Shahrizat dah tak mahu selak kain...



Petang semalam selepas Shahrizat dengan muka yang garang menyingsing lengan menyerang Zuraida, Rafizi dan Saifuddin serta memberikan amaran keras kepada mereka dalam ucapannya di Perhimpunan Agung UMNO pada sebelah paginya, Rafizi dan KeAdilan telah mendedahkan tiga penyelewengan dana oleh NFC yang seterusnya..


Dalam ucapannya pada sebelah pagi Shahrizat berkata "Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Tiga penyelewengan yang didedahkan itu ialah membeli Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622.00, membeli dua bidang tanah di Putrajaya dengan harga RM3,363,507.00 dan juga melancong ke Indonesia dan Thailand berjumlah RM455,423.00.

Rafizi juga berkata “Kalau dia singsing lengan, angkat kain.. kita akan dedah lagi lepas ni,” sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Hari ini apabila ditanya oleh wartawan mengenai pendedahan tersebut Shahrizat hanya mengangkat keningnya, menggelengkan sedikit kepalanya serta menggerakkan tangan kanannya tanda beliau tidak mahu menjawab soalan itu.

Mungkin kerana beliau tak mahu kainnya diselak kot.. maka beliau memilih untuk mendiamkan diri…


******************************************

Shahrizat tak mahu jawab soalan projek lembu

Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini tidak mahu mengulas mengenai kemelut membabitkan (NFC) - sehari selepas beliau menyampaikan ucapan yang berapi-api mengecam pengkritiknya berhubung isu tersebut.

Dalam satu sidang akhbar hari ini selepas ucapan dasar Presiden
Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak di perhimpunan agung parti itu, Shahrizat ditanya sama ada beliau turut terbabit dalam keputusan kabinet meluluskan projek NFC.

Shahrizat mengangkat keningnya, menggelengkan sedikit kepalanya serta menggerakkan tangan kanannya tanda beliau tidak mahu menjawab soalan itu.

Sebaliknya, Shahrizat bercakap menyentuh ucapan dasar Najib dan tergesa-gesa meninggalkan sidang akhbar, tanpa menjawab soalan seterusnya dari pihak media.

Semalam, Shahrizat mengecam mereka yang menyerangnya dan keluarganya berhubung projek NFC, yang dibangkitkan dalam Laporan 2010 Ketua Audit Negara.

Projek tersebut telah diberikan kepada syarikat milik keluarga Shahrizat pada tahun 2007 sewaktu pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi ketika Shahrizat merupakan seorang menteri kabinet.

Dalam ucapannya di perhimpunan agung Wanita Umno semalam, Shahrizat berkata beliau tidak ada kaitan dengan projek NFC itu.

Pengkritiknya, terutamanya PKR, mendakwa NFC menyalahgunakan pinjaman RM250 juta, dengan membeli kondominium mewah dan membiayai perjalanan ke luar negara.

Hanya beberapa jam selepas itu, PKR membuat tuduhan terbaru terhadap NFC, dengan mendakwa syarikat itu menyalahgunakan dana untuk membeli tanah di pusat pentadbiran Putrajaya dan sebuah kereta mewah.


Malaysiakini

17 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. hahaha.. kalau sharizat tak boleh jawab, takpe.. kita tungu anjing dia tolong back up.. sia-sia la bayar mahal2 tapi tak leh tolong jawabkan..

    rakab oooooooooooo rakab... mana pulak hilang anjing ni... hahahaha..

    ReplyDelete
  2. Penat lah nak defend diri sendiri .....buka je mulut kena kutuk ...tak terjawab .baik2 diam ,suruh je kuncu2 jawab...Nak selamatkan B End letak je jawatan....kena lah berkorban ,sanggup ke Mak Menteri ?

    ReplyDelete
  3. Bukan dia tak nak jawap tetapi takut kena selak kain. Kalau dia selak juga gua rasa bukan gua sorang yang muntah. habis semua dia punya laki punya lembu ciritbirit dan muntah2.

    ReplyDelete
  4. Makna sebenar Dulu, Kini dan Selama-lamanya..

    Dulu Rafidah Aziz buat kekayaan..
    Kini gilirn Shahrizat pula buat kekayaan..
    dan Selama-lamanya buat kekayaan selagi Umno brkuasa

    ReplyDelete
  5. betul jugak sharizat cakap ....

    laki aku salah sebab terima pinjaman dari kerajaan

    laki wan azizah salah sebab pinjam pelacur dari china tu tak sampai sejam

    ReplyDelete
  6. nak habaq mai

    tak baguih hang dok buat pitnah.kami lansung sekali tak buat pitnah kat puak hang.kes atantuya tu bukan pitnah.memang sah.kalu dah sah bukan pitnah nak habaq mai.pemimpin kami dapat mimpi dok kata najib yg buat,betoi la tu.syukoq ayaq free time airpot tax dok naik.

