Selangor sahut cabaran Noh untuk urus Pusat Fidlot.. Apamacam Noh?



SHAH ALAM – Kerajaan Negeri Selangor bersedia menyahut cabaran Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar untuk menguruskan ladang satelit dan keseluruhan National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) di Gemas, Negeri Sembilan.


Exco Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, Dr Yaakob Sapari berkata, beliau sudahpun menghubungi Persatuan Penternak Negeri Selangor serta penternak di Negeri Sembilan dan Melaka untuk mengendalikan ladang tersebut.

Menurutnya, beliau akan membuktikan mereka berjaya dengan memberikan projek tersebut kepada penternak yang sepatutnya, bukan kepada mereka yang tidak tahu bagaimana untuk mengusahakan ladang ternakan.

“Berikan peruntukan itu untuk kami mengendalikan, tidak perlu gunakan syarikat swasta untuk menguruskannya. Bagi peruntukan itu pada Jabatan Veterinar, bila-bila masa 300 penternak di Selangor, 200 di Negeri Sembilan dan 100 di Melaka bersedia untuk masuk.

“Jabatan Veterinar Negeri Selangor bersedia membantu kita dan saya akan menulis surat kepada Menteri untuk memberikan ruang kepada saya dan penternak di Selangor, kita tawarkan juga penternak di Negeri Sembilan dan Melaka untuk masuk ke kawasan ini,” katanya.

Yaakob berkata, sekiranya Noh ingin menyelesaikan masalah tersebut, beliau perlu menyerahkan kepada penternak yang layak malah ia dapat mengurangkan sebahagian import susu, lembu tenusu dan daging lembu dari luar negara.

Dalam pada itu, beliau kesal kerana Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani dikendalikan seorang menteri yang tidak mempunyai pengetahuan tentang pertanian.

Sinar Harian

9 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. alahai tertelan le teloq lembu sharizat juga teloq khairi jamaludin kat kerongkong noh omar ni le kan kan3
    hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  2. Bodo exco selangor ni..
    projek rakyat yang ada pun tak terbuat , nak tambah masalah lagi..

    rumah kos rendah sampai sekarang pun tak selesai,..

    tamak exco bangang ni..
    Pas tetap di hati..
    hahaha hihihi huhuhu

    sukanya rakab dan ppas

    ReplyDelete
  3. mana pergi rakab..
    pegi jual burit ke..
    huhuhu

    ReplyDelete
  4. Noh dah macam rupa lembu kenyang

    ReplyDelete
  5. MUKA ORANG NAK KALAH...HEHE

    ReplyDelete
  6. AKU TENGOK MUKA NOH OMAR NIE BKN MCM LEMBU TAPI DAH NAMPAK MACAM MUKA BABI DAHHHHHH...KAH..KAH..KAHHHH

    ReplyDelete
  7. elok juga kalau lepas dah siap buat perjanjian tu nanti paparkan perjanjian tu pada umum. senang rakyat nak menilai kalau tetiba ada yang gatal2 nak "swing" bagi kantoi plak projek tu bila dah pass ke selangor. Nanti selangor jugak yang buruk

    ReplyDelete
  8. ASD,
    Tolong jgn bubuh gambar noh tu...
    tak ada selera nak makan....
    monyok sampai mati....
    kah...kah...kah....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post