Dokumen Bukti Shamsul Iskandar Bersetuju Dengan 10 Syarat Perhimpunan 901?



KUALA LUMPUR, 8 Jan - Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh hari ini menunjukkan bukti persetujuan berkenaan 10 syarat itu telah ditandatangani oleh Ketua Angkatan Muda PKR, Shamsul Iskandar Md Akin, sendiri.



Bercakap kepada kepada wartawan dalam satu sidang media, beliau berkata pihak polis menolak dakwaan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, sekeras-kerasnya berikutan kenyataannya yang menolak 10 syarat yang dikemukakan polis terhadap PKR.

Zakaria juga menolak dakwaan Azmin dan berkata Shamsul Iskandar Md Akin telah diberikan penerangan sewajarnya hampir 20 minit dan faham serta bersetuju dengan syarat-syarat yang dikemukakan. Malah Shamsul telah menurunkan tandatangan sebagai tanda persetujuan.

Dalam sidang media tersebut, beliau telah menunjukkan setiap butiran, bukti bergambar dan dokumen yang telah dipersetujui sebagai tanda kebenaran dan ketelusan pihak polis.

Sebelum itu, Azmin menafikan PKR bersetuju dengan 10 syarat yang dikemukakan oleh pihak polis dalam menganjurkan Perhimpunan 901.






KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA

SEBAGAI salah seorang dari pimpinan parti yang sama-sama berunding dengan pegawai tertinggi PDRM Kuala Lumpur, saya menegaskan pendirian KEADILAN bahawa muafakat yang dicapai dalam mesyuarat pada hari Jumaat, 6 Januari 2012 tidak menyentuh syarat-syarat yang diberikan oleh PDRM kemudiannya.

Malah, 10 syarat tersebut hanya dimaklumkan kepada KEADILAN melalui Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin selepas ia diedarkan kepada pihak media melalui satu surat sahaja. r

Tandatangan yang dirujuk oleh pihak PDRM adalah tandatangan Saudara Shamsul mengesahkan beliau ada menerima surat tersebut. Ia bukanlah tandatangan menyetujui syarat-syarat seperti digambarkan oleh sesetengah pihak.

Walaupun pihak PDRM ada menyuarakan beberapa perkara mengenai kawalan orang ramai dan keselamatan dalam perbincangan tempoh hari, saya tegaskan tidak ada sebarang persetujuan mengenai syarat-syarat khusus kerana pimpinan PDRM Kuala Lumpur berpuas hati dengan penerangan KEADILAN.

Oleh yang demikian, kami tetap dengan keyakinan bahawa perhimpunan aman ini akan berjalan dengan aman tanpa perlunya syarat-syarat yang dikemukakan pihak polis.

KEADILAN menggesa rakyat Malaysia yang cintakan keadilan untuk hadir menyuarakan sokongan dan solidariti kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim dan usaha mengembalikan integriti kepada sistem kehakiman negara.

N SURENDRAN
Naib Presiden KEADILAN

Kenapa Surendran yang jawab?? mana Shamsul Iskandar?

17 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. kenapa surendran yang jawab ??? jawapannya kalau tak suruh keling yang tolong belitkan kenyataan . nak suruh sapa lagi ??

    mana shamsul iskandar ?? jawapannya shamsul dok tengah kecut perut . sah esok ada kejadian yang menampakkan perhimpunan tu sebagai PERHIMPUNAN JALANAN bukan PERHIMPUNAN AMAN maka aku harap polis dakwa shasul tu kat mahkamah.

    Azmin Ali tak gentlemen.
    Azmin Ali bohong
    Azmin Ali tak amanah.
    Azmin Ali terang-terang MUNAFIK.
    Pemimpin PKR seorang munafik.

    ReplyDelete
  2. Pemimpin PKR dah biasa menipu dan putar belit hinggakan dah bersetuju
    serta menandatangani surat terima syarat secara hitam putih pun masih nak tunjuk temberang lagi..

    Puak munafik !!

    Inikah peminpin yang kau semua patuh dan dokong ??

    Kamu semua memang pengkhianat bangsa dan negara, pendokong huru- hara serta agen SYAITAN..!!!

    ReplyDelete
  3. KALAU DAH KEPALA KAKI KENCING...
    ANAK BUAH PUN SAMA LA SEBAB KETUA KENCING DALAM MULUT ANAK BUAH...ANAK BUAH PLAK KENCING LA KAT MAHASEWEL...

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete
  4. Syamsul Iskandar telah diberi kata 2 akan dilucutkan jawatan Ketua AMK sekiranya gagal mengumpulkan 100,000 pada 901. Untuk cover kegagalan yg pasti maka Syamsul telah bersetuju dengan 10 syarat untuk menyelamatkan diri beliau. Ianya semudah itu!

    P/S: Syamsul Iskandar jadi Ketua AMK hasil penipuan undi. Dari mula tipu sampai bila2 pun terpaksa menipu.

