UMNO hanya ada isu seks, seks dan seks untuk kekal berkuasa ?



Berita terkini tentang kemarahan Marina Mahathir terhadap media perdana kepunyaan kerajaan semalam mendapat perhatian ramai. Sekarang ini bertambah lagilah rasa tidak berkeyakinan terhadap media perdana, seperti Utusan, TV3 serta saluran TV perdana yang lain yang telah memutarbelitkan isu seksualiti merdeka itu.


Semua media perdana menari seirama dan sehayun untuk membuat fitnah besar-besaran terhadap pihak lain semata-mata kerana kepentingan politik desperado pihak yang sedang berkuasa. Yang paling menyedihkan komen yang tidak senonoh itu juga datangnya dari Timbalan Perdana Menteri yang suaranya sealiran dengan pihak penyokong kerajaan

Semuanya itu adalah usaha untuk mendapatkan sokongan orang ramai semasa pilihanraya yang hampir tiba ini. Seksualiti merdeka dituduh akan mengadakan festival besar-besaran kononnya untuk memperjuangkan seks bebas yang tidak masuk akal itu. Tetapi orang berkuasa di negara ini memang begitulah. Mereka akan mencari apa sahaja jalan untuk menginaya pemikiran dan memesongkan pandang orang ramai terhadap pihak yang mereka takuti akan mendapat sokongan.

Orang ramai hampir-hampir tertipu dengan isu yang ditimbulkan oleh media perdana khususnya Utusan dan saluran TV kumpulan media prima. Begitulah selama ini cara dan kaedah pihak yang ingin mengekalkan kuasa mendapatkan sokongan ramai. Tetapi baiknya kali ini rakyat tidak lagi semudah itu untuk diperdayakan.

Marina Mahathir telah keluar dengan kenyataan keras dan membidas akhbar serta saluran media perdana dan menuduh secara terang-terangan terhadap media perdana dan beberapa orang pemimpin politik UMNO yang telah bersekongkol untuk menerbitkan isu ini secara besar-besaran dengan harapan untuk mengelirukan rakyat.

Marina telah pergi ke pejabat NGO itu di Jalan Gasing Petaling Jaya untuk memberi sokongan moral kepada 4 orang yang sedang disoalsiasat oleh polis, iaitu ‘founder’ Seksualiti Merdeka Pang Khee Teik, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan, pengarah Tenaganita, Irene Fernandez serta Maria Chin Abdullah AJK Bersih 2.0.

Marina berkata bahawa beliau terlalu marah…terlalu marah kerana permainan media perdana memutarbelitkan isu seksualiti merdeka dan menafikan bahawa NGO ini hanya mengambil perhatian terhadap mereka yang tidak sempurna kehidupan dan fizik mereka dan memperjuangkan hak serta nasib mereka yang terpinggir daripada masyarakat awam yang besar itu.

Marina berkata 2 tahun lalu beliau telah merasmikan majlis yang serupa tanpa halangan dan kenapa sekarang perkara itu diperbesarkan sehingga sedemikian rupa.

“Ini bukan festival seks bebas,” katanya kepada media di pejabat NGO itu semalam. Beliau beranggapan bahawa pihak yang memutarbelitkannya sebagai festival seks bebas sebagai gila dan orang yang tidak ada apa benda lain yang hendak buat.

Marina berkata beliau telah berusaha membela mereka yang tidak bernasib baik ini selama 20 tahun dan usaha yang dilakukan oleh seksualiti merdeka ini ialah untuk membantu komuniti yang lesbian, gay, bisexual serta transgender untuk mengetahui segala apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan dalam undang-undang negara.

Bagi saya dalam BN khususnya UMNO mempertahankan kedudukan mereka untuk berkuasa isu seks adalah isu yang paling suka mereka perbesarkan. Tidak ada lain seks…seks…dan seks. BN tidak menumpukan usaha mereka untuk menunjukkan pentadbiran yang luhur dan bersih dari kegiatan yang hina seperti rasuah. Mereka (BN) memainkan isu seks bebas terhadap orang yang sudah berumur seperti Ambiga dan Irene Fernandez dan itu merupakan isu yang tidak masuk akal.

Marina Mahathir naik berang kerana beliau tahu media perdana ini menggunakan isu ini untuk kepentingan politik semata-mata. Sekarang semakin hari semakin menyakinkan rakyat bahawa Utusan dan semua media masa di negara ini hanya merupakan propaganda kosong untuk pihak yang berkuasa dan semuanya ini mereka sanggup lakukan kerana imbuhan peribadi yang lumayan sebagai pembayaran upahan akan mereka perolehi.

UMNO khususnya mempunyai kekuatan kewangan dan kumpulan ini akan mengambil kesempatan di atas kemurahan UMNO untuk membayar imbuhan sebagai balasan di atas sokongan yang membuta tuli terhadap mereka itu.

Media perdana sudah tidak diyakini oleh rakyat lagi kerana persepsi terhadap kumpulan media perdana ini sangat rendah. Malahan, lagi kuat Utusan membelasah pihak pembangkang lagi jatuh sokongan rakyat terhadap UMNO. Lagi banyak isu untuk memburukkan pihak pembangkang yang dilakukan oleh media perdana lagi buruk pandangan rakyat terhadap kerajaan BN yang diteraju oleh UMNO itu.

Bagi sesiapa yang berfikir secara serius perkiraan mereka ialah BN di Semenanjung akan hanya diwakili oleh kurang daripada 70 kerusi. Bagaimana UMNO boleh mengaku ianya sebagai parti tunjang kepada BN jika mereka hanya diwakili oleh kurang dari 70 kerusi? Boleh sesiapa beritahu saya?



