Tuduhan Liwat : Saksi Misteri telah muncul..

Seperti yang dijadualkan.. hari ini saksi misteri telah muncul di Mahkamah, Beliau bukanlah Wan Azizah sebagaimana yang didakwa oleh sebuah Blog Pro UMNO, bukan juga Parpukari mahupun PapaGomo yang popular dengan penyebaran Video Seks, tapi....

Dia adalah Mohd Najwan Ali, bekas pelajar Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) yang tinggal bersebelahan dengan bilik pengadu, Saiful Bukhari Azlan pada 2003.

Mohd Najwan Halimi dipanggil pada jam 11.22 pagi ketika mahkamah bersambung semula selepas rehat sebentar.


Najwan merupakan bekas rakan sekolej pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan dan kini menjadi pembantu Anwar untuk tugasnya sebagai penasihat ekonomi Selangor.

Dalam keterangannya, Najwan memberitahu, beliau mengenali Saiful sejak 2003 apabila tinggal berdekatan bilik pengadu semasa menuntut di Universiti Tenaga Nasional.

"Saiful mahasiswa yang aktif dan mempunyai kualiti kepimpinan. Saya dan Saiful terlibat dalam program Baktisiswa.

"Dia ada kepimpinan tetapi suka publisiti," katanya.

Katanya, program itu dilancarkan oleh bekas menteri dalam negeri Tan Sri Syed Hamid Albar dan Saiful ketika itu timbalan presiden program dan setiausaha Majlis Pimpinan Pelajar.

Najwan berkata, beliau melihat laman sosial Friendster milik Saiful dan melihat banyak gambarnya dengan pemimpin BN, termasuk Syed Hamid Albar, Mustapa Mohamed dan Azalina Said Othman.

"Pada 2008, Saiful meletakkan dirinya sebagai penyokong BN dan menyisytiharkan bahawa Anwar munafik.

Najwan berkata beliau melihat Saiful di ceramah politik dan pengadu berkempen untuk BN pada 2008. Saksi bagaimanapun menafikan Saiful mengidola Anwar seperti dalam pengakuannya.

"Dia benci Anwar," kata Najwan.

Ketika disoal balas oleh Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, Najwan menjelaskan beliau pernah berkhidmat dengan ADUN Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad dan dengan Kementerian Pengangkutan dan Universiti Teknologi Mara (UiTM) sebelum itu.

Najwan bersetuju dengan cadangan Yusof bahawa tidak pelik untuk menunjukkan gambar dengan menteri tetapi tidak bersetuju bahawa apa yang dikatakannya tentang Saiful sebagai spekulasi.


Sumber berita : Malaysiakini

40 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. saksi misteri staff kerajaan selangor beri keterangan berdasarkan friendster.

    nenek jiran aku pun boleh .

    aku ingatkan saiful ni ada bagitau najwan yang cerita liwat ni cuma rekaan saiful .

    rupanya betullah anwar ni kaki liwat.

    ReplyDelete
  2. apa yg gua nak bagitau ....terkena lg nampaknya Anwar. Serius bro. Mamat nih penyokong PR ke?. Hubungan dgn Anwar totally professional. Pegangan politik?. Anwar di kelilingi oleh manusia2 yg laparkan wang dan kuasa. Sikap Anwar yg akan membawa kepada permasalahan yg lain. Saiful, Rahimi....anak2 muda yg begitu mudah menjual maruah diri demi kesenangan hidup.

    ReplyDelete
  3. pPas
    apa pulak nenek jiran kau yg boleh jadi saksi? engkau sendiri pun boleh jadi saksi kalau kau teringin. Yang pelik bila najib dipanggil jadi saksi dia tolak pula. si najib takut temberang dia terbongkar. Rupanya si najib ni kaki temberang dan buat fitnah.

    ReplyDelete
  4. bunbinban,
    lu ni otak talak ka? gua mau cakap sama lu, itu olang kasi lui sama itu anak muda jual maruah ha banyak jahat lo! lu tau sapa ka? ...itu umnoooo punya boss lo!satu malaysia.

