Tuduhan Liwat : Keterangan Najib penting tentukan mental Saiful

KUALA LUMPUR: Karpal Singh, peguam yang mewakili Anwar menegaskan keterangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor amat penting dalam perbicaraan kes Fitnah II .

Ini kerana jika mereka enggan memberi keterangan, kredibiliti saksi utama pendakwa iaitu Mohd Saiful Bukhari Mohd Azlan akan terus dipertikaikan di mahkamah.


Karpal berkata demikian sewaktu pembentangan hujah dalam perbicaraan hari ini yang mendengar permohonan Najib dan Rosmah mengenepikan perintah sepina terhadap mereka supaya hadir memberi keterangan.

“PM berada pada kedudukan yang menjadikan keterangan beliau relevan dan penting, dan jika perkara yang dinyatakan dalam afidavitnya benar, ia akan menimbulkan persoalan tentang kredibiliti saksi utama pendakwa.

“Walaupun PM menasihatkan Saiful untuk membuat laporan polis dalam pertemuan pada 24 Jun 2008 itu, Saiful tidak membuat laporan polis sebaliknya membiarkan dirinya diliwat seperti yang didakwanya, dua hari kemudian pada 26 Jun 2008,” kata Karpal.

Menurutnya lagi, keterangan Najib penting dan relevan untuk menentukan keadaan mental Saiful sewaktu beliau menemui Najib.

“Ia penting untuk kita dapatkan bukti daripada Najib berkenaan keadaan mental Saiful samada beliau kelihatan takut atau samada Najib menjangkakan Saiful akan mengikut nasihat beliau,” kata Karpal.

Keterangan Najib juga, katanya lagi, penting kerana ia datang daripada personaliti penting yang dikenali ramai di peringkat antarabangsa dan ia juga akan membantu mahkamah dan Anwar dalam perbicaraan ini.

“Bukti daripada beliau pastinya akan membantu Anwar dan mahkamah (dalam perbicaraan ini),” kata Karpal.


http://www.keadilandaily.com/?p=21182

17 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Famili,

    Memang Saifool tu sakit mental, orang giler aje yang sanggup masukkan air mani sendiri dalam jubur sendiri, ten ten ten!

    ReplyDelete
  2. Apa Karpal ni cakap tentang hudud tapi berlawan bermatian2 kes liwat ni.....
    Katanya DAP akan terus bersama Pakatan Rakyat....
    Ikhlasnya....Dalam kes ini seorang yang bukan islam seperti Karpal berlawan habisan untuk memberi keadilan kepada rakyat seperti terkandung dalam perlembagaan Msia....dgn menggunakan segala kepakaran dalam bidang guaman .....
    kerana beliau faham apa itu keadilan sebenar.....
    wow....bravo
    cool dude....

    ReplyDelete
  3. ko ni bodon btl.org cite fasal kes liwat ni la bodo

    ReplyDelete
  4. Kenapa Anwar tak panggil Zul Nordin bagi keterangan?

    Kenapa Anwar tak panggil Ezam beri keterangan?

    Kenapa Anwar tak panggil Rahimi bagi keterangan?

    Semuanya ada kaitan yang kuat dengan Saiful selepas dia diliwat!

    Mereka inilah saksi yang lebih relevan dengan kes liwat Anwar!!

    ReplyDelete
  5. Anwar dah kantoi...banyak perkara2 dah akan terbongkar lagi...sebab tu kaitkan PM, sebab PM pernah kata dia tahu banyak perkara tentang Anwar..tunggu aje..

    ReplyDelete
  6. Tu lah aku dah kata Najib ni semua dia cakap kena TUNGGUUUUUUU! Kalau AKP kata Anwar dah kantoi apa jadahnya Najib nak tunggu nak dedah banyak perkara yang dia tau tentang Anwar? Tibai ajelah sekarang apa nak takut kalau dah Anwar kantoi? Pengecut cam Najib tu Anwar yang kantoi pun dia mana berani selagi teloq dia masih kena kapit dicelah kangkang Rosmah, tau tak wahai AKP yang semakin gobbladigook!

