Zambry anggap tiada kawasan 'hitam' di Perak

BN Perak menganggap tiada kawasan mengundi yang boleh dilabelkan 'hitam' iaitu yang tidak boleh dimenanginya dalam pilihan raya umum akan datang.

Menteri Besar Datuk Seri Zambry Abdul Kadir yang juga pengerusi BN Perak berkata sama ada 'hitam' atau 'putih' sesebuah kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen bergantung kepada strategi parti di samping usaha dan kerja keras setiap anggota untuk aktiviti masyarakat di situ.

"Sukar katakan kawasan tertentu sebagai 'hitam' sebab ini adalah politik. Kadangkala kawasan yang dianggap 'putih' (peluang cerah untuk menang) boleh bertukar 'hitam' kerana politik adalah sesuatu yang dinamik," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada Hari Bertemu Pelanggan di Ipoh, semalam.


Beliau memberi contoh, dahulu ada yang menjangka BN tidak boleh menang kerusi Parlimen Ipoh Timur sedangkan BN pernah memenanginya, begitu juga bagi kerusi Parlimen Ipoh Barat.

Zambry berkata beliau enggan mempercayai pandangan wujudnya kawasan 'tertutup' kepada BN sehingga mustahil untuk parti itu memenanginya.

Beliau berkata semua komponen BN umpamanya MCA boleh meraih kembali mendapat sokongan di kawasan tradisi yang ditandingi termasuk kawasan yang berpotensi untuk menang berdasarkan aktiviti yang dilaksanakan di situ.

Katanya MCA di bawah presidennya sekarang, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, adalah parti yang paling aktif menjalankan pelbagai aktiviti dan usaha seperti itu berupaya mengembalikan kepercayaan rakyat serta menggambarkan tahap penerimaan rakyat terhadap parti itu.

Zambry juga berkata pada prinsipnya persetujuan mengenai cadangan pertukaran kerusi antara parti komponen BN telah selesai tetapi penilaian masih diteruskan dari semasa ke sesama.

Mengenai dakwaan ADUN Pasir Panjang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada PAS dalam sebuah akhbar semalam bahawa budaya mencantas dan masalah perebutan kerusi hanya berlaku dalam Umno, Zambry menyifatkan kenyataan itu sebagai 'merapu'.

"Cakap merapu, saya tahu mereka (Pakatan Rakyat) di Perak sedang 'berperang' teruk, masing-masing nak berebut kerusi, cuma orang itu (Mohammad Nizar) kata mereka tiada masalah," katanya.

- Bernama

16 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Si Zambry Black buat kenyataan mcm tu sbb nak sedapkan hati je...hakikatnya dalam hati dia tuhan saja tahu. Kawasan hitam ni buakan kat Perak sahaja, 1Malaysia melambak2 kawasan hitam. Silap kat Putrajaya skrg ni, jgn kata kawasan putih, kawasan kelabu pun belum tentu ada...semua hitam legam.

    ReplyDelete
  2. pangkor memang kawasan hitam...
    sbb ada budak hitam....
    budak ini kah yang ada dlm bas?
    macam tak nampak je..
    gelap....
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  3. Bercakap cukup riak takburnya dia ni, padahal semua rakyat tahu hanya ada satu saja kawasan putih di Perak, kawasan gigi dia aje, selain dari tu semua hitam!

    ReplyDelete
  4. kalo DS Zambri nak dibandingkan dgn DS Nizar memang jauh bezanya. Alim DS Nizar baru setakat hitam didahi, tapi alim DS Zambri hitam satu badan dia.

    apa yg DS Zambri kata mmg betul.. kata2 org alim, mmg diPerak tak ada kawasan hitam sbb dekat DS zambri dah mmg hitam pun.

    ReplyDelete
  5. mana nak ada, semua dah bersih kena tebang, balak dah habis jual... cuma yg ada orang itam-birat....

    ReplyDelete
  6. Kami amat sangat BENCI kepada ini mamak yang telah musnahkan warisan hutan negara di Temenggor/Belum. Balak2 telah banyak dikeluarkan mengakibatkan banyak binatang kehilangan tempat tinggal. Celaka punya mamak! Sama spt mamakkuty jaga kroni2 dan poket sendiri!!!

    ReplyDelete
  7. Nama sebenar Zambry india adalah Karupannan.

    Nama yang diberi ibunya.Masyarakat India kat Pangkor semuanya tahu nama ini.

    Nama Zambry tu bapa angkat yang kasi.

    ReplyDelete
  8. Apa cerita 3 org yg melompat tu skrg smpai politik Perak brgolak?? Dengar cerita dah kaya-raya woo.. tolong cerita skitt..

    ReplyDelete
  9. Mana ppas, rakab, cuba teka saya siapa? kenapa bila entri mcm ni tak cepat2 komen. DS Zambry aka Pele Pangkor sudah tak senang duduk dan tgulah kebangkitan rakyat Perak.

    ReplyDelete
  10. Apa pasal ler puak pakatan nih ,..jumudnya melampau-lampau!

    Cuba fahamkan kenyataan Zambry tu secara keseluruhan!

    Tidak ada kawasan hitam !,...yang penting usaha dan strategi yang tepat,..mana-mana kawasan pun mampu di menangi.

    ReplyDelete
  11. ra tu sebenarnya rakab!..tersilap taip...

    heheheheee..

    ReplyDelete
  12. tersilap taip?.....hahahahaha...mana tak silapnya, kau menaip pakai lidah kau yang dah kebas asyik dok menjilat burrr binidoll je....kahkahkahkah!

    ReplyDelete
  13. zam,..kau dah makan ubat ker belum ???

    ReplyDelete
  14. Betul kata Zamby..akp setuju...sebab pd PRU 12 rakyat tak tengok calon2 wakil rakyat dari PR..cuma tengok bendera2 roket, mata dan bulan..terus pangkah...di kawasan putih BN pun tumbang....persepsi rakyat time tu..marah sungguh2 kt BN pasal..PakLah depa kata lembap, pasal minyak petrol naik tinggi, pasal DSAI dah keluar penjara dan pasal PAS nak buat hudud..ada lagi tak tertulis..

    PRU 13, kali nie rakyat dah tahu parti mana benar2 tolong rakyat...depa dah tak tengok bendera macam PRU12 lagi, depa tengok parti mana buat kerja..bila janji mesti dibuat..lambat atau cepat aje..janji buat..

    ReplyDelete
  15. CAMBRY BLACK 2.0E aka CAMBRY HITAM METALIK belum daftar 2007 jepun spek..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post