    ReplyDelete
  5. laaa najwan nikan saksi pembela . Tujuan dia duduk kat kandang saksi adalah untuk memberi keterangan bagi membuktikan anwar tidak meliwat saiful . Memanglah najwan ni staff anwar kat UPEN selangor . Tapi sebaliknya yang berlaku . Gambar Anwar Munafik tu adalah hujah paling bodoh yang aku pernah dengar ....ahhaahhah

    Najib dah jawab sapina dengan statement " Saya tiada apa apa keterangan yang releven dengan kes ini " ......hahhahhhahah

    ReplyDelete
  6. cuba teka siapa sayaOctober 4, 2011 at 2:28 PM

    Saiful berjumpa sendiri dengan Ezam selepas diliwat Anwar!

    Saiful bercerita sepenuhnya tentang kejadian yang telah berlaku kepada Ezam!

    Ezam adalah saksi yang sangat relevan dengan kes Anwar!

    Kenapa Anwar tak panggil Ezam beri keterangan?

    Anwar Takut lebih banyak rahsianya akan terbongkar!!....itulah yang sebenarnya...

    ReplyDelete
  7. Apa punya saksi!

    Ini saja yang Anwar mampu kemukakan??

    Memang sah Anwar akan ke penjara!!

    ReplyDelete
  8. cuba teka siapa sayaOctober 4, 2011 at 2:34 PM

    Kenapa tak panggil EzammmmmmMMMMM....????!!!!!

    bodOHHHHH!!!!



    heheheheeee....

    ReplyDelete
  9. Tak payah teka sebab mmg dh tahu ayat2 pecacai. Aku tak paham kenapa diagung2kan pemimpin munafik mcm senatak ezam. Dalam Islam orang munafik tidak layak dijadikan saksi, ko ponteng sek agama ke waktu kecik2 dlu? Ok pasal isu sepina di malaysia mmg Najis boleh kautim dengan Guni Petai, tp ko tgu yang Perancis punya nanti..adoi2 pening den

    ReplyDelete
  10. Kalau sekadar keterangan yg diberikan Najwan telah meletakkan Anwar bersalah adalah tidak relevan. Sesiapa pun boleh jadi saksi. Jangan terus menuduh terus Anwar bersalah!!!!! Siapa kita hendak meletakkan hukum....Ini adalah DOSA yg paling besar....kalau ianya tidak benar. Manusia akhir zaman ni sanggup jual agama demi utk mendapatkan kesenangan.... tolak agama pun tak pa....Sesiapa yg mengatakan Anwar sah seorang peliwat.....rugi tidak terkira ....kerana Allah swt tidak akan menerima semua amalan solatnya sepanjang hidupnya serta amalan2 lain......kerana bukan mudah utk melintasi amalan solat kita hingga ke langit yg ke 7.....Pada langit yg pertama lagi amalan sembahyang kita telah ditolak...mentah2 oleh Allah swt....Siapa yg rugi????? lebih baik jgn mudah menghina dan mengutuk....Serahlah sepenuhnya kpd Allah swt....Berhati2lah apa yg anda tulis dan apa yg anda bicarakan....Cermin diri sendiri. BAGUS SGTKAH KITA...HEBAT SGTKAH KITA....ADAKAH KITA PASTI DIMASUKKAN KE SYURGA.....FIKIRKAN KESUDAHAN HIDUP KITA....JGN TERLALU TAKSUB DGN POLITIK...INI SEMUA DUNIA.....

    ReplyDelete
  11. anon 2:48
    pecacai umno macam si rakab dan pPas tu mana takut dosa, bagi dia dosa tak boleh nampak buat apa nak takut. Yg hairan memang dah jadi tabiat binatang dua alam kadang2 komen dia cakap pasal dosa pahala...bagus punya berlakon si munafiq2 ni.pasal tu depa dok suka sgt dgn ezam katak..sama spesis.

    ReplyDelete
  12. cuba teka siapa saya....
    aku ada jawaban...TOYA.
    saifool is it you. hello! anybody there??

    ReplyDelete
  13. “Walaupun PM menasihatkan Saiful untuk membuat laporan polis dalam pertemuan pada 24 Jun 2008 itu, Saiful tidak membuat laporan polis sebaliknya membiarkan dirinya diliwat seperti yang didakwanya, dua hari kemudian pada 26 Jun 2008,” kata Karpal.

