Dulu Pak Lah... Kini Najib...



Memalukan apabila sebuah portal berita berpengaruh Indonesia menyiarkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidur semasa Persidangan Ketua Negara Komanwel (CHOGM) di Perth Australia minggu lalu.


Laporan AntaraNews.com bertajuk “Pengadilan Malaysia menentang larangan berpolitik mahasiswa” itu menyiarkan keputusan Mahkamah Rayuan terhadap kes empat mahasiswa UKM yang memutuskan Akta Universiti Dan Kolej (AUKU) bertentangan dengan perlembagaan.

Namun gambar Najib yang tidur ketika CHOGM menghiasi laporan itu seolah-olah memperli dan memperlekeh perdana menteri.

Imej tidur ketika menghadiri mesyuarat atau sesuatu persidangan penting sinonim dengan Perdana Menteri terdahulu, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Abdullah menyebabkan BN mengalami kekalahan teruk pada Pilihan Raya Umum 2008, apabila lima negeri tumbang kepada Pakatan Rakyat.

Najib mengetuai delegasi Malaysia ke mesyuarat itu yang dirasmikan oleh Ratu Elizabeth II, yang juga Ketua Komanwel pada Jumaat lepas.

Beliau adalah antara 53 ketua-ketua kerajaan yang menghadiri mesyuarat tiga hari itu yang berakhir pada Ahad, dengan bertemakan “Membangun Ketahanan Nasional, Membina Ketahanan Global”, dengan sub-tema “Wanita Sebagai Agen Perubahan”- keadilandaily.com






Gambar Najib tidur tu, asalnya dari SINI

27 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Rakab kata Najib tu tido mcm Berahim Ali tido. Dia tido tapi telinga mendengar.. Hehehe

    ReplyDelete
  2. Eddy Izhar · Pengulas Tertinggi · Penang, Malaysia

    KESIMPULANNYA:
    Menjelang PRU13 yang akan tiba tidak lama lagi. Mungkin awal tahun 2012 nanti. Rakyat Malaysia sekali lagi akan mengundi dan menentukan siapakah yang akan memerintah Malaysia selama 5 tahun lagi. Jika rakyat tersilap memilih pemimpin-pemimpin yang tidak amanah, gila kuasa, maksiat, rasuah dan sebagainya. Negara Malaysia yang tercinta ini akan menjadi huruhara dan tidak stabil dari segi ekonomi dan politik yang akan mengundangkan kesengsaraan kepada rakyat.
    Ada juga sesetengah pemimpin yang mempermainkan hukum Hudud Allah, mengkhianati undi rakyat dan melompat parti dengan habuan-habuan yang tertentu. Rakyat akan rasa tidak puas hati, marah dan tertekan dengan kenyataan-kenyataan yang boleh memecahbelahkan perpaduan umat Islam. Dengan ini musuh-musuh Islam akan mengambil kesempatan seperti " Menangguk dalam air yang keruh".
    Jadi marilah kita sama-sama berdoa supaya pemimpin-pemimpin begini tidak diberi kemenangan dan mendapat kuasa untuk memerintah Malaysia termasuk pemimpin-pemimpin yang menyesatkan umat Islam.

    ReplyDelete
  3. cik puan rakab kata. .
    bapak tiri dia ni tido lena kerna mimpikan saat indah dan manis bersama althatuya la

    ReplyDelete
  4. ramai ahli2 umno tegar kini kuciwa dgn sikap pemimpin umno.Baru kami sedar bahawa umno 30 tahun dulu adalah berbeza drp umno selepas era mahathir.Disangkakan permata rupaya kaca yg menikam rakyat.Tumbangkan UMNO ni,sebab terlalu ramai pemimpin UMNO yg pandai bercakap,tetapi hakikatnya semua kosong dan sungguh mengeciwakan.Sedarlah wahai rakyat marilah kita tukar kerajaan yg ada kini....demi masa depan anak cucu kita.Ramai guru2 agama berhempas pulas menentang penjajahan british dahulu seperti Tok janggut,dato bahaman, mat kilau dan ramai lagi,akhirnya kita terlepas dr cengkaman panjajahan.Maka tugas yg sama juga harus kita pikul untuk menyelamatkan aanak cucu kita drp proksi kepada puak yahudi ni.

    pak tua

    ReplyDelete
  5. tiiiidurrr lahhhh wahaiii pm kuuuuu
    bila jaga nanti pi cari kerja kat McDonalds.

