'TAHI' untuk Guan Eng sempena harijadinya..



Demi perasaan dendam yang tak kunjung padam, hari ini seorang lelaki yang amat sinonim dengan tujuk perasaan di Pulau Pinang iaitu Mohamed Ghani Abd Jiman telah mengetuai satu delegasi yang dilaporkan dari UMNO Pulau Pinang telah menghantar hadiah hari jadi buat Guan Eng.


Hadiah tersebut berupa kek yang menyerupai 'Tahi Manusia' dihantar hanya untuk menghina Guan Eng..

Bukan saja Guan Eng yang dihina dengan penghantaran itu malah Kakitangan Kerajaan Negeri yang dipaksa menerimanya bagi pihak Guan Eng juga terhina dengan pemberian itu.

Tidak cukup dengna penghinaan buat Kakitangan Kerajaan Negeri, Pegawai Keselamatan yang menasihatkan Abdul Ghani untuk menghentikan provokasi juga menerima penghinaan.

Dibawah ini laporan dari Nota Merah

LembUMNO hadiah ‘tahi manusia’ hina kakitangan kerajaan P.Pinang

Deligasi Umno Pulau Pinang tengah hari tadi menyerahkan empat ‘tahi manusia’ kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Jurucakapnya Mohamed Ghani Abd Jiman berkata, replika kek seakan ‘tahi manusia’ tersebut layak dihadiahkan kepada Lim Guan Eng sempena hari lahir Ketua Menteri Pulau Pinang, pada hari ini.

“Orang lain tak boleh bagi (hadiah ‘tahi manusia’), hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia (Guan Eng) kerana dia buat Pulau (Pinang) ini macam ‘pulau tahi’,” ujarnya di G

Beliau turut menyifatkan Guan Eng sebagai ‘pondan’ kerana tidak bersemuka dengannya walaupun diberitahu bahawa Guan Eng masih dalam lawatan rasmi di Taiwan.

Tidak cukup dengan itu katanya, ‘tahi manusia’ berkenaan ditaja oleh pemimpin DAP negeri sendiri yang didakwanya menentang Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

“Empat (‘tahi manusia’) ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis,” sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari dalam reaksi spontan menganggap tindakan pembangkang itu menghina kakitangan kerajaan serta kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat.

“Jika berdendam dengan Ketua Menteri sekalipun, tidak perlulah sampai menghina kakitangan kerajaan sama ada Melayu atau bukan Melayu dengan memberi hadiah (‘tahi manusia’) sebegitu.

“Menerima hadiah bersifat peribadi pun bukan menjadi amalan Ketua Menteri Pulau Pinang, hadiah sebegitu (‘tahi manusia’) dia (Guan Eng) tak terima,” ujar beliau.


Nota Merah

32 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Biasanya orang yang main tahi ni...tebiat nak mampus...dah tua dan nyanyuk....maklumlah umur pun dah lanjut. Mainlah dengan tahi tu....kami semua faham!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Orang sudah nyanyok main dengan tahi , bro. Mereka mereka ni memang dah menempohi proses ke'nyanyok'an sebab tu mereka mula jadikan tahi konsep propaganda mereka.

    ReplyDelete
  3. Kalau saya lah jadi Pak Guard tu saya baling balik 'Tahi" tu kat siapa yang memberi 'Tahi', lepas tu sound balik kat dia "Kalau awak tak hendak, begitulah juga orang lain'.

    ReplyDelete
  4. dah hilang kuasa masih sombong & bongkak

    ReplyDelete
  5. ...setuju dgn anon 6:41, org tua mcm umeno tu mmg dah nyanyok, suka main tahi. Kali ni kita org lain lak memerintah...

    ReplyDelete
  6. Sokong kampong lad....dah kalah msh sombong dan bongkak

    ReplyDelete
  7. tak ada hotak orang ni, ada otak pun penuh dengan tahi manusia dan tahi lembu, nak glmour la tu harap2 di pilih menjadi calon pru13

    ReplyDelete
  8. Kalau aku staff kat situ memang aku bagi penampar ja kat mamak tu.

    Kurang ajar manusia.

    ReplyDelete
  9. Penulis blog ini saja2 buat pandai2 tuduh umno... lawak2 dengan bodohnya sengaja membodohkan pembaca entry ini. Siapa Mohamed Ghani Abd Jiman?? biar aku bg tahu pada semua pembaca. Beliau merupakan vice-chief -Komtar Merchants Association (KMA) & Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia.Beliau adalah salah seorang peniaga melayu di KOMTAR yang kedai barang kulitnya diroboh & dikosongan tempat perniagaan setelah berniaga hampir 10 tahun. Kekejaman Kerajaan DAP seperti gangster!! menghalau peniaga2 islam tapi peniaga CINA diberi tempat utk berniaga. harap penulis blog ini melaporkan berita ini & sebab dia berbuat demikian. kalu bole pi la interview dia.... nie asyik tuduh UMNO. aku pun org PR wei...