    Betul jugak kan.... langsung tak terfikir pasal ni sebelum ni.
    sebab sangka mengadu kpd PM selepas kena rupanya sebelum kena!

    ReplyDelete
  14. pPas, refer komen hang yg #1,

    lu percaya kt citer saypool berdasarkan apa?

    lu ada saksi tgk saiful kena entot ke?

    sekalipun lu x suka PAS, x kan lu nak tolak HUDUD bro...

    kalu x nak nampak, jgn jadi LIDAH PENYAMBUNG FITNAH bro...

    naya lu kat SANA nanti.

    ReplyDelete
  15. cuba teka = rakab pukimak bahalol
    panggil ezam?
    kah...kah...kah...
    ezam sibuk memburit kat indonesia..
    kah...kah...kah...
    ada pompuan simpanan ke?
    ini bukan pompuan simpanan dalam kotak...
    ini pemain utama...
    bini merana....
    kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  16. cuba teka siapa saya
    ................aku ada jawaban....BUTOH!

    ReplyDelete
  17. semakin panasssss.. trutamany buntut Saiful & VIPny

    ReplyDelete
  18. Aku nak tanya balik kepada macai UMNO.. kenapa pendakwa tak panggil ezam bangangggggggg!!!!!!!

    pendakwa sendiri pun tahu jika panggil ezam si katak, hujah dia akan nampak bangang macam 6 biji kotak yang didakwanya sendiri ada tapi sampai sekarang tak timbul2
    Tolollllllll!!!!

    ReplyDelete
  19. Baru kita tau mangkok ni busuk hati rupanya lama sejak 2008 lagi dah ada plan.Jaga kawan baik kita sekarang ni pun boleh makan kita balik , walaupun duduk semeja makan sama sama
    Orang macam ni nauzubillah jagan jadi kawan aku dunia dan akhirat. Kerana duit sangop gadai semuanya. Apalah malang sekali, biar susah didunia tapi senang diakhirat.

    ReplyDelete
  20. apa punya banganglah hujah penyokong Anwar ni .

    Najwan ni SAKSI PEMBELA . korang tau ker maksud saksi pembela tu .

    Kalau kes liwat ni satu konspirasi takkan saksi tahap merapu macam tu jer boleh peguambela kemukakan .

    Macam tu punya perjalanan kes pun korang takleh nak fikir lagi ker ??

    Teratai tak yah ugut aku pasal pembalasan akhirat lah . ko pegi tanya ANWAR tu apa hukum nya sengaja meletak kan diri kita dalam keadaan fitnah sedangkan kita boleh dan berupaya menghapuskan fitnah tu dalam masyarakat ???

    ReplyDelete
  21. camna caranya nak menghapuskan fitnah dlm masyarakat?

    terangkan sket...

    ReplyDelete
  22. pPAS,

    aku dah peringatkan ko...

    t/jwb aku abis kt cni...

    jgn tuntut apa2 lg dr aku...

    adios

    ReplyDelete
  23. non 2.58,

    nombor yang anda dial tidak ada dalam perkhidmatan kami.

    kehkehkeh...

    ReplyDelete
  24. non 4.32,

    Kenapa pulak pendakwa nak panggil ezam??...keterangan Saiful dan bukti DNA sudah cukup untuk mensabitkan Anwar!

    Sekarang Anwar yang patut panggil Ezam beri keterangan kerana nak membuktikan jika benar wujudnya konspirasi!

    ReplyDelete
  25. hahahahahaha.....kalau korang nak tau, cubatekasiapasaya tu ialah binidoll si ra yang tembam mambam tu la, siapa lagi...tak kan tak kenal lagi tulisan bini dia....like husband like wife la.....