    ReplyDelete
  7. komen akp 1:27 AM komen berbayar.

    akp sendiri tahu jawapan nya sama dgn jawapan FMZam. komen yg dimain ulang tayang berkali kali. tp jwb tetap jwb. lwn tetap lwn.

    tp krn berbayar, janji komen..

    knape tak panggil zul ezham dan rahimi . sb ckp najib sorg dah over rule ckp monyet monyet ni ..

    rakab tlg lah respek gua punya PM yg disayangi pencacai nie.. jgn pulak kau ckp monyet monyet tu lebih dipercayai dr najib.

    ReplyDelete
  8. rakab
    species reptile macam Zul biawak dan Ezam katak nak panggil jadi saksi buat apa. bahasa depa sapa pun tak faham. yg do faham, dok anguk hanya pecacai dua alam macam hang.
    Fuck you lah rakab!

    ReplyDelete
  9. akp
    awat lah hang di bangang sangat? mesti lah najib tahu banyak perkara tentang anwar...bukan kah dia tukang karut cerita yg mengarut ni? buat2 hairan pulak si anak haram akp ni.

    ReplyDelete
  10. Woit rakab,

    Sukat hati puki mak hang dia panggil siapa pun...
    jgn mengajar....
    tahulah peguambela dia nak buat apa...
    hari2 kena maki masih nak hinggap lagi kat blog ni...masih berparasit
    bapa siapalah yg bodoh ni?
    suami siapa yang bangang ni?
    menantu sapa yg bahalol ni?
    anak sapa yg ni?
    anak haramjadah
    kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  11. Kes liwat DSAI ni juga adalh utk menguji kecergasan & kematangn otak pikiran kita. Bila kita berada d tengah antara 2 pihak brtelagah, kita nmpak siapakah sebenarny yg bersalah & membuat fitnah. Semoga Allah swt melaknat org yg buat fitnah ini sbgmanany Allah swt melaknat Qorun yg memfitnah Nabi Musa. Amin..

    ReplyDelete
  12. anon 9:45
    Dari keterangan di mahkamah sehingga kini aku dok nampak ini semua fitnah dan kerja jahat pemimpin umno, terutama najib.
    Tapi jenis umno ni, depa dok kata dosa tu tak nampak, apa jadi dlm kubur tu orang tak tahu. Bagi mereka yg beriman, cukup kesian kita melihat pemimpin2 umno ni..nasib yg cukup azab di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  13. Hahahahaaaa...

    Pecacai Anwar bila kantoi saja mulalah maki hamun,..mencarut..

    Saiful berjumpa sendiri dengan Ezam selepas diliwat Anwar!

    Saiful bercerita sepenuhnya tentang kejadian yang telah berlaku kepada Ezam!

    Ezam adalah saksi yang sangat relevan dengan kes Anwar!

    Kenapa Anwar tak panggil Ezam beri keterangan?

    Anwar Takut lebih banyak rahsianya akan terbongkar!!....itulah yang sebenarnya...

    ReplyDelete
  14. kalau lepas saifool cite sepenuhnya ttg kejadian kpd ezam.. adakah selepas itu ezam teropong lubang burit saifool utk mengesah kan cite saifool tu benar?

    apa hubungan ezam dgn saifool sehingga saifool seolah olah mengenali ezam..

    rakab, kalau byk rahsia yg terbongkar .. kalau umno lah nama nya tak payah lah tunggu nak cite dlm mahkamah.. buat buku je .. aku gerenti anwar akan saman ezam.. ah, masa tu dia nak masuk mahkamah sgt masuk lah ..

    ReplyDelete
  15. Najib dan Rosmah TAK PERLU beri keterangan dalam kes Fitnah 2 sebab ia tak penting. Apa yang paling penting adalah Najib dan Rosmah kena beri keterangan di mahkamah Perancis dalam kes rasuah Scorpene. Mana la tau ada rezeki nanti Najib dan Rosmah boleh habis sisa-sisa hidup di penjara Perancis! HAHAHHAHA

    ReplyDelete
  16. rokod aku pun nak tambah satu lagi kes saman 100j yg difailkan oleh bapa atlantuya kepada kerajaan malaysia dan 2 polis ngok tu pun belum berjalan lagi.itu satu lagi kes yg najib juga akan menjadi saksi.apapun kita tunggu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post