Pengawal Peribadi DS Wan Azizah disuntik jarum beracun?


Fayyadh Affiq Albaqry Bin Jaafar Sidek, 25 tahun yang merupakan seorang pengawal peribadi kepada Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah hari ini sekali lagi telah dikejarkan ke Hospital.


Sebelum ini Fayyadh telah mengalami kecederaan serius dimukanya apabila menjadikan dirinya sebagai perisai bagi melindungi Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tembakan gas pemedih mata pihak FRU yang cuba untuk meleraikan peserta demonstrasi BERSIH 2.0 sila baca di SINI

Kali ini kerana beliau yang bertugas untuk mengiringi Datuk Seri Wan Azizah ke majlis pelancaran LANG-GAR 901 di Galeri Pejuang, Cheruk Tok Kun, Bukit Mertajam telah mendakwa telapak tangan kirinya disuntik dengan jarum beracun ketika menghampiri pentas ceramah.


Dalam kejadian orang ramai berkumpul berhampiran pentas bagi menyambut Datuk Seri Wan Azizah dan untuk mengenalpasti pelakunya adalah sukar.

Apabila menyedari telapak tangannya telah disuntik dan berdarah, beliau bergegas ke belakang pentas menemui seorang petugas mencari sesuatu untuk menghentikan pendarahan tersebut dan ais telah digunakan.

Biarpun pada ketika ais diletakkan ditelapak tangannya beliau mendakwa tidak dapat merasainya kerana tangannya telah mula kebas.

Apabila ditanya oleh petugas tersebut bagaimana keadaannya Fayyadh mengatakan tangannya mula berasa sakit dan Fayyadh yakin mampu menahan kesakitan itu hingga tiba di Kuala Lumpur.


Setengah jam kemudian setelah Datuk Seri Wan Azizah selesai memberikan ucapan dan melancarkan LANG-GAR 901, Fayyadh mengiringi Datuk Seri Wan Azizah ke kenderaannya untuk bergegas pulang ke Kuala Lumpur.

Ketika kenderaan yang dipandu oleh pemandu peribadi kepada Datuk Seri Wan Azizah berhenti untuk mengisi petrol disebuah petrol pump berhampiran kawasan Rehat dan Rawat Juru yang jarak perjalanannya lebih kurang 30 minit dari Cheruk Tok Kun, keadaan Fayyadh mula kelihatan kritikal.

Ini menyebabkan Datuk Seri Wan Azizah memutuskan untuk mengejarkan Fayyadh ke Hospital berdekatan iaitu Hospital Seberang Jaya.

Tiba di bahagian kecemasan Hospital Seberang Jaya, Fayyadh masih mampu bergerak untuk melangkah keluar dari kenderaan malangnya beliau tumbang akibat pitam ketika menolak untuk membuka pintu masuk Wad Kecemasan tersebut.

Pembantu-pembantu hospital bergegas mendapatkannya dan Doktor dengan segera memberikan rawatan.

Menurut Doktor yang bertugas degup jantungnya amat lemah pada ketika itu dan tindakan pantas mengejarkan Fayyadh ke Hospital telah menyelamatkan nyawanya.


Bagaimanapun Fayyadh mulai sedar satu jam kemudian dan masih lemah ketika dilawati pada jam 2.30 pagi tadi.

Menurut Doktor yang merawatnya pula, mereka akan melakukan ujian pada darah dan air kencingnya untuk megenalpasti apakah bahan yang telah disuntik kepada Fayyadh itu.

Tangan yang telah disuntik masih lemah dan sukar untuk digerak hinggakan untuk membuka telapak tangannya untuk dirakamkan gambar memerlukan bantuan.






Perhatikan kesan tusukan atau suntikan ini, biarpun kecil dalam masa kurang dari dua jam mampu menumbangkan seorang pemuda.

Dalam nada yang amat lemah beliau berkata “Apalah yang mereka mahukan lagi……”

Siapa sasaran sebenar disini Fayyadh atau Datuk Seri Wan Azizah???

Bayangkan jika Fayyadh yang memandu kenderaan yang membawa Datuk Seri Wan Azizah, Nurul Ilham dan suamimya Mohd Rezza tiba-tiba pitam semasa memandu.. apa yang akan terjadi?