    ReplyDelete
  10. Mantan PM pernah cakap, BUSUK SAMPAI KE USUS!!!!!, benda tu memang mainan puak2 tu le....

    ReplyDelete
  11. Itu replika tahi laa...bukan betul punnn....

    Betul kata anon 8.02, cuba selidik apa sebab dia buat macam tu..

    kenapa dia marah sangat..?
    mungkin dia di pihak yang teraniaya...

    mana Pas..?? mana pkr Penang..??
    mengapa tak ambil tahu masalah mereka ??

    ReplyDelete
  12. kek dah beri, kopi musangnya takkan tak mampu beli pula, he he he! macam macam sekarang...

    ReplyDelete
  13. nak habaq mai

    apa la dosa ostad lim guan en,hangpa tak segan dgn mufti limkitsiang ka?dah dapat ayaq free dok nak lawan ostad ni buat apa?

    ReplyDelete
  14. apa??? si ghani ni peniaga melayu...???

    kat tv sah sah tunjuk dgn jelas dia dan pengikut2nya adalah MAMAK umngok karat.

    memalukan dan memjijikkan ada manusia berperangai tahi. syabas MAMAK...mmg tak de siapa nak simpati dgn bangsa ko lepas ni....biadap.

    ReplyDelete
  15. nak habaq mai

    betoi tu non 928 tv sah2 dah tunjuk dia geng mamak,tapi yg anwaq punya video keluaq tv tu sah2 superimpose.tv3 dok pitnah ja.biadap toi..mai kena kopi free.

    ReplyDelete
  16. Sebelum roboh sudah semestinya kerajaan negeri dah beri notice di kerajaan negeri mana2 sama .Tak kan majlis bandaran roboh suka2 hati....mesti surat dah di edarkan ...dan alternative lain2 dah di beri..jgn lah buat provokkasi2 yg sedemikian..

    ReplyDelete
  17. nak habaq mai

    betoi la tu,umngok masa roboh sekalipun tak peqnah bagi notice.kita ada bagi..ayaq dan kopi free pun kita bagi.

    ReplyDelete
  18. wak nak habaq gak... masa wak bikin masjid kapitan keling tahun 2001, wak dirintih2 oleh mamu dan mami yang dok keliling masjid tu... depa cakap bertuah jadi orang melayu macam cik, otak tenang, hati senang, negeri cik x dok orang kacau... tapi tanah wajaf masjid ni ada orang kacau, CM sukon nak ambik tanah2 wakaf ni. Sewa kedai2 MAIPP yang disewa disekeliling KOMTAR tu hanya seringgit sebulan... masa tu APA UMNO BUAT??? DIAM MENIKUS, TAKUT SANGAT KAT SUKON... (Tapi aku ingat UMNO masa tu senang main dengan TAHI SUKON kot!!!)

    ReplyDelete
  19. Itu kerja spesis hina. Kalau dia seorang manusia dia tak akan buat kerja macam tu. Spesis yang tak ada maruah. Kalau dia kata dia Melayu aku awal-awal lagi kata dia bukan Melayu. Manusiapun bukan. Haiwanpun bukan. Dia adalah SYAITAN.

    ReplyDelete
  20. setuju dgn anon 10:02PM dan anon 10:11PM cantik ulasan penang ni ramai MAMAK dari MELAYU. mamak yg jatuhkan kerajaan melayu melaka bekerjasama dgn Portugis.bangsa haramjadah telunjuk lurus kelengking berkait..busuk perut.

    ReplyDelete
  21. aku sangat tak setuju dengan cara Ghani tu . Memang tak patut dan kurang ajar bagi replika tahi tu kat LGE . walaupun LGE tu cina jenis komunis tapi sebagai ketua menteri kita kena tunjuk skit rasa hormat . cara Ghani tu bagi aku tak kena pada tempat nya .

    Memang tak patut tahi tu diberi kepada LGE . sepatutnya Ghani bagi tahi tu kat melayu-melayu dalam pakatan haram yang bodoh sombong kerana sangat bangga , riak , tak sedar diri dan lupa kepada sejarah bangsa dengan mengangkat LGE sebagai seakan khalifah islam . Perbuatan dan cara pemikiran bodoh melayu penyokong politik pakatan haram yang macam ni patut dihadiahkan tahi tu .

    Sebabnya mereka tak sedar akan jasa bapak kepada LGE yang juga raja DAP yang mengapi-apikan orang cina untuk menghalau melayu keluar dari Kuala Lumpur pada 1969 . Akibatnya tercampaklah mayat orang melayu , umat islam didalam sungai kelang . Akibatnya jenazah orang melayu agama islam dibakar diatas jalan raya .