    ReplyDelete
  26. kalau panggil ezam..sikatak lompat, barulah perbicaraan ini bertambah syook.. ezam akan kata najib pun terlibat, big mama pun terlibat, lepas tu peguambela pun sapina lagi Najib dan bini dia (Big Mama).. Najib balas lagi guna peguam, minta supaya dia tak boleh disapina.. setiap kali memohon pengecualian sapina guna lagi duit rakyat (duit aku dan hangpa semua, perbicaraan bertambah panjang.. bila nak habis? bagi PR ke putrajaya barulah kes ini akan berjalan dengan adil
    **PS - kalau saya jadi PengikutPas, saya malu nak mengaku PengikutPas ni, kalau mulut saya tidak boleh lepas dari memaki hamun dan mencarut.. lebih baik PengikutPas tukuar kepada PengikutUmno.. lebih relevan

    ReplyDelete
  27. kalau bini ra tembam membam mesti ada kurap kat celah kangkang...
    rakab oh rakab...
    awat hang selalu dipermainkan?
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  28. Rakyat terus menunggu...
    Rakyat terus menanti,,,,
    Rakyat terus bersabar....
    Rakyat terus berdoa....
    berdoa itu senjata ajaib....
    doa itu hak Allah....
    bejaga-jaga si zalim.....
    masa dah hampir...
    waktu dah dekat.....

    ReplyDelete
  29. Pasal apa la semua pembantu DSAI dan yg lepas2 dikategori "Mat Jambu" aje..tak pernah yg tak jambu..kebetulan ke..atau syarat interview ke...bila anak dara tengok pembantu DSAI boleh cair..kalau Makyah tengok cintan habis..htr sms sampai pagi..

    P/S: Tolak pi tolak mai..asyik pembantu2 DSAI aje yg kena...kena jawab, kena bela, kena balun dan kena apa2 aje..

    ReplyDelete
  30. panggil ezam serupa panggil aku ..

    dengar cerita je ... serupa kita jugalah..

    cerita nya semua org tahu.. tp boleh kita buktikan yg anwar tu benar benar melakukan perbuatan tsbt?

    org yg pertama tahu dan jumpa sendiri dgn saiful ialah najib..

    ReplyDelete
  31. pPas 4:37pm hakikatnya ialah kau tak tahu perjalanan mahkamah.

    aku bg kau peluang sekali lg .. fikir baik baik 'kenapa Najwan jd saksi pembela'.

    kau main chess tak???

    ReplyDelete
  32. rakab oh rakab ..

    keterangan saiful dan dan sudah cukup mensabitkan anwar..

    kalau mcm tu kenapa pendakwa soal balas saksi pembela..

    duduk je biar aje saksi anwar yg bg kenyataan..

    sebelum anwar kata dlm mahkamah tuduhan ini adalah konsprasi, awal awal lagi pendakwa panggil ezam utk mematikan hujah anwar..

    ReplyDelete
  33. ezam dulu pun pernah jadi pembantu anwar...

    ReplyDelete
  34. Ada lagi seorg kawan saiful yg kira rapat juga..nama dia Mohammad Hanif Abdullah, dia nie bekas Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UDM...dia ada info..dan boleh tolong cari kebenaran..siapa yg bersalah...

    ReplyDelete
  35. non 10.54,

    Untuk membuktikan bahawa saksi pembela tu tak boleh dipakai...

    sebab itu pendakwa soal balas...

    ReplyDelete
  36. akp,
    hang kata najwan ni jambu???
    bro, samada hang ni, gay atau jenis cuckold tak tahu lah. tapi bila hang kata mamat ni jambu, samada hang memang ada hati kat dia atau bini hang ada hati kat dia. binatang yg tolong bini dia cari lelaki lain adalah babi.

    ReplyDelete
  37. rakab
    hang pun kawan baik si "sperm-bank" bergerak tu kan. pi lah jumpa pendakwa raya, kata nak sgt jadi saksi depa. yg dok menyalak kat sini apa hal!

    ReplyDelete
  38. Untuk membuktikan bahawa saksi pembela tu tak boleh dipakai...

    tak payah lah.. kan dah ada bukti kukuh dna .. dan keterangan sialfool

    saksi boleh pakai tak leh pakai dah tak jd masalah..

    pPAS.. dah tahu kenapa najwan jd saksi pembela.. yg kau kata tahap merapu...

    ReplyDelete
  39. Mohammad Hanif Abdullah,.. lebih layak jd saksi pendakwa.. utk kontra kan dgn kenyataan najwan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post