Berikut adalah laporan Polis, sila klik image untuk melihat dengan lebih jelas.

36 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ya Allah , apa dah jadi dgn dia org ini , cuba nak bunuh org pula...Pemimpin2 PKR hati2 di perhimpunan 901 nanti....Sungguh menakutkan keadaan di Msia sekarang ini...

    ReplyDelete
  2. Ya. Allah ,selamat kan lah hamba Allah ini...

    ReplyDelete
  3. Dulu dia kena di p' himpunan Bersih masa jaga Anwar , skrg masa jaga WA ..Ya Allah turunkan bala diatas perancangnya dan org2 yg bersuhabat dgn nya....Pemimpin PKR jaga lah keselamatan diri masing2 ,, patut pasang bodyguard , pasang lah yg boleh dipercayai
    ....sungguh menakutkan suasana politik skrg ini....

    ReplyDelete
  4. agak-agak masuk Utusex atau TV3 tak?

    ReplyDelete
  5. Suntikan Curare menimbulkan kesan seperti serangan jantung. Selalunya mangsa akan dirawat kerana disyakki terkena serangan jantung.

    ReplyDelete
  6. bahayanya politik skrg ni..makin berani dorang..sampai nak bunuh2 pula..ya allah..ko lindungilah pemimpin2 PR supaya mereka dapat meneruskan perjuangan sampai ke akar umbi....

    ReplyDelete
  7. tunggguuuuu....ada yg kata sendiri cucuk

    ReplyDelete
  8. Salam,

    "Dia cucuk diri sendiri!"

    "Wan Azizah nak raih simpati!"

    Tengoklah nanti headlines kat paper depa!

    ReplyDelete
  9. Kalau macam ini lah politik malaysia dibawah kerajaan umno bn wajib bagi semua rakyat malaysia menolak mereka kita gantikan degan kerajaan baru pakatan rakyat kita tak rugi kita hantarkan mereka ini semua kesungai buloh

    ReplyDelete
  10. Cucur sendiri haram jadah apa ....dulu pipi dia pecah masa Bersih , di baling dgn gas pemedih mata ...dibaling sendiri lah.....ini melibatkan nyawa tau , boleh ke main2 cucur sendiri

    ReplyDelete
  11. Ini kerje barua2 UMNGOK dan PERKASAm lar ni...

    Sakit hati jangan sampai menyakiti tubuh badan orang... nanti buruk padahnya.

    ReplyDelete
  12. Jangan buat fitnah yg bukan2!!

    ..."Ya Allah, Ya Tuhanku , hambamu meminta tunjukkanlah kebenaran kepada umat Islam M'sia dan seluruh dunia..hapuslah puak2 yg memecah belah umat Islam...amin"

    P/S: Kebenaran 9/1/2012...yg salah tetap salah...

    ReplyDelete
  13. Zalim nya perancang cuba bunuh ini.....tak ingat dosa ke ...Kesian budak itu , syukur alhamdulilah dia beransur stabil.....Tak apa Kak Wan kami tetap bersama K Wan dan DSAI

    ReplyDelete
  14. Skrip lama diulang kembali..!!

    Tahun 1998 dulu, Anwar kononnya
    diracun dengan arsenik..!! Di suntik dengan kuman HIV..!!

    Kambing-kambing PKR yang lurus bendul tu pun percaya laa sepenuh hati...

    Semenjak itu Anwar pun nazaklah hingga ke hari ini..tak ada pekerjaan yang mampu dilakukannya lagi kecuali meliwat dan berjimak dengan chinadoll sahaja..

    hahahaaaaaa....kambing PKR tertipu lagi !!

    ReplyDelete
  15. Satu lagi sandiwara licik Anwar demi meraih simpati rakyat menjelang 901...

    Takkan nak suntik Wan Azizah pulak kott...Nanti PKR tak cukup calon
    pulak...PRU dah dekat ni..!

    Drama King bersandiwara lagi...

    hahahahaaaa....

    ReplyDelete
  16. Anwar sengaja nak naikkan kemarahan penyokong PKR supaya depa merusuh depan mahkamah nanti..

    Boleh jadi modal politik....

