Tuduhan Liwat : Najib dan Rosmah diselamatkan Mahkamah.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor tidak akan tampil ke mahkamah sebagai saksi pembelaan dalam perbicaraan kes liwat II.

Ini berikutan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang hari ini menolak sepina yang menuntut mereka hadir sebagai saksi pembelaan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Ketika membenarkan permohonan Najib dan Rosmah bagi mengketepikan sepina itu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, memutuskan mereka adalah tidak relevan dan bukan saksi utama dalam perbicaraan itu.

"Justeru, saya benarkan permohonan itu dan arahkan perbicaraan disambung,” katanya.

Najib dan Rosmah diwakili oleh peguam Ghazi Ishak, Hisyam Teh Poh Teik, Salehuddin Saidin, M Athimulan dan Affifuddin Mohd Afifi.

Pihak pembelaan telah cuba mewawancara Najib dan Rosmah pada Ogos lalu tetapi mereka enggan menjadi saksi pembelaan dan berkata akan hanya tampil jika disepina.

Namun apabila sepina dikeluarkan, mereka memilih untuk mengketepikannya pula.

Sepina meminta perdana menteri tampil itu bertujuan mendapatkan penjelasan berhubung mesyuarat pada 24 Jun 2008, berikutan satu pertemuan yang diaturkan oleh pembantu Najib, Datuk Khairil Annas dengan pengadu kes itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


Malaysiakini

19 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. ni satu blog baru yg hebat utk kita share http://gerai3abdul.blogspot.com/

    -azlin

    ReplyDelete
  2. najib can continue running but he can't hide. Contoh terbaik bagaimana pemimpin umno abuse jentera kehakiman. law student tahun 1 pun boleh argue verdict si zabidi ni.

    ReplyDelete
  3. Teruk punya hakim. Budak sekolh pun boleh nilai betapa relevanny PM kena hadir mahkamah. Mula2 ckp jumpa Saiful,.. lepas tu tk pernah jumpa.. urusn biasiswa.. leps tu jadi guru kaunseling plak..

    Dah mula goyang le tu. Tak hadir krn tkut soal-balas. Nnti jadi tak 'cool' plak. Alang2 trselamat.. minta penulis buat sedutn ulangtayang mengapa PM trlibat utk tatapn 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Biji bola Najis hampir kecut...nasib baik hakim dia punya!

    ReplyDelete
  5. Betoi kaa ada konspirasi?

    Cuba panggil Rahimi jadi saksi pembela... kenapa Anwar tak panggil??

    Saiful jumpa Rahimi dan Ezam terlebih dahulu untuk minta pandangan!...kemudian baru dia pi jumpa Najib.

    Rahimi pembantu di pejabat Anwar.
    Orang kuat Pkr sendiri!

    Takkan Anwar tak percaya penyokong sendiri?.

    ReplyDelete
  6. Hari tu masa bercakap kat majjis Aidilfitri kat Selangor, menyalak beriya2 katak kata tak takut nak berdepan dengan Anwar, la ni lain pula ceritanya...

    Najib ni serupa George W.Bush gak...asal buka mulut bercakap atau berjanji..confirm tipu..

    ReplyDelete
  7. Kahkahkah, Mahkamah lu yang semuanya olang-olang lu bolehlah lu kecek bagi lu diketepikan dari sebarang masalah. Tetapi lu ibarat gali lubang tutup lobang der....kat sini lu lepaslah der bro PM Kepala Botak mcm Professor kangkung, lu jangan lupa ayat sepina juga akan dikeluarkan di Peranchis. Tak tahulah kalau kat peranchis ramai org-org lu kerje dalam itu mahkamah...dan xtahu pulakkan kalau kat peranchis dah ade pemuda atau ahli UMNGOK cawangan Peranchis yang boleh membantu lu...kahkahkah jom kita tengok sapa yang kenaaaa!!!!!....

    ReplyDelete
  8. Memang sah PM kita ni penakut..
    pengecut..

    Sbbny PM M'sia ni nmpak cool krn keputusn hakim d tanganny, SPRM d bawh arahanny, PDRM d bwh arahan sepupuny. Semua beres..

    ReplyDelete
  9. Dah jangka dahhh.... tapi di akhirat nak lariiiiii mana .....

    ReplyDelete
  10. dah agak dah! tp di mahkamah perancis belum tentu. mahkamah sana & mahkamah negara2 lain x peduli sapa. menteri ka, PM ka, presiden ka kalau mahkamah nak dia heret pi mahkamah. baru betul perumpamaan 'NO ONE IS ABOVE THE LAW'. ni belum mahkamah RabulJALIL nanti!

    ReplyDelete
  11. Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak sepina yang menuntut Najib dan Rosmah hadir sebagai saksi pembelaan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah untuk membolehkan mereka berdua membuat persiapan untuk hadir di perbicaraan kes Scorpene di mahkamah Perancis nanti. Itu baru ummmppphhh!!!!

    ReplyDelete
  12. najib hanya jaguh kat 1malasia,dasar memburit dikpg bandar & desa semua dia spin inikah pm yg di puja oleh rakab,baik jadi tukang karut boria

    ReplyDelete
  13. Bombo kau ni memang bongok lah bombo....senang cakap kau ni bombongok!

    heheheheeee...

    ReplyDelete
  14. 2:08 PM rakab ao rakab

    kenyataan kamu mengenai rahimi dan ezam mengarut dan dangkal..

    kalau rahimi dan ezam tu yakin saifool pasti tak kan g jumpa najib.

    krn mrk tak percaya lah maka saifool pegi jumpa najib.

    ReplyDelete
  15. apa kah jika saifool tak jumpa najib maka tak de lah kes di mahkamah?


    ini krn saifool jumpa najib utk mendapatkan pandangan samada nak bawa kes ke mahkamah.

    oleh itu najib ada sbb sbb tersendiri mengapa dia percaya cerita budak saifool ini sdgkan ezam dan rahimi tidak yakin.

    memanggil beruk dua ekor tu jadi saksi dah tak releven krn kata kata (arahan) najib lebih bermakna dari mrk.

    ReplyDelete
  16. boleh gak tak hadir walau disapina. nanti semua org ikut baru best

    ReplyDelete
  17. tak pa, mahkamah agung allah nanti dia tak dapat lari...semua manusia akan tauuuu....

    ReplyDelete
  18. Takdir Allah SWT..selamat depa berdua..

    ReplyDelete
  19. Nama aku Mohamad Zabidin Mohd Diah. Aritu Najib kate nak kasi RM10k ntok tolak sepina. Dah tunaikan rayuan dia dah. Skang tgh tgu die kasi itu wang. Tp rasenye die mungkir... T,T apalah nasib, maruah dijualbeli. Mohd Diah dlm kuboq tu, msti tbakar tu. haihhh...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post