Bukti- bukti yang UMNO sudah begitu desperate terlalu banyak. Yang terakhir ialah dengan isu seksualiti merdeka yang dimainkan oleh media perdana ini. Saya tekankan di sini rakyat secara amnya akan bertindak bersalahan dengan apa yang dilakukan oleh media perdana terutamanya Utusan dan TV3.

Sila sambung bacaan anda di (SINI)

6 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ala buat diam jer la. Seks adalah isu utama selain agama dan kaum utk diketengahkan supaya rakyat kekal pecah belah, terbahagi mengikut kaum dan agama. Kalau bersatu habis la kami semua nanti, segala yg kami kaut berkoyan-koyan ke luar negara sudah tentu terdedah, semua masuk penjara la..

    ReplyDelete
  2. boleh kwn dgn rakab tokeh kedai burit.....hahaha

    sukanya penganutpas hihihi

    ReplyDelete
  3. aku Benci UMNO APCO.

    er. tp dlm kes ni. er. aku xsupport Gay Les Trans Dualband IforgotMyGender etc. sebagai umat Islam, kne beringat ape yg dah berlaku pd kaum terdahulu.

    tp katekan aku ade kawan yg ade prob dgn personaliti dioang, aku xanti. asalkan dioang xwat pesta, or ajak2 org jd gay lesbo or etc. bagi aku, "ko nak sakit, ko sakit sorang2. ko jgn nak jangkiti org lain"

    sekian. n kesian.

    ReplyDelete
  4. anon 12:41 am

    itu lah yg dilakukan oleh ‘founder’ Seksualiti Merdeka.. krn jika kita ada kawan yg bermasalah kita tdak anti atau asingkan dia org. kita terlibat/nampak dlm se org dua tp mrk pulak membantu kelompok yg besar bukan mcm kita seorg dua.

    kita terus hukum kan murtad tanpa menghulur tangan utk membantu mrk utk mengubah keadaan mrk. Nafsu hny boleh ditewaskan dgn Iman. Iman akan ujud jika kita sentiasa ingin kenal akan Pencipta kita. Seeluk eluknya sibukkan lah diri kita dgn mencari ilmu yg mendekatkan kita kpd Maha Pencipta.

    kalau dlm hukum islam mrk tidak berubah kpd fitrah manusia maka mrk berdosa. Tp dosa media perdana - utusan dan saluran TV - adalah lebih dahsyat dan jijik dr itu.

    tidak kah kita terfikir ini bermula spt kita ketawa bila anak anak kita bergurau pakai spt perempuan. kita terhibur bila kawan kawan lelaki kita buat performance di makan malam jabatan kita dgn pakaian seksi. dan ada filem yg dibuat utk mrk tanpa memberi pengajaran yg sepatutnya kpd mrk dan masyarakat.

    ReplyDelete
  5. Syukur kepada Allah kerana tidak dilahirkan dalam golongan2 ini. Namun kita harus ingat ada satu makhluk ciptaan Allah yang sebenarnya istimewa kerana lain dari kita semua. Mereka lelaki yg bersifat wanita semulajadi dan sebaliknya.. dan ada juga yang memiliki dua alat kelamin. mereka ini hidup, makan, dan bekerja seperti kita namun sering dicemuh dan dipinggirkan. Kalau kita berada di tempat mereka apakah yang kita akan katakan..

    sudahlah Allah jadikan mereka begitu, masyarakat pulak pandang serong sednagkan mereka tak ganggu kita pun..

    sy bukan sokong hubungan sejenis lesbian atau gay, itu terng2 menyalahi hukum.. ada juga yang cuba menjadi lelaki atau perempuan sejati namun masyarakat sukar nak terima..

    kita perlu buka mata dan kewujudan golongan ini harus diambilkira dalam masyarakat . mereka perlu dibimbing supaya tak melanggar hukum moral dan agama. Jika tidak mereka akan rasa tertindas dan dihina sedangkan ianya bukanlah kehendak mereka.

    sy pun ada kawan yang baik dari golongan ini.. kesian kalau dgr cerita mereka sebenarnya..

    ReplyDelete
  6. Tengku Cik Tengku JamilNovember 13, 2011 at 12:05 PM

    inilah bala yang Allah timpakan kepada bumi malaysia, tak habis-habis dengan seksualiti. puncanya, kerajaan UBN dari dulu memprojeksikan isu seks, seks, seks dan seks, ada siri I dan siri II, kemudian siri Tamby Chik, dan macam-macam siri, semua ini adalah kemahuan orang Umno yang nampak seks sebagai senjata untuk membunuh karier orang lain. seks dijadikan modal untuk memalukan seseorang, peliknya pemimpin umno bawahan tahu pula malu jika ada skandal dipaparkan dalam laman web atau you tube, tahu pula malu dan menafikan, apabila mereka kenakan orang, mereka tak fikir ke orang itu malu atau tidak? hanya yang tak punya "kemaluan" sahaja yang tak reti malu. sebenarnya seluruh negara patut rasa malu, malaysia dikenali dengan skandal seks, macam PM di Eropah tu. tak malukah melayu? agaknya Melayu baru kenal VCD lucah, dulu tak tahu apa pun, baru kenal muat turun gambar lucah, dulu tak tahu pun, maknanya kita ni ketinggalan jauh di belakanglah, kata menuju negara maju. mungkin skandal yang dibesar-besarkan itu adalah promosi negara juga, meningkat sektor pelancongan, tu sebab KL dan sekitar jadi sarang pelacuran, sebab umat Melayu seolah-olah sedang kecanduan seks. dulu negara tertutup, sekarang dah terbuka. dulu nak cakap kena berkias, sekarang merapu terus dan mencarut-carut. utusan ada media utamanya termasuk TV kita. jadi jauhkan dari dua elemen bahaya ini daripada meracuni generasi muda.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post