Perutusan Aidilfitri dari DS Anwar Ibrahim


Sebelum korang baca perutusan dari Ketua Pembangkang yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh ni, aku nak ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri buat semua yang membaca Blog Anak Sungai Derhaka yang tak seberapanya ini..

Dalam masa yang sama aku juga memohon ribuan ampun dan maaf andaikata ada yang terasa dengan penulisan aku selama ini..

Memang bukan niat aku untuk mengharu biru kan Pakatan Rakyat tapi bagi aku kalau kita tidak menegur dan mengkritik hasilnya ialah sama dengan apa yang ada dalam UMNO.

Dalam UMNO sekarang pemimpin yang berada di atas bukan kerana bijak tetapi kerana lebih banyak mengangguk dari berkata-kata, hasilnya adalah nyata kini bilamana kita banyak membaca kenyataan-kenyataan kurang cerdik dari seorang pemimpin bertaraf Menteri..

Jika kita mahu pemimpin dalam Pakatan Rakyat juga adalah sebodoh pemimpin UMNO itu maka sokonglah tanpa membangkang apa yang mereka nyatakan walaupun jelas ianya adalah silap.

Walaupun kadang kala sikit over aku menulis tu tapi biasalah aku juga ada perasaan.. aku lebih tersa kerana aku terlibat sepenuhnya dari akar umbi hingga ke belakang tabir..

Disebabkan aku tak boleh patuh sepenuhnya dengan kehendak pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat itu maka dengan itu tak ada siapapun yang sudi untuk membiayai kerja-kerja aku ini..

Aku menulis untuk menjadikan negara ini lebih baik untuk diwariskan kepada anak cucu aku bila aku dah tiada..

Yang tetap mengatakan aku dibayar oleh Pakatan Rakyat itu teruskan percaya dengan fitnah itu..

Sikit hari lagi aku nak belasah Pakatan Rakyat Pulau Pinang pula.. sebabnya ada kes walaupun Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang tapi masih diperkudakan oleh beberapa pemimpin UMNO.. bodoh betoi depa tu..

Dan tak lupa juga buat macai-macai UMNO yang sering berkunjung ke Blog ini.. aku mohon ampun dan maaf andaikata ada yang terasa pedihnya..

Aku mhon maaf bukan kerana aku tak akan menghentam UMNO lagi, tapi akan aku teruskan selagi aku ada upaya untuk menulis..

Ni perutusan Aidilfitri dari DS Anwar Ibrahim buat semua..

Assalamualaikum, salam sejahtera, 

Sempena sambutan Eidul Fitri Mubarak diucapkan Kullu am wa antum bi-khair, Eidil Walfaizin Wal Maqbulin. 
Kita telah berjaya menyempurnakan ibadah puasa bulan Ramadhan Al Mubarak dan kita sambut sesuai dengan tradisi dan budaya yang dipupuk oleh Islam, kesederhanaannya, silaturahimnya, dan pertahankan tingkatan amal dan kebersihan jiwa yang kita cuba lakukan di bulan Ramadhan. 
Saya juga syorkan supaya semangat perpaduan, semangat pengorbanan, semangat perjuangan, silaturahim dan usaha membantu rakyat yang daif tanpa mengira kaum ditingkatkan. Semoga Allah SWT memberikan kekuatan. 
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. 

Datuk Seri Anwar IbrahimKetua Umum KEADILAN

Seluruh masyarakat dijemput hadir..


Previous Post Next Post