    ReplyDelete
  6. bodo la lu org semua.. gambar surat khabar indo lu bleh pecaya? kot PM tu pejam mata kejap ka knp lu org tk bleh pikir? mmg gampang tahap taik lu org semua! gambar nik ajis, hadi malah semua org pas tido lu org tk pecaya plak. yg lg pelik, video klip ketuak umum pkr lu org tk percaya plak.. kah kah kah.. mmg sesuai dah lu org jd PAS - Pengikut Ambiga Sreevanasan tu..

    ReplyDelete
  7. penat beb.. kena hantar anak bini g shopping sakan.

    ReplyDelete
  8. malam balun kuat...
    baik punya rambut perang....
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  9. Korang semua kesianla kat dia. Korang ingat kt putrajaya dia boleh tidur nyenyak ke sebelah big mama? Pejam mata tp tak lena beb. Itulah peluang dia tidor sekejap, itupun korang dah bising. Dia tengah pikir 'anak bini aku shopping sakan kt cni apa aku nak bg alasan kt malaysia nanti'. Sbb tu sebelum apa2 baik aku g mekah dlu mintak ampun byk2. Tp adakah dosa sesama manusia akan terhapus? jawapannya tidak sama sekali. Altantuya akan sentiasa hadir dalam mimpi2mu Najib.

    ReplyDelete
  10. Mat kaki burit ni bila terlena sekejap mesti termimpi burit....
    PM sampah....
    PM bangsat...
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  11. Penyokong-penyokong pakatan haram semakin menunjukkan kedangkalan pemikiran mereka.

    Tepat seperti kata saudara rexuan,...Najib bukan tidur..

    daripada ratusan gambar yang di rakam, ternyata gambar ketika najib melelapkan mata yang sengaja dipilih untuk di pamerkan...

    Apakah tujuan media Indon tu buat sedemikian,..aku fikir ASD pun tahu.

    Kalau Najib tersandar serta terlentok kepalanya, bolehlah diandaikan beliau tertidur !

    Tetapi dalam keadaan duduk tegak,..
    TAK MUNGKIN !!

    bangang betul penyangak pakatan hina nih,...buat fitnah macam makan kacang jer !

    ReplyDelete
  12. Alaaa korang ni tidor kejab pun salah ker....kesian kat dia sebab tak larat nak pikir aper yg bini tengah melantak kat luar tu...ntah berapa juta plak dia dah habiskan..
    simpatilaa kat dia...

    ReplyDelete
  13. non 4.16PM,

    ha'ah laa..Wan Ajijah tu entah dah berapa lama tak dapat tidur malam !
    asyik memikirkan nasib badan yang tak habis-habis dirundung malang !

    kesian kan,kan,kan

    ReplyDelete
  14. cik puan rakab lagi tak dapat tidur malam ! ! !

    asyik memikirkan nasib badan bini dia (bini cik puan rakab le ni oii) yang tak habis-habis 'dibalon, dipulon dan digomol' oleh mat indon dan mat bangla ! ! !

    kesian kan, kan, kan

    ReplyDelete
  15. Cheh TEORI rahman @ Pemgikut PenganutPas,

    hang ni mengekor jer mana aku pergi laa..syuuh, syuuuuhh, nah ambil sekupang pii main jauh-jauh !

    ReplyDelete
  16. normal lah. sume org tdo.

    tp ini makhluk, tdo taim mesyuarat lol. bkannye mesyuarat ketua darjah ke ape. mesyuarat cam beso ni. lol. MEMALUKAN.

