Tahniah!! Zul Noordin dipilih naib presiden Perkasa..

KUALA LUMPUR, 26 Okt — Perkasa memilih Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin sebagai salah seorang naib presidennya pada perhimpunan agung tahunan kedua pertubuhan bukan kerajaan membela orang Melayu itu yang berlangsung di sini, hari ini.

Wakil rakyat kontroversi itu dipilih ke jawatan itu selepas anggota majlis tertinggi Perkasa Muhammad Zahid Mohd Arip membawa usul tergempar.


Usul itu kemudian diluluskan sebulat suara oleh perwakilan.

Zulkifli merupakan antara wakil rakyat penggal pertama, yang memenangi kerusi Parlimen atas tiket PKR pada Mac 2008, tetapi telah keluar atau dipecat oleh parti itu sejak awal tahun lalu.

Zulkifli dan Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali merupakan antara Ahli Parlimen bebas.

Zulkifli menggantikan Datuk Mokhtar Samad, yang mengosongkan kerusinya awal tahun ini untuk memberi tumpuan sebagai Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM).

Kerusi naib presiden Perkasa turut disandang oleh Dr Ashraf Wajidi Dasuki, Dr Zubir Harun, Abang Naseer Abang Hadari dan Musli Oli.


The Malaysian Insider

24 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ADA AKU KISAH!!!!!!....HAHAHAHA....

    ReplyDelete
  2. org chart pertubuhan ini seperti org chart parti politik...

    adakah ibrahim ali sedang memasang lukah?... cukup haul akan di 'convert' ngo ini menjadi sebuah parti.

    ReplyDelete
  3. Nanti lu jadi wakil diri sendiri,baru lu tau itu jawatan tidak guna punya,sekarang pun orang tidak mau dengar,apa lagi lepas PRU nanti, kecuali lu tabur duit....nanti kalau mau glamer lu kutuk Anwar lah...

    ReplyDelete
  4. bertambah kukuh ler kedudukan Zul Nordin.

    ReplyDelete
  5. kah...kah...kah....
    lawak hari ini......
    lawak esok hari....
    gelak terguling-guling...
    ketawa terkentut2....
    kah...kah...kah....
    tak ada apa-apa lagi yg lebih baik utk sibiawak ni.....
    kah...kah...kah...
    bertambah kukuh....
    lagi lawak....
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  6. kurang sekor lagi katak dalam sangkar...Zahrain.
    PERKASA.persatuan katak katak sedunia.
    "mati katak"

    ReplyDelete
  7. PERKASA ni dirasmikan oleh Rahim Noor, bapak segala samseng dalam pasukan Polis.. Hah! Memang dah kena la tu.. Hanya samseng sahaja yang nak rasmikan pertubuhan samseng.. Maknanya PERKASA ni Pertubuhan Samseng Melayu Malaysia..

    ReplyDelete
  8. Kalau cam tu, hang anak polis,..anak samseng ler yer..??

    heheheheeee....

    ReplyDelete
  9. Tahniah!!....kat Zul Kulim, lepas ni dipentas PERKASA pulak Zul Kulim hemtam PR...

    ReplyDelete
  10. Rakab pondan..

    Kalau dia anak polis samseng pun.. itu kerja UMNO yg jadi Polis tu samseng..

    kau ni bodoh betul.. statement makan diri ...

    apa punya bodoh piangggg...

    RAKAB PONDAN YANG BODOH

    ReplyDelete
  11. PERKASA tmpat orng brmasalah yg inginkn kedudukn. Istilah lainny ialah tmpat bodek pemerintah. Tanpa PERKASA pun melayu tetap utuh kecuali melayu Umno sbb pemikirn mrk dah rosak d sbbkn otak gagal brfungsi utk brfikir dgn sempurna.

    ReplyDelete
  12. akp
    yer ler tu. Dipentas sendiri, yg dtg tengok zul peliaq ni hentam PR, lebih banyak kerusi dari orang maka dia tak ada pilihan melainkan memperkuda pulak si Perokosa ini utk tujuan dia menabur fitnah yg bukan2. Kita tengok pulak berapa kerusi kosong...stadium shah alam tempoh hari dah kasi petunjuk.

    ReplyDelete
  13. tudia bapak samseng malaya rahim nor...kalau bapak tumbuk org anak2 mau bunuh rakyat...saspek silap ari bulan x sempat tok hakim jatuh hukum dah piap dlm lokap...dh banyak kes dah...budak kampung aku pun mati kena belasah dlm lokap...cita dh lama, tp mak bapak x nk panjang crita maklumla org kampung..time nk mandi jenazah dpt lihat bukti..tp x de hp nk snap..skrg ni pun stil jadi...lepas dunia..akhirat siap le

    ReplyDelete
  14. Melaun zul biawak,nak cari publisiti murahan,tanpa perkosa pun melayu dah kuat,kuat apa,kuat ampu mcm rakab,Ppas...melayu umno tersisih dari duit umno tulah yg masuk perkosa,sebab hanya perkosa sajalah boleh menaik nama kurang ajar melayu umno..kita tak heran itu semua,bahkan pak najib/anak yatim/sisembabtu kah di alu-alukan memperkosa melayu...kah,kah,kah...

