Bukan Saja Transgender, Pelacur Pun Pernah Anggotai CCM Laaa...


Mungkin ternampak ada peluang untuk dijadikan isu maka lantikan seorang transgender sebagai ahli Country Coordinating Mechanisme (CCM) terus dijadikan modal untuk menyerang Kerajaan Pakatan Harapan tanpa menyelidik terlebih dahulu.

Ada yang berkata kononnya.. secara tidak langsung ini menunjukkan kerajaan sekarang mengiktiraf kelompok yang mempunyai kecelaruan identiti.

Sebab katanya lagi individu yang dilantik dalam jawatankuasa itu sepatutnya terdiri daripada mereka yang mempunyai integriti yang boleh mewakili suara negara dengan bijak dan matang.

Ada pulak yang terlebih pandai menyifatkan tindakan Kementerian Kesihatan melantik Ratu Trans Women 2017, Rania Zara Medina sebagai Ahli Jawatankuasa (AJK) dalam Mekanisme Penyelarasan Negara (CCM) Malaysia itu sebagai satu tindakan menghina undang-undang negara serta tidak sensitif dengan kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.

Ada juga yang mengatakan ini adalah Pertama kali dalam Malaysia Baharu golongan LGBT dilantik dalam deligasi Kerajaan. Di dalam Malaysia Baharu Kerajaan PH, golongan LGBT telah diiktiraf..

Wanita UMNO pun tak ketinggalan menjadikan lantikan ini sebagai isu.. kata Ketua Wanitanya “This culture also violates the law under Section 377A of the Penal Code, Sections 25 and 26 of the Syariah Criminal Offences Enactment and Section 28 of the Syariah Criminal Offences (Federal Territories) Act.

“It is clear that the LGBT community's right to practise their lifestyle is still subject to the law, which does not allow it in Malaysia,” she said.




Padahal hakikatnya lantikan transgender ini bukanlah kali pertama dalam negara ini dan dimulakan oleh Kerajaan Pakatan Harapan, ianya telah lama dilakukan.. maknanya sejak dari era Barisan Nasional menjadi kerajaan lagi laaaa..

Baca ni..

SHAH ALAM - Timbalan Menteri Kesihatan yang berkhidmat pada 2009, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengakui pelantikan golongan minoriti seperti transgender menganggotai Mekanisme Penyelarasan Negara (CCM) berlaku ketika era pentadbiran sebelum ini. 
Menurutnya, lantikan golongan berkenaan telah wujud sebelum beliau menjawat jawatan di Kementerian Kesihatan lagi. 
Katanya, pelantikan berkenaan adalah mengikut prosedur sedia ada. 
“Mereka berperanan memberi pendidikan berkaitan kesihatan kepada golongan minoriti di negara ini. Tidak silap saya wakil daripada golongan pekerja asing, pelacur, transgender sudah ada dilantik dalam jawatankuasa itu sebelum ini. 
“Fungsi CCM ditubuhkan adalah untuk memberi pendedahan berkaitan kesihatan kepada golongan minoriti seperti itu,” katanya. 
Katanya, isu tersebut menjadi hangat ketika ini adalah kerana individu yang dilantik, Rania Zara Medina berkongsi mengenai lantikannya di media sosialnya sehingga menarik perhatian umum. 
“Bukan kerana BN atau Pakatan Harapan (PH) mentadbir, tetapi lebih pada individu itu sendiri yang telah kedepankan dirinya di khalayak ramai dalam media sosial sehingga timbulnya kekeliruan mengenai lantikan tersebut. 
“Dulu tidak timbul isu begini (individu dilantik dari golongan begini) kerana mereka tidak kongsi lantikan itu di media sosial, tetapi Rania telah melakukannya dengan berkongsi mengenai pelantikan tersebut,” katanya. 
Laporan penuh Sinar Harian di SINI

Jadi... maknanya lantikan ini bukanlah satu isu sebenarnya.. tapi dijadikan isu oleh pihak yang ketandusan isu..

Main serbu saja.. padahal dulupun dah ada lantikan ni.. tapi dulu awat diam?

Untuk makluman semua.. CCM Malaysia ditubuhkan atas keputusan Kabinet pada 2009 untuk menangani penyakit HIV/AIDS melalui sumbangan antarabangsa seperti Global Fund selain berfungsi mengawal HIV/AIDS sejajar Pelan Strategik Nasional untuk menangani wabak berkenaan di negara ini.

10 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Pecinta semburit pon boleh masuk jadi ajk. Dicadangkan menteri pakatan homoseks jadi ajk secara automatik....yg ada video disahkan asli semburit sandakan tu.
    Harap dipertimbangkan tanpa ragu2...hihihi

    ReplyDelete
  2. Takdak beza menteri dan menteri BN....... rahmatallil alamin

    ReplyDelete
  3. EXCO PERAK KAKI ROGOL@FAKE DEGREE MASIH BERTUGAS.. ATOK BUAT HANAT BODOH... LAGI RENTA LAGI BODOH

    AJOM PANTUN

    KALAU ORANG LAIN MINTAK BRRCUTI
    ATOK BOLE BUAT APA BODO PEKAK AJER
    TELO DI CLAMPING TOP DOG TOKONG DAP
    ADA ATI LAWAN TOP DOG KASI UNDI TAK PERCAYA



    KIKIKIKI... BABI PUNYA ATOK BISU MACAM HANATTTT...!!

    ReplyDelete
  4. Klu nak cari pondan jadi ajk...paling tidak pon carilah yg dah bertobat. Samalah dgn pelacur..carilah yg dah insaf.
    Ini tidak...bagi dgn ratu pondan yg masih pondan. Meleleh air liur puak semburit nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha betoi2 ni cari yg masih aktif, lagi digalakkan ngehh

      Delete
  5. Itu dulu Menteri BN serupa jantan tu.. LBGT juga.. Johor malii wooo... Tarak tau jantan ka betina.. Ada yg terasa pedassss???

    ReplyDelete
  6. Belajar lah menulis dgn sopan malu kt.budak buak je.

    ReplyDelete
  7. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  8. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  9. instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llรขhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillรขh ar-ra.hmรขn ar-ra.hรฎm

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post