    Ini semua kerana berpolitik membabi buta tanpa memahami sejarah , memahami perasaan orang melayu di kuala lumpur 1969 . Politik membabi buta tanpa membaca dan memahami Laporan MAGERAN Tragedi 13 Mei 1969

    ReplyDelete
  22. nak habaq mai

    betoi tu non 1002,hang tengok na,aku dok teliti.. cina,melayu,mamak,kadazan,bajau,india,singh belah hak umngok teruk tau,hangpa cuba tengok betoi2,betoi dak?tapi.. cina,melayu,mamak,kadazan,bajau,india,singh hak belah pr punya baguih tau,serius aku nak habaq mai,baguih ja,elok ja,lembut ja..kopi kita rasa lain2 ka apa?kpoi free dgn kopi bayar musti beza..tu dia aiih.

    ReplyDelete
  23. ooo.pandai penganut pas.mase 13 mei tu bkn ke gerakan ade same??jd klu mcm tu koh tsu koon pn patut kite bg tahi gak ke?
    klu penyokong tsu koon mcm mane?dia kan join parti gerakan yang sama terlibat dalam 13 mei?
    ape yang aku tgk kat penang ni mamak yang beria nak bela melayu.pemimpin melayu dalam umno mane?

    ReplyDelete
  24. nak habaq mai

    pemimpin umngok dok sebat ayaq free yg kita bagi la nak habaq mai.mandi sesuka hati tapi takmau pangkah kita.

    ReplyDelete
  25. Si Ghani melayu?? Bodoh punya kepala hotak! Google dan TENGOK betui2 imej....MAMAKKUTY punya gang! nak rampas kuasa dari melayu lagi tak faham2...

    ReplyDelete
  26. Celaka betul mamak ini. Buat orang lagi benci UMNO!

    ReplyDelete
  27. betul tu.. cam nih ke nak suruh kami sokong UMNO..???

    ReplyDelete
  28. sebelum ni bergelumang dgn tahi lembu.....kini tahi manusia.

    UMNO(baru) ni memang dah tersesat jauh. seburuk2 umno (lama) tidak lah seteruk umno (baru) bawah teraju mamak MAHA-DEVAN dan NAJIB. pak lah aku masih boleh terima.

    seperti sejarah melaka....seme kerosakan adalah angkara MAMAK biadap.

    jgn harap UMNO blh hidup lepas ni

    ReplyDelete
  29. Nak habaq mai kat hangpa..MELAYU Pulau Pinang memamng dok ada lagi dan sebab apa yang depa tak mau bising2 sebab depa dah sedaq yang dok memimpin UMNO Pulau Pinang nie semua mamak2 HARAM JADAH....melayu2 lanie semua dah jadi silent protes dan cuma dok tunggu PRU 13 nak swing undi kat PR......cuba hangpa tengok mamak2 HARAM JADAH kat Penang lanie dah jadi pelan kurang ajaqqqqqq

    ReplyDelete
  30. Orang Penang kenal sangat dengan Si Ghani.....dia terkenal bukan sebab di bijak ataupun kaya tetapi dia terkenal sebab dialah Orang Paling BODOH di abad ini.
    Kata Ghani hadiah 'Tahi' ini ditaja oleh Bekas ahli DAP, dan Ghani jadi BARUA tolong hantar kepada Ketua Menteri dan yang paling tragis sekali 'Tahi' yang dibawa dimakan sendiri olehnya.
    Apa punya BODOH!!!
    Ghani ni bukan saja BODOH malah tidak mempunyai maruah.
    Orang macam ni sanggup gadaikan maruah,bangsa dan negara.
    Orang Penang malu sebab Kaldai Ghani berasal dari Penang.

    ReplyDelete
  31. Jaga mulut masing2.. memang si ghani ni mamak, tapi jgn calit perburuk semua mamak.. serupa dlm melayu jugak ada yg sokong UMPORNO, ada yg sokong PR. Hakikatnya manusia, ada berbagai rupa dan ragam..

    Kalau nak kutuk ghani ni, kutuk dia habis2an, jgn disangkut paut dengan keturunan atau kaum pulak. Nanti kalau semua mamak yg sediada dlm PR kecik hati? Dah hilang rakan seperjuangan pula.. Terima kasih..

    ReplyDelete
  32. ABAH HANGPA LA AYAQ FREE.. HAHAHAHAHA... TAK DUDUK PENANG TOKSAH DOK GEBANG... PIRAH PKR N PR.. NASI KENDURI KAT RUMAH RAKYAT PUN NAK CUTI.. JENIH TAK TAU MALU.. TAK KETAHUAN HALA.. MACAM TU NAK JADI PEMIMPIN.. BENDA ORANG SAH2 DEPAN MATA BOLEH RABUT.. YANG BELAKANG MATA AKU TAK TAU LA NAK HABAQ PI KOT MANA.. HAHAHAHAAH

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post