Bukti, UMNO dah lama bersahabat dengan Israel..

Sila lihat dokumen diakhir entry..

Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa berkata sikap membisu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed apabila diajukan soalan mengenai hubungan diplomatik dengan Israel disifatkan mempunyai ‘udang disebalik batu’.

Er mendapati kenyataan dalam sebuah laman web www.anakmudamalaysia.com bahawa wujud beberapa dokumen kastam, buku-buku dan ucapan Menteri Perdagangan dan Industri Israel yang menunjukkan hubungan dagang dengan Malaysia.


Maka penjelasan lanjut dikemukakan beliau ketika persidangan Dewan Rakyat semalam sehingga menyebabkan beliau diarahkan meninggalkan dewan oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Katanya disebabkan keengganan menteri menjawab disebalik kebenaran laman web itu menunjukkan seolah-olah kerajaan menyorokkan sesuatu berhubung hal tersebut.

“Saya hanya meminta Menteri untuk menjawabp benar atau tidak wujudnya hubungan dagang ini. Sekiranya tidak, Perdana Menteri harus menafikan kenyataan Menteri Perdagangan dan Industri Israel, Mischa Harish yang menyebut secara jelas dalam kata-kata aluan beliau dalam majalah promosi perdagangan Isreal.

Menteri Israel itu dipetik sebagai berkata, “The public declaration of the Malaysian Prime Minister and Minister of International Trade and Industry that their country intends to pursue economic relations with Israel is another milestone in the development of trade in this continent.”

“Kenyataan Mischa Harish ini boleh mengguris hati bukan sahaja umat Islam di Malaysia tetapi juga seluruh rakyat yang mengutuk kekejaman tentera Zionis Israel terhadap rakyat awam Palestin beberapa tahun ini,” dakwa beliau.

Menurut Er selama ini kerajaan Barisan Nasional (BN) kerap menuduh Pakatan Rakyat sebagai agen zionis, namun hakikatnya mereka yang sebenarnya bersekongkol dengan Israel.

Er berkata isu ini bukan kecil kerana ia melibatkan pandangan dunia terhadap Malaysia, memandangkan seantero dunia menyelar kekejaman Israel terhadap Palestin.

Jelas beliau, Malaysia dilihat vocal dalam menyuarakan pandangan mengutuk kekejaman Israel, malah negara kita aktif menyalurkan bantuan kemanusiaan terhadap penduduk Palestin.

“Kenyataan Mischa Harish dan pendedahan dokumen Kastam transaksi perdagangan dengan syarikat berpengkalan di Israel, apatah lagi keengganan Menteri menjawap boleh mencacatkan pandangan dunia terhadap inisiatif Malaysia terhadap isu kemanusiaan di Semenanjung Gaza,” katanya yang juga wakil rakyat dari DAP.

9 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Astagfirullahalazim....apa dah jadi dgn Pm dan Menteri2 sekarang ni.... dah laa tak sudah2 makan duit rakyat, tipu duit rakyat, songlap duit rakyat, fitnah sana-sini dan mcm2 perkara keji dia org buat... Sekarang ni berhubung dgn Yahudi Laknatullah plak...
    Takkan kiter leh mati klu tak berhubung dgn anjing laknat tu... Takkan kiter leh susah klu tak benarkan anjing muay Thai dia org masuk sini....aper nyer HAPRAK pemimpin kiter yg sanggup jual maruah kerana kuasa dan wang.
    Aper kejadah semua ini!!!!

    ReplyDelete
  2. umno memberi sokongan rejim menyembelih penduduk palestine..

    ReplyDelete
  3. Sbb itu selepas rebranding dinamakan UMNO-APCO. Walaupun DSAI dh tunjuk bukti bertulis dan tandatangan perjanjian antara Malaysia dan APCO tp puak2 pecacai masih percaya kepada pemimpin2 ulung UMNO-APCO. Siap bayar setahun 77 juta. Dalam Al quran terang2 tulis kejahatan kaum yahudi dan nasrani

    1. Al-baqarah ayat 120
    "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu." (QS. 2:120)

    2. Al Maa’idah Ayat 51

    "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim."

    ReplyDelete
  4. Malu rasany baca artikel ni sbb yg suarakn isu ini adalah orng cina dari DAP (Er Teck Hwa). Bukanny isu peninju Israel tapi ISU DAGANGAN NEGARA DENGAN ISRAEL. Mana prginy orng melayu Islam??.. .

    Petualang negara kita adalah UMNO. Umno adalh pengkhianat kpd bangsa sendiri & MALAYSIA keseluruhnny. Syabas kepada Er Teck Hwa. Bangga punyai pemimpin mcm ni.

    ReplyDelete
  5. amno-apco dgn israel ni da lama bersahabat baik la oii.. rakyat je yg bodoh dan mudah kena tipu

    israel da ajar mcm mna nk bodohkan rakyat dan TERBUKTI berkesan hehehe

    juga dapat blajar cam ne nk sembelih melayu dan islam

    israel ajar mcm mna nk rompak / tipu / tindak wang negara dan rakyat

    kan banyak faedahnya berkawan dgn israel kan kan3

    o ye. . israel juga ajar cik puan rakab bukak kedai runcit tau. . siap pas ni nk kenakan GST lgi la.. ape la kao org ni. . itu pun tak tau lgi ke oiii hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  6. rakab 8.35AM tu TEORI rahman yang nyamar

    aku nyamar sesekali je..

    ReplyDelete
  7. "O ye who believe! take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them. Verily Allah guideth not a people unjust."

    Surah Al-Maidah, ayat-51.

    ReplyDelete
  8. buat pencacai BN yg xfhm bahase,...

    "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim."

    Surah Al-Maidah, ayat-51.

    ReplyDelete
  9. PENCACAI UMNO NI MANA ADA IMAN.YANG DEPA TAU FULUS SAJA.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post