    ReplyDelete
  5. Apalah geng rakab2 UMNGOK nih. Tandatangan pengesahan terima surat (acknowledge receipt) pun tak tahu.

    Terbentang dia tulis 'Terima oleh' bukan 'Syarat2 dipersetujui'.

    Itulah bila sekolah rendah takut, sekolah tinggi gayat....

    ReplyDelete
  6. terima tu setuju la mangkuk

    ReplyDelete
  7. apa punya bangang la RAUNA ni...

    otak dah bengong kot???

    yg bangang ketot ni pi sign bt apa???

    apasal tak ko ja yg sign...

    RAUNA dan sam ketot pun sama jugak dgn al jubur...

    KAKI KENCING...

    HEHEHEHE....

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete
  8. pr mahukan huru hara 901!! LAKNAT!!January 9, 2012 at 12:29 AM

    ape la cilake sgt puak2 pr ni..pandai buat huru hara je..oi pr..nmpk sgt niat korng yg sbnrnye..polis dh bg korng berhimpun sec aman..n dh bg 10 syarat..n shamsul ketot dh pon saiz tanda terima syrt tu...nk ape lg...aku tau..kalo perhimpunan ni berjln sec aman mknenye korng xakn dberi liputan meluas...

    utk tagih simpati ketua peliwt korng tu maka perhimpunan ni akan berlaku secara huru hara...itu niat korng kn wahai manusia2 laknat semua..niat korng supaya perhimpunan ni jd kecoh n x aman..btul x..sbb tu korng xnk ikt syart tu kn...ciss...dasar pengkhianat negara...harap pdrm n atm berkas sekor2...kalo time bersih aritu korng dijamu nasik..kali ni hrp pdrm akn bg korng mkn pisang sbb korng ni bodo mcm monyet.

    ReplyDelete
  9. ini perbicaraan berbaur politik. bukan pun liwat sebenarnya.

    ada tak dlm surat atau dokumen tu sebut jika tuan bersetuju menerima syarat tsbt sila turunkan tanda tangan dibawah.

    yg lg pelik surat ketua polis tak de nombor rujukan.

    rasanya lebih aman kalau polis tak jaga perhimpunan sb pengacau pengacau yg buat hal berani kacau sb ada polis.

    ReplyDelete
  10. dah jawab tadi rakab oiii... ko berkiblatkan tv3 suku mmg takkan dengarla.

    ReplyDelete
  11. kat situ dah tulis diterima bukan dipersetujui itupun puak apco mcm rakab tak paham bahasa. oiii mangkuk sekolah mane ko. takpun ko tak pegi sekolah.

    ReplyDelete
  12. ?..surat tipu rakyat, mana ada dokumen rasmi xde Head Letter, jgn nk tipu rakyat...Dokumen rasmi mesti ada Head Letter, ape sangkakny PDRM kita nie....

    ReplyDelete
  13. Aku setuju.. Yg Shamsul sign tu tanda terima helaian syarat2 tu bukan tanda setuju. Lainlah Shamsul sign kat covering letter tu..

    ReplyDelete
  14. aku sokong rauna...mcm di jabatan KERAjaan jugak bila kita hantar dokumen akan dicop terima (cop bulat bertarikh dan masa) sekiranya tiada cop maka akan ditandatangani...lepas tu bila dah terima akan dinilai dan dibincang..setuju ke tak setuju (bukan dgn pihak yg bagi dokumen) baru boleh bagi keputusan..permohonan anda diluluskan! atau tidak diluluskan! itule kebiasaan...yg kes ni lain la kot kahkahkah sign terima je terus dianggap setuju kahkahkah

    ReplyDelete
  15. Sokong rauna,

    kepala butuh lu rakab...
    lu jilat burit rosmah ke?
    lu kulum kote najib ke?
    Otak tak tahu membezakan...
    rakab ooi hang ni otak puki babi...
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  16. Benar.. terima bukan bermaksud SETUJU.. semua boleh memahami maksud terima iaitu menerima barang yang dihantar tetapi spesifikasi barang yang diterima belum tentu dipersetujui sebelum pemeriksaan dibuat. Ada pihak yang mengenakan syarat dalam penerimaan barang iaitu "Diterima dengan syarat diperiksa kemudian". Ini bermaksud menerima tidak semestinya bersetuju secara lengkap penerimaan itu.

    Adakah pencacai UMNGOK tak paham2 lagi!

    ReplyDelete
  17. Nasibla Ketua Polis KL pun dah jadi BODOH MENGALAHKAN LEMBU.

    TAK TERTULIS PUN KAT SURAT TU KETUA AMK BERSETUJU, DIA TULIS DITERIMA SAHAJA. TU AMALAN BIASA LA KALAU ORANG TERIMA SURAT.

    MAKIN LAMA BAWAH umno MAKIN BENGONG JADINYA.

    -wakleman

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post