    ReplyDelete
  7. bukak baju la, tringin nak tengok cholli rega beribu tu

    ReplyDelete
  8. Wahh !! Musim Perhimpunan Agong Umno ni sedang berlangsung,..blog
    ASD pun tumpang meriah laa..

    Umno memang hebattttttt..!!

    ReplyDelete
  9. Haaa, dengar sini,

    anuat ke pekan tak pakai seluar,
    pakai dhoti dalam kelambu,
    kalau tuan-tuan menyokong PKR,
    apa bezanya tuan-tuan dan lembu ?

    kehkehkehkeh....

    ReplyDelete
  10. LEMBU LEMBU TIDUR DI BANGLO
    AYAM TIDUR DALAM REBAN
    HANYA YG BODOH IKUT UMNO
    KAMI SEMUA INGINKAN KEADILAN

    ReplyDelete
  11. rakab oh rakab
    December 1, 2011 11:52 PM

    tu lah aku ckap kau mmg suka pakai modal yg sama.. pantun ni jugak yg aku pakai dan dah aku jawab ttp rupanya kau bawak ke sini

    terpaksa aku paste kan kat sini..

    anak ayam hilang ibu
    anak itik di rimpun tebu
    mengapa rakab tanya begitu
    kami kan tuan, rakab kan lembu

    ( gemuruh sekali tepukan dgn booonya sekali..)

    masuk kampung lembu gelak
    Jalan raya tidak bertar
    najib berucap kain terselak
    ajak berdebat najib mengeletar

    ( sekali lagi tepukan yg begitu kuat....)

    apa mcm rakab.. setakat dua kerat je budak tadika boleh lah layan..

    ReplyDelete
  12. dan yg ini pulak psl aku ckp kau komen benda yg sama dan hujah yg lapur Kau jwb sbb pro pakatan yg gunakan perkara yg sama jugak..


    rakab oh rakab

    01Dec 12:26 am.

    bodoh nya kau lebih dr yg aku sangka.

    Ini aku bagitau .. !! isu nya yg sama ngok., ! tp hujah kau tu yg berbalik balik situ..

    dlm hal penipuan dan kebangsatan umno ni tak payah nak pakai internet .. anak buah aku dia ckp dr kecik dia dah tak suka umngok.. kita boleh dinilai perangai umngok ni dng apa yg dia buat dan cakap sendiri.. dan apa yg dibuat dan cakap semalam dan hr ini.. tak paya h nak bezakan dng anwar ke dgn PAS ke.. tak payah

    contoh isu bahasa.. harga minyak.. 1Msia... sesama sendiri pun cakap bercanggah dan kenyataan sendiri pun sendiri yg pusing kan balik..

    betul tak? kau patut pindah ke kandang fidlot laaaaa..

    ReplyDelete
  13. rakab oh rakab 11:51 PM

    masa perhimpunan umno pulak kan... blog pro umno tak meriah..

    makna nya apa?? blog cekai..

    ReplyDelete
  14. PATI OH PATI

    Hang ni kecoh aaa pasal pantun..
    aku dulu belajar aad math, fizik,
    bukannya sasteraaaaaaa....!!!!!

    ambooooiii,..pantun hang bukan main bisa lagi,..rasa macam kepala aku kena timpa kelapa !!
    celakak betoii..! puuuih !!

    ReplyDelete
  15. PATI OH PATI

    Blog pro Umno laa yang paling meriah,..terlebih sudah sampai melimpah ke mari..

    Mana dajal-dajal pakatan yang selalu menjengah ke sana, berjaya di Umnokan.

    heheheheee...

    ReplyDelete
  16. Perhimpunan Agung Penyamun-Penyamun 1Malaysia. Pengadilan umum kian mendekati UMNOputera dan Umnoputeri ini. Bersedia lah wahai Si Mahathir, Badawi, Najib, Muhyiddin, Samy, Ling, Rafidah, YenYen dll.. ke penjara nanti.

    ReplyDelete
  17. wahai rakab
    engkau ni susah dah nak diubat hati kau dah buta marakab . kau dah tak nampak kejahatan yang dilakukan umnongok, kau masih lagi setia dengan umno agak-agak aku, kau kena mandi dengan air masjid tujuh kolah baru celik kot

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post