    Lepas ni pasti ada yang tergolek atas jalan kemudian tuduh polis
    yang bertindak ganas...

    ATM gunakan KD Tunku Abdul Rahman
    yang kononnya tak boleh menyelam untuk menyuraikan demontrasi..

    hahahahaaaa....Anwar raja temberang !!!

    ReplyDelete
  17. Rakab akp

    balaci pariah umno cuma berani conteng dinding je ..

    apa ingat suntikan ini akan menakutkan kita 901 nanti.

    masa aresenik tu kenapa tak berani bg doktor keluarga anwar yg rawat anwar??

    rakab .. kau pergi lah conteng dinding bilik tidor ko.

    ReplyDelete
  18. selain dr bodyguard .. penyokong pakatan buat sementara waktu jgn lah berebut rebut utk bersalaman dgn anwar atau keluarga anwar.

    mrk cukup bimbang dgn sambutan rakyat mendengar ceramah. setelah gagal menandingi ceramah Pakatan dgn berbagai bagai cara mrk menakutkan anwar dan keluarga.

    polis bukan saje perlu menjaga keselamatan org ramai ttp meningkatkan keselamatan ke atas anwar dan keluarganya.

    ReplyDelete
  19. Kerajaan APCO zionis sanggup melakukan apa saja untuk memastikan kesinambungan pemerintahan bacul mereka.

    Cara mencederakan org ini adalah cara orng UMNgok dan Perkasam. Geng sendiri pun dia orang cederakan, inikan pula pemimpin pakatan. Contoh- bagaimana Mahdet disembur dengan pepper spray oleh penyokong UMNOk sendiri... Kedua2 penyembur dan kena sembur jatuh kategori bodoh tahap gaban.

    ReplyDelete
  20. Biarkan rakab berbicara, bila BN dah tumbang nanti, dia boleh mintak suaka politik di Tel Aviv!

    ReplyDelete
  21. heran la apa dah jadi dengan sifat belas ikhasan..sifat kemanusiaan sesetengah orang disini.. soal nyawa pun masih lagi buat lawak jenaka.. caci maki..

    kalau ye pun nak cari pengaruh untuk parti sendiri..jangan la sampai tak ada sifat belas kasihan sesama manusia..

    ReplyDelete
  22. Ini kerja cucu-cicit iblis. Ketua penghulu cucu-cicit iblis dkt M'sia ni hanya TDM & Najib.

    ReplyDelete
  23. Aku bukan penyokong Anwar PunJanuary 8, 2012 at 3:19 PM

    Mintak mahapla saudara rakab(bakar, ye, kau boleh caci/maki/gelak dsbnya, takde sape percaya dah. Kau salak sampai keluar anak tekak pun takde orang herankan kau.

    ReplyDelete
  24. rakab yg bodo pun diambil umnog utk slide blog asd ingat ni kita bodo mcm dia...kah,kah,kah...owwi rakab tunggu sedikit hari lagi kau tahula langit tu bapaknenek kau punya..memburit la kau rakab busuk2...

    ReplyDelete
  25. R - Rasuah
    a - asad
    k - kaki
    a - ampu
    b - ........

    lu pikirlah sendiri!

    ReplyDelete
  26. Kalu la macam ni perangai penyangak kita tentang dlm pru 13 nanti. Minta semua jurugambar/video ditempat majlis tersebut buat penelitian setiap penjuru gambar/video yg dirakamkan untuk mengenalpasti siapa penjahat tersebut....tolonglah beri kerjasama.

    ReplyDelete
  27. Apa yang nak di hairankan....malaysia kan diperintah oleh penjenayah yang belum lagi dapat dibicarakan....sebab masih ada kuasa. Nanti kalau BN kalah....penjenayah ni mesti...mesti...cabut lari keluar negara minta suaka politik. Mahadir mungkin 99% buat begitu. Tinggalah berok-berok yang tak reti bahasa menanggung balasannya. "Mana mau lari ha..."

    ReplyDelete
  28. Mesti lari ...bodoh lah nak duduk di Msia lagi....Rumah masing2 dah standby di luar negeri ...Takut beb,!

    ReplyDelete
  29. Ini dah jadi kewajiban utk memerangi kezaliman....