    ReplyDelete
  15. Dalam PERKASA ni semua orang-orang yang dah expire dan tak laku... Mahathir? Brahim Ali? Zul Nordin? Hahahaaa.... Kumpulkan semuanya dalam PERKASA, senang nak dibuang sekaligus dalam tong sampah sejarah.

    ReplyDelete
  16. Dah tak ada tempat lagi....
    "garbage bin" menanti si biawak...

    ReplyDelete
  17. kalau cina , mereka bersatu atas hal bangsa mereka .

    Kalau melayu pulak , dalam hal melibatkan bangsa mereka , mereka berpecah belah .

    Alasannya mempertahankan bangsa dianggap rasis , tidak liberal dan menyokong musuh politik mereka .

    kenapa terjadi begini ??? faktor "rakan sebaya". Mak bapak dah ajar , agama pun dah ajar dan sejarah pun dah ajar tetapi pengaruh rakan sebaya ni amat bahaya .

    Cara nak atasi . Kalau nak berkawan , berpakat dan bersekedudukan dengan DAP tu berpada-pada lah . Kalau berkawan dengan DAP ni hendaknya biarlah kita yang mempengaruhi dia . BUKANNYA SEPERTI SEKARANG , KITA YANG JADI PAK TURUT DAP .

    Jangan lupa asal usul dan akar bangsa kita sendiri .

    ReplyDelete
  18. Lebih 50thn Umno pegang kuasa brsama pakatnny BN tp apa hasilny utk bangsa melayu??..
    - bangsa trmiskin
    - subsidi bumiputra d sapu pemimpin
    - jadi petualang pd bangsa sendiri
    - buat kekayaan peribadi
    - jadi banggang brfikir mcm pengikut Umno

    ReplyDelete
  19. Ada yang lupa bila berhujah berkenaan penyatuan bangsa...

    Allah SWT berfirman dalam surah Al-Hujuraat(49:13) yang bermaksud: “Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal(lita’aarafu).Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling BERTAKWA diantara kamu..

    Tidak dinyatakan yang hebat antara kamu adalah bangsa cina, india dan melayu..

    Adakah melayu yang bersatu dibawah perkasa adalah ikhlas memperjuangkan bangsanya? mengapa selama tertubuhnya perkasa tiada tindakan seperti:

    1. Mencabar dan mendesak Kelantan (melayu ramainya) diberikan royalti yang sebelum ini telah menerimanya..

    2. Mendesak para pemimpin UMNO yang masih hidup untuk memohon ampun ke atas kederhakaan mereka sepanjang 'memnghapuskan' kekebalan raja-raja.

    3. Mengembalikan dan memajukan Tanah Rezab melayu dengan hak SEPENUHNYA kepada orang melayu tanpa penglibatan sedikit pun kaum cina (Jika tiada melayu mampu maka kekalkan sahaja)

    Terdapat banyak lagi yang perlu diselesaikan atas nama perjuangan melayu tetapi ini adalah 3 perkara utama yang perlu diselesaikan sebelum mendesak semua melayu dalam parti sedia ada bergabung..

    Hak mesti diserahkan dan buktikan kejujuran UMNO dan PERKASA sebelum mereka bersorak yg parti PAS, PKR dan sebagainya tidak mahu berkerjasama atas nama bangsa.

    ReplyDelete
  20. baguslah.
    semua malaun masuk perkasam.
    lagi cepatlah bn/umno rebah.
    masuk pula rahim samseng
    dan zul bisul jadi timbalan,
    25% lagi undi pergi ke pr.

    ReplyDelete
  21. pPas
    Apa yg dok merepek ni syaitan.
    Hang dok baca suratkhabar cina hari2 ka? mana hang tau cina bersatu dlm semua isu? tu la dok asyik baca utuseks sampai otak macam lembu. Baca The Star sudah utk tahu apa cina mca kutuk LGE. Cuma orang melayu bodoh macam pPAS saja nak bagi melayu confuse konon cina tak berpecah. Zaman ni tak kira bangsa, orang kira prinsip. Macam mana orang melayu nak bersatu kalau pemimpin umno asyik dok tipu melayu, dok tindas melayu, dok kasi miskin orang melayu, dok colaborate dgn pemaju halau orang melayu!!!!umno parti bangsat!!!!

    ReplyDelete
  22. Perkasa ke hapa, semua dah kecut telog dah, masuk tu konon-konon nak bela melayu, dulu masa berkuasa tak ingat melayu, semua nak tolong cina je, dah tau nak mampos, kalau tak bodek melayu nanti mati tak ada oragn nak sembahyang jenazah pulak, nak harapkan anak=anak , melaun semuanye, ciiis.go to hell laa zul penyangak ni..

    ReplyDelete
  23. .

    perkasa ditubuhkan utk membezakan melayu haprak dgn melayu yg berperinsip. melayu toya dlm umngok pun tak berani rebut jawatan dlm perkasa. cukuplah sekadar berani resmi mesy agung je.

    pPAS kau suruh lah dulu UMNO sependapat dgn perkasa..utk tunjuk kan melayu bersatu..

    kau fikirkan lah usul perkasa utk mendesak diadakan kem hal ehwal agama islam... jd apa pulak peranan raja dlm agama selepas itu? ada menteri jaga agama pun sama ada rumah terlalu mahal.

    ReplyDelete
  24. PERKASA = PERsatuan KAtak SAwan :0

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post