Zahrin dah tak tentu hala.. Amir kata.



PULAU PINANG, 13 Oktober: Dewan Pemuda PAS dan Angkatan Muda KeAdiLan Pulau Pinang tidak bersetuju dengan cadangan Parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrin Mohamad yang mahu mempupolarkan semula membabitan syarikat 'rokok' dan 'arak' dalam urusan bola sepak negara.


Walhal 'rokok dan arak' kata mereka telah pun ditolak dalam arena bola sepak negara apabila Malaysia tidak lagi mengambil syarikat rokok 'Dunhill' untuk dijadikan penaja sukan sepertimana dulu.

Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Yusni Mat Piah membidas cadangan itu yang dianggap terkebelakang jika berfikiran bahawa hanya wang dari dua syarikat tersebut sahaja mampu meningkatkan prestasi serta sebagai punca dana oleh persatuan bola sepak negeri termasuk Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP).

"Jelas sekali Umno tidak boleh memisahkan diri mereka dengan wang hasil penjualan rokok atau arak.

Kita tahu walaupun beliau ahli Parlimen bebas namun suara itu adalah suara Umno dan Barisan Nasional (BN), "ujarnya.

Sensitiviti umat Islam

Sementara itu, Ketua AMK Pulau Pinang, Amir Ghazali pula menyifatkan Datuk Zahrin tidak ada hala tuju sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan yang boleh menghiris perasaan umat Islam.

Bola sepak katanya, bukan sahaja diminati oleh bukan Islam di Malaysia bahkan lebih ramai peminatnya terdiri daripada orang Islam maka kenyataan itu satu kenyataan biadap.

Sepatutnya beliau sebagai Pengerusi FAP harus mencari kaedah lain yang lebih efesyen bukan ortodok walaupun untuk menanggung kos pengurusan bola sepak.

"Beliau sendiri tidak boleh bertindak baik terhadap FAP yang juga tidak lekang dari menghadapi masalah kewangan.

Patut beliau lebih bijak bukan menjadikan hasil rokok dan arak sebagai harapan, " katanya.

Semalam, Zahrain mencadangkan supaya kutipan cukai dari arak dan rokok disalurkan untuk pembangunan sukan khususnya bola sepak.

Menurutnya, walaupun rokok telah diharamkan sebagai penaja utama dalam sukan, kutipan cukai oleh kerajaan boleh disalurkan semula untuk tujuan pembangunan bola sepak negara.


Harakahdaily

13 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. nk masyukk lebih lagi la tu... nk kayakn diri sendiri..

    ReplyDelete
  2. Kalau Ong Ka Teng atau pelakun porno yang cakap Yong tak terkejut, tapi ni orang Islam. Aduhai...apa dah jadi dengan golongan katak ni?

    ReplyDelete
  3. Kenapa gigi berlumut?
    kuat merokok, minum arak dan makan duit haram...
    kah...kah...kah....
    haramjadah ni dah kekurangan pulus.....
    kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  4. Dia tu kan ke penyokong tegar Anwar dan PKR dulu...

    Kenapa dia sampai lari..?

    Bila dia keluar PKR, kau semua belasah teruk-teruk seolah-olah dia tiada sikit pun jasa pada PKR.

    Nasib baik dia sempat keluar pkr,..selamat dia dunia akhirat!

    kau semua bila lagi..?

    ReplyDelete
  5. fuck you lah rakab@bakar.

    ReplyDelete
  6. si zahrin ni sejak bila tahu hukum? tak ada soal halal haram dlm kamus dia...yg penting duit masuk. nasib baik lah dia sedar diri dan keluar pkr, kalau tidah habis kita bersubahat sama. Yang jahat dan yg kufar tu tempatnya bersama mereka yg sesat.
    cuma gent otak lembu umno saja yg bela si katak gemuk ni.

    ReplyDelete
  7. rakab oh rakab..

    tp skg dia penyokong tegar jiban. org yg bangang mcm dia mana boleh tahan lama dlm pakatan.

    dan org mcm ni lah yg dikutip umnot.

    tak terfikir ke kalau 'rokok' dan 'arak' dibabitkan dgn sukan maka kita kena pulak kempen supaya anak anak muda merokok, kena buang amaran merokok ganti dgn merokok memajukan sukan, dan arak pulak di tambah jumlah jualannya.

    ingat dia masuk amnot jd bijak sb org umnot yg bijak mcm rakab pun bukannya ramai. rupa rupanya lebih bodoh dr rakab.

    kita belum tentu selamat dunia akhirat selagi kita bernafas.. baik mcm mana pun lah.

    ReplyDelete
  8. Pemilik baru QPR, dia menurunkan harga tiket utk menarik lebih ramai penonton.

    zahrin pulak malas nak berfikir .. senang bg dia libatkan rokok dan arak.

    harga tiket tak berbaloi dgn mutu permainan.. hrpkan semangat kenegerian je ..

    ReplyDelete
  9. zahrin ni dah gila!!!
    malang sungguh rakyat bayan baru kerana sistem pemilihan sekarang tak membolehkan kami rejam si munafiq ni. zahrin ni sudahlah gadai maruah dia, kini semakin melampau sampai tak kenal halal haram. rakyat bayan baru tertunggu2 bila zahrin nak turun...kami pakat nak ludah muka si zahrin ni.

    ReplyDelete
  10. Ulama Rakab memberi fatwa zahrain akan selamat dunia akhirat...
    kah...kah...kah...
    terguling-guling...
    terpancut-pancut...
    terkencing-kencing....
    terberak-berak....
    kah..kah...kah...
    ahli fatwa pukimak...
    ahli fatwa lancau....
    ahli fatwa cibai...
    kah...kah...kah...
    masuk kepala dalam cawan tandas dan flush...
    nanti boleh cerdik..
    kah...kah..kah..
    tak mampos lagi
    boleh

    ReplyDelete
  11. cara mudah mat katak korek duit...
    banyak sgt hutang...

    ReplyDelete
  12. ZAHRIN, BERENTI LA JADI ORANG POLITIK,JADI TOK SIAK KAT MASJID LAGI BAGUS.

    ReplyDelete
  13. burn@rakab
    telah dinaik taraf menjadi
    ahli ulamak dalam semak yg bertauliah di jabatan penyelewengan dan fitnah.jadi dia mempunyai kelayakan untuk memberi ceramah dan penyampaikan fakta seleweng yg diakui oleh macai2 amenopornoapcomunis. nak dapat sijil ni kena gie menuntut kat besan janda mah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post