    ReplyDelete
  30. Rakab,

    R rasuah
    A asaddengki
    K kaki amput
    A ampu mengampu
    B burit

    rakab golongan pencacai umnog yg bodo

    ReplyDelete
  31. B bongok

    O ongok

    M mongok

    B bongok

    O ongok

    heheheheee...

    ReplyDelete
  32. SYOK TGK RAKAB FIGHT DGN BOMBO:)

    AWAT ONGOK KO RAKAB BUAT AKU TERGELAK SORANG2...

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete
  33. hahhaha..lawak tol la pr ni..buat ape nk bunuh pembntu kak jijah time2 skrng ni..kalo bn nk bunuh org pr..baik bunuh nuar time die tgh slow down aritu..ms kes die xbpe hot aritu...apsl plak ms tgh2 hot dgn 901 ni nk bunuh pemb kak jijah..nmpk sgt la motif kalo bunuh time ni..ape la bongok sgt org2 pr ni...mende cmni pon xreti nk pkir..

    otak org2 pr ni penuh dgn penipuan..aritu time demo upsi kate beruk safwan tu nazak la..koma la..pech tulng pp la..pth rusuk la...padahal sift je tersengih2 salam dgn org yg lwt die..tu dh kire pembohong..

    thn 98,99 dlu lg best..nuar kne suntik hiv la..arsenik la..tp smpi skrng xde plak kuman hiv tu merebak jd aids..kebal btul nuar jubri ni..sume ni utk raih simpati..oi nuar juburi..sudah2 la menipu tu..moga Allah membls segala penipuan n perbuatan ko huru harakn negara..aminnnnn

    ReplyDelete
  34. Mengapa sejauh ini tindakan mereka? Jawapannya mudah. Tiada ruang untuk pembangkang menguasai negara! kerana rasuah dan salah guna kuasa semakin membarah didalam pentadbiran negara malaysia. Jika mereka (UMNO) sekadar parti yang memerintah dan kemudiannya menjadi pembangkang ianya tidak menjadi masalah seperti mana parti2 pemerintah di beberapa negara maju lain seperti US, Britain dan sebagainya kerana pemerintah dinegara berkenaan hanya menjalankan tugas amanah rakyat dan jika menjadi pembangkang tiada masalah bagi mereka kerana kegagalan mereka semasa menjalankan dasar yang dijanjikan.

    Berbeza di malaysia, amanah diberikan telah dijadikan batu loncatan untuk kaya dan rasuah serta peyelewengan dan ini berlaku dari generasi ke generasi. Maka adalah mustahil mereka akan melepaskan kuasa hingga bila2 sebab kegusaran untuk dibicarakan kelak.

    Itu sebab mana-mana pihak yang berpotensi yang begitu menonjol dari pembangkang akan dihapuskan dan akan menjadi pembangkang hatta hingga 100 tahun sekali pun!

    ReplyDelete
  35. BUAT YANG JADI PENJILAT UMNOGOK UKUR BAJU KAT BADAB SENDIRI JANGAN ESOK KETURUNAN KAMU MEMANG SIAL SAMPAI AKHIRAT , DASAR MELAYU GAMPANG PERJUANGAN APA YANG KAMU CARI SEKADAR DAPAT SIKIT TAPI JADI KEPALA TAHI MEMANG SIAL PUNYA PENJILAT MELAYU TEGAR ..

    ReplyDelete
  36. yg melakukan nya sudah pasati lah org melayu beragama? Islam atau kafir kalau islam dia tak buat mcm ni sbb takut pada AZAB ALLAH tp hakikatnya zahir nya sj yg islam tp batin nya kafir penuh dgn nafsu syaitan itulah dia gambaran pencacai2 umnongok yg bertuhankan IBLIS DAN SYAITAN tyermasuk lah si RAKAB YG MASIH TAK SEDAR DIRI dibuai mimpi molek oleh pencacai2 umporno bagaimana dia melakukan pd Fayyadh insyaAllah dia akan merasai nya sama ada tercocok sendiri dgn jarum berbisa atau jarum HIV kamu tunggulah balasan Allah ke atas kamu InsyaAllah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post