    ReplyDelete
  17. eh. maybe die takut Bini, tu yg xckop tdo kat umah. ye la kan, kne kasi Bini tdo dlu, then kne bgn awal dr Bini. ngeh ngeh

    ReplyDelete
  18. Sexsuan yg bodoh ikut sedap mulut je melulum peliq,yg dipesoalkan kenapa pilih gambar mat mongol tidur meleleh air liur,tak tidur pun air liur meleleh,pm yg bagi aku terbenggang ke6 lam malasia,yg bodoh sexsuan dan rakab asik pam burit mat mongol,persidangan rantau luu fahamkan wakil malasia,pmlagi tu buang masa hantar spesis mcm ni,inilah kera2jaaaaan umno yg bonggok kerja2 yg banyak buang duit rakyat,duit aku diapakai membazir,aaayg mcmni lah rakyat benci tak suka hanya yg suka melayu yg bodoh mcm sexsuan dan rakab,zaman skrang mana ada kerja2 nak memperbodohkan rakyat sendiri,kamu berdua patut sedar siapa kamu org dah berinovasi kamu asik silak kain fatpig aje,bodo2 siapa yg ajar kamu mcm ni makin bodo,munkin Mamakdir atau umnorogol hari2 tengok video porno otak pun mcm taikpuki....jgn dulu nak syok tunjuk juboq kat blogni...tolollll

    ReplyDelete
  19. AKU TAK BUAT KEJE PUN ORANG2 YANG BANGANG KAT MALAYSIA TETAP UNDI AKU GAK.DEKAT PILIHANRAYA NANTI AKU HULUR 2-3 RATUS SENYAP PUAK BAHALOL TU

    ReplyDelete
  20. taukeh rakab 3:56 pm najib mmg bukan tidur. taukeh rakab tak faham 'Namun gambar Najib yang tidur ketika CHOGM menghiasi laporan itu seolah-olah memperli dan memperlekeh perdana menteri.'

    Yg dimaksud 'tidur' ialah tak buat kerja. ini psl isu mahkamah tentang larangan mahasiswa berpolitik. ini cuma salah satu kepincangan kepimpinan najib. kalau isu lapuran ketua audit, najib bukan lg 'tidur' tp 'terlena'..

    jd dgn itu aku hrp taukeh rakab faham apa yg dimaksudkan tidur dan gambar hny hiasan sbg menyindir .

    ReplyDelete
  21. Terlelap setika diwaktu meeting..biasa le..kekadang kita pun terlelap juga time meeting, bila isu2 yg dibincang tiada kaitan dgn kita...

    P/S: Terlelap dimeja meeting tak panas sangat..tapi terlentang..terbaring..terangkat dikatil dgn Cina doll atau awek Siam..masalah lagi besar.

    ReplyDelete
  22. Dulu kepala bantal... Now what..?

    KAPALA JUBOQ?!

    Semalam Bang Najib tak tido ke...? Ke jaga babi gempal (Rosmah)?

    Hehehehe...

    ReplyDelete
  23. istimewa utk penyokong pakatan haram yg komen diatas yg BODOH belaka klu ye pun nak percaya gambar tu menunjukkan tidor pikir2 lah yer.........klu nk snap gambar 1sec=5snap pun boleh so maknanya org tgh kelip mata pun boleh shot pic tu

    hahaha ada gak puak pakatan harami yg bodoh yer

    ReplyDelete
  24. Tengok muka pun macam orang bodoh, terencat akal!!!

    Enough is enough, Najib,Umno dan BN wajib di jatuhkan...

    ReplyDelete
  25. Kesian tok bijan, tak habis2 kena fitnah... apa salahnya dia terlelap seminit dua. bukan ada pe yg penting sgt dibincangkan kat CHOGM tu. lepas lunch pekena kari koala dengan kangaroo masak kicap mesti la lentok. tengok bibir pun mcm org terliur je.. lidah tu mesti gian nak menjilat bibir.. hehehe..

    ReplyDelete
  26. x baik fitnah tanpa bukti..ibarat dosa membunuh

    ReplyDelete
  27. anon 8:44 am

    bukan apa .. saje nak test ko org.
    bukannya kita org tak tahu kadang kadang ada jugak gambar yg kita ambil mata tertutup. tu tengah posing lak.

    jd faham tak apa kesan dan buruk nya fitnah. baru je kata najib tidur masa CHOGM. belum buat clon dia dlm bilik hotel.

    ko pandai pulak psl kamera dan snap..

    fikir fikir kan lah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post