ISLAM DIBENTUK DARIPADA KEKUATAN AHLINYA. NABI MUHAMMAD S.A.W MENJADI RAJA KERANA DIRINYA DAN SAHABATNYA ADALAH ORANG YANG KUAT DAN GAGAH PERKASA SEKALIPUN MEREKA TIDAKLAH RAMAI. ORANG-ORANG KAFIR YANG MENENTANG MEREKA( NABI & PARA SAHABAT) BERKALI GANDA RAMAINYA TETAPI GAGAL SEBAB SEMUANYA LEMAH DAN TAK BERDAYA. JADI JANGAN INGAT GENG KAMU RAMAI KAMU BOLEH MENANG. CUBA PERANG DULU...

    ReplyDelete
  45. Sistem demokrasi (sistem kuantiti) bukan sistem Islam. Itu sistem kafir.

    Orang yang paling kuat dan gagah serta dibantu oleh geng yang gagah (sekalipun hanya 500 orang sahaja) yang boleh memerintah..Sebab merekalah yang menang dalam peperangan dan terus dia jadi raja. Jadi aku nak bagitau kat geng paling ramai kat sebelah sini ni (BN), lu semua jangan ingat lu ramai, org yang lu semua suka tu blh jadi raja. Cuba perang dulu